abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:22:58 #51
150303 Boogyman
If life is a bitch I am a mutt
pi_58542736
Indahnesia de term preman komt van "Free man", uit de tijd dat de mensen nog gekoppeld waren aan de plek waar ze woonden. De gebonden man was gebonden aan de grond die hij bewerkte en moest in ruil een aantal uren voor het dorpshoofd/eigennaar werken per week. Meestal herstelwerken aan de weg etc..
Free man waren niet gebonden en moesten dus op een andere manier hun geld verdienen. Helaas vaak op criminele manier. De rand van de maatschapij dus. Je vindt ze nu ook nog daar, protection afpersing. Bij blok M en andere locaties hebben ze de taxies in een wurggreep. Betalen of problemen. Heb er 5 jaar gewoond, dus herken het verschijnsel heel goed, maar een goede driver weet hoe er mee om te gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Boogyman op 07-05-2008 22:28:50 (typo) ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:26:58 #52
150303 Boogyman
pi_58542813
Woonde in de Kemang area, Leuke locatie trouwens toen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:46:12 #53
150303 Boogyman
pi_58543253
Nu ik toch bezig ben, Indahnesia we hebben een aantal keren gelogeerd on Yoghya in een hotel genaamd River Castle dat werd gedreven door een belgische ex-diplomaat die gehuwd was met een (klein)dochter van Inodonesia's bekenste schilder. Diiens naam was affandi of zo iets. We hebben nog een aantal steendrukken gekregen. Leuke mensen. De dochter gaf traditionele danslessen. Bestaat dat hotel nog, ik geloof aan de Jalan Africa. Bij de brug over een riviertje. Het hotel was een kopie van een kasteel in Belgie.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:47:34 #54
150303 Boogyman
pi_58543284
Dit is hem
http://www.indo.com/budgetyogya/rivercastle.html
Het bestaat dus nog, leuk. Voor toeristen, een aanrader doe ze de groeten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Boogyman op 07-05-2008 23:05:03 ]
pi_58605134
J, dat bes
quote:
Op woensdag 7 mei 200822:22 schreef Boogyman het volgende:
Indahnesia de term preman komt van "Free man", uit de tijd dat de mensen nog gekoppeld waren aan de plek waar ze woonden. De gebonden man was gebonden aan de grond die hij bewerkte en moest in ruil een aantal uren voor het dorpshoofd/eigennaar werken per week. Meestal herstelwerken aan de weg etc..
Free man waren niet gebonden en moesten dus op een andere manier hun geld verdienen. Helaas vaak op criminele manier. De rand van de maatschapij dus. Je vindt ze nu ook nog daar, protection afpersing. Bij blok M en andere locaties hebben ze de taxies in een wurggreep. Betalen of problemen. Heb er 5 jaar gewoond, dus herken het verschijnsel heel goed, maar een goede driver weet hoe er mee om te gaan.
als het daarvan komt, dan zal het van 'vrije mannen' komen, aangezien de invloed vanuit het Engels in die tijd vrijwel afwezig was. Maar je idee klopt
quote:
Op woensdag 7 mei 200822:26 schreef Boogyman het volgende:
Woonde in de Kemang area, Leuke locatie trouwens toen.
Is nog altijd leuk hoor
quote:
Op woensdag 7 mei 200822:46 schreef Boogyman het volgende:
Nu ik toch bezig ben, Indahnesia we hebben een aantal keren gelogeerd on Yoghya in een hotel genaamd River Castle dat werd gedreven door een belgische ex-diplomaat die gehuwd was met een (klein)dochter van Inodonesia's bekenste schilder. Diiens naam was affandi of zo iets. We hebben nog een aantal steendrukken gekregen. Leuke mensen. De dochter gaf traditionele danslessen. Bestaat dat hotel nog, ik geloof aan de Jalan Africa. Bij de brug over een riviertje. Het hotel was een kopie van een kasteel in Belgie.
Dat bestaat inderdaad nog, stevig gebouwd want enkele andere gebouwen in de buurt hadden flinke schade van de aardbeving twee jaar geleden.
pi_58605139
En die preman zijn overal en nergens hoor.. het is gewoon de mafia en triades van Indonesie (samen met het leger en de politie )
pi_58924496
@Zephyrus, mag ik vragen wat voor een stage jij doet in Jakarta en hoe je hieraan bent gekomen?
pi_58989014
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:02 schreef OctaviaNus het volgende:
@Zephyrus, mag ik vragen wat voor een stage jij doet in Jakarta en hoe je hieraan bent gekomen?
Dat mag

ik zit niet echt in Jakarta, maar in Bekasi, een grote voorstad. Ik loop stage in een hotel op de marketing & sales afdeling voor een half jaar, nog een maandje inmiddels. Ik heb het er enorm naar me zin, mede omdat er een enorm gezellige sfeer hangt.

Hoe ik er ben gekomen? In ieder geval niet met zo'n organisatie die alles voor je regelt. Kan wel, maar dat kost ook een hoop. Ik heb familie hier wonen, ook toevallig in de buurt van het hotel. Ik heb gewoon een poging gewaagd en ik was welkom. Ging heel makkelijk eigenlijk in dit geval.

Wat doe jij precies en wat voor plannen heb je?
pi_58991462
@Zephyrus; dan heb jij de enige goede manier gevonden om binnen te komen. Gefeliciteerd!

(Meen ik echt, mocht het sarcastisch klinken)
pi_59004658
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 16:37 schreef indahnesia.com het volgende:
@Zephyrus; dan heb jij de enige goede manier gevonden om binnen te komen. Gefeliciteerd!

(Meen ik echt, mocht het sarcastisch klinken)
Waarom eigenlijk?

Het is inderdaad lastig om op eigen houtje ergens aan te kloppen. Of er was geen plaats, óf een reactie kwam pas na twintig keer mailen (maar dan ook tevergeefs) óf er kwam überhaupt geen reactie. Bij dit hotel ging het ook niet zo snel, bevestiging en alles kwam ook pas na tussepozen van maanden, maar goed ik zit er uiteindelijk toch
pi_59004680
via via is nog altijd de manier hier om aan de bak te komen (er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk), dus is het erg handig zo binnen te komen. Al is het maar een buurman.. zo werkt dat hier nu eenmaal. Je zult wellicht ook merken dat bepaalde mensen om je heen een ander beeld van je hebben en anders met je omgaan dan 'de mens in de straat'. Okee, in Nederland is dat ook wel zo, maar hier vind ik het toch anders (Uitzondering is Bali, daar is het geld waar het om draait).

Zelf aankloppen 'zonder reden' (als het bedrijf geen sollicitatie uit heeft staan bijvoorbeeld) is vrijwel zeker gedoemd te mislukken. Verder is het aannemen vanb buitenlanders duur voor een bedrijf, dus ze moeten je een beetje kennen om vertrouwen in je te hebben, diploma's zijn leuk, maar komen op de tweede plaats(of nog lager).
pi_59004787
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 05:43 schreef indahnesia.com het volgende:
via via is nog altijd de manier hier om aan de bak te komen (er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk), dus is het erg handig zo binnen te komen. Al is het maar een buurman.. zo werkt dat hier nu eenmaal. Je zult wellicht ook merken dat bepaalde mensen om je heen een ander beeld van je hebben en anders met je omgaan dan 'de mens in de straat'. Okee, in Nederland is dat ook wel zo, maar hier vind ik het toch anders (Uitzondering is Bali, daar is het geld waar het om draait).

Zelf aankloppen 'zonder reden' (als het bedrijf geen sollicitatie uit heeft staan bijvoorbeeld) is vrijwel zeker gedoemd te mislukken. Verder is het aannemen vanb buitenlanders duur voor een bedrijf, dus ze moeten je een beetje kennen om vertrouwen in je te hebben, diploma's zijn leuk, maar komen op de tweede plaats(of nog lager).
Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb ook, in de tijd van mijn zoektocht naar een stageplek, mezelf voor moeten doen als goede vriend van... (iemand die ik eigenlijk helemaal niet kende). Dit zette blijkbaar wat kracht bij.

Dat de mensen me anders behandelen, dat is duidelijk. Soms heb ik gewoon iets van: doe normaal. Ik ben ook een gewoon mens. Ik wordt hier als een happening gezien en behandeld, alleen vanwege het feit dat ik uit Nederland kom (ik ben zelf half indonesisch). Op zich allemaal heel aardig en ik respecteer het ook, maar ik heb ook tegen de mensen gezegd, dat ik niet anders behandeld wilt worden dan de anderen. En dat gebeurt nu ook wel langzamerhand, maar goed, ik blijf toch die 'bule'.
pi_59006586
quote:
29 mei 2008
'Jakarta dreigt volgende week te overstromen'

Jakarta dreigt volgende week te overstromen door een uitzonderlijk hoog
springtij. In november steeg het water op sommige plaatsen al tot 1,70
meter.
(Novum/Ap) - Jakarta dreigt volgende week te overstromen door een
uitzonderlijk hoog springtij. Daarvoor heeft de Wereldbank donderdag
gewaarschuwd.

In november steeg het water in de Indonesische hoofdstad op sommige
plaatsen al tot 1,70 meter, maar dinsdag en woensdag zou het water nog
hoger kunnen komen te staan, aldus Hongjoo Hahm, infrastructuur-expert van
de Wereldbank. Jakarta zakt elk jaar zes centimeter door overmatige
onttrekking van grondwater. In de laatste dertig jaar is de stad zo zeker
twee meter dieper komen te liggen.

De Indonesische archipel heeft een zeer hoge uitstoot van broeikasgassen,
maar dreigt tegelijkertijd een van de grootste slachtoffers te worden van
klimaatverandering door overstromingen van kustplaatsen als Jakarta. In de
baai bij de hoofdstad moet uiteindelijk een dijk verrijzen naar Nederlands
voorbeeld, maar dat project moet nog gefinancierd worden.

Het uitzonderlijk hoge waterpeil wordt deels veroorzaakt door de
aantrekkingskracht van de maan en deels door een afwijking in de hoogte
van de zeespiegel door de luchtdruk, zei Ham
Meestal is het zo dat ze het vliegveld sluiten bij dergelijke overstromingen, en laat het nou net zo zijn dat ik volgende week terug naar NL vlieg .....
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_59027297
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:56 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat ze het vliegveld sluiten bij dergelijke overstromingen, en laat het nou net zo zijn dat ik volgende week terug naar NL vlieg .....
Is ook bekend vanaf welke dag? En wordt er dan ook regen verwacht? Van extreem hoog water heb ik tot nu toe nog geen last gehad, alhoewel in de buurt het water best hoog kan komen.

Het vliegveld zal dan wel gesloten worden, aangezien die maar bereikbaar is door een snelweg die bij elke druppel al overstroomd. (ze zijn hem nu wel aan het verhogen/verbreden, heb ik gezien).
pi_59043530
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 07:19 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Is ook bekend vanaf welke dag? En wordt er dan ook regen verwacht? Van extreem hoog water heb ik tot nu toe nog geen last gehad, alhoewel in de buurt het water best hoog kan komen.

Het vliegveld zal dan wel gesloten worden, aangezien die maar bereikbaar is door een snelweg die bij elke druppel al overstroomd. (ze zijn hem nu wel aan het verhogen/verbreden, heb ik gezien).
Verder nog weinig bekend geloof ik...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_59043632
quote:
Op vrijdag 30 mei 200809:56 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat ze het vliegveld sluiten bij dergelijke overstromingen, en laat het nou net zo zijn dat ik volgende week terug naar NL vlieg [afbeelding] .....
Volgens de Indonesische bron gaat de weg naar het vliegveld zeker dicht, dit kan wel eens de hoogste overstroming van zeewater worden die Jakarta tot nu toe heeft meegemaakt... ben benieuwd, ik zal eens kijken of ik een ticket kan boeken met de bus naar Jakarta, kan ik foto's maken
pi_59044808
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 14:53 schreef Zephyrus het volgende:

[..]

Dat mag

Wat doe jij precies en wat voor plannen heb je?
Ik doe de opleiding Luchtvaarttechnologie en moet over ong. 7 maanden een half jaar stage lopen.
Ik zou dit graag in Indonesie of Singapore willen doen... In Indonesie zou ik dan waarschijnlijk in Jakarta terechtkomen. Mijn plannen zijn om eerst enkele bedrijven te mailen en als dat niks wordt ga ik waarschijnlijk naar zo'n organisatie toe.
Ben nog wel ff aan het nadenken of ik het wel een half jaar zal kunnen volhouden in zo'n miljoenenstad...
Maar als het tegenvalt zal ik het toch wel een geweldige ervaring vinden denk ik.

Gingen jou eerste contacten met dat hotel ook via e-mail?
pi_59045378
OctaviaNus; email is hier nog iets engs over het algemeen. Mensen ontmoeten elkaar liever direct om te bevestigen dat het allemaal wel de moeite waard is om uberhaupt op in te gaan. Klinkt omslachtig, maar het is nog wel vaak zo.
pi_59046506
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:00 schreef indahnesia.com het volgende:
OctaviaNus; email is hier nog iets engs over het algemeen. Mensen ontmoeten elkaar liever direct om te bevestigen dat het allemaal wel de moeite waard is om uberhaupt op in te gaan. Klinkt omslachtig, maar het is nog wel vaak zo.
Mja dat is misschien wel zo... Ikzelf zou ook niet zo gauw een buitenlander die ik alleen via e-mail ken naar je bedrijf halen en er geld insteken.
pi_59046636
plus dat jouw visum voor dat bedrijf een hele hoop rompslomp en geld is.
pi_59046733
Indonesia
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_59046805
quote:
Op zondag 1 juni 200813:17 schreef EricT het volgende:
Indonesia [afbeelding]
ik weet inmiddels dat je het niets vindt, je zou er een topic over kunnen openen zodat je daar kunt afgeven, aangezien je hier al snel offtopic zou zijn met je verhalen.
pi_59050368
quote:
Op zondag 1 juni 2008 13:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik weet inmiddels dat je het niets vindt, je zou er een topic over kunnen openen zodat je daar kunt afgeven, aangezien je hier al snel offtopic zou zijn met je verhalen.
anti-indonesia topics slaan niet echt op FOK he, daar hebben we andere sites voor
Maar af en toe verbaas ik me erover dat mensen hier zo positief kunnen zijn over indonesia.
pi_59050953
quote:
Op zondag 1 juni 200816:15 schreef EricT het volgende:

[..]

anti-indonesia topics slaan niet echt op FOK he, daar hebben we andere sites voor [afbeelding]
Maar af en toe verbaas ik me erover dat mensen hier zo positief kunnen zijn over indonesia.
andere sites inderdaad ook ja, maar dat is een ander verhaal. Er zijn genoeg dingen om positief over te zijn als je het mij vraagt, maar dat zal jou verder een zorg zijn, toch?

Zoals eerder aangeboden; kom eens langs voor eenhapje en een drankje, kunnen we wat meer in detail ingaan op wat jij vindt en wat ik vind. Dan hoeft dat niet op het internet allemaal
pi_59055789
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

andere sites inderdaad ook ja, maar dat is een ander verhaal. Er zijn genoeg dingen om positief over te zijn als je het mij vraagt, maar dat zal jou verder een zorg zijn, toch?

Zoals eerder aangeboden; kom eens langs voor eenhapje en een drankje, kunnen we wat meer in detail ingaan op wat jij vindt en wat ik vind. Dan hoeft dat niet op het internet allemaal
Ik kan niet 1 positief dingen over een niet bestaand land als Indonesia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')