quote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben het meest enthousiast over het Dock en de Finder. Dat ziet er weer erg slick uit.
Niet voor zover ik na kan gaan.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:20 schreef super-muffin het volgende:
Kun je in Safari 3 ook gelijk typen, zonder op Command F te drukken?
Inderdaad. Met alles. De download was binnen een halve minuut binnen. De installatie was binnen een halve minuut klaar. De eerste pagina stond er binnen een paar seconden. De Google pagina daarna vrijwel direct. De crash daarna was er ook sneller dan verwacht.quote:
In Windows of OS X?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De crash daarna was er ook sneller dan verwacht.
Onder 3 for Mac werkt die feature nog niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:24 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Safari 3 voor Windows is bij mij echt akelig eenvoudig te laten crashen: typ iets in het google searchvakje, wacht tot de google pagina is geladen, typ iets in het veld van google zelf. Iedere keer opnieuw een crash.
Welke feature? Zoeken met Google kon toch al sinds versie 1?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Onder 3 for Mac werkt die feature nog niet.
Elementen boeien mij niet, alleen snelheid boeit mij. En stabiliteit natuurlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:27 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik heb S3 alweer geuninstalled. Vond sommige elementen er toch niet mooi uitzien en voor dat supersnelle laden doe ik het niet.
Nee, de Google-Detectie-Crash-Feature.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke feature? Zoeken met Google kon toch al sinds versie 1?
Ik snap het niet
Windows, zoals je in de volgende alinea kunt lezenquote:
Ik bedoel externe links in webpagina's. Nu wordt er een nieuw venster geopend als ik op een banner klik bijv. Ik wil dat het automatisch geopend wordt in een nieuw tab. Ik kan wel mijn scroll wieltje gebruiken, maar zoiets moet er standaard in zitten imo.quote:
Dat komt gewoon door jouw negatieve energie.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:28 schreef sanni het volgende:
Als je servicepack 2 niet hebt geinstalleerd dan geeft beta-safari onder XP bij mij problemen
Ik sta erom bekend een enorme estethicaslet te zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 21:27 schreef Q. het volgende:
[..]
Elementen boeien mij niet, alleen snelheid boeit mij. En stabiliteit natuurlijk.
Zoals ik al eerder zei, maar dat viel een beetje weg in de keynote:quote:Op maandag 11 juni 2007 21:30 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij willen ze gewoon zoveel Windows software maken dat mensen op een gegeven moment gaan denken "hey, nou kan ik net zo goed een Mac kopen ook!"..
Als je doelt op de CSS gestylde elementen, dan denk ik dat het geen zin heeft om te wachten op Safari 3 final. Ik denk dat Safari gewoon nu nog iets dichter de voorschriften van het W3C volgt en dat de CSS styling erin blijft.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:32 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik sta erom bekend een enorme estethicaslet te zijn
Nieuwe desktop, nieuwe Finder en Quick Look zijn echt de 3 enige nieuwe dingen van het hele verhaal.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maaruh, zit zo even snel de slides door te kijken van de WWDC, niet echt boeiend ofzo..
Het aandeel Apple is niet voor niets redelijk snel omlaag gegaan...quote:Op maandag 11 juni 2007 21:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maaruh, zit zo even snel de slides door te kijken van de WWDC, niet echt boeiend ofzo..
Omdat de intel Mac Pro ook op de WWDC aangekondig werd.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:39 schreef Jarno het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen massale hardware introducties verwachten op een developers congres, wat ook nog eens plaatsvindt vlak voor de iPhone introductie.
Mja, maar het is nu gewoon iPhone iPhone iPhone iPhone bij Apple.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:40 schreef magnifor het volgende:
[..]
Omdat de intel Mac Pro ook de WWDC aangekondig werd.
Ja, maar toch hadden veel mensen een imac update verwacht denk ik. Heb je niet veel tijd voor nodig. Binnen 5 minuten zou de aankondiging klaar zijn geweest denk ik.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, maar het is nu gewoon iPhone iPhone iPhone iPhone bij Apple.
De Zune toch? Of Vista? Alhoewel ze het met de XBox 360 wel goed doen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:41 schreef Tijn het volgende:
Ach, ze zijn in elk geval gefocused. Bij Microsoft weten ze volgens mij aan de ene kant van het bedrijf niet wat ze aan de andere kant aan het maken zijn.
Ja, en dat snap ik dan weer niet. Dat fans teleurgesteld zijn, vooruit. Volgens mij komen na vrijwel iedere keynote teleurgestelde reacties, omdat men tegenwoordig altijd meer verwacht. En inderdaad, sommige Apple hardware is inmiddels wel aan een update toe.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:36 schreef Q. het volgende:
[..]
Het aandeel Apple is niet voor niets redelijk snel omlaag gegaan...
Maar als jij een iMac koopt, koop je misschien geen iPhone meer. Het gaat echt allemaal om $$$ hoor.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:42 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ja, maar toch hadden veel mensen een imac update verwacht denk ik. Heb je niet veel tijd voor nodig. Binnen 5 minuten zou de aankondiging klaar zijn denk ik.
Toch kan ik niet wachten op Leopard, mooi moment dan om meteen een fatsoenlijke HDD te kopen, die 60 ben ik nu wel zat.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:42 schreef Jarno het volgende:
En zo blijkt maar weer dat wachten op 'iets nieuws' gewoon dom is.
Ik kom alleen maar meer en meer mensen tegen die de Xbox 360 de deur uitschoppen en maar een PS3 voor ¤600,- aanschaffen, vanwege de gebreken van dat ding..quote:Op maandag 11 juni 2007 21:42 schreef Q. het volgende:
[..]
De Zune toch? Of Vista? Alhoewel ze het met de XBox 360 wel goed doen.
Er is natuurlijk een verschil tussen iets kopen omdat je iets nodig hebt, of omdat je iets nieuws wilt.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Toch kan ik niet wachten op Leopard, mooi moment dan om meteen een fatsoenlijke HDD te kopen, die 60 ben ik nu wel zat.
Mooi he, ik sta er ook versteld van.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef magnifor het volgende:
Leopard is the king!!!
De PS3 is volgens mij toch ook niet echt je van het toch?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kom alleen maar meer en meer mensen tegen die de Xbox 360 de deur uitschoppen en maar een PS3 voor ¤600,- aanschaffen, vanwege de gebreken van dat ding..
Mensen zullen hun keus echt wel gemaakt hebben hoor? Als men van plan is om een iPhone te kopen zullen ze dat toch wel doen en niet opeens een iMac kopen omdat het wat sneller is geworden.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar als jij een iMac koopt, koop je misschien geen iPhone meer. Het gaat echt allemaal om $$$ hoor.
Precies. En dat is volgens mij de voornaamste reden dat ze tegenwoordig nauwelijks meer hardware updates doen op dit soort conferenties. Als ze volgende week de iMac uitbrengen, compleet met hun standaard 'de store is down' truckje is Apple wéér in het nieuws. Gratis en voor niets. Sterker nog, als er al een hardware update op de WWDC had gemoeten, dan hadden ze waarschijnlijk de MacBook Pro met LED scherm en 6 uur batterijtijd tot vandaag bewaard. Steve kan daar echt wel een kwartier over praten, en dat is veel meer Pro.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:42 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ja, maar toch hadden veel mensen een imac update verwacht denk ik. Heb je niet veel tijd voor nodig. Binnen 5 minuten zou de aankondiging klaar zijn geweest denk ik.
Software is nog te beperkt, maar grafisch ziet het er echtquote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef Q. het volgende:
[..]
De PS3 is volgens mij toch ook niet echt je van het toch?
Ja, dat vrees ik ook. Maar goed er vielen me al wat andere dingen op die niet helemaal super waren, dus ik wacht even totdat die zijn gladgestreken. Sowieso ga ik binnenkort even een nieuwe installatie van OSX doen, want mijn Mac heeft moeite met opnieuw opstarten na updates en in en uit loggen van verschillende users. Hoogst irritant.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je doelt op de CSS gestylde elementen, dan denk ik dat het geen zin heeft om te wachten op Safari 3 final. Ik denk dat Safari gewoon nu nog iets dichter de voorschriften van het W3C volgt en dat de CSS styling erin blijft.
Een Mac Miniquote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Software is nog te beperkt, maar grafisch ziet het er echtuit...
Ga het niet kopen though, voor ¤600,- koop ik liever wat anders...
Het is gewoon een optelsom van al deze factoren: niks mag afleiden van de iPhone introductie (behalve Leopard dan). Niks. Geen nieuwe iPod die groots geintroduceerd wordt (de iPhone *is* de nieuwe iPod volgens velen trouwens), geen subnotebook, geen nieuwe iMac, niks.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:46 schreef magnifor het volgende:
[..]
Mensen zullen hun keus echt wel gemaakt hebben hoor? Als men van plan is om een iPhone te kopen zullen ze dat toch wel doen en niet opeens een iMac kopen omdat het wat sneller is geworden.
Wat dan?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Maar goed er vielen me al wat andere dingen op die niet helemaal super waren, dus ik wacht even totdat die zijn gladgestreken.
Ik denk niet dat ik vrolijk ga worden van gamen op m'n Intel GMTA GMTA 950 chipsetquote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef Tijn het volgende:
Hey mensen, vergeet het game-nieuws niet he. Als de Mac een serieus gaming platform gaat worden, gaat dat echt wel marktaandeel opleveren.
Is dat dat gebeuren in het dock? Kan iemand mij even heel snel uitleggen waar het toe dient?quote:
Ook Leopard leidt de aandacht niet af: die komt pas in oktober uit met 3 extra features die we voorheen nog niet hadden gezien.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is gewoon een optelsom van al deze factoren: niks mag afleiden van de iPhone introductie (behalve Leopard dan). Niks. Geen nieuwe iPod die groots geintroduceerd wordt (de iPhone *is* de nieuwe iPod volgens velen trouwens), geen subnotebook, geen nieuwe iMac, niks.
Nu nog Apple hardware met fatsoenlijke grafische kaarten: ik verwacht dan ook dat de nieuwe iMacs goede grafische kaarten aan boord zullen hebben.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef Tijn het volgende:
Hey mensen, vergeet het game-nieuws niet he. Als de Mac een serieus gaming platform gaat worden, gaat dat echt wel marktaandeel opleveren.
Wiiquote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Software is nog te beperkt, maar grafisch ziet het er echtuit...
Ga het niet kopen though, voor ¤600,- koop ik liever wat anders...
Rendering van plaatjes en links op de widgetsite was scheef, dat soort kleine dingen.quote:
Ja precies. Ik denk dat als Apple gaat praten met gamesbedrijven, ze alleen mee zullen willen werken als de Mac hardware wat meer ballen krijgt qua gaming.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Nu nog Apple hardware met fatsoenlijke grafische kaarten: ik verwacht dan ook dat de nieuwe iMacs goede grafische kaarten aan boord zullen hebben.
Als Apple wilt dat men alleen focust op de iPhone, dan moeten ze een speciaal evenement organiseren voor de iPhone ofzo. Vandaag stond Leopard centraal. Dat lijkt mij duidelijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het is gewoon een optelsom van al deze factoren: niks mag afleiden van de iPhone introductie (behalve Leopard dan). Niks. Geen nieuwe iPod die groots geintroduceerd wordt (de iPhone *is* de nieuwe iPod volgens velen trouwens), geen subnotebook, geen nieuwe iMac, niks.
Dat zou kunnen. Ik denk trouwens dat er een hoop Apple fans bij de aandeelhouders zitten die zo hun 'boosheid' laten zien. Tot nu toe is Apple alleen maar gestegen, dus verlies maken ze er niet op.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien vinden de aandeelhouders de productrange ook niet optimaal momenteel
Was dat niet gewoon omdat de site van Apple werd ge-update?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Rendering van plaatjes en links op de widgetsite was scheef, dat soort kleine dingen.
Dat komt dan ook weer omdat het een developers gebeuren is: je kunt moeilijk om Leopard heen dan. Daarnaast, wat Tijn zei. Leopard komt pas in Oktober.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:51 schreef magnifor het volgende:
[..]
Als Apple wilt dat men alleen focust op de iPhone, dan moeten ze een speciaal evenement organiseren voor de iPhone ofzo. Vandaag stond Leopoard centraal. Dat lijkt mij duidelijk.
Wat weer tot gevolg gaat hebben dat er meer games voor de mac gaan komenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. Ik denk dat als Apple gaat praten met gamesbedrijven, ze alleen mee zullen willen werken als de Mac hardware wat meer ballen krijgt qua gaming.
Dat zou goed kunnen. Ik zal het over een tijdje nog eens proberen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Was dat niet gewoon omdat de site van Apple werd ge-update?
Ja, als ze die LED-schermen overal nou ff in gooien, dan is hun accutijd weer wat het was in de tijd dat ze nog G4's verkochtenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ondanks al de gesikkeneur van mij he, ik vind die MBP updates dan wel weer tof
Nah, daar zitten de Apple Geeks niet op te wachten, das meer voor Unix/Linux geeks..quote:Op maandag 11 juni 2007 21:59 schreef Jarno het volgende:
Nu je het zegt!. Da's wel apart. ZFS is echt wel de moeite van het noemen waard.
Ja, de developers bijvoorbeeld. Je weet wel, de doelgroep van deze Keynote.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:59 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nah, daar zitten de Apple Geeks niet op te wachten, das meer voor Unix/Linux geeks..
Edit > spelling.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:02 schreef Adelante het volgende:
Kan de spell check ook uit in Safari 3?
Naja, ik weet niet als ik Apps ga developen met Cocoa kan het me echt geen reet schelen dat het opgeslagen wordt in ZFS formaat...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de developers bijvoorbeeld. Je weet wel, de doelgroep van deze Keynote.
De grafische chipset in de MacBook is echt waardeloos: ook C&C Generals (inmiddels toch 3 jaar oud) draait gewoon waardeloos.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Trouwens over Games voor Mac gesproken, ik heb dat Toysight. Allemaal harstikke leuk enzo maar het draait bizar slecht op m'n Macbook... Heeft iemand dit al op een iMac of MBP gedraaid?
Voor veel apps maakt het natuurlijk *wel* uit. Al was het alleen maar omdat ZFS waarschijnlijk een behoorlijke performance boost geeft ten op zichte van HFS+.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet als ik Apps ga developen met Cocoa kan het me echt geen reet schelen dat het opgeslagen wordt in ZFS formaat...
64 bit Cocao he?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Naja, ik weet niet als ik Apps ga developen met Cocoa kan het me echt geen reet schelen dat het opgeslagen wordt in ZFS formaat...
dank! ik al zoeken in preferencesquote:
Ja, daar zat swets ook al. Terwijl het echt in elk ander OS X programma ook onder edit > spelling zitquote:
World of Total Command & Conquer?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Macosx.nl forum.
Wegens de extreem hoge drukte die wij wegens de WTCC rond dit tijdstip krijgen is het forum tijdelijk niet beschikbaar.
WTCC
Of een user het merkt weet ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat het voor de timing van een programma die grote hoeveelheden data streamt (een audio / video editor bijvoorbeeld) behoorlijk uitmaakt.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vraag me af of je het merkt, onder Windows merkte ik niet het verschil met performance toen ik een Fat32 schijf had en later een NTFS schijf... Enige voordeel van NTFS voor me was dat ik eindelijk bestanden groter dan 4GB kon maken..
Eindelijk. Maarja, Tabstop is ook een goede oplossing.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:09 schreef Q. het volgende:
Ik word steeds enthousiaster over Safari 3.
[afbeelding]
Ik ben blijkbaar een andere "type" gebruiker. Ik denk niet dat het veel verschil gaat uitmaken als je "webapps" gaat produceren...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of een user het merkt weet ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat het voor de timing van een programma die grote hoeveelheden data streamt (een audio / video editor bijvoorbeeld) behoorlijk uitmaakt.
Ah, heel goed! Op school staat er in ons kantoor een iMac waarop meerdere mensen af en toe een beetje internetten. Maar die Windows / IE noobs hebben altijd de neiging om Safari af te sluiten als ze klaar zijn, waardoor ze ook tabs van anderen afsluitenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:09 schreef Q. het volgende:
Ik word steeds enthousiaster over Safari 3.
[afbeelding]
Neuh, dan niet. Maar de developers van Digidesign en Avid zitten ook in de zaal natuurlijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar een andere "type" gebruiker. Ik denk niet dat het veel verschil gaat uitmaken als je "webapps" gaat produceren...
Op de een of andere manier doet ook elk willekeurig persoon dit op m'n iBook...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:11 schreef Tijn het volgende:
Ah, heel goed! Op school staat er in ons kantoor een iMac waarop meerdere mensen af en toe een beetje internetten. Maar die Windows / IE noobs hebben altijd de neiging om Safari af te sluiten als ze klaar zijn, waardoor ze ook tabs van anderen afsluiten
iBookquote:Op maandag 11 juni 2007 22:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Daarom moet je ook niemand met z'n vieze "Windows" klauwen aan je macbook laten zitten natuurlijk
Veel beter dan de huidige "search". Anyhow, die stacks, dat kan nu toch ook al? Als je een map rechts naar je dock sleept?quote:
Ja, en dan klik je er op en dan opent die map. Niet echt hetzelfde he?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Veel beter dan de huidige "search". Anyhow, die stacks, dat kan nu toch ook al? Als je een map rechts naar je dock sleept?
Rechtermuisbutton, en je krijgt de inhoud van die map vanuit je dock geopendquote:Op maandag 11 juni 2007 22:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, en dan klik je er op en dan opent die map. Niet echt hetzelfde he?
Ik ga er handig gebruik van makenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:45 schreef Q. het volgende:
Safari onder Windows moet je volgens mij vooral zien als manier om zoveel mogelijk webpagina's goed te krijgen werken in Safari.
Voor FF en Safari. De IE-gebruikers passen zich maar aan.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeuj, nog meer compatibiliteitsproblemen, developpen voor IE, Mozilla FF en Safari..
Gewoon volgens de W3C standaarden developpen, en daarna nog even voor IE wat fixenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeuj, nog meer compatibiliteitsproblemen, developpen voor IE, Mozilla FF en Safari..
Mooi wel. Al was de oude wel erg overzichtelijk. En was de witte achtergrond ook wel mooi. Maar een verandering, na al die jaren dezelfde website, is erg goed om te zien.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
Wel mooi op zich, die nieuwe Apple site.
Ik wel.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:00 schreef Tijn het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met websites die het niet goed doen in Safari.
Ik ben er nog geeneen tegengekomen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik kom alleen maar meer en meer mensen tegen die de Xbox 360 de deur uitschoppen en maar een PS3 voor ¤600,- aanschaffen, vanwege de gebreken van dat ding..
Safari 2 niet en Camino 1.5 ook niet...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
tab aanklikken
ingedrukt houden
en slepen naar een andere postiie?
zo werkt het in FF iig wel (en safari ook dacht ik)
Snelheid is niet al te veel van te merken, aangezien ik op een snelle lijn zit. Al moet ik wel zeggen dat ik de cache uitgeschakeld heb.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:13 schreef Tijn het volgende:
Sneller. Meer W3C compliant. Sneller. Sleepbare tabs. Sneller. Voor Windows. Maar vooral sneller.
Het is natuurlijk ook niet zo heel makkelijk om rekening te houden met browsers die nog moeten verschijnen. En Safari 3 is nog niet lang beschikbaar... tenminste, ik vind 4 uur niet lang. Bugreports zijn welkom natuurlijk, en BUG heb je al gevondenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:17 schreef Geqxon het volgende:
Jammer dat Fok niet Safari 3 compatible is, maar ik ben al druk bezig verschillende BUG topics aan te maken.
Ik ben zo vrij geweest deze post even te kopieren naar het topic in BUGquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:22 schreef Tijn het volgende:
Met de oude oude layout werkt Safari 3 prima. Net als alle voorgaande Safari's trouwens.
Dat begrijp ik, en daarom ben ik druk bezig te beta-testenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:22 schreef Light het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook niet zo heel makkelijk om rekening te houden met browsers die nog moeten verschijnen. En Safari 3 is nog niet lang beschikbaar... tenminste, ik vind 4 uur niet lang. Bugreports zijn welkom natuurlijk, en BUG heb je al gevonden
sleep eens een tab buiten het safari windowquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:30 schreef Geqxon het volgende:
Die sleepbare tabbladen zijn wel een stuk puiker dan bij Firefox!
"Merge all windows" / "Move tab to new window" ==
WTFquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:42 schreef TwyLight het volgende:
[..]
sleep eens een tab buiten het safari window
Dat heb ik ook bij mijn imac (niet altijd wel meestal) als ik dan bijvoorbeeld een film aan het kijken ben en een torrent is klaar met downloaden (dan krijg je ook een geluidje) kraakt die ook heel vaak er door heen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:38 schreef Zpottr het volgende:
Even een vraagje aan MacBook-bezitters: Als je muziek luistert in iTunes, en een CD'tje ript in de achtergrond, knalt dan het "klaar met rippen"-rideltje ook zo krakend door je koptelefoon heen?
Daar gaat bij de mijne iets echt niet helemaal lekker met het mixen van die twee geluiden bij mij, heb er gewoon hoofdpijn van...
ken er niet meer eigenlijkquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:48 schreef Geqxon het volgende:
TwyLight, leer mij meer van dat soort pimptruuks
WTF gewoon tabs van het ene venster naar het andere venster slepen
Ik heb m'n dock ook links, superrelaxedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:09 schreef TwyLight het volgende:
doesn't mean you should do it
Lees eens, das MacWorld...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah, keynote is online..
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf07/
Nee, dat is Macworld van afgelopen januari waarin 'ie de iPhone en Apple TV introduceerde. Waar we nu op wachten is tot de WWDC 07 online komt, maar die is er nog niet hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:15 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah, keynote is online..
http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf07/
http://www.apple.com/macosx/leopard/features/quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:31 schreef broer het volgende:
O, en waar vind ik meer over 'dat nieuwe dock met die reflecties en die stacks'?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:42 schreef TwyLight het volgende:
[..]
sleep eens een tab buiten het safari window
Het ziet er weer fantastisch uit. Ik zie nergens een releasedatum. Is die er nog niet of kijk ik eroverheen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:34 schreef Evil_Koekje het volgende:
http://www.apple.com/macosx/leopard/features/
Tijdens de Keynote had Steve het over oktober van dit jaar.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:55 schreef broer het volgende:
[..]
Het ziet er weer fantastisch uit. Ik zie nergens een releasedatum. Is die er nog niet of kijk ik eroverheen?
Als ik Danny's reactie zie op de Fok!-plugins voor Firefox waar dat ook mee kan, voorspel ik een snel verbod op Safari hier.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:58 schreef Tijn het volgende:
Hey, je kan in Safari de grootte van een text area aanpassen. Dat is een bizarre feature![]()
Mwah, oké. Acceptabel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:58 schreef Tijn het volgende:
Tijdens de Keynote had Steve het over oktober van dit jaar.
dat vind ik echt een geniale functiequote:Op dinsdag 12 juni 2007 01:58 schreef Tijn het volgende:
Hey, je kan in Safari de grootte van een text area aanpassen. Dat is een bizarre feature![]()
Weet je, het zou me nog niets verbazen ook niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 02:00 schreef broer het volgende:
[..]
Als ik Danny's reactie zie op de Fok!-plugins voor Firefox waar dat ook mee kan, voorspel ik een snel verbod op Safari hier.
Dat kan/mag ik niet. Firefox ook niet. Ik ben gedoemd tot IE.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb wel Safari voor windows geinstalleerd hier op het werk
Ik heb admin rechtenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat kan/mag ik niet. Firefox ook niet. Ik ben gedoemd tot IE.
Ik ook. Hij crasht meteen zodra ik mijn FF-bookmarks wil importeren.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb wel Safari voor windows geinstalleerd hier op het werk
Sowieso crasht 'ie als ik iets met bookmarks wil doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ook. Hij crasht meteen zodra ik mijn FF-bookmarks wil importeren.![]()
Kijk hier eens naar:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:47 schreef super-muffin het volgende:
Even wat anders: Ik heb hier wat Flac bestanden, hoe kan ik die omzetten naar m4a?
Er zijn drie niveau's waar je font smoothing op kan instellen maar het kan gewoon niet uitgezet worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:01 schreef Tijn het volgende:
Ik heb de Windows-versie van Safari nog niet gezien, maar het schijnt dat je kunt instellen hoe heftig er geantialiased wordt. Ik denk dat dat voor het "vage" effect zorgt waar je het over hebt.
Ja, ik las ook al in reviews dat het een beetje duf is dat ze niet gewoon ClearType gebruiken, maar Apple's eigen antialiasing techniek. Safari/win is echt een Mac app in Windows, niet een Windows app. Je kunt ook alleen in de rechteronderhoek het venster resizen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:02 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Er zijn drie niveau's waar je font smoothing op kan instellen maar het kan gewoon niet uitgezet worden.
Crasht 'ie bij jou ook als je het menu bookmarks aanklikt?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:09 schreef magnifor het volgende:
Safari voor windows werkt hier voor geen meter bij mij.
Ik kan nog eens iets typen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Crasht 'ie bij jou ook als je het menu bookmarks aanklikt?
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:20 schreef magnifor het volgende:
[[url=http://xs116.xs.to/xs116/07242/safari_windows.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Je maakt er idd een slechte indruk mee, mensen die dit geprobeerd hebben zullen niet snel hem nog een keer proberen, zelfs al is de volgende versie wel stabiel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:29 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze /hem nu al releasen voor Windows met zoveel bugs, echt representatief is het dan ook niet meer (ook al is ie beta).
exact. Ik zou he tdus ook niet zo pontificaal op de site zetten, maar gewoon in een donker developers hoekje ofzo.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Je maakt er idd een slechte indruk mee, mensen die dit geprobeerd hebben zullen niet snel hem nog een keer proberen, zelfs al is de volgende versie wel stabiel.
Dat heeft me $10 gekost, maar toch bedanktquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:23 schreef iFreaky het volgende:
[..]
Kijk hier eens naar:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18047
Overigens zien jullie ook dat die schaduwen anders zijn geworden onder de vensters?
Ja, hij verwachtte ook bij elk spel wat 'ie noemde een groter applaus, maar dat gebeurde niet echtquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, die Bing Gordon van EA, zo'n dik waggelende Texaan die zich toch echt niet kan presenteren..
Wat is dat/kun je ermee?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:39 schreef Geqxon het volgende:
Draggable Tabs zijn de shit.
Misschien niet nieuw, maar ik vond die Core Image demo erg indrukwekkend. Tuurlijk, Steve heeft vast een 8-core mac pro vol geheugen en met de beste grafische kaart erin, maar dan nog..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Heb de presentatie afgekeken, nog steeds blijf ik erbij dat het iChat gedeelte het leukste was, vooral de Steve Ballmer imitatie met die foto..
De rest was het niet echt nieuws onder de zon..
Als je even een tabblad naar een ander venster of aan het begin van alle andere tabbladen wilt verslepen. Of het huidige tabblad in een nieuw vensterquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
OMG!! VET!!!![]()
![]()
Eehm wat is daar het nut van![]()
Zorgen dat je websites een beetje ordend? naar onderwerp oid..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:17 schreef Remzz het volgende:
[..]
OMG!! VET!!!![]()
![]()
Eehm wat is daar het nut van![]()
Meer:quote:In his concluding statements, Carmack also revealed that id's as-yet unnamed new game will be formally unveiled to the public at the E3 Media & Business Summit next month. He also confirmed the game would be "running on the PC, PS3, Xbox [360], and Mac." Between E3's kick off and the 2007 QuakeCon convention id will also "have another Mac-related announcement," Carmack promised.
Die is echt goedquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:56 schreef Tware het volgende:
Nee; dan is dit toch een stuk beter:
[afbeelding]
of deze site http://www.theapplecollection.com/Collection/objects/tattoo.shtml![]()
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wie heeft er nog meer zo'n stoere Zune Tatoo..
[afbeelding]
quote:Does this mean he can only fornicate 3 times in the next 3 days?
Heb ff mijn oom bij de douane gebeld: jij komt Nederland dus niet meer in.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:44 schreef DutchErrorist het volgende:
de Zune zelf zag er lelijk uit, maar toen ik hem even uitprobeerde in de bestbuy werkte hij wel perfect, het zag er toch goed uit(het menu dan)
Ik heb een iPod hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2007 17:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Heb ff mijn oom bij de douane gebeld: jij komt Nederland dus niet meer in.
Dat vind ik juist positief. Ik vond het altijd schijt irritant als ik bijv. naar nu.nl wilde surfen dat de eerste hit altijd een nieuwsbericht was en niet gewoon de hoofdpagina.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:02 schreef Geqxon het volgende:
In Safari 3 toch weer een klein minpuntje gevonden. Als ik in de adresbar "F" intype, dan kreeg ik als eerste forum.fok.nl/user/active/22942, en nu enkel forum.fok.nl en dan pas forum.fok.nl/user/active/22942.
Safari 2 was hier heel sterk in, als ik localhost:8080 intypte, dan kreeg ik altijd de pagina's die ik de laatste paar dagen veel bezocht had, en nu als eerste gelijk localhost:8080. Goed, klein puntje, de rest is geweldig
Dan kan het inderdaad makkelijk zijn, als je maar af en toe op nu.nl komt. Maar als developer zijnde vond ik het wel makkelijk als ik via http://localhost:8080/ gelijk de pagina's zag waar ik veel aan gewerkt had.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat vind ik juist positief. Ik vond het altijd schijt irritant als ik bijv. naar nu.nl wilde surfen dat de eerste hit altijd een nieuwsbericht was en niet gewoon de hoofdpagina.
Safari doet dat aan de hand van pagina's die je veel gebruikt, je hebt versie 3 nog maar een dag op je Mac staan dus het lijkt me te vroeg om al te zeggen dat ie dat niet doet.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan kan het inderdaad makkelijk zijn, als je maar af en toe op nu.nl komt. Maar als developer zijnde vond ik het wel makkelijk als ik via http://localhost:8080/ gelijk de pagina's zag waar ik veel aan gewerkt had.
Ja ik ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat vind ik juist positief. Ik vond het altijd schijt irritant als ik bijv. naar nu.nl wilde surfen dat de eerste hit altijd een nieuwsbericht was en niet gewoon de hoofdpagina.
Hij pakt gewoon mijn oude pagina-geschiedenis van Safari 2, dus ook mijn surf-statistieken. Hij doet het dus exact zoals bij Safari 2, echter zet hij het toplevel domein bovenaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Safari doet dat aan de hand van pagina's die je veel gebruikt, je hebt versie 3 nog maar een dag op je Mac staan dus het lijkt me te vroeg om al te zeggen dat ie dat niet doet.
Langer ingedrukt houden, dat is volgens mij sinds 10.4.8 of 10.4.9 zo.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
M'n Dvd'tjes worden niet meer uitgespuugd wanneer ik op het toetsenbord van m'n MacBook de eject knop druk. (ook niet met AWK). Het lukt enkel wanneer ik hem in de finder verwijder.
Je moet de eject-knop sinds 10.4.9 even ingedrukt houden...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
M'n Dvd'tjes worden niet meer uitgespuugd wanneer ik op het toetsenbord van m'n MacBook de eject knop druk. (ook niet met AWK). Het lukt enkel wanneer ik hem in de finder verwijder.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Langer ingedrukt houden, dat is volgens mij sinds 10.4.8 of 10.4.9 zo.
Dank. Ik vond het al zo vreemd. Want heel af en toe deed hij het wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:41 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Je moet de eject-knop sinds 10.4.9 even ingedrukt houden...
[/spuit 12]
Als er een Geforce 8800GT erin komt ga je em toch wel kopen toch?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:05 schreef Q. het volgende:
En ik zit er bijna serieus aan te denken om een iMac te kopen ipv een Windows-pc volgende maand. Bijna..
Ach, wees blij dat je geen Postbank hebt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:29 schreef Q. het volgende:
Dat kloterige rabobank internet bankieren is ook al de hele dag down.
Ik heb _ook_ Postbank. En eigenlijk heb ik daar zelden problemen mee. Waarschijnlijk omdat die rekening toch altijd leeg is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ach, wees blij dat je geen Postbank hebt.. Daar ben je blij als ie het een keer meteen zomaar doet zonder gezeik.
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met de postbank.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ach, wees blij dat je geen Postbank hebt.. Daar ben je blij als ie het een keer meteen zomaar doet zonder gezeik.
Lekker stil tochquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
250Gb met 4200 rpm that is..
Lekker stil toch.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:29 schreef Tijn het volgende:
Ik kan al maanden niet inloggen op MijnPostbank.nl maar dat komt omdat ik m'n username ben vergeten en ik te lamzakkerig ben om een nieuwe aan te vragen
Ja, nondeju, was dat het! Was vandaag in Antwerpen voor een VMWare symposia, dacht echt dat ik seniel werd van al die nietwerkende pinautomaten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:41 schreef Sjoewe het volgende:
Ja maar nu kan je niet meer pinnen
Postbankklanten kunnen niet pinnen
De Amerikanen die nu allemaal willen kijken verstoppen de buizen van het interwebquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:46 schreef Jarno het volgende:
Ik krijg allemaal time-outs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |