3x hetzelfde stelletje, en drie keer andere foto's
![]()
Het stelletje zelf komt over de hele linie wat gespannen over. MS dat drie fotografen wel een tikkie veel van het goede is voor mensen die geen ervaring met modelleren hebben? Desondanks denk ik dat er voor het stelletje heel wat moois uitgerold is.
Ik vind de foto's van ..zapper er wel uit springen hier. Diepere kleuren, meer scherpte en wat contrastrijker. Ook lijken de modellen daar wat minder gespannen. Kwestie van volgorde? Of ms ook van het juiste moment afwachten en/of regiseren?
Ik pik er een paar foto's uit:
A2: Sympathiek duo-portret. Het 'stelletje haal ik er niet helemaal uit, maar het is een prettig beeld zo
A7: Geinig idee met de DOF, maar het meisje (de meeste mensen) had je beter niet vol en profile kunnen schieten, plus dat ze een lelijke glimplek op haar gezicht heeft. Daarnaast is ie links wat krap en lijkt me de scherpte in zijn gezicht ook niet optimaal.
FB2: Loik plaatje, erg jammer dat ie overbelicht is. Heb je m niet in RAW (of hoe ze dat bij Nikon noemen) geschoten?
FB5: Echt een stelletjes portret, hele lieve pose plus blikken, fijn beeldvullend gepakt. Ga nog ff een half uurtje achter PS zitten en doe niets anders dan levels en curves. Tot je van dat grauwlsuier af bent en een beetje aansprekend contrast hebt. Schrijf dan die instelling op en pas toe op 3 en 4.
..z1/2: Wat een reflectieschermpje of invulflitsje kan doen he.
![]()
(jammer van die schaduw van heur haar op zijn gezicht)
..z3 De beste uit het topic so far. Relaxede houding, interactie, dynamiek en een mooie diagonaal in de compositie gehouden. Fijne DOF ook, niet te veel, niet te weinig.
Mijn DeviantART gallery,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd