Ik zou het niet doen, geneesmiddelen kunnen na houdbaarheidsdatum 2 dingen doen: Of ze werken niet meer of minder, of ze gaan rare bijwerkingen krijgen....jouw risico dus...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:45 schreef Sebasser het volgende:
hoi.
Ik heb nog ongeveer 10 temazepam capsules (10mg) welke volgens de verpakking houdbaar zijn tot ergens midden 2005.. zou ik die nog kunnen gebruiken?
aangezien mijn oxazepam op is, en ik verder alleen diazepam heb.. (Wat ik liever niet gebruik, werking is veel langer..)
En nieuwe oxazepam halen kan ik pas over een week ofzo.
ook bij tabletten? of alleen bij capsules?quote:Op maandag 11 juni 2007 13:48 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen, geneesmiddelen kunnen na houdbaarheidsdatum 2 dingen doen: Of ze werken niet meer of minder, of ze gaan rare bijwerkingen krijgen....jouw risico dus...
Gaat nogal lastig met een capsule.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:49 schreef pussydeluxe het volgende:
Gewoon de helft van een diazepam nemen.
Inslaper.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
gebruik je het als inslaper, of middel om rustig te blijven/worden..?
Ik ben geen arts of apotheker dus ik kan het je niet vertellen, ik heb wel een drogistenopleiding afgerond en daar werd ons geleerd dat het gevaarlijk kan zijn om medicijnen te gebruiken na houdbaarheidsdatum. Vooral als het niet om een paar weken gaat maar langer dan dat....dus tja, 2 jaar lijkt me juist erg lang....quote:Op maandag 11 juni 2007 13:50 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ook bij tabletten? of alleen bij capsules?
En is dat bij alle geneesmiddelen? lijkt me niet toch.. ja, of met een jaar of 20 te oud, maar dit is maar 2 jaar..
Oh, ik vond 2 jaar best kort.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:53 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
Ik ben geen arts of apotheker dus ik kan het je niet vertellen, ik heb wel een drogistenopleiding afgerond en daar werd ons geleerd dat het gevaarlijk kan zijn om medicijnen te gebruiken na houdbaarheidsdatum. Vooral als het niet om een paar weken gaat maar langer dan dat....dus tja, 2 jaar lijkt me juist erg lang....
Nou, dan weet ik wel zeker dat ze nee gaan zeggen...quote:Op maandag 11 juni 2007 13:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
sja, je zou het kunnen uitproberen. maar je bent toch wel in staat even eerder naar de apotheek te gaan?
Oh zo, neen. dat is niet mogelijk.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:59 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik bedoel niet om het te gaan vragen, maar om nieuwe te gaan halen [afbeelding]
ff HA bellen, situatie uitleggen, vragen om vervanging van de tabletten, recept laten faxen naar de apotheek, en afhalen.
Ah, nou, dan gaan jullie mij nog veel op FOK! zien snachts.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:00 schreef MissyMirjaM het volgende:
overigens gaat over het algemeen de werking van geneesmiddelen achteruit.
4 weken 'over datum' is niet erg, 2 jaar wel.
zeker omdat het capsules zijn.
ikzelf zou het niet doen geloof ik.
Stuur maar op.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb hier nog wel wat temazepam hoor?
als jij dit langdurig nodig hebt om in te slapen, dan heb je wel meer problemen dan alleen het stellen van domme vragen zoals in de OP.quote:
Wil je hiermee zeggen dat zwartedoos geen medische opleiding heeft gehad?quote:Op maandag 11 juni 2007 14:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als jij dit langdurig nodig hebt om in te slapen, dan heb je wel meer problemen dan alleen het stellen van domme vragen zoals in de OP.
ongelofelijk hoe ontzettend dom sommige mensen zijn om dit soort domme vragen te stellen aan een gemiddeld mbo-publiek zonder welke relevante medische opleiding dan ook.
Maak je dan meteen die overheerlijke wentelteefjes die je me laatst beloofd had?quote:Op maandag 11 juni 2007 14:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
kom maar halen
ik heb namelijk geen bubbeltjes enveloppen
Daarom hoor je ons ook niet zeggen dat het geen kwaad kanquote:Op maandag 11 juni 2007 14:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als jij dit langdurig nodig hebt om in te slapen, dan heb je wel meer problemen dan alleen het stellen van domme vragen zoals in de OP.
ongelofelijk hoe ontzettend dom sommige mensen zijn om dit soort domme vragen te stellen aan een gemiddeld mbo-publiek zonder welke relevante medische opleiding dan ook.
Heb ik ook nietquote:Op maandag 11 juni 2007 14:21 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat zwartedoos geen medische opleiding heeft gehad?
Huisarts bellen: "Van die-en-die arts krijg ik oxa, maar die zijn nu op. Kunt u een nieuw recept uitschrijven?" Voila.quote:Op maandag 11 juni 2007 14:03 schreef Sebasser het volgende:
Oxazepam heb ik niet via de huisarts, via een andere arts, die zie ik volgende week ergens, dus dan kan ik pas nieuwe krijgen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |