abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50335561
door een lekkende airconditioner zijn in eerste instantie twee planken uitgezet en nu is de hele houten vloer schots en scheef gaan staan (zie foto's). wat is hier aan te doen? iemand suggereerde met een elektrisch kacheltje de planken weer 'drogen'? iemand anders een stuk uitzagen en weer inleggen... is dit makkelijk te verhelpen en is de vloer in eerste instantie wel goed gelegd dat dit zomaar kan gebeuren?

het is slechts de eerste paar meter van de vloer die omhoog gekomen is.

alvast bedankt, friso

frezz
  PR/Manusje van alles maandag 11 juni 2007 @ 16:18:52 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50335741
Ik zou de hele vloer er uit halen, goed schoonmaken vloer er onder droog en schoon maken, de planken laten drogen en dan kijken of het er weer redelijk netjes in past...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_50335878
poe, dat zou een behoorlijk werk zijn - bedoel je de vloer in de hele ruimte, of slechts de eerste planken? na ongeveer 4 meter ligt de vloer namelijk wel weer netjes het is alleen het voorste gedeelte, iig bedankt voor de snelle reply
frezz
pi_50335908
nog een vraagje ivm aansprakelijkheid, is de vloer wel goed gelegd? dwz gebeurt dit als er lekkage is bij een goed gelegde vloer?
frezz
pi_50335983
je kan een lucht droger in jehuis neetzetten om de lucht droog te maken waardoor hopenlijk je planken weer gaan krimpen in het niet zo dan is het idd opnieuw leggen.:)
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_50336026
Als ik het zo zie zeg ik: uithuilen en opnieuw beginnen. Sodeju wat een bergen en dalen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50336065
Ja, Als het een houten vloer is welke (zo te zien) doorweekt is geweest dan zal het hout gaan opzetten en krijg je dit.
Overigens is het mogelijk dat na drogen een en ander er weer beter uitziet maar helemaal goed zal het niet meer komen denk ik.
je zal inderdaad de eerste meters eruit moeten halen en goed alten drogen (niet met een kachel of iets deregelijks want door te snel drogen zal het hout gaan scheuren.
de vloerdelen in een drioge ruimte met goede ventilatie vlak neerleggen en de tijd geven.
Many that live deserve death and many that died deserved life. Can you give it to them? Then do not be to quick to deal out death in judgement for, even the very wise cannot see all ends."
  PR/Manusje van alles maandag 11 juni 2007 @ 16:26:47 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_50336092
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:21 schreef fseyferth het volgende:
poe, dat zou een behoorlijk werk zijn - bedoel je de vloer in de hele ruimte, of slechts de eerste planken? na ongeveer 4 meter ligt de vloer namelijk wel weer netjes het is alleen het voorste gedeelte, iig bedankt voor de snelle reply
Alleen het natte/beschadigde gedeelte
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_50336097
mischien dat deze foto het ook iets verduidelijkt, verderop in de kamer ligt de vloer nog goed

frezz
pi_50336255
Stuk vloer wat niet goed ligt eruit halen en opnieuw leggen.

Volgens mij kan de hele vloer een opknapbeurt krijgen.

FF schuren en opnieuw lakken, olien of waxen.
Road kill collector would be appropriate
  maandag 11 juni 2007 @ 16:33:39 #11
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_50336345
als ik de vloer zo zie zou ik hem geheel opknappen. Zo te zien kan hij wel een nieuw laklaagje gebruiken, maar dat terzijde

je kunt kijken hoe de vloer opdroogd en dan de achterste rij planken eruit halen. Je zou dan over de bolstaande planken een plaat kunnen lehggen met bijv lode broodjes erop. op die manier kun je kijken of je de planken door druk langzaam weer op hun plek kan krijgen. (Niet te zwaar maken anders breekt de mes en groef verbinding af) en dan de laatste plank weer op maat maken en terugplaatsen.

maar........het beste zou zijn om idd het beschadigde stuk eruit te halen en gewoon opnieuw te plaatsen. kun je bovendien de kromme planken aan het eind leggen, kastje erover en niemand die het ziet
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  maandag 11 juni 2007 @ 16:35:19 #12
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_50336409
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:30 schreef CrimeSceneCleaner het volgende:
Stuk vloer wat niet goed ligt eruit halen en opnieuw leggen.

Volgens mij kan de hele vloer een opknapbeurt krijgen.

FF schuren en opnieuw lakken, olien of waxen.
mmmmmmm......net even te laat met mijn bericht dus......maar als meer mensen er zo over denken........mooi klusje voor het komende weekeinde
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_50336440
Wat een tyfusbende...
pi_50336498
Moet zeggen Orval dat je wel meerwaarde creert in je bericht en dat heb ik nagelaten!

Je hebt gelijk en slaat de spijker op zijn kop!
Road kill collector would be appropriate
pi_50339738
is er nog iemand die weet of dit mag gebeuren als een bedrijf de vloer heeft gelegd? of is dit altijd mogelijk bij lekkage?
frezz
pi_50340050
Dit is altijd mogelijk bij een langdurige lekkage. Wat dit is niet van een uurtje druppelen denk ik. Waarschijnlijk zal het hout weer krimpen als je het droogt, maar of het helemaal terugkomt zoals het hoort te zijn betwijfel ik.

Ik zou alles opnieuw leggen, anders krijg je een dwarse naad in je vloer en dat is niet mooi.
pi_50343923
Volgens mij is dat Pitch Pine. Mooie vloer.

Je kent waarschinlijk een sporthalvloer van die mooie lange stroken.
Ziet er wonderschoon uit.
In "95 is hier de sporthal ondergelopen met de overstroming. Er stond maar 1 meter hoog water in.
2-3 dagen. De vloer hebben ze in z'n geheel eruit kunnen halen. Dit was werkelijk een berg en dal verhaal Er was werkelijk geen een plank meer recht.( op een paar na dan).

Ik vermoet dan ook dat er enkele planken bij zullen zijn die niet meer recht worden.( hopelijk wel)
Advies is dan ook om ze niet te snel te drogen.
Die planken die je eruit hebt. Zijn die scheluw( een slag in de plank) En als je tegen de kopsekant kijkt zijn ze dan bol of hol? Dat kan terugtrekken, maar ook niet. Dan dien je na het leggen de vloer te schuren. Mag sowieso.

Je kunt de vloer pas weer leggen als het vochtgehalt minstens onder 15% is. Minstens dus. Hoger absoluut niet. Dit kun je meten met een vochtmeter(hygrometer) Kopen of ergens lenen.

Er is trouwens (op de foto te zien)slechte lijm gebruikt tijdens het leggen. Dit dient met watervaste PVAC lijm te gebeuren.
Dan was er hoogstwaarschijnlijk geen water tussen en onder de planken gekomen. Hooguit via de zijkant.

Zet anders de volgende keer een wasmachinebak onder de airco.
pi_50344058
Heb je verzekering al gebeld?????????
pi_50348160
Alles wat Solingjan net gezegt heeft.

Vooral langzaamdrogen is belangrijk. Haal zoveel mogelijke er uit (na de verzekering) en stpel dit ergens waar het niet warm en vochtig is op met wat strookjes of dunne latjes er tussen zodat ze rondom kunnen drogen. Ook een deel wat nu (nog) vlak is zal een verhoogt vocht gehalte hebben wat moet drogen.

Via je verzekering kun je op zich een nieuwevloer krijgen.

Als ik de foto's zo zie geef ik je zeker geen 100% kans dat na drogen de vloer weer net en vlak zal zijn. Eerlijk gezegt heb ik het nog nooit zo erg gezien. Wat voor een deel aan de gebruikte lijm kan liggen zoals Jan ook al opmerkte.
pi_50350062
@ Tnimble In die sporthal was het hout op sommige plaatsen (golvend) 1 meter hoog.
Das echt geen gezicht
pi_50353699
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:52 schreef Solingjan het volgende:
@ Tnimble In die sporthal was het hout op sommige plaatsen (golvend) 1 meter hoog.
Das echt geen gezicht
Jammer dat ik dat niet gezien heb!
pi_50355035
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:56 schreef Solingjan het volgende:

Je kunt de vloer pas weer leggen als het vochtgehalt minstens onder 15% is. Minstens dus. Hoger absoluut niet. Dit kun je meten met een vochtmeter(hygrometer) Kopen of ergens lenen.
Hele duidelijke uitleg, Solingjan

Maar je bedoelt ws dat het vochtgehalte maximaal 15% is
pi_50356419
Tenminste gezakt onder de 15% of ten hoogste 15%. En 15% is nog best vochtig! maar klopt wel. Beter is naar de 10% toe maar kan zeer lang duren.
pi_50406196
wat voor soort verzekering?
frezz
pi_50406619
Ziektekosten?

Een beetje inventief zijn.
pi_50410396
Inboedel of aansprakelijkheidsverzekering misschien (what ever is more appropriate)?
pi_50411102
Inboedel, lijkt me. Het is iig een poging waard...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_50414369
Wat dacht u van de opstalverzekering??? Waterschade. Polis nalezen.
Of gewoon je verzekeringsagent bellen.
pi_50414766
Die kan ook nog idd.
pi_50416104
EN dat kan verder prima in WGR worden besproken. TS kan daar eventueel een topic openen of zulke schade onder wat voor verzekering dan ook valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')