abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57928791
De stoeltjes zijn inderdaad wat kleiner, maar in ieder geval zijn het geen houten banken maar licht gestoffeerde stoeltjes. Dat is al heel wat.

Het is geen afgeven, want het is gewoon de werkelijkheid. Jezelf afschilderen als dom zou ik niet doen, er zijn al genoeg mensen hier die dat voor je doen

Dat die bussen in kuddes voorbij komen is wel logisch, ze hebben wel hun eigen baan, maar moeten op bepaalde punten nog altijd oversteken in het gewone verkeer. En dat gaat op de eerste kruising al VAUT.... de lijn Kota-Blok M bijvoorbeeld.. bij Kota wegrijden en 20 meter verderop een kruising.. tja.. daar gaat je dienstregeling. Stel je gerust met de gedachte dat de nieuwe TransJogja hier in Yogyakarta ok niet op tijd rijd, maar ze rijden tenminste, hebben AC en het is vaak wel gezellig in zo'n bus, zeker met een groep scholieren erbij.. nieuwschierig dat ze zijn.
  woensdag 9 april 2008 @ 10:58:08 #27
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_57929739
Indahnesia, als ik vragen mag, werk jij ook in Indonesie, of ben je aan het 'rentenieren'?
  woensdag 9 april 2008 @ 10:59:23 #28
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_57929761
Da's wel een punt ja, in Jakarta heb ik corridor 6 van Halimun naar Ragunan Zoo, en da's op 2 punten ook altijd een nachtmerrie, je moet n.l. Gatot Subroto over en da's in de spits niet te doen als de chauffeur z'n ballen thuis heeft laten liggen. Wel humor ook dat er nog steeds mensen zijn in een auto of op de motor die denken dat ze wel net voor de bus langs kunnen. Wat ze vergeten is dat die dingen een automaatbak hebben en voor hun grootte verdomd rap op kunnen trekken, zeker als je de gemiddelde chauffeur z'n rijstijl er bij bedenkt. (i.e. gaan is ook echt gas op de plank optrekken met die bus).

Levert wel af en toe wat spektakel op

Ben nog geen nieuwsgierige mensen in de bus tegengekomen eigenlijk, denk dat dat weer te herleiden valt tot die tattoo's op m'n arm en het feit dat ik in de bus altijd t-shirt aanheb, kleedt me op kantoor pas om naar "kantoor-outfit"

Re: "dom" -- was misschien even een foute woordkeuze Ik bedoel meer dat vanuit het oogpunt van een indonesier gezien ik waarschijnlijk als een olifant in een porseleinkast tekeer ga -- ik bedoel maar, soms hoor je ze gewoon "bule gila!" denken (of letterlijk zeggen). (Niet dat ik me er iets van aantrek trouwens, hoort er gewoon bij )
From the ashes...
pi_57930040
quote:
Op woensdag 9 april 200810:58 schreef Vincenski het volgende:
Indahnesia, als ik vragen mag, werk jij ook in Indonesie, of ben je aan het 'rentenieren'?
ik werk niet nee. Beetje rentenieren ja..

Jah, die bussen zijn inderdaad rap... leuk als er een motorrijder voorlangs denkt te glippe. Meerdere malen gezien dat de bus wint inderdaad. ... misschien toch weer eens naar Jakarta gaan, al heb ik er weinig te zoeken
pi_58060651
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:59 schreef Xitami het volgende:
Da's wel een punt ja, in Jakarta heb ik corridor 6 van Halimun naar Ragunan Zoo, en da's op 2 punten ook altijd een nachtmerrie, je moet n.l. Gatot Subroto over en da's in de spits niet te doen als de chauffeur z'n ballen thuis heeft laten liggen. Wel humor ook dat er nog steeds mensen zijn in een auto of op de motor die denken dat ze wel net voor de bus langs kunnen. Wat ze vergeten is dat die dingen een automaatbak hebben en voor hun grootte verdomd rap op kunnen trekken, zeker als je de gemiddelde chauffeur z'n rijstijl er bij bedenkt. (i.e. gaan is ook echt gas op de plank optrekken met die bus).

Levert wel af en toe wat spektakel op

Ben nog geen nieuwsgierige mensen in de bus tegengekomen eigenlijk, denk dat dat weer te herleiden valt tot die tattoo's op m'n arm en het feit dat ik in de bus altijd t-shirt aanheb, kleedt me op kantoor pas om naar "kantoor-outfit"

Re: "dom" -- was misschien even een foute woordkeuze Ik bedoel meer dat vanuit het oogpunt van een indonesier gezien ik waarschijnlijk als een olifant in een porseleinkast tekeer ga -- ik bedoel maar, soms hoor je ze gewoon "bule gila!" denken (of letterlijk zeggen). (Niet dat ik me er iets van aantrek trouwens, hoort er gewoon bij )
Hey, ik heb net met je baas gelunched!

Wanneer gaan wij nou koffie doen?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:04:25 #31
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_58061287
Zie e-mail

Humor
From the ashes...
pi_58103950
Iemand wat pics van die vulkaan die momenteel aan het uitbarsten is? Schijnt een rookpluim van 4km hoog boven te hangen nu...
pi_58103975
quote:
Alert raised on Indonesia's Mount Papandayan volcano

The volcano lies 51 kilometres southeast of Indonesia's third-largest city, Bandung, which is home to around three million people.

Although the volcano has shown no visible signs of activity, sensors indicate that shallow volcanic earthquakes are becoming more frequent, and that magma in the crater is increasing steadily.

"Since April 16, 2008, at 12:00 am (0500 UT), we have upgraded the alert level of Papandayan to 'vigilance' (level two)," the state volcanology office said in a statement.

That is two levels below the alert for an impending eruption.

The vulcanology office has recommended that all areas within one kilometre of the crater be closed to the public, and says a team is closely monitoring the mountain's status.

Evacuations following Mount Egon eruption

The increased alert at Mount Papandayan follows an eruption of ash and smoke at Mount Egon on the eastern Indonesian island of Flores.

No casualties were reported, but authorities say around 600 people from a village near the volcano were evacuated.

Supplies of breathing masks and fresh drinking water have been brought into the area.
Mount Egon in Oost-Java is dus momenteel aan het uitbarsten en Mount Papandayan bij Bandung zit er aan te komen. Dat is wel dichtbij! Misschien dat ik dan eindelijk eens een live vulkaan uitbarsting kan zien!
pi_58104711
Ja, als de Papandayan gaat dan wil ik ook wel een kijkje gaan nemen
pi_58108196
Foto's nemen dan, hè!!!!
 FR
  donderdag 17 april 2008 @ 11:50:57 #37
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58108238
Ik ben er op vakantie geweest, ruim 10 jaar geleden, daarvoor, 6 weken in Bali gezeten, heerlijk, was een jaar of 10, geen stress, geen problemen, alleen maar genieten.

Good old time.
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_58154428
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:50 schreef Chanell het volgende:
Ik ben er op vakantie geweest, ruim 10 jaar geleden, daarvoor, 6 weken in Bali gezeten, heerlijk, was een jaar of 10, geen stress, geen problemen, alleen maar genieten.

Good old time.
Als je 10 bent hoor je sowieso geen stress te hebben
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58154505

De boef in kwestie.
  dinsdag 22 april 2008 @ 18:25:43 #40
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58232074
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 09:28 schreef EricT het volgende:

[..]

Als je 10 bent hoor je sowieso geen stress te hebben
Je moest gewoon IETS te zeggen hebben he ;-)
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
pi_58243517
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:25 schreef Chanell het volgende:

Helemaal ongelijk had 'ie natuurlijk niet hè...
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 09:41 schreef -Jay-20- het volgende:
[ afbeelding ]
De boef in kwestie.
Wauw, schitterend!!
 FR
pi_58253997
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:25 schreef Chanell het volgende:

[..]

Wees blij dat ik niets negatiefs over Indonesie als land zeg.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58254146
quote:
Op woensdag 23 april 200814:41 schreef EricT het volgende:

[..]

Wees blij dat ik niets negatiefs over Indonesie als land zeg. [afbeelding]
oh ja, jij was dat ja..
pi_58336262
Hey, ik zit ook in Jakarta, nou vlakbij, Bekasi. Eindelijk een topic gevonden. Ik geef hierbij mijn opnie.

Mij bevalt het hier enorm goed. Aardige mensen en lekker eten, alleen het verkeer inderdaad. Daar kan ik me elke dag ontzettend dood aan ergeren. M'n stage ligt op amper 10 kilometer afstand maar toch ben ik dagelijks zo'n 2 keer 3 kwartier onderweg. Inclusief een rit over een onbegaanbare weg, 'jalan rusak'.

Dan de motorrijders, verschrikkelijk. Niemand kan wachten en men rijdt rustig langs de file op de andere weghelft.

Winkels: geweldig. Shoppingmalls die er steriel en als nieuw uitzien. Alleen het personeel... rustig naar bijvoorbeeld schoenen kijken zit er niet in. Er staat continue iemand achter je. Verder is de gemiddelde winkel ook ontzettend overbemand. Neem nou eens Matahari (een warenhuis), bij elk rek of bak, of beter, om de twee meter staat een personeelslid. Verder staat in een doorsnee drogisterij (Nederlands formaat buurtdrogist) tegen de tien man.

Verder is het hier best goed vertoeven naar mijn mening. Ik red het de resterende 3 maanden nog wel.
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:04 schreef Xitami het volgende:

[..]

....

Het enige wat ze nu nog eens voor elkaar moeten krijgen met die busway is dat ding op geregelde tijden laten rijden, nu kan je soms een half uur wachten en dan komen er in de volgende 5 minuten 7 bussen voorbij, terwijl ze dat beter een beetje kunnen spreiden, maar goed, dat schijnt weer van die bule-logica te zijn

....
Tsja, als je ziet dat iedereen rustig gebruik maakt van de busway, schiet het niet echt op.
pi_58337971
Als je er enkele maanden of een half jaar zit is het nog te overzien. Je weet dat het binnenkort niet meer nodig is. Zou er voor geen goud kunnen wonen zo druk dat het is.

Met de dames en meisjes in de winkel maak je gewoon een praatje tijdens het uitzoeken van een blouse of zo. Wie weet kun je er gezellig een hapje mee gaan eten als ze afgewerkt is....
pi_58345805
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Met de dames en meisjes in de winkel maak je gewoon een praatje tijdens het uitzoeken van een blouse of zo. Wie weet kun je er gezellig een hapje mee gaan eten als ze afgewerkt is....
Grijns!

Heb je daar ervaring mee?
 FR
pi_58352322
quote:
Op zondag 27 april 200820:35 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Grijns! [afbeelding]

Heb je daar ervaring mee? [afbeelding]
niet die vorm van afwerken.

Ik heb al tijden een vriendin, dus dat doe ik niet. Maar het is zeker wel mogelijk hoor. Daar doen ze dan ook niet moeilijk over hier.
pi_58352336
Nou, korte anecdote dan maar:

Eergisteren naar de club geweest, daar telefoonnummer uiteraard gegeven. Je kunt gewoon eerlijk zijn als je getrouwd bent en zo, want dat boeit hier lang niet iedereen.

Gisterenavond na het eten een sms-je om te kijken of ik wakker was, geen antwoord gegeven want ik wilde niet weer naar de club (kost ook geld he). Even later een belletje van hetzelfde vrouwtje. Toch maar opgenomen.
Ja hallo, ken je me nog? (tuurlijk) Heb je zin om uit te gaan?
Nee, niet echt, druk en zo.
Owh. (even stil)... kom je dan gezellig naar het hotel toe?
(wat langer stil, was toch weer overdonderd bij de directheid hier)
Eeh, nee, dat gaat ook niet ben ik bang.
Owh... da's jammer, maar de volgende keer dan he! NIet vergeten!

Dat was een behoorlijk directe vraag die ik zelfs niet had verwacht. Had ik hem wel verwacht had het antwoord overigens hetzelfde Maar het geeft wel aan dat sommigen hier gruwelijk direct zijn als ze denken te weten wat ze eruit kunnen halen en dan doe ik echt geen gekke dingen.

NB: Ik geef mijn nummer vooral omdat het gewoon beleefd is. Een volgende keer zie ik toch weer andere mensen, dus er is altijd wel wat leuks te zien, maar als ze mijn nummer heeft kan zeze tegen anderen kan zeggen 'kijk, ik heb een blanke', want dat werkt vaak statusverhogend.
pi_58362024
quote:
Op zondag 27 april 2008 13:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Als je er enkele maanden of een half jaar zit is het nog te overzien. Je weet dat het binnenkort niet meer nodig is. Zou er voor geen goud kunnen wonen zo druk dat het is.

Ach, ik ben inmiddels over alle ergenissen wel heen. Maar goed, de neiging om uit de auto te stappen of resoluut iemand van zijn motor af te slaan is er nog wel.

Wat betreft praatjes in de winkel, ik werd een tijdje geleden in de Matahari benaderd door een - best leuke - dame. 'Mister, can I help you?'. Dat valt me hier ook op. Nu ben ik niet de uitgesproken Nederlander, ik ben half Indonesisch, zwart haar, lichtgetinte huidskleur, donkere ogen en redelijke kennis vanhet Bahasa, maar iedereen ziet me hier toch als 'bule'. Als ik dan toegeef dat ik uit Nederland kom dan, vinden ze dat helemaal logisch. Blijkt dus dat mijn neus boekdelen spreekt.

Maar even terug naar dat Matahari meisje, wat me eigenlijk ook verbaaste was dat ze zo direct was, in tegenstellig tot anderen, die tamelijk veergelegen zitten te giechelen. Ik heb er een hele tijd mee staan te praten - zij hield voornamelijk het gesprek op gang - en uiteindelijk vroeg zij mijn telefoonnummer. Helaas is er nog niks van gekomen om wat af te spreken, maar goed kan nog komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zephyrus op 28-04-2008 17:06:45 ]
pi_58394313
Ze belt je wel als ze haar salaris heeft gehad "Lagi gak ada pulsa, mas!"

Zo is de wereld hier...
quote:
Maar goed, de neiging om uit de auto te stappen of resoluut iemand van zijn motor af te slaan is er nog wel.
Die neiging ken ik ja.. tot op heden niet gedaan overigens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')