Misschien denk ik iets-of-wat zwart wit, maar heeft de makelaar van de verkopende partij er niet het meest baat bij als ie het huis voor een zo hoog mogelijke prijs verkoopt?quote:
Hij bedoelt je eigen makelaarquote:Op maandag 11 juni 2007 20:39 schreef 1972 het volgende:
[..]
Misschien denk ik iets-of-wat zwart wit, maar heeft de makelaar van de verkopende partij er niet het meest baat bij als ie het huis voor een zo hoog mogelijke prijs verkoopt?
Jup, als de verkoper een slechte makelaar heeft dan wil die meestal de hoofdprijs ervoor hebbenquote:Op maandag 11 juni 2007 20:39 schreef 1972 het volgende:
[..]
Misschien denk ik iets-of-wat zwart wit, maar heeft de makelaar van de verkopende partij er niet het meest baat bij als ie het huis voor een zo hoog mogelijke prijs verkoopt?
De verkopers lijken me dus niet van die angsthazen en hebben vooral geen haast. Ik zou 300,000 a 310,000 euro bieden en dan gewoon afwachten.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:37 schreef 1972 het volgende:
Ik weet dat de kopers bezig zijn met een ander huis te bouwen en dat ze de mogelijkheid hebben -indien nodig- tijdelijk ergens anders te gaan wonen als we de woning eerder zouden willen.
Het staat denk ik zo'n 4-5 maanden al te koop.
Geen idee. Zover ik weet zijn er afgelopen half jaar in die straat geen huizen van hetzelfde type verkocht.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:45 schreef Bar_en_Boog het volgende:
als je 3 ton biedt hebben nemen ze je bod misschien niet aan. waarvoor xijn vergelijkbare huizen recentelijk verkocht?
http://www.kadaster.nl/index.htmlquote:Op maandag 11 juni 2007 20:52 schreef 1972 het volgende:
[..]
Geen idee. Zover ik weet zijn er afgelopen half jaar in die straat geen huizen van hetzelfde type verkocht.
Maar misschien wel voor deze periode. Is dit op te vragen, en zoja waar en hoe?
Bedankt voor deze tip! Voor EUR 1,40 heb ik zojuist een zgn. koopsommenoverzicht aangevraagd van de straat en zie dat een soort gelijk huis in april voor EUR 290.000,- is verkocht (!)quote:
Weet jij dan onder welke omstandigheden dat huis is verkocht? wellicht gedwongen verkoop o.i.d.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:08 schreef 1972 het volgende:
[..]
Bedankt voor deze tip! Voor EUR 1,40 heb ik zojuist een zgn. koopsommenoverzicht aangevraagd van de straat en zie dat een soort gelijk huis in april voor EUR 290.000,- is verkocht (!)
(Zo, en die EUR 1,40 is m'n beste uitgave die ik sinds tijden heb gedaan)
Waarom mag een hoge verkoopprijs van de buren (omdat die koper wel moest omdat die wel geld had, maar geen woonruimte meer) wel gebruikt worden bij de bepaling van een hogere vraagprijs, en de lage verkoopprijs omdat die er vanaf moest niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:17 schreef Slasher het volgende:
[..]
Weet jij dan onder welke omstandigheden dat huis is verkocht? wellicht gedwongen verkoop o.i.d.
Helaas weet ik inderdaad niet waarom het huis voor die prijs is verkocht. Wat ik wel vermoed is dat dat huis geen extra uitbouw heeft, dus 290.000 bieden is inderdaad een lacherig aanbod op een vraagprijs van 349.000. Dat was ik dan ook niet van plan.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:17 schreef Slasher het volgende:
[..]
Weet jij dan onder welke omstandigheden dat huis is verkocht? wellicht gedwongen verkoop o.i.d.
Denk je nu meteen dat jij ook zo'n bedrag kan bieden? het is een indicatie, niet meer niet minder
Ik zou je keihard uitlachen als ik mijn huis voor 349 te koop had en jij komt met 290 zitten omdat dit "op het kadaster staat"
ps: het heet natuurlijk geen afdingen,je bent niet op de zwarte markt. de prijs is een vraagprijs. koper heeft ws een lager bedrag in gedachten.
je bent 34 dan weet je dit soort dingen toch wel??
Handige tip.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |