abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51169476
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef sieb het volgende:BTW, Hebben jullie trouwens dat stuk over Daft Punk gelezen in de 'Glam Cult' de 5 days off editie.
Wat een klootzak die gast die dat schrijft, wil duidelijk provoceren zo negatief is het.
Ja ik heb het gelezen. Het is wel een feit dat Human after all niet overal goed ontvangen werd helaas.. Ik vind het stuk overigens wel redelijk geschreven door Theo Ploeg. Hij heeft voldoende onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van Daft Punk, ik vond het bijvoorbeeld echt grappig om te lezen dat Bangalter en De Homem-Christo samen met Laurent Brancowitz in een bandje zaten. Brancowitz heeft Phoenix opgericht en laat dat nou een band zijn waar ik ook fan van ben. Daarnaast vond ik het ook wel treffend, zijn vergelijking met Kraftwerk. Gisteren kwam dat ook in mij op namelijk; ze zijn vergelijkbaar, alleen gaat Kraftwerk meer uit van het kille, minimale, elektronische aspect en is het bij Daft Punk een stuk levendiger.

Persoonlijk denk ik dat hij Human After All gewoon niet begrijpt. Uit zijn verhaal komt het ook niet over of hij daadwerkelijk weet wat de ideeėn achter het album waren van Daft Punk, maar geeft hij aan dat Daft Punk de weg ongeveer kwijt was. Mijn idee is dat Daft Punk met Human After All meer wilt zeggen dat ze meer ‘menselijker’ willen overkomen met hun elektronische muziek, wat eigenlijk ook parallel staat met hun film Electrorama (‘robots die mensen willen worden’).

Wat hij over de samples vertelt vind ik wel karig. Hij noemt dat het imago van Daft Punk kwetsbaarder is geworden door Human After All doordat ze samples van andere artiesten gebruiken. Alsof dit iets nieuws is in de muziekindustrie?! De vorige tracks van hun eerdere albums bevatten ook diverse samples. Het is vrij normaal geworden dat artiesten samples gebruiken of nummers coveren. Hij noemt youtube, waar diverse filmpjes te zien zijn. Nou ik weet niet hoe hij gezocht heeft, maar ik ben maar achter 2 filmpjes gekomen, waarvan het meest duidelijke deze is.

Hij denkt ook dat er geen nieuw album meer komt van ze, omdat ze alle grenzen van het medium hebben verkend, terwijl ze visueel genoeg te onderzoeken hebben (na aanleiding van Electrorama). Maar juist nieuwe muziek kan het visuele sterk ondersteunen. Een film kan juist aanleiding zijn om een compleet nieuwe soundtrack ervoor te produceren. Dat is bijvoorbeeld net zoiets wat Air heeft gedaan met ‘The Virgin Suicides’, of Massive Attack voor ‘Danny the Dog’. Hun muziek sluit perfect aan op de film.

Overigens compleet iets anders, zelfs Kanye West heeft Daft Punk ontdekt:
Kanye West – Stronger
Wat vinden jullie hier nou van
pi_51169648
Wat een helden,
pi_51169690
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:29 schreef hydraulix het volgende:

[..]

Overigens compleet iets anders, zelfs Kanye West heeft Daft Punk ontdekt:
Kanye West – Stronger
Wat vinden jullie hier nou van
Ik vind het wel leuk. Hoorde het ook al tijdens het Concert for Diana.
pi_51172383
quote:
› 5 DAYS OFF: DE EERSTE KLAP IS EEN DAALDER WAARD (CONCERTVERSLAG) :: 5-7-2007

Een goed begin is het halve werk. Dat gezegd moet de organisatie van 5 DAYS OFF in gedachten hebben gehad toen ze DAFT PUNK (openingsfoto) vastlegden. Vanavond opent het Franse duo het festival op imponerende wijze.

Met een exclusief optreden van het populaire Daft Punk zet 5 Days Off zich andermaal goed op de kaart. Alsof die relatief goedkope (¤ 50 voor 5 nachten) en uitstekende programmering (met veel bijzondere en exclusieve acts, zoals Left & Right, DJ Shadow vs Cut Chemist of een live-optreden van Trentemųller) nog niet genoeg was. Dus was het haasten, want de verhalen van over de grens over de live-show van het Parijse herenduo namen welhaast buitenaardse proporties aan. Dat is ook niet zo vreemd, met twee heren die constant flirten met het bestaan van robots en die in een soort UFO optreden. Star Wars!

George Clinton zou jaloers zijn op de piramide waar Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo in staan. Zijn het Thomas en Guy-Manuel eigenlijk wel? Joost zal het weten. Feit is dat er twee mensen in robotpakken de strak uitverkochte zaal vanaf opener Robotrock aan de grond nagelen met een snoeihard geluid en een overdonderende lichtshow, die alleen maar mooier wordt naarmate het optreden vordert. Dat alle muziek van een bandje komt en precies hetzelfde is als de opnamen die een jaar geleden op het Amerikaanse Coachella Festival gemaakt zijn, deert geen moment. Het mysterie van de twee robots, de goed aan elkaar gemixte set killertracks en de oogverblindende lichtshow zorgen voor een ronduit euforische stemming in de zaal. Niemand is niet onder de indruk.

Tien jaar na Homework blijkt Daft Punk dat debuut misschien nooit geėvenaard te hebben, wel hebben ze in de tussentijd een aantal geweldige songs geschreven. Ze komen allemaal langs, van One More Time (die in de toegift wordt herhaald) tot Rollin’ ’n Scratchin’ en Prime Time Of Your Life. Niet altijd even subtiel, maar toch ontkom je niet aan het idee dat de Fransen eigenlijk een aantal zeer goede singles heeft gemaakt, dat zo achter en aan elkaar gemixt veel meer indruk maakt dan op plaat. Zo blijkt ook het laatste – en matig ontvangen - album Human After All in zo’n mixset stukken beter dan aanvankelijk bedacht.

Dat het optreden na zo’n vijftig minuten een klein dipje kent tijdens een nummer van die plaat, The Brainwasher, is evenwel geen toeval. Daar komen ze al snel bovenop, en tot aan het einde toe blijft de set en vooral de fantastische lichtshow overdonderen. De mix van One More Time met Stardusts Music Sounds Better With You (waar Bangalter ook in speelt) pakt wonderbaarlijk goed uit en is een mooie afsluiter van een indrukwekkende set.
Lees verder op de website van OOR >>
quote:
Daft Punk op zoek naar menselijke emoties
Visueel spektakel geeft 5 Days Off vliegende start

Mens of machine? Dat is de grote vraag waar de carričre van het Franse duo Daft Punk om draait. Vanaf de robotdansjes van Around the World tot het mechanische derde album dat het duo maakte, nota bene getiteld Human After All. Die vraag zullen de vijfduizend gretige fans in de Heineken Music Hall zich vanavond ook stellen. Kijken we nu naar een stel computergestuurde mannetjes? Wie zitten er nu onder die maskers? Wat gebeurt er nu precies op het podium? Een ding weten ze zeker: ze zien een onovertroffen spektakel.

Daft Punk koestert het mysterie. De grootste vraag van allemaal: waar waren ze al die tijd? Negen jaar geleden speelde het duo voor het laatst in Nederland. Jarenlang hongerden Thomas Bangalter en Guy-Manuel de Homem-Christo hun fans uit. Net nu een nieuwe generatie Franse producers klaar staat om de fakkel uit hun handen te grissen, krijgt Daft Punk weer de geest. Vorig jaar beklommen ze voor het eerst in tijden weer het podium, al werd Nederland nog overgeslagen. Maar het enthousiasme van onze zuiderburen, waar Daft Punk alle andere acts op Pukkelpop van de sokken blies, was zo luidruchtig dat het hier te horen was.

Niet vreemd dus dat de verwachtingen ook vanavond hoog gespannen zijn en er vanaf het eerste moment een euforie heerst die je wel eens tegenkomt wanneer een nieuwe band voor het eerst te zien is. Elke hit wordt onthaald met duizenden vuisten in de lucht. De show heeft een hoog tempo, waarin tracks vaak door en over elkaar heen lopen.

Maar hoe zit het nu? Mens of machine? Alles wijst vanavond op machine. De robotpakken, nummers als Robot Rock, Steam Machine, voorzien van emotieloze vocalen. Niet te vergeten: de technische perfectie. Visueel is de show verbluffend. Het duo staat op een gigantische piramide, uiteraard met hun befaamde helmen. Achter de piramide en enorm led-scherm, links en rechts een flinke batterij lichtbakken. Halverwege blijkt de piramide een groot videoscherm te zijn. En als je alles gezien denkt te hebben, val je alsnog van je stoel bij toegift One More Time. Het licht op het duo valt weg, en een moment later zijn alleen de contouren van het tweetal verlicht.

Bovenmenselijke technische perfectie of niet, het is geen toeval dat de set afgesloten wordt met het ontroerende Human After All. Tijdens de toegift schreeuwt het van de schermen: HUMAN... TOGETHER. Op de piramide flitsen foto's van mensen, bloemen, watervallen, rontgenfoto's. Alsof die twee mannetjes uit hun robotpak willen springen en iedereen willen omhelzen. Dat doen ze natuurlijk niet, maar het publiek omhelst elkaar bijkans wel. De zoektocht naar menselijke emoties eindigt uiteindelijk niet op het podium, maar ervoor: vijfduizend wild dansende mensen, schreeuwend voor twee robots.
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/news/full.jsp?portal=2534202&event=34966441&news=35545856&type=-1
pi_51172509
Wat betreft DJ acts die ik tot nu toe heb meegemaakt, GAAAAAAAAAAAF, echt steengoed!

+ Superact
+ Goede sfeer
+ Geluid!
- Lompe gasten van de security

pi_51173227
Ik ben nog op zoek naar wat gave foto's van hun. Hoeft niet perse van gisteren te zijn, maar mag ook van Coachella of Pukkelpop zijn oid.

De hele set van Coachella stond toch op youtube? Ik zie hem niet meer, is hij eraf gehaald?
pi_51173318
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:25 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben nog op zoek naar wat gave foto's van hun. Hoeft niet perse van gisteren te zijn, maar mag ook van Coachella of Pukkelpop zijn oid.

De hele set van Coachella stond toch op youtube? Ik zie hem niet meer, is hij eraf gehaald?
Google Video was het

Die recensies ga ik allemaal vanavond wel lezen
pi_51173382
Thnx

Ik probeer hem nu ook zelf te downloaden
pi_51174049
Ik heb Coachella op dvd... erg goede kwaliteit... met vrijwel dezelfde setlist als gisteravond!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:45:02 #135
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_51177069
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef light_and_dark het volgende:

[..]
Maar als iemand een foto heeft van het einde met die rode pakken... ik denk dat dat nog een mooiere desktop achtergrond is
Zoiets?

Had er een aantal gemaakt van dat moment maar dit is de enige die redelijk gelukt was
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_51177134
Mooie foto JX!

Niet zulke bijzondere foto's van mijn kant:

Die piramide ziet er zo toch een stuk minder spannend uit.

Zien jullie direct waar ik ongeveer stond...
pi_51177718
Heeft er iemand een foto van de laatste seconden, als ze zichzelf omdraaien, alle lichten uit zijn en er alleen in rood het Daft Punk logo op de pakken van beide opgelicht wordt?
pi_51180572

wolla!
pi_51181287
kikker
pi_51184464
Had moeten gaan
  vrijdag 6 juli 2007 @ 00:01:03 #141
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_51186543
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:27 schreef Manfret het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
wolla!
Mooooi

Ik heb er nog een aantal online op http://www.jaxart.nl/dp/
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_51186903
Ik zit al de hele dag na te genieten. Besef eigenlijk vandaag pas hoe gaaf het was

Ben trouwens blij dat ik redelijk achteraan stond, of in ieder geval niet helemaal naar voren. Meer naar achteren kwamen de effecten allemaal wat beter of duidelijker over lijkt mij. Hed je meer een totaalbeeld.
Al was de sfeer er wel soms matigjes.
  Moderator vrijdag 6 juli 2007 @ 00:32:29 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_51187433
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:01 schreef JX het volgende:

[..]

Mooooi

mooie foto's ik zou er wel een paar willen zien van meer dichtbij, dat je hun hoofden (na ja, helmen ) beter kunt zien
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_51189249
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:30 schreef DJ_WB het volgende:
filmpje van het einde -_-
www.dj-wb.com/DP.AVI
Goede kwaliteit! Geweldig om dit weer terug te zien!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:47:54 #145
183302 light_and_dark
The sun and the moon
pi_51192172
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:01 schreef JX het volgende:

[..]

Mooooi

Leuke foto's!
De nummer twee is de eerste verliezer.
pi_51192703
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Heeft er iemand een foto van de laatste seconden, als ze zichzelf omdraaien, alle lichten uit zijn en er alleen in rood het Daft Punk logo op de pakken van beide opgelicht wordt?
nee wel andersom
pi_51195618
Was zeker een goed optreden! Ik stond er ook wel van te kijken dat er zoveel mensen om me heen stil stonden, terwijl ik nota bene midden vooraan stond. Ook veel lui die het hele optreden stonden te filmen met hun telefoon ipv gewoon te gaan dansen.

Ook vet dat minder voordehand liggende nummers als die Gabrielle remix en Together voorbij kwamen, hoogtepunt was voor mij zeker Rollin & Scratchin', maar eigenlijk was de hele show perfect!
pi_51195769
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:29 schreef hydraulix het volgende:

[..]

Wat hij over de samples vertelt vind ik wel karig. Hij noemt dat het imago van Daft Punk kwetsbaarder is geworden door Human After All doordat ze samples van andere artiesten gebruiken. Alsof dit iets nieuws is in de muziekindustrie?! De vorige tracks van hun eerdere albums bevatten ook diverse samples. Het is vrij normaal geworden dat artiesten samples gebruiken of nummers coveren. Hij noemt youtube, waar diverse filmpjes te zien zijn. Nou ik weet niet hoe hij gezocht heeft, maar ik ben maar achter 2 filmpjes gekomen, waarvan het meest duidelijke deze is.
Dat youtube filmpje is echt te triest, die samples staan al weet ik niet hoe lang online dankzij de oude Daft Crew site en nu valt iedereen er ineens over, alsof Daft Punk ineens minder zou zijn omdat ze samples gebruiken, net als ontelbaar veel andere dance acts.
pi_51197065
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:13 schreef DJ_WB het volgende:
nee wel andersom
[afbeelding]
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:30 schreef Love Mae King het volgende:
Bedankt voor mn nieuwe desktop picture
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_51203507
Ongelofelijk, wat een avond... Ben nog steeds aan het bijkomen en nagenieten

Uiteraard kende ik de setlist min of meer en heb het optreden op Coachella al vaak genoeg geluisterd, toch viel me pas woensdag op hoe goede de volgorde was waarin de nummers werden afgespeeld. Helemaal goed opgebouw met Rollin' & Scratchin' als hoogtepunt!
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:30 schreef DJ_WB het volgende:
filmpje van het einde -_-
www.dj-wb.com/DP.AVI
Prachtig filmpje! Gemaakt in Bercy of de HMH?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')