quote:Voorlopige Tourselectie Rabobank
RIJSWIJK - Ploegleider Erik Breukink heeft vrijdag de voorlopige selectie voor de Tour de France bekendgemaakt. Dertien wielrenners van de Rabobankploeg maken een kans om op 7 juli in Londen aan de start te staan van de belangrijkste etappekoers van het jaar.
Rond de Nederlandse kampioenschappen op de weg (1 juli) wordt duidelijk welke vier coureurs zullen afvallen.
Op de voorlopige lijst prijken de namen van zes Nederlanders: Michael Boogerd, Bram de Groot, Thomas Dekker, Theo Eltink, Koos Moerenhout en Pieter Weening.
Ook de Spanjaarden Juan Antonio Flecha, Oscar Freire en Pedro Horrillo maken deel uit van de voorlopige selectie, net als de Rus Denis Mentsjov, de Australiër Mathew Hayman, de Duitser Grischa Niermann en de Deen Michael Rasmussen.
Ik eigenlijk ook wel. Hij kan bergop aardig meekomen, hopelijk lukt het hem in de tour ook, mocht hij die rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:13 schreef Damzkieee het volgende:
Theo Eltink ben ik nu wel benieuwd naar.
Giroquote:Op maandag 11 juni 2007 17:50 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
ze mogen wel meer laten zien dan in de giro
Inderdaad, Rabo won vorig jaar zelfs enkel met buitenlanders touretappes, geen hollands glorie, ondanks de goede Boogerd.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hollands Glorie.. Puh... TI Raleigh, de Ploeg Post.. DAT was Hollands Glorie!
Dan opeens wel he.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:41 schreef borisz het volgende:
Dat we wat etappes winnen![]()
ach de rabo renners ook van buitenlandse afkomst zijn zegmaar half nederlanders
De Giro overtreft de Tour op alle fronten. Behalve commercieel danquote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:41 schreef Damzkieee het volgende:
En het feit dat vrijwel iedereen hem rijdt als voorbereiding op de tour
Vandaar dat alleen Rasmussen de Giro rijdt en ook de Tour.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:42 schreef Damzkieee het volgende:
Dit is toch het Rabobank topic?
Volgens mij zien ze het toch wel degelijk als voorbereiding op de Tour.
Dat doet hij zelf ook hč.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:05 schreef Leatherface het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Dekker enigzins gespaard wordt.
Een witte trui zou mooi zijn, maar leg zo'n jonge gast niet meteen te veel druk op.
Zelf is hij zeker ook erg ambitieus ja, maar ook de buitenwereld in zekere mate.quote:
Aan de ene kant heb je gelijk (en zou ik hetzelfde zeggen).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:51 schreef Robar het volgende:
Ik zie Dekker nog niet vlammen in deze tour.
Dit is pas zijn eerste ronde.
Goed meerijden en proberen te leren, dat is echt het belangrijskte voor hem.
Maar om de een of andere reden zie ik in Dekker nog niet een renner als Ullrich of Fignon.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk (en zou ik hetzelfde zeggen).
Aan de andere kant won Fignon zijn eerste tour, en Ullrich bijna.
Ik zie Dekker ook niet direct zo hoog eindigen, maar wil alleen maar aangeven dat het goed kán gaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar om de een of andere reden zie ik in Dekker nog niet een renner als Ullrich of Fignon.
Ik heb het idee, dat hij nog niet zo ver is als zij toendertijd waren . . .
Maar dat is puur een gevoel.
Ja precies.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zie Dekker ook niet direct zo hoog eindigen, maar wil alleen maar aangeven dat het goed kán gaan.
Wat mij betreft moet er niet teveel van 'm verwacht worden. Als 'ie top 10 in de tijdritten rijdt, is het al heel wat volgens mij.
Da's dus nog de vraag.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:32 schreef Damzkieee het volgende:
Kan Dekker het echte hooggebergte aan eigenlijk?
Mwoah, als Dekker echt doortrapt vind ik 'm echt geweldig. Zoals toen in de AGR en LBL, met die kop zo op half 7quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind kerels als Reus en Gesink bij de jonge Rabo's trouwens veel leukere en interessantere renners dan Dekker.
Gesink is voor mij iemand als Boogerd en dan bedoel ik vooral dat het iemand is waarvoor ik mezelf wel zie juichen. Dekker is als de vorige Dekker, die deed me ook helemaal niets.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mwoah, als Dekker echt doortrapt vind ik 'm echt geweldig. Zoals toen in de AGR en LBL, met die kop zo op half 7![]()
Echt welquote:Op maandag 11 juni 2007 17:39 schreef Falco het volgende:
Rabobank
De wielerploeg met het hoogst aantal cult-renners
Dat had van Boogerd en Gesink had ik ook altijd bij Zabelquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar goed, dat kan ook met andere aspecten van het huidige wielrennen te maken hebben, Boogerd en Gesink geef ik ergens een voordeel van die eeuwige dopingtwijfel, bij de Dekkers is dat niet zo.
Ik denk dat de doelen tamelijk eenvoudig zijn. In de vlakke etappes gokken op Freire in de massasprint. In de bergen Rasmussen uitspelen voor de bolletjestrui, en Menchov voor het klassement. In ieder geval beter dan een aantal jaren geleden, toen ze als doen hadden om te 'vrijbuiteren'quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef Remzz het volgende:
Heeft de Rabobank eigenlijk een visie voor deze tour? Ritoverwinning, Gele trui(Menchov), Witte trui(Dekker), Bolletjes(Rasmussen), Groen(Freire)?
Of word het weer "ja we zien wel". Dan word het dus niets is al vaken gebleken
Wel erg toffe ploeg natuurlijk
Dat bedoelde ik ja, dat was echt helemaal nietsquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik denk dat de doelen tamelijk eenvoudig zijn. In de vlakke etappes gokken op Freire in de massasprint. In de bergen Rasmussen uitspelen voor de bolletjestrui, en Menchov voor het klassement. In ieder geval beter dan een aantal jaren geleden, toen ze als doen hadden om te 'vrijbuiteren'De meest kansloze strategie die er is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |