quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:59 schreef GlowMouse het volgende:
De professor had niet zoveel tijd, en wist ook niet zo heel veel van BLUE's af kreeg ik het idee. Hij verwees me naar boeken over variantieanalyse in de bibliotheek, maar daar kon ik er niets relevants over vinden. Overmorgen ga ik een andere professor proberen
Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. En nu heb ik er zolang over nagedacht, nu wil ik het weten ookquote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je doet er wel veel moeite voor! Ik waardeer je hulp heel erg, maar gaat dit niet een beetje ver?
![]()
![]()
Die is 2 juli, dus nog genoeg tijd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 20:06 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar. En nu heb ik er zolang over nagedacht, nu wil ik het weten ookIs het nog wel op tijd voor je tentamen?
Het staat ook in de documentatie van fft dat het signaal met nullen wordt aangevuld indien nodigquote:Op woensdag 13 juni 2007 11:17 schreef vliegtuigje het volgende:
Hoi,
Ik ben nog steeds (zie vorig topic) bezig met de FFT van een berg meetdata...
De m-file waaraan ik aan het werken was, is praktisch af - de fft lijkt perfect te werken..
Maar...Ik hoorde van een studiegenootje dat je data enorm verpest wordt als je de FFT neemt van een aantal datapunten dat géén macht van 2 is, omdat matlab dan extra nullen aan je array toevoegt. In de matlab help las ik dat ie dat deed als in (FFT(data,n) ) , n kleiner was dan het aantal datapunten.
Ik werk níet met machten van 2 (door aantal opties erg lastig), maar n = lengte van de array.Moet ik me zorgen maken en tóch iets gaan bedenken? Qua snelheid levert het echt geen probleem op.
Ik heb even het volgende geprobeerd:
b = [ 2 3 5 6 6 ]
a = [ 2 3 5 6 6 0 0 0]
fft(b,5)
fft(b,8)
fft(a,8)
fft(b,8) en fft(a,8) leveren hetzelfde resultaat, dus dan worden er nullen toegevoegd aan b. fft(b,5) levert andere resultaten, dus ik denk daaruit te kunnen concluderen dat het signaal niet aangevuld wordt met nullen. Is dit zo?
Bedankt voor je moeite. Met studiegenoten heb ik het er niet over gehad nog. De meesten zijn toch wat meer van de korte termijn voorbereiding.quote:Op donderdag 14 juni 2007 15:09 schreef GlowMouse het volgende:
De bewuste professor kon ik niet vinden, maar ik heb nog wel weer iemand anders gesproken die overigens ook niet veel tijd is. Er is geen recept op een BLUE te vinden, dus op basis van mijn eerdere argumentatie zou ik gewoon zeggen dat je 3 van de 4 antwoorden weg kunnen strepen.
Wat zeggen je studiegenoten?
Tekenen!quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:51 schreef Huppelei het volgende:
"Stel de formule op van de lijn n die door de punten C (-5,7) en D(3,-9) gaat."
1 2 3 4 5 | --------- = -------- --- = -2 Delta X -5- 3 -8 y = -2x + b -9 = -2 . 3 + b b= -3 y = -2x -3 |
Met de GRquote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef andre347 het volgende:
"Bereken de coördinaten van het snijpunt van de lijn p : y = 1/2x - 3 met de x-as."
Die lijnen moet je geloof ik gewoon plotten, en dan Integer denk ik
dat moet je dus ook op papier zelf kunnen. eitje.quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef andre347 het volgende:
"Bereken de coördinaten van het snijpunt van de lijn p : y = 1/2x - 3 met de x-as."
Derdeklaswerk, A2 maakt dan nog geen verschilquote:
WTF?quote:Op donderdag 21 juni 2007 15:56 schreef andre347 het volgende:
l = m oplossen dus:quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:09 schreef Huppelei het volgende:
Had een vraag verkeerd..
2 moest zijn: "Bereken de coördinaten van het snijpunt van de lijnen l : y = -3x + 5 en m : y = 5x + 21"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |