abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50315905
De eerste keer dat het onderwerp voor mijn lens mensen zijn, ik fotografeer normaal altijd paarden. Dus ik ben benieuwd wat jullie van deze eerste shoot vinden!

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2007 @ 02:33:15 #2
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50319242
Zullen we hier het centrale topik van maken?

zapper en ik hebben ook foto's, anders word het zo'n drukke boel 3 topic's over een stel
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_50320230
Wat mij betreft prima!
pi_50321441
Dan wacht ik even tot er drie series staan... (graag wel even herkenbaar nummeren)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_50321674
Goed begonnen met foto's maken.
De scherptediepte is lekker gekozen.
Je moet alleen wat meer op je crops letten. zie foto #1en foto #7 (al is foto #7 wel mijn favo uit de serie
En foto #3 is erg leuk gekozen, maar het grassprietje voor het meisje haar gezicht is het net niet.

Andere kleine kritiekpuntjes:
- sommige foto's zijn wat flets en grijzis in de kleuren
- het is me net iets te oranje/rood in de portretten
- de ogen komen iets te donker uit de digitale verf
- de foto's mogen over het algemeen iets scherper met een USM actie

Al met al.. Keep up the good work
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_50323075
Mooie serie zo voor de eerste keer!

1. Mooie foto, maar kijkt wat 'gewoontjes'. Ik kan niet precies zeggen hoe dat komt.
2. Vind ik dan mooier om te zien.
3. Leuk idee, maar het grassprietje bij haar stoort inderdaad. Jammer!
4. Mooie foto.
5. en 6. Mooie portretten, wel wat 'standaard'. En... ik zeg het wel, maar ik zou het niet beter kunnen.
7. De mooiste uit de serie! Iets krap gekaderd, met name bij haar had nog iets meer ruimte aan de linkerkant mogen zitten.
8. Wel oké, maar niet heel bijzonder.
9. Erg leuke, speelse foto! Goed gelukt.

Nogmaals, kritiek geven kan ik wel, maar het beter doen voorlopig nog niet hoor! Dus wat mij betreft zowiezo petje af.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2007 @ 14:21:03 #7
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50331243
danielle:

1. is erg leuk (duh) maar mocht iets opgelicht
2. Het lijkt alsof Jolijn daar haar ogen helamaal dicht heeft...
3.Jammer van het grassprietje!
4.Gewoon leuk!
5.Je hebt precies hetzelfde probleem als ik, dat jolijn haar ogen zo klein heeft, nu is haar ene oog ook nog eens dichter dan het andere.
6. mocht ook iets lichter, maar verder gewoon goed!
7. ook eens met de est dat ie krap gekaderd is! verder een van de leukste foto's eruit!
8. klopt iets niet aan maar weet niet precies wat..
9. toffe foto!
  FOK!fotograaf maandag 11 juni 2007 @ 14:24:02 #8
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50331368
1. iets overbelicht

2. ook overbelicht:

3.

4.

5.

en de bee-em-wee van vriendjelief

ik heb er nog meer, maar die komen later nog wel!
pi_50340501
Aha, ik moet vaker in het algemene fotografie ding kijken en niet alleen in mijn active topics .
Enfin, ik zal eens kijken of ik vanavond een aanvullende serie kan uitwerken .
pi_50358383
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

[ Bericht 90% gewijzigd door Morpheus2002 op 30-12-2009 23:09:54 ]
pi_50384363
3x hetzelfde stelletje, en drie keer andere foto's

Het stelletje zelf komt over de hele linie wat gespannen over. MS dat drie fotografen wel een tikkie veel van het goede is voor mensen die geen ervaring met modelleren hebben? Desondanks denk ik dat er voor het stelletje heel wat moois uitgerold is.

Ik vind de foto's van ..zapper er wel uit springen hier. Diepere kleuren, meer scherpte en wat contrastrijker. Ook lijken de modellen daar wat minder gespannen. Kwestie van volgorde? Of ms ook van het juiste moment afwachten en/of regiseren?

Ik pik er een paar foto's uit:

A2: Sympathiek duo-portret. Het 'stelletje haal ik er niet helemaal uit, maar het is een prettig beeld zo

A7: Geinig idee met de DOF, maar het meisje (de meeste mensen) had je beter niet vol en profile kunnen schieten, plus dat ze een lelijke glimplek op haar gezicht heeft. Daarnaast is ie links wat krap en lijkt me de scherpte in zijn gezicht ook niet optimaal.

FB2: Loik plaatje, erg jammer dat ie overbelicht is. Heb je m niet in RAW (of hoe ze dat bij Nikon noemen) geschoten?

FB5: Echt een stelletjes portret, hele lieve pose plus blikken, fijn beeldvullend gepakt. Ga nog ff een half uurtje achter PS zitten en doe niets anders dan levels en curves. Tot je van dat grauwlsuier af bent en een beetje aansprekend contrast hebt. Schrijf dan die instelling op en pas toe op 3 en 4.

..z1/2: Wat een reflectieschermpje of invulflitsje kan doen he. (jammer van die schaduw van heur haar op zijn gezicht)

..z3 De beste uit het topic so far. Relaxede houding, interactie, dynamiek en een mooie diagonaal in de compositie gehouden. Fijne DOF ook, niet te veel, niet te weinig.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_50398629
Dankje. Ik heb inderdaad invulflits gebruikt, van een reflectieschermpje heb ik zelfs geen idee hoe het er uit ziet . Die haar zie ik nu ook ja. Zal een volgende keer beter opletten.
De modellen waren inderdaad gespannen, wat het moeilijk maakte en het was inderdaad klikken op het juiste moment. Het scheelt veel door door de zoeker te kijken en te 'zien' hoe de foto wordt en dan pas te klikken als je daar tevreden over bent.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:31:20 #13
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50404027
Mmmm...ik vind het niet echt showcase waardig. Ik zie afgehakte benen/voeten en overbelichte foto's. Van Amable valt het best wel mee. Ondanks het er wat donker uit ziet. Misschien iets meer met levels spelen en een beetje Unsharp Masken. ..zapper vind ik het jammer dat de flits te hard is. Had bij #3 meer DOF willen zien en bij #4 vind ik een vreemd standpunt. De foto's van FB kan je in PS/CS of wat voor programma dan ook het overbelichte weghalen. Nu is het te aanwezig en eigenlijk mislukt voor een showcase. Tja...en die BMW. Wat heeft dat je maken met het stelletje
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:47:44 #14
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_50408883
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:31 schreef Robertje het volgende: Tja...en die BMW. Wat heeft dat je maken met het stelletje
moet ik voor een foto een aparte showcase openen dan?

groeten Fraubitch
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:15:14 #15
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50409858
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:47 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

moet ik voor een foto een aparte showcase openen dan?

groeten Fraubitch
Niet echt showcasewaardig
pi_50410989
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:15 schreef Robertje het volgende:

[..]

Niet echt showcasewaardig
Open jij dan even een topic met wat jij showcase waardig vind? Dan kunnen we voortaan een waarschuwing in de tt zetten dat jij er beter niet op klikt
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:52:23 #17
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50417858
Ik zeg alleen dat deze niet in dit topic hoort. Het is ook niet echt een supermooie foto. Eerder standaardfoto. Had ook in een ander topic geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld in een verzameltopic over auto's/motoren (of wat dan ook)
pi_50418546
Ik zal later een foto van die bmw in dit topic plaatsen die hier wel past. Speciaal om jou te plezieren .
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:22:48 #19
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50421024
Als het stelletje er op staat "heb ik er niet zoveel problemen mee" hoor.
  FOK!fotograaf woensdag 13 juni 2007 @ 21:40:56 #20
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_50427365
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:52 schreef Robertje het volgende:
Ik zeg alleen dat deze niet in dit topic hoort. Het is ook niet echt een supermooie foto. Eerder standaardfoto. Had ook in een ander topic geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld in een verzameltopic over auto's/motoren (of wat dan ook)
Ik ben best trots op de "standaard" foto
ik zal speciaal voor jou er een showcase over openen, heb namelijk meer foto's van deze wagen.
wees vooral niet verplicht om erin te posten of uberhaupt te kijken
pi_50428851
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Ik ben best trots op de "standaard" foto
ik zal speciaal voor jou er een showcase over openen, heb namelijk meer foto's van deze wagen.
wees vooral niet verplicht om erin te posten of uberhaupt te kijken
Daar heb ik er dan ook nog wel een paar voor .

@Robertje, wat bedoel je eigenlijk met te harde flits? Het was al redelijk licht ook en ik heb ingeflitst met een minisoftbox goed voor -1 op ETTL. Zelf vond ik ze aardig zacht ingeflitst daardoor? Ik heb wel de oogpupillen waar zichtbaar +1 bijgelicht vanuit de RAW, anders werden haar pupillen heel donker (dus niet het oogwit) en de tanden op ongeveer +.5, wellicht doel je daar op?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:54:34 #22
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50431047
Het kan ook zijn dat dat het is. Dat het een beetje onhandig uit komt. Ook omdat de foto's een beetje donker zijn. Misschien nogmaals bewerken en de kleuren iets aanpassen

@ Fraulein. #3 is niet slecht hoor. #4 is haar linkervoet uit beeld en haar blouse staat iets te ver open. En bij #5 mis ik de scherpte.

En BMW is geen lelijke auto hoor. Je kan d'r mooie foto's van maken.
pi_50448796
Ik heb nummer #1 aangepast, zo beter?
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:57:27 #24
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50450809
Ik kan nu niet het verschil zien....
pi_50451170
Ik heb er even een nieuw topic voor gemaakt: [CENTRAAL] Help hier kiezen / zoek de verschillen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')