1. Ik wou dat ik de tijd in mijn macht had, dat ik de tijd kon vertragen en versnellen. 's Ochtends als ik dan nog in m'n bed ligt zou ik de tijd dan bijna stilzetten totdat ik me eenmaal uitgeslapen voel en daarna zou ik de rest van de dag doorspoelen tot ik weer in bed lig. Niets van die rare back-to-the-future scenario's, nee, ik zou gewoon een nacht fatsoenlijk willen slapen.
2.Gisternacht heb ik gedroomd dat ik een een café was waar ze het een of andere MAGISCHE bier schonken en de barman de een of andere MAGISCHE sigaretten uitdeelde. Het bier was goed. De sigaretten waren goed. Voor de rest was het café één grote teringzooi. Er vloegen stoelen in de rondte, op de vloer lag een centimeter of vijf onherkenbaar vocht en een paar dode, of stervende mensen, de helft van pui ontbrak (waardoor je heel gemakkelijk het terras op kon lopen, elk nadeel heb z'n voordeel) het was er stervenswarm, de glazen hadden een soort bruine aanslag in de binnenkant en de muren die er nog stonden waren pastelgeel/pastelroze. Shit. Elke keer als er weer iets vreselijks gebeurde kwam de barman aanlopen en die zei: 'Nog een sigaret?' 'Ja, tuurlijk! Shit, dit zijn echt héle lekkere sigaretten. Welk merk is dat?'. Toen haalde hij het pakje uit het borstzakje van z'n overhemd, maar ik kon niet lezen wat erop stond want het was verkreukeld en smoezelig en vergeeld en shit, gewoon naar de klote net zoals alles daar. Volgens mij waren het Rothmans, maar dat kan natuurlijk niet, want dat zijn héle smerige sigarettten.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."