abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:29:21 #241
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_50457087
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:27 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Mja okee ik zou er ook niet voor kiezen, is meer een leuk ding om erbij te hebben, maar aan die versterkers te zien gaat hij het toch alleen thuis proberen dus ik denk misschien is dat ook een optie voor hem.


Vette trommeldoos ja


Weezer mijn eerste "akkoorden nummer" was island in the sun ff kijken hoe die ook alweer moest
Em- Am- D - G

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_50457102
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:29 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Em- Am- D - G

  donderdag 14 juni 2007 @ 17:49:19 #243
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50457749
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Zijn volgens mij beide wel leuke versterkers voor thuis. Als je toch alleen thuis gaan spelen kan je natuurljik ook kiezen voor en toneport of iets dan speel j gewoon via je computer. Heb je volgens mij een stuk meer mogelijkheden dan die versterker.
Geen idee zo wat die dingen kosten maar die toneport is iet van 140
Ze zijn beide iets meer dan 200 euro...(209/229). De line6 heeft een `12" speaker, als de Roland een kleiner speaker heeft ga ik maar voor de grootste speaker
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:07:07 #244
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50458394
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ze zijn beide iets meer dan 200 euro...(209/229). De line6 heeft een `12" speaker, als de Roland een kleiner speaker heeft ga ik maar voor de grootste speaker
Haha, dat slaat nergens op. Je koopt toch ook geen bass cab met een 15" speaker omdat die groot is. Ik vind het beide fuck amps omdat ze digitaal en alles zijn. Je zou naar mijn mening beter naar óf een héél klein buizen ampje te kijken (kustom valve, laney 15vc) of voor een gewone amp zonder al die troep die die line6 en roland aan boord hebben.

maar dat is mijn bescheide mening.
  donderdag 14 juni 2007 @ 18:15:01 #245
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_50458628
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:07 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Haha, dat slaat nergens op. Je koopt toch ook geen bass cab met een 15" speaker omdat die groot is. Ik vind het beide fuck amps omdat ze digitaal en alles zijn. Je zou naar mijn mening beter naar óf een héél klein buizen ampje te kijken (kustom valve, laney 15vc) of voor een gewone amp zonder al die troep die die line6 en roland aan boord hebben.

maar dat is mijn bescheide mening.
"omdat ze digitaal zijn" of omdat ze in je ogen niet klinken?

voor dat geld vind je niks beters. Tevens zoekt hij veelzijdigheid en heeft hij geen $$$ om nog legio stompboxes te kopen e.d. Dan is een cube of een spider een hele goede oplossing waar je leuke resultaten mee kan behalen!
pi_50459431
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil een versterker kopen, en zit nu te twijfelen tussen de 30W line6 spider, en de Roland Cube 30x. Qua prijs schelen ze twee tientjes, dus daar kan het niet aan liggen, maar iemand hier die al met beide ervaring heeft?

PS Ik speel graag zowel blues als metal, vandaar dat ik het principe van 'een paar versterkers in 1 box' principe van line 6 en de Cube zo mooi vindt....
Cube!! Gaat loeihard, bakken met distortion, maar ook lekker voor blues. Lekker voor alles eigenlijk. Superdingen!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:12:52 #247
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50460388
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:15 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

"omdat ze digitaal zijn" of omdat ze in je ogen niet klinken?

voor dat geld vind je niks beters. Tevens zoekt hij veelzijdigheid en heeft hij geen $$$ om nog legio stompboxes te kopen e.d. Dan is een cube of een spider een hele goede oplossing waar je leuke resultaten mee kan behalen!
Digitaal, roland is een keyboard merk. Maar bovenal is het in mijn ogen niet cool. Zit weinig leven in zo'n plastic bakje. Als je bijv. de Kustom Tube12 hebt dat is gewoon een no nonsense amp. Er zit een schakelaar op wat je het beste als UK/USA switch kunt beschrijven en een simpel EQ'tje. Zit een lineout op en verder is dat het. Klinkt geweldig en ziet er uit als een amp er uit hoord te zien.
En daarnaast, waarom zou je op je eerste amp in vredes naam een heel schale aan (middelmatige) effecten moete hebben? Het zit er op en kan stuk gaan, je gebruik er misschien 2 en that's it.
Ik speel nu 2 jaar en heb nog nooit een effect gemist .
Ik wil nu eigelijk ook op een enkel kanaals amp overstappen, al die onzin gebruik je toch niet .
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:15:58 #248
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_50460518
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil een versterker kopen, en zit nu te twijfelen tussen de 30W line6 spider, en de Roland Cube 30x. Qua prijs schelen ze twee tientjes, dus daar kan het niet aan liggen, maar iemand hier die al met beide ervaring heeft?

PS Ik speel graag zowel blues als metal, vandaar dat ik het principe van 'een paar versterkers in 1 box' principe van line 6 en de Cube zo mooi vindt....
DE CUBE

WAAROM? OMDAT DE ROLAND MODELS BETER ZIJN DAN LINE6. Naar mijn mening.

Als je een cube/line6 slecht 'vindt' klinken ben je gewoon een verkapte buizenpurist.

Dit komt uit een microcube: http://youtube.com/watch?v=qCdUpgIgNlE

edit: Het zit er op en kan stuk gaan . Kom op man, ga je economieleraar pijpen, spui je onzin ergens anders. Die dingen zijn meer dan degelijk gebouwd, en de effecten zijn zeker bruikbaar. Ik gebruik alle models opm'n cube, van het clean kanaal tot blackpanel tot rectifier. Ook de reverb gebruik ik graag. Voor opnames ideaal, zo blijkt uit de positieve reacties op mijn eigen zooi.

[ Bericht 19% gewijzigd door NASDAQbastardo op 14-06-2007 19:21:45 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_50460970
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

DE CUBE

WAAROM? OMDAT DE ROLAND MODELS BETER ZIJN DAN LINE6. Naar mijn mening.

Als je een cube/line6 slecht 'vindt' klinken ben je gewoon een verkapte buizenpurist.

Dit komt uit een microcube: http://youtube.com/watch?v=qCdUpgIgNlE

edit: Het zit er op en kan stuk gaan . Kom op man, ga je economieleraar pijpen, spui je onzin ergens anders. Die dingen zijn meer dan degelijk gebouwd, en de effecten zijn zeker bruikbaar. Ik gebruik alle models opm'n cube, van het clean kanaal tot blackpanel tot rectifier. Ook de reverb gebruik ik graag. Voor opnames ideaal, zo blijkt uit de positieve reacties op mijn eigen zooi.
dat geluid kun je ook uit een line6 halen. de kunst is alleen het goed afstellen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:28:07 #250
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50460972
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:15 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

DE CUBE

WAAROM? OMDAT DE ROLAND MODELS BETER ZIJN DAN LINE6. Naar mijn mening.

Als je een cube/line6 slecht 'vindt' klinken ben je gewoon een verkapte buizenpurist.

Dit komt uit een microcube: http://youtube.com/watch?v=qCdUpgIgNlE

edit: Het zit er op en kan stuk gaan . Kom op man, ga je economieleraar pijpen, spui je onzin ergens anders. Die dingen zijn meer dan degelijk gebouwd, en de effecten zijn zeker bruikbaar. Ik gebruik alle models opm'n cube, van het clean kanaal tot blackpanel tot rectifier. Ook de reverb gebruik ik graag. Voor opnames ideaal, zo blijkt uit de positieve reacties op mijn eigen zooi.
Wat wil je nou zeggen met die opnamen. Omdat jij (of ben jij dat niet?) er een goed geluid uit haalt haalt iedereen er een goed geluid uit?
Het is misschien heel hypocriet en het slaat nergen op, maar het rock'nroll gehalte (om het zo maar ff te zeggen) van die versterkertjes is gewoon 0,0. En ik vind dat wel belangrijk .

En waarom ik me eco leraar moete pijpe omdat ik het niet met je eens ben snap ik niet helemaal .

Nu speel jij volgens mij al vrij lang en je hebt naast je cube ook een goede gitaar. Dit scheelt natuurlijk ook al weer een heel eind. Mja, ik snap niet waarom je me nou zo aanvalt. Ik vind het gewoon geen toffe versterkertjes, punt uit, daar dote het er niet meer of minder van omdat jij toevallig zo'n ding gebruikt om op te nemen. Als ze echt zo geniaal waren zou menig groot gitarist er wel op spelen huh, en dat lijkt mij toch niet?

En het zit er op en kan stuk is gewoon een super regel die ALTIJD en op ALLES ingaat. Hoe minder er op zit, hoe minder er stuk kan. En dan kan het 1000000x de beste kwaliteit van de wereld zijn, die regel gaat toch op .

Mja, het is wel duidelijk dat zulke versterkertjes gewoon not my cup of tea zijn.

wel een lekker stukje wat je daar weg speelt trouwens
pi_50461599
Menig groot gitarist speelt grote zalen, en dan ben je met een Cube ook nergens, dus dat argument gaat niet helemaal op
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:49:38 #252
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50461789
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:44 schreef Deansensitized het volgende:
Menig groot gitarist speelt grote zalen, en dan ben je met een Cube ook nergens, dus dat argument gaat niet helemaal op
Het viel me juist op pinkpop op dat alle bandjes op betrekkelijk kleine amps speelde. Zoals Artic Monkeys die op kleine Hiwatts speelde (of een ander merk). En dan gewoon uitversterkt.

En een microcube kun je over de PA evengoed uitversterken als een 100watt plexi dus dat argument gaat wel degelijk op . Het is natuurlijk appels met peren vergelijken maar toch .
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:56:49 #253
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50462038
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:28 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen met die opnamen. Omdat jij (of ben jij dat niet?) er een goed geluid uit haalt haalt iedereen er een goed geluid uit?
Het is misschien heel hypocriet en het slaat nergen op, maar het rock'nroll gehalte (om het zo maar ff te zeggen) van die versterkertjes is gewoon 0,0. En ik vind dat wel belangrijk .
Hij was duidelijk op z'n pik getrapt. Grappig.
Zyggie.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:59:05 #254
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50462137
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 19:56 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hij was duidelijk op z'n pik getrapt. Grappig.
Hehe, dat idee had ik ook.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:01:34 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50462231
Goed, hoe een onschuldig vraagje weer een heleboel losmaakt

Ik ben 35, heb net een baby erbij, en zoek dus een versterker die op laag volume ook nog lekker klinkt als IT'er vindt ik die ingebouwde ' troep' juist wel leuk om mee te spelen, dus...als ik nog eens rijk wordt ga ik een kamer volzetten met leuke Marshall's, Fender etc etc, tot dan doe mij maar solid state CMOS versterkers.

En trouwens, een buizenbak maakt nog geen Rock 'n Roll, Dimebag Darrel (RIP) had ook geen buizen nodig om de pannen van het dak te spelen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:04:57 #256
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_50462352
Ik kan alleen zeggen dat ik heel erg tevreden ben over mijn bascube
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:06:18 #257
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50462402
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:07 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Haha, dat slaat nergens op. Je koopt toch ook geen bass cab met een 15" speaker omdat die groot is.
Nee, maar wel als mijn favo bassisten door een 15" speelden
De afmeting van de speaker heeft echt wel invloed op het geluid dat er uit komt! 10" klinkt niet hetzelfde als 12"!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_50462619
zo, de tele is binnen en klinkt en speelt echt heel erg lekker. het scheuren is natuurlijk even een ander verhaal, het klinkt meteen alsof je in Normaal speelt Maar clean is het echt heerlijk. Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken is dat de allerhoogste fret (22e) aan de bovenkant een beetje scherp is, misschien wel te verhelpen door een beetje veilen of klein tikje met een hamertje. Maarja, hoe vaak speel je daar überhaupt?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:19:23 #259
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_50462892
Ja ik ben op m'n pik getrapt ja. Ik kan er niet tegen als idioten onzin verkondigen.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_50462964
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En trouwens, een buizenbak maakt nog geen Rock 'n Roll, Dimebag Darrel (RIP) had ook geen buizen nodig om de pannen van het dak te spelen.
Had het niet nodig, maar speelde alleen maar op buizenbakken anders hoor

En eindelijk eens een Dime fan erbij!!
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
pi_50463296
Wat een vergelijkingen ook trouwens, een modelingamp van 200 euro met een buizenversterker gaan lopen vergelijken
Overigens zijn die cubes best lekkere versterkers, ik denk dat je daar best mee kan optreden zelfs, sinds de jaren 70 hoef je gelukkig niet meer de hele zaal van geluid te voorzien met je amp maar heb je een PA
Ik denk trouwens dat je met zo'n Cube60 (die zijn er toch?) best prima met een band mee kan spelen met repetities enzo.

En rock&roll hangt gelukkig af van meer factoren dan je amp
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:50:57 #262
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50463902
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:21 schreef Deansensitized het volgende:

[..]

Had het niet nodig, maar speelde alleen maar op buizenbakken anders hoor

En eindelijk eens een Dime fan erbij!!
Hij speelde toch het grootste gedeelte van de Pantera platen op van die solid state Randal (Randall ?) bakken?
En Dime ben ik absoluut fan van ja, ik heb hem hoger zitten dan Van Halen en Kirk Hammet (die ik ook erg goed vind, maar das een ander verhaal). Zowel zulke retestrakke rifs kunnen spelen, en dat soort waanzinnige solo's, ja, dan ben je gewoon van hele aparte klasse.
Ik kan niet uitsluiten dat ik ooit een Dean aanschaf, zo'n grote met bliksems erop...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:53:35 #263
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_50463973
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:32 schreef Cynic het volgende:
Ik denk trouwens dat je met zo'n Cube60 (die zijn er toch?) best prima met een band mee kan spelen met repetities enzo.

En rock&roll hangt gelukkig af van meer factoren dan je amp
Als je in een trio speelt zou je mischien zelfs met die 30Wat ver kunnen komen denk ik of die met de line out doorprikken naar de PA van je oefenruimte, als die een beetje redelijk is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:22:23 #264
150421 Zygje
negerstaaf
pi_50465032
Ik ben toevallig ook aan het kijken naar een nieuw versterkertje in die range, mij leek de vox ad30vt wel een aardige keus.
Toverkracht is de reclame van de herhaling!
pi_50467023
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hij speelde toch het grootste gedeelte van de Pantera platen op van die solid state Randal (Randall ?) bakken?
En Dime ben ik absoluut fan van ja, ik heb hem hoger zitten dan Van Halen en Kirk Hammet (die ik ook erg goed vind, maar das een ander verhaal). Zowel zulke retestrakke rifs kunnen spelen, en dat soort waanzinnige solo's, ja, dan ben je gewoon van hele aparte klasse.
Ik kan niet uitsluiten dat ik ooit een Dean aanschaf, zo'n grote met bliksems erop...
Speelde hij zijn latere Randall periode niet met buizen? Now you got me confused
True guitar legend, Jimmy Hendrix, eat your heart out!
Dime
Dean
Dean From Hell
Ooit koop ik er ook een
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:28:03 #266
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50467796
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja ik ben op m'n pik getrapt ja. Ik kan er niet tegen als idioten onzin verkondigen.
sodemieter op kankerkut, je houd je bek maar gewoon, ik kan het toch gewoon on eens met je zijn. wat jij het beste vind hoef ik toch niet het beste te vinden, anders neukte ik je vrouw ook wel plat.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:29:01 #267
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50467839
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:11 schreef Cynic het volgende:
zo, de tele is binnen en klinkt en speelt echt heel erg lekker. het scheuren is natuurlijk even een ander verhaal, het klinkt meteen alsof je in Normaal speelt Maar clean is het echt heerlijk. Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken is dat de allerhoogste fret (22e) aan de bovenkant een beetje scherp is, misschien wel te verhelpen door een beetje veilen of klein tikje met een hamertje. Maarja, hoe vaak speel je daar überhaupt?
haha, ik ga naar Normaal! maar dat ie zo goed klinkt/speelt voor die prijs! en is de afwerking/kwaliteit ook wat of valt dat weer ff wat tegen? Anders heb ik ook nog wel wat geld liggen voor een hobby gitaartje!
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:33:59 #268
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_50468102
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:32 schreef Cynic het volgende:
Wat een vergelijkingen ook trouwens, een modelingamp van 200 euro met een buizenversterker gaan lopen vergelijken
Overigens zijn die cubes best lekkere versterkers, ik denk dat je daar best mee kan optreden zelfs, sinds de jaren 70 hoef je gelukkig niet meer de hele zaal van geluid te voorzien met je amp maar heb je een PA
Ik denk trouwens dat je met zo'n Cube60 (die zijn er toch?) best prima met een band mee kan spelen met repetities enzo.

En rock&roll hangt gelukkig af van meer factoren dan je amp
Hoezo kan je dat niet vergelijken. Je hebt immers ook buizenamps van rond de 200 euro. Die Kustom Tube is ook iets van 220 meen ik. Dat het 2 verschillende concepten zijn ok, maar de waarde van de mogelijkheden die voor de prijs geboden worden kun je wel vergelijken vind ik.

Maar die cubes klinken opzich niet slecht, dat weet ik uit ervaring ook wel. Maar is de 30watt versie niet genoeg om in een bandje te spelen? Ik heb op school wel eens tegen een bassist (die ook op een cube speelde) en een drummer opgespeeld met een cube en dat was opzich wel te doen, niet optimaal, maar zeker niet slecht.
  donderdag 14 juni 2007 @ 22:39:19 #269
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_50468361
Hoera, eindelijk gebeurt er weer eens wat in dit topique.

Ik ben het trouwens wel eens met de Bastardo; met een klein beginnersbudget kun je beter voor zo'n digitaal modelingbakkie gaan dan voor zo'n hele kleine buizen. Tegen de tijd dat je écht goed kunt spelen en gevoel voor tone krijgt enzo, kun je best overstappen op een volle buizenbak.
Maar dan nog, ik speel ook veel op mijn line6 pod, zowel live als in de oefenruimte als thuis, en ik krijg er echt hele goeie sounds uit (komt natuurlijk ook door goeie gitaren en mijn schier briljante techniek).

Overigens gaat het argument dat je met een cheap-ass beginnersgitaar beter uit de voeten kan op een modelingbak dan op een one-trick-pony buizenbak ook wel op.

Maar het allerbelangrijkste is nog dat de vragensteller zelf gaat spelen en rommelen en uitvogelt wat ie het lekkerst vindt klinken. Scheelt weer een scheldpartij hier en daar.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_50469943
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:13 schreef VaderJacob het volgende:
Onze trommelaar heeft een nieuwe trommel gekocht

[afbeelding]
leuke paint job

De site van onze drummer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')