Jij bedoelt lolo-ballenquote:Op maandag 11 juni 2007 20:52 schreef RayMania het volgende:
Oh, dat ding in de vorm van een planeet met ring ofzo?.
Hoe heet dat ook alweer?.
Ik zit helemaal mis.
Haha inderdaad, je had echte en je had neppers omdat de originele duurder warenquote:Op maandag 11 juni 2007 20:54 schreef HAL9000S het volgende:
Nog zoietsVolgens mij was het eind jaren '80, mischien begin jaren '90. Van die armbandjes die om je arm heen klapten als je ze er tegenaan sloeg... de meiden in de klas droegen soms wel 20 van die dingen.
Echt bizar dat we ons daar gewoon mee vermaakten... als je kijkt wat de jeugd tegenwoordig allemaal heeftquote:
Slinky'squote:Op maandag 11 juni 2007 20:54 schreef twi het volgende:
Net zo geweldig als die traplopers natuurlijk. En maar terug de trap op rennen om hem weer van boven af aan opnieuw naar beneden te laten lopen
Ja, alleen die nepklaparmbanden deden altijd heel veel pijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:54 schreef twi het volgende:
Net zo geweldig als die traplopers natuurlijk. En maar terug de trap op rennen om hem weer van boven af aan opnieuw naar beneden te laten lopen
Die zuignap-dingen ook gehad inderdaad. Hele hordes, dat was echt een flinke hype
[..]
Haha inderdaad, je had echte en je had neppers omdat de originele duurder waren
Jaquote:Op maandag 11 juni 2007 20:59 schreef Natalie het volgende:
Van die ballen met zo'n rand er omheen waar je op kon staan en ermee kon springen.
Ja, zo'n 3D puzzel was dat iddquote:Op maandag 11 juni 2007 21:02 schreef twi het volgende:
Je had ook nog van die dikke rechthoeken van een soort schuimrubber waar 6 puzzelstukken in zaten die elk een zijde van een kubus vormden. Elke kleur was een andere moeilijkheidsgraad. Groen was 't makkelijkst, rood was in eerste instantie het moeilijkst geloof ik. Later kreeg je die dingen ook nog in 2-kleurenvormen, met de paars-rode als uberkiller
Ja, die hadden wij ook, alle kleuren. Met alle kleuren bij elkaar kon je één grote megakubus maken.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:02 schreef twi het volgende:
Je had ook nog van die dikke rechthoeken van een soort schuimrubber waar 6 puzzelstukken in zaten die elk een zijde van een kubus vormden. Elke kleur was een andere moeilijkheidsgraad. Groen was 't makkelijkst, rood was in eerste instantie het moeilijkst geloof ik. Later kreeg je die dingen ook nog in 2-kleurenvormen, met de paars-rode als uberkiller
Jaaah!!!!quote:
http://www.lobbes.biz/products/detail/1099178quote:1099178 - Ploppers
Duw de plopper binnenstebuiten, zet hem neer en hij springt met een sprong de lucht in! Verschillende kleuren worden door elkaar geleverd. Dit artikel is op voorraad.
Prijs: ¤ 0.35 excl. BTW (¤ 0.42 incl. BTW)
Afmetingen: doorsnede 5,5 cm
He he wat doe je!!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:10 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jaaah!!!!
OMFG, het meest nutteloze stuk speelgoed is gewoon nog te koop
[afbeelding]
[..]
http://www.lobbes.biz/products/detail/1099178
Moet wel zeggen dat ze er vroeger heel wat gaarder uitzagen... gewoon grijs of blauw ipv al dat glitter.
Die van mij waren echt WC-ontstopper roodquote:Op maandag 11 juni 2007 21:10 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Jaaah!!!!
OMFG, het meest nutteloze stuk speelgoed is gewoon nog te koop
[afbeelding]
[..]
http://www.lobbes.biz/products/detail/1099178
Moet wel zeggen dat ze er vroeger heel wat gaarder uitzagen... gewoon grijs of blauw ipv al dat glitter.
Die waren geweldigquote:Op maandag 11 juni 2007 21:08 schreef Biancavia het volgende:
Oh, kijk nou, je hebt ze nu ook in nog ingewikkeldere vormen:
http://www.cricro.com/nl/index.html
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja iddquote:Op maandag 11 juni 2007 21:12 schreef YoWilly het volgende:
[..]
He he wat doe je!!
Zie post boven die van jouw...lijkt wel hetzelfde!![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef dapluiz het volgende:
Omg! Geweldig topic dit, bij mij schieten die gekke 3 wielers te binnen, een soort 1-wieler met 2 rolschaatswieltjes ervoor
Jezus .... die had ik ook idd. En orgineel was ik er niet mee. Iedere gozer had zo'n ding om z'n pols(je).quote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja idd
Niet echt speelgoed maar ook razend populair en nutteloos:
[afbeelding]
Horloge met rekenmachine
Skate Bikequote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
[afbeelding]
Skate bikeMaar was dat niet begin jaren '90?
Hoe konden we eigenlijk zoveel lol hebben met iets wat niet meer is dan een doorgesneden rubberen bal. Maak dat de Playstation-generatie van nu maar eens wijs.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:55 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Echt bizar dat we ons daar gewoon mee vermaakten... als je kijkt wat de jeugd tegenwoordig allemaal heeft
Een saturnusbalquote:Op maandag 11 juni 2007 20:59 schreef Natalie het volgende:
Van die ballen met zo'n rand er omheen waar je op kon staan en ermee kon springen.
Whehehe ja... helaas moest ik het hier mee doen:quote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef twi het volgende:
Je had ook van die geweldige geluidskastjes voor op je fiets. Pakweg 8 verschillende kleuren knopjes erop met allemaal een ander geluid/alarmMan, in zo'n kastje passen nu zo'n 20 MP3-spelers met 4gb flashgeheugen
die was er al eerderquote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef HAL9000S het volgende:
Wie kent dit ding nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
Die kregen wij altijd als we op vakantie gingen?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vergeet die vliegtuigjes niet...te koop bij de speelgoedwinkel. Een vliegtuig waar je de vleugels inschoof en dan het propellortje eropklikken![]()
Daarmee was je echt mega-mega in die tijd!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ja idd
Niet echt speelgoed maar ook razend populair en nutteloos:
[afbeelding]
Horloge met rekenmachine
Ja dat is het leuke aan dit speelgoed... echt baggerspul maar je kon er echt weken of maanden zoet mee zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 21:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hoe konden we eigenlijk zoveel lol hebben met iets wat niet meer is dan een doorgesneden rubberen bal. Maak dat de Playstation-generatie van nu maar eens wijs.
Overigens, die polsenbrekertjes...click-clacks (of zoiets), zo rond 1982-'83 waren die heel populair. Feitelijk niks meer dan twee plastic kogels die aan touwtjes aan een stokje hingen, en dan steeds die ballen tegen elkaar aan laten ketsen. De afzwaaiers hadden nogal eens polskwetsuren tot gevolg. Was ook supersimpel speelgoed, maar razend populair.
Nope, een lolo-bal.quote:
Nee hoor, was echt jaren '80. Doet me trouwens denken aan een Sjors en Sjimmie-strip. De Kolonel die zelf zo'n bal maakt van een voetbal en een zelf gefiguurzaagde ring. Probeert hij het ding uit, staat hij op die ring, springt hij, schiet die bal ineens de ring uit naar boven...en bedenk zelf het plaatje er maar bij.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:57 schreef nanalune het volgende:
[..]
maar das toch '90? of zij het 'boemerang' hypes?
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:23 schreef Misstique het volgende:
[..]
Die kregen wij altijd als we op vakantie gingen?.
Zijn die dingen nog te koop?.
Jaaaquote:Op maandag 11 juni 2007 21:24 schreef twi het volgende:
Plakhandjes!Jammer dat die dingen zo snel zo vies werden
Die van piepschuim bedoel je zeker?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:23 schreef Misstique het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaquote:
Dat was dit spul toch?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:25 schreef MissHobje het volgende:
Home made smurfensnot
Met wasmiddel, blauwe shampoo in een boterhamzakje en kneden maar.. totdat ie stuk ging
Je had ook die potjes met dat groene slijm gebeuren.. ik was er gek op
Ook de plastic smurfjes, zoals je die bij de Vivo (supermarkt) kon krijgen, waren een geliefd verzamelobject. Kon je er kartonnen bouwplaten van smurfenhuisjes bijsparenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef Biancavia het volgende:
Laten we toch ook de wuppies niet vergeten.
[afbeelding]
En natuurlijk de knijpbeestjes!
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef YoWilly het volgende:
Ik had alle plaatjes van deze vrienden compleet.....wie niet?![]()
[afbeelding]
Ik heb er nog een T-shirtje van liggen, maatje mini mini mini. Je zou er bijna een zuignap aan maken en in de auto hangenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef YoWilly het volgende:
Ik had alle plaatjes van deze vrienden compleet.....wie niet?![]()
[afbeelding]
Ik had die paarse panther van Skeleton eens gehad voor m'n verjaardag. Die krengen waren pokkeduur. Paar jaar later op de rommelmarkt toen m'n ma niet keek verkocht voor een kwartje op de rommelmarkt. Ik krijg er nog voor op m'n lazer als het weer ter sprake komtquote:Op maandag 11 juni 2007 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:
He-Man! and the power of grey skull!!!
Door de elastieken in de poppetjes kon je dan net doen alsof ze elkaar sloegen...
Die paarsequote:Op maandag 11 juni 2007 21:38 schreef twi het volgende:
[..]
Ik had die paarse panther van Skeleton eens gehad voor m'n verjaardag. Die krengen waren pokkeduur. Paar jaar later op de rommelmarkt toen m'n ma niet keek verkocht voor een kwartje op de rommelmarkt. Ik krijg er nog voor op m'n lazer als het weer ter sprake komt
Maar dat was toch minder baggerspeelgoed dan de rest hier, net zoals MASK
Verdomd! Flipsiders! Daar heb ik er nog één van op zolder liggen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:37 schreef HAL9000S het volgende:
Damn dit is ook lang geleden...
[afbeelding]
[afbeelding]
Een soort cassettebandjes die je open kon klappen en waar dan een soort bordspelletje in zat.
Paarse panter representquote:Op maandag 11 juni 2007 21:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die paarse, die hadden wij hier tot voor kort nog (gesneuveld in de strijd met onze kinderen
)
De groene hebben we nog wel... met zadel
Op het moment dat ik 'm voor een kwartje verkocht was 'ie al redelijk groen van de slijtageplekkenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die paarse, die hadden wij hier tot voor kort nog (gesneuveld in de strijd met onze kinderen
)
De groene hebben we nog wel... met zadel
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Whehehe ja... helaas moest ik het hier mee doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Klik Klaksquote:Op maandag 11 juni 2007 21:22 schreef YoWilly het volgende:
Kennen jullie deze nog!? De bekende blauwe knokkels![]()
[afbeelding]
Klik Klaks
Twee, vier, zes, acht, tien!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:44 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Klik Klaks
Fantastisch... Ik heb mezelf ook heel erg vermaakt met 'elastieken' en de jojo, dat was toen ook zo'n rage.
Dat was echt totaal geen bagger-speelgoedquote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh man Siku...van die opleggers. En Majorette en Matchbox autootjes
zwaar gaaf jaquote:Op maandag 11 juni 2007 21:44 schreef Biancavia het volgende:
En ik had een spirograph.
[afbeelding]
En daar maakte je zulke dingen mee:
[afbeelding]
En dat was tof.![]()
![]()
Tegenwoordig hangen ze gewoon ergens op een paaltje te rokenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:46 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Twee, vier, zes, acht, tien!
D'r in, d'r uit, d'r op, d'r uit, draai, spring!
Trietjesquote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Even slightly off-topic maar wie heeft er hier nooit een zakje Treets gegeten?
Treets heb ik nooit gegeten. Wel Raiders!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Even slightly off-topic maar wie heeft er hier nooit een zakje Treets gegeten?
Hahahaha ja of met die uberranzige witte besjes! Als je die in je nek kreeg...GAD-VER-DAMMEquote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef mr.marcus het volgende:
of zo´n gele buis. met van die pijltjes die je zelf moest draaien van papier maar wat ik nooit kon![]()
Hele foldertjes heb ik aan repen geknipt om er dan pijltjes van te draaien. ff flink aflebberen en schieten maarquote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef mr.marcus het volgende:
of zo´n gele buis. met van die pijltjes die je zelf moest draaien van papier maar wat ik nooit kon![]()
Met witte bestjes schieten was veel gaver joh! Of met rozenbottels. Geweldig grote wapenbouwsels heb ik van die PVC buizen gemaaktquote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef mr.marcus het volgende:
Ik speel soms stiekem nog steeds met die autootjes van vroeger....als ik helemaal alleen ben natuurlijkquote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef twi het volgende:
Van Siku had ik een vrachtwagen met een brug erop. Wat een werk om die brug in elkaar te zetten.
Een jongen bij mij in de buurt was zn oog kwijtgeraakt door zo'n pijltje. Toen mochten we er niet meer mee spelen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:48 schreef mr.marcus het volgende:
Een paar buizen boven elkaar en dan aan elkaar plakken, zelf een vizier maken enzoquote:Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef twi het volgende:
[..]
Met witte bestjes schieten was veel gaver joh! Of met rozenbottels. Geweldig grote wapenbouwsels heb ik van die PVC buizen gemaakt
Hé dat was bij mij in de buurt ookquote:Op maandag 11 juni 2007 21:51 schreef Misstique het volgende:
[..]
Een jongen bij mij in de buurt was zn oog kwijtgeraakt door zo'n pijltje. Toen mochten we er niet meer mee spelen..
Haha, dat doe ik niet meer. Al heb ik wel een Hotwheels autootje in de boekenkast staan met zo'n zijkant die als je er op drukt omdraait en het lijkt alsof je een deuk hebt.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik speel soms stiekem nog steeds met die autootjes van vroeger....als ik helemaal alleen ben natuurlijk![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:51 schreef Misstique het volgende:
[..]
Een jongen bij mij in de buurt was zn oog kwijtgeraakt door zo'n pijltje. Toen mochten we er niet meer mee spelen..
Bij mij niet, die jongen zat later bij mij in de klas en had dus echt een glazen oog.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hé dat was bij mij in de buurt ook
Iets zegt me dat het zo'n verhaal was wat álle ouders aan hun kinderen vertelden
Ja en daarna in elk openstaand raam tig pijltjes schieten....wat een lol hadden we.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:52 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Hé dat was bij mij in de buurt ook
Iets zegt me dat het zo'n verhaal was wat álle ouders aan hun kinderen vertelden
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:37 schreef HAL9000S het volgende:
Damn dit is ook lang geleden...
[afbeelding]
[afbeelding]
Een soort cassettebandjes die je open kon klappen en waar dan een soort bordspelletje in zat.
Jaaah die dingen waren vet... helaas werkte het spul na een tijdje niet meer (net zoals ongeveer al het bagger speelgoed uit de jaren '80quote:Op maandag 11 juni 2007 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Er waren natuurlijk ook die geweldige autootjes die van kleur veranderden wanneer je ze onder de warme kraan hield
Wheheh... en stinken die rotzooiquote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:23 schreef Misstique het volgende:
Die is volgens mij nooit weggeweest!?quote:Op maandag 11 juni 2007 21:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Topic van het jaar dit. De Carrera racebaan anyone?
quote:
Daar hadden we het hier net ook over inderdaadquote:Op maandag 11 juni 2007 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Uiteraard had je het giftige gele plastic koffertje in je kast staan![]()
Dit waren van die ronde cirkeltje met 8 klappertjes toch? Ik had ook andere, zo'n lint met van die kruitcirkeltjes erop, die kon je ook in een pistool doen.quote:
Volgens mij is dat het ding wat ik in de OP beschrijfquote:Op maandag 11 juni 2007 21:57 schreef Caesu het volgende:
ik kan er geen plaatje van vinden.
maar ik had zo'n rubberen schijfje. we noemden het een flipper.
dan duwde je hem strak en gooide je hem voor iemands voeten op de grond en sprong de flipper een meter of twee de lucht in (en die persoon ook van de schrik).
Of je hele nagels eraan verklotenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:58 schreef twi het volgende:
[..]
Dit waren van die ronde cirkeltje met 8 klappertjes toch? Ik had ook andere, zo'n lint met van die kruitcirkeltjes erop, die kon je ook in een pistool doen.
OMFG! Construx!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:52 schreef mr.marcus het volgende:
maar wat wel gewoon te tof was, was construx
[afbeelding]
Klopt, maar soms vielen de papiertjes ook uit de plastic cirkeltjesquote:Op maandag 11 juni 2007 21:58 schreef twi het volgende:
[..]
Dit waren van die ronde cirkeltje met 8 klappertjes toch? Ik had ook andere, zo'n lint met van die kruitcirkeltjes erop, die kon je ook in een pistool doen.
En het eveneens van Majorette afkomstige Majo-Kit waarmee je hele straten kon bouwen (met bomen, lantaarnpalen, borden en huisjes) om met je autootjes doorheen te raggen.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh man Siku...van die opleggers. En Majorette en Matchbox autootjes
hahaha iddquote:Op maandag 11 juni 2007 21:59 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het ding wat ik in de OP beschrijf
Volgens mij heeft Kipling het hier van afgekekenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:59 schreef ZoneKill het volgende:
Pak het duimpje maar erbij.![]()
![]()
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 juni 2007 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Haha, dat doe ik niet meer. Al heb ik wel een Hotwheels autootje in de boekenkast staan met zo'n zijkant die als je er op drukt omdraait en het lijkt alsof je een deuk hebt.
Er waren natuurlijk ook die geweldige autootjes die van kleur veranderden wanneer je ze onder de warme kraan hield
En ook in die tijd had je al een soort van Domino D-Day, maar dan zonder reclamependels en debiele belspelletjes er omheen. Het Wereldrecord Domino in de Stassenhal in Lisse, uitgezonden door de TROS in het programma De Eerste De Beste, met Jack "Checque" van Gelderquote:Op maandag 11 juni 2007 22:00 schreef Biancavia het volgende:
Oh, en dominostenen.
[afbeelding]
Dozen vol hadden we, met trappetjes en dingetjes, en dan gingen we heel de zolder vol zetten met die dingen, en dan moesten onze ouders komen kijken en dan gingen we het omgooien.
En ik mocht nooit de laatste steentjes neerzetten, dat deed mijn broer altijd.
Wij bouwen altijd zo'n buffer in door wat stenen dwars neer te leggen... als je het dan verknalde was het maar een klein stukquote:Op maandag 11 juni 2007 22:00 schreef Biancavia het volgende:
Oh, en dominostenen.
[afbeelding]
Dozen vol hadden we, met trappetjes en dingetjes, en dan gingen we heel de zolder vol zetten met die dingen, en dan moesten onze ouders komen kijken en dan gingen we het omgooien.
En ik mocht nooit de laatste steentjes neerzetten, dat deed mijn broer altijd.
Veel dingen die voorbij komen zijn of nog steeds te koop of zelfs vóór de 80's al eens hip geweestquote:Op maandag 11 juni 2007 22:04 schreef HAL9000S het volgende:
Was dit ook nog de jaren '80?
[afbeelding]
Die rolschaatsenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:04 schreef Rewimo het volgende:
Een flexibele buis die je rond moest draaien en dan ging hij "zingen"
En een buisje aan een touwtje met zo'n lang lint eraan, waar je mee zwaaide (zoiets als bij ritmische gymnastiek).
Rolschaatsen! Die je onder je schoen moest binden.
[afbeelding]
Niet weggooienquote:Op maandag 11 juni 2007 22:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Allemaal 80's?
Ik heb een krat vol met die autootjes
Christ, en maar bewaren
Ja, die laatste stenen bedoelde ik.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:05 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Wij bouwen altijd zo'n buffer in door wat stenen dwars neer te leggen... als je het dan verknalde was het maar een klein stuk
Dat was toch met commentaar van Tom Mulder?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:04 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En ook in die tijd had je al een soort van Domino D-Day, maar dan zonder reclamependels en debiele belspelletjes er omheen. Het Wereldrecord Domino in de Stassenhal in Lisse, uitgezonden door de TROS in het programma De Eerste De Beste, met Jack "Checque" van Gelder
Ik heb al het speelgoed bewaardquote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:04 schreef Rewimo het volgende:
Een flexibele buis die je rond moest draaien en dan ging hij "zingen"
Hallooooo Tommie Mulderquote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef twi het volgende:
[..]
Dat was toch met commentaar van Tom Mulder?
Ik had een Popple die je ook echt binnenstebuiten kon draaien.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Niemand GI Joe? of Mask? Oh en die snorkels die je kon buigen
Ja idd .... wat gaat die oude prullaria lang mee zegquote:Op maandag 11 juni 2007 22:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Veel dingen die voorbij komen zijn of nog steeds te koop of zelfs vóór de 80's al eens hip geweest
Die blauwe vrachtwagen met voetgangersbrug.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:47 schreef twi het volgende:
Van Siku had ik een vrachtwagen met een brug erop. Wat een werk om die brug in elkaar te zetten.
Ik durf het haast niet te zeggen....: voor je kleinkinderenquote:
Ik kreeg 'm toen ik m'n A zwemdiploma gehaald hadquote:Op maandag 11 juni 2007 22:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
En die Nintendo Game & Watch...geweldig. Gekregen toen we lid werden van de Leesmap (net als de rest van de straat in die tijd)
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Niet helemaal ontopic maar goed: de Disney Boekenclub. Elke twee maanden of zo twee nieuwe boeken.
Ik heb er nog steeds 2 op mn slaapkamer.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:09 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik had een Popple die je ook echt binnenstebuiten kon draaien.
[afbeelding]
Ik had wel een roze natuurlijk, niet zo'n fluoriscerende.
Die had mn broertje! Geweldig spul!quote:Op maandag 11 juni 2007 22:14 schreef yvonne het volgende:
Darda racebaan!
Natuurlijk, MASK. De MASK die ik heb gehad:quote:Op maandag 11 juni 2007 22:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Niemand GI Joe? of Mask? Oh en die snorkels die je kon buigen
Mooi he zo'n feest van herkenningquote:Op maandag 11 juni 2007 22:15 schreef yvonne het volgende:
[..]Zitten jullie op m'n zolder te kijken ofzo?
Ik ook! Ik had ook een roze, met paarse haren.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:09 schreef Biancavia het volgende:
Ik had een Popple die je ook echt binnenstebuiten kon draaien.
[afbeelding]
Ik had wel een roze natuurlijk, niet zo'n fluoriscerende.
Tonka was kwaliteits speelgoed. van metaal gemaakt.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Toen ik nog jongerwas kreeg ik altijd Tonka vrachtauto's. Vullen met erwten en bruine bonen en lossen maar![]()
Jullie speelden ermee, ik kocht het ( en stiekem speelden iteejer en ik er eerst mee)quote:Op maandag 11 juni 2007 22:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mooi he zo'n feest van herkenning
Ik kreeg een sjoelbak met mijn eerste communie...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:20 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
horloge van gehad bij de eerste communie
Ik heb helaas niks meer, het zit allemaal nog in mijn hoofd.......quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef ZoneKill het volgende:
Wie is er het afgelopen uur op een zolder geweest?
Ja, met die lampen die aankonden!quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef twi het volgende:
Wat te denken trouwens van die Ferrari-stuur "videospelletjes". Een rode voorkant wat een Ferrari voor moest stellen, een klein schermpje met een autootje die je kon besturen met het stuur.
idd Tonka. Ik had zoooooo een grote zwarte pick-up daar kon ik zelf bijna achterin zitten.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Tonka was kwaliteits speelgoed. van metaal gemaakt.
En niet goedkoop.
Je had ze groot, middel en klein. Alleen bij die grote konden die lampen aanquote:Op maandag 11 juni 2007 22:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ja, met die lampen die aankonden!
En toen naar Brechtjequote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jullie speelden ermee, ik kocht het ( en stiekem speelden iteejer en ik er eerst mee)
Ik had er ook 2 van. Eén graafmachine waar de hele buurt jaloers op was en een tractor. Liggen nog bij mn ouders in de schuur volgens mij.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Tonka was kwaliteits speelgoed. van metaal gemaakt.
En niet goedkoop.
eerste communie..quote:Op maandag 11 juni 2007 22:20 schreef Adelante het volgende:
[afbeelding]
horloge van gehad bij de eerste communie
pfff... staat me heel vaag wat van bij...quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef twi het volgende:
Wat te denken trouwens van die Ferrari-stuur "videospelletjes". Een rode voorkant wat een Ferrari voor moest stellen, een klein schermpje met een autootje die je kon besturen met het stuur.
En urenlang hetzelfde rondje rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:21 schreef twi het volgende:
Hehehe... je reinste blackmail was hetquote:Op maandag 11 juni 2007 22:23 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
eerste communie..
dat was ook zo´n feest...sloeg echt helemaal nergens op, maar je kreeg een bult cadeau´s dat ging echt elk boekje te buiten.
Tonka bulldozer:quote:Op maandag 11 juni 2007 22:23 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
idd Tonka. Ik had zoooooo een grote zwarte pick-up daar kon ik zelf bijna achterin zitten.![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:24 schreef Stupiditeit het volgende:
Ik ben in '89 geboren, maar ik kan alles nog herinneren. Wat nostalgisch...
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:08 schreef Rewimo het volgende:
Heb je dat nu speciaal zitten bouwen voor ons?
Ik had er eentje met een sleuteltje achterin. Als je daarin kneep schoot 'ie heel hard naar vorenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
En van die autootjes die je opwond door ze naar achteren te halen en dan haalde je je hand eraf en dan spoot het autootje door de kamer heen
Yep had ik ook...was je het sleuteltje kwijtquote:Op maandag 11 juni 2007 22:27 schreef twi het volgende:
[..]
Ik had er eentje met een sleuteltje achterin. Als je daarin kneep schoot 'ie heel hard naar voren
Deze zat toch met stiekjes aan elkaarquote:
Visdraad iddquote:Op maandag 11 juni 2007 22:29 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Deze zat toch met stiekjes aan elkaar
* Zw0rld ging dit altijd demonteren![]()
Net als de kubus, effe uit en inelkaar zetten dat scheelde een hoop draaien...![]()
Jaaa! Die krijgen wij toen we gingen verhuizen.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En deze? Kennen jullie deze nog?
[afbeelding]
Ha, Ja nog pijn aan mijn oren van.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 juni 2007 22:35 schreef flugeltje het volgende:
Twinkle twinkle little star.... En dat leek dan wel heel erg op "Altijd is kortjakje ziek" Heeft tijden geduurd voor ik erachter was dat het gewoon hetzelfde liedje is
geweldigquote:Op maandag 11 juni 2007 22:34 schreef Japzer het volgende:
[afbeelding]
En deze had een afstandsbediening ingebouwd. Een lol dat we d'r mee hadden, door de buurt lopen en dan bij iedereen gaan zappen... Zij van "what the fuck!?", wij lachen![]()
Die heb ik óók nog op zolder liggen.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[afbeelding]
Oeh, daar heb ik er ook heel wat van versleten!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:34 schreef screenshot het volgende:
Vliegtuigjes waren ook leuk
[afbeelding]
plaatje stuk
WTF dat wist ik nietquote:Op maandag 11 juni 2007 22:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Twinkle twinkle little star.... En dat leek dan wel heel erg op "Altijd is kortjakje ziek" Heeft tijden geduurd voor ik erachter was dat het gewoon hetzelfde liedje is
idd ben er nog ziek van.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Uiteraard had je het giftige gele plastic koffertje in je kast staan![]()
haha, die zag ik vorige week nog ergens voor een huis op een tafel liggenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:41 schreef Sense het volgende:
Bij meest nutteloze speelgoed moest ik meteen denken aan dit:
[afbeelding,link]
Net zo nutteloos als de Spirograph. Na 3 keer tekenen had je het wel gezien, want echt veel variatie had je niet![]()
Toch jaren 70.quote:
Hehe die had mijn zus. Had ik weer papier om op te tekenen.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:41 schreef Sense het volgende:
[..]
Whahaha die was ik helemaal vergeten![]()
En die mini-piano's...geweldig![]()
Bij meest nutteloze speelgoed moest ik meteen denken aan dit:
[[url=http://aycu01.webshots.com/image/16000/2003328041095427090_rs.jpg]afbeelding][/URL]
Net zo nutteloos als de Spirograph. Na 3 keer tekenen had je het wel gezien, want echt veel variatie had je niet![]()
Inderdaad, maar er zaten gewoon ranzige plaatjes bij en dat was natuurlijk stoer.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:45 schreef Sense het volgende:
En wie rende er in de pauze ook met de halve klas naar de lokale sigarenboer voor de Garbage Pail Kids plaatjes?
[[url=http://aycu37.webshots.com/image/17516/2001777415966411792_rs.jpg]afbeelding][/URL]
Vomiting Valerie...Brainless Brian...etc. etc.![]()
Ik had ze allemaal, maar wat MOEST je er in godsnaam mee.
met die fucking cassette bandjes waar je nooit meer dat leuke spel op kon vindenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[afbeelding]
Wat waren wij populair vroeger in de buurt. Iedereen kwam computeren bij ons!
Speelde ik vroeger bij familie. Voordat ie opgestart was gingen we weer.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[afbeelding]
Wat waren wij populair vroeger in de buurt. Iedereen kwam computeren bij ons!
Oh, dat ding. Ik was er zo trots op. Na een dag was hij stuk en kleine ziggy in tranen.quote:
Aawquote:Op maandag 11 juni 2007 22:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dat ding. Ik was er zo trots op. Na een dag was hij stuk en kleine ziggy in tranen.
nee, wel 'n tennisbal in plastic houder aan een elastiek die je dan weg moest slaan en over de grond terug kwam rollenquote:
Als er iets is wat kankerverwekkend moet zijn geweest, dan zijn dat wel die Duftiepoppetjesquote:
Crazy Racers met zo'n zip stick !quote:Op maandag 11 juni 2007 22:50 schreef HAL9000S het volgende:
Kent iemand dit nog? Van die auto's die je moest laten crashen en helemaal kapot konden
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:04 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
En die schoenen met knipperlampjes...
LA Gearsquote:Op maandag 11 juni 2007 23:04 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
En die schoenen met knipperlampjes...
Ik kwam er pas heel laat achter dat dat met een visdraadje werktequote:
Je had hier ook van die knuffelpoppen van. Glowy's heetten ze geloof ik. Als je 's avonds bang in je bedje lag, kon je je Glowy stevig tegen je aandrukken (en dan bedoel ik echt heul heul heul stevig) en dan gaf zijn gezichtje licht. Maar ja, als je op volle kracht in zo'n pop moest knijpen kon je weer niet slapen...dilemma's dilemma'squote:Op maandag 11 juni 2007 23:04 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik had vroeger een Twinkle Pinkle, en mijn broer wilde er ook een. Had 'ie er eindelijk een gekregen, stopte hij 'm in zijn bureaulamp zodat 'ie extra fel zou schijnen. Hij vergat echter dat die dingen van plastic zijn, en zijn nieuwe Twinkle Pinkle zat helemaal om zijn lamp heen gesmolten...
[afbeelding]
Ik heb er helaas nooit een gehad...quote:Op maandag 11 juni 2007 23:07 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Crazy Racers met zo'n zip stick !
Na één dag de helft van de losse onderdelen al foetsie !
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:07 schreef Yorrit het volgende:
[..]
LA Gears![]()
maar dat is niet echt speelgoed
die gare gevlochten stukjes zagen er wel speels uit natuurlijkquote:Op maandag 11 juni 2007 23:09 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
![]()
Was na het aandachtig lezen van dit topic plostklaps vergeten dat dit een speelgoedtopic was.![]()
Je moest gewoon in zn buikje knijpen volgens mij toch?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:08 schreef Sense het volgende:
[..]
Je had hier ook van die knuffelpoppen van. Glowy's heetten ze geloof ik. Als je 's avonds bang in je bedje lag, kon je je Glowy stevig tegen je aandrukken (en dan bedoel ik echt heul heul heul stevig) en dan gaf zijn gezichtje licht. Maar ja, als je op volle kracht in zo'n pop moest knijpen kon je weer niet slapen...dilemma's dilemma's![]()
jamaar hoe kan je nou knijpen en in slaap vallen tegelijk?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:11 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Je moest gewoon in zn buikje knijpen volgens mij toch?
Die staat hier onder de TVquote:
Gaaf, ik had een schoolvriendje die dat ding had. Je had een soort van wax/spiritusblokje ter grootte van een suikerklontje waarmee je de boel aan moest drijven. Het ging om de blauwe vlam dacht ik.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:20 schreef Captain_Chaos het volgende:
voor mijn 8e verjaardag
[afbeelding]
Ik eentje met een knop op zijn kop. De mindere versie, jij had die zwarte volgens mij. Hoe werkte dat ding eigenlijk, moest je daar iets in stoppen ofzo?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef HAL9000S het volgende:
VetDat soort spul heb ik nooit gekregen helaas... wel een robot waar rook uit kwam
quote:Op maandag 11 juni 2007 23:25 schreef HAL9000S het volgende:
Ja het was idd een zwarte robot! Hij had een rode gun geloof ik en er kwam rook uit z'n mond... hij werkte op oldschool batterijen
I still don't get it, waar komt die rook dan vandaan? Mijn moeder vond de jouwe te agressiefquote:Op maandag 11 juni 2007 23:25 schreef HAL9000S het volgende:
Ja het was idd een zwarte robot! Hij had een rode gun geloof ik en er kwam rook uit z'n mond... hij werkte op oldschool batterijen
ik had er al een voordat ik fatsoenlijk kon fietsenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:31 schreef Captain_Chaos het volgende:
Iedereen had natuurlijk een BMX fiets
[afbeelding]
Whehehe... ik had 'm van m'n peettante gekregen, nog steeds m'n coolste present ooitquote:Op maandag 11 juni 2007 23:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
I still don't get it, waar komt die rook dan vandaan? Mijn moeder vond de jouwe te agressief
Dat mysterie draag ik al jaren bij me en het is weer gewekt. Godver..quote:Op maandag 11 juni 2007 23:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Whehehe... ik had 'm van m'n peettante gekregen, nog steeds m'n coolste present ooitHeb werkelijk geen idee hoe dat zou moeten werken trouwens
hahaha ja schitterend ding!!quote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef HAL9000S het volgende:
Wie kent dit ding nog?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook. Ik had het kleinste frame wat je kon krijgen gehecht was ik aan dat ding. Een zwarte was het met kunstof gele dikke spaken en is me het frame van gebroken. Hebben we nog laten lassen maar mocht niet meer baten.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ik had er al een voordat ik fatsoenlijk kon fietsen
En bedankt, nou draag ik die burden ook met me mee voortaanquote:Op maandag 11 juni 2007 23:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat mysterie draag ik al jaren bij me en het is weer gewekt. Godver..
haha jaaa die had ik ookquote:
Staat hier nog in de kast. Pas nog gespeeld met mijn vriendinquote:
Die "glow-in-the-dark" schedel was zo coolquote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:07 schreef Biancavia het volgende:
Spookslot hadden wij ook. Echt een geweldig spannend spel, met die vallen enzo.
Volgens mij was het opzetten van dat spel nog het leukste.
Deed ik vroeger ook, of zo'n plastic bekertje door midden knippen en die gebruikenquote:Op maandag 11 juni 2007 21:21 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Whehehe ja... helaas moest ik het hier mee doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze versie weet ik nog. Die hadden de "grote jongens" op hun fiets. En jaloers dat ik was. Maar ik was te klein, mijn ouders vonden het niks, was te duur, weet niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:18 schreef twi het volgende:
Je had ook van die geweldige geluidskastjes voor op je fiets. Pakweg 8 verschillende kleuren knopjes erop met allemaal een ander geluid/alarmMan, in zo'n kastje passen nu zo'n 20 MP3-spelers met 4gb flashgeheugen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |