Ik knip er even een paar stukken tussen uit, met de rest ben ik het eens of vind ik het niet voldoende om uit te diepen
![]()
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:50 schreef Day het volgende:Alleen hebben wij, als mods, gemerkt dat hier (ook)onderlinge spanningen spelen. Spanningen waarbij we als mods zelf betrokken worden. En daar hebben we dus geen zin in. Jullie hebben hier alle vrijheid (binnen de FOK!policy), de SC is echt jullie ding, maar als het gevolg is dat ik uren moet spenderen aan onderlinge ruzies, zeg ik: Ho, tot hier en niet verder!
Het komt nogal raar en ongecontroleerd over wanneer je zegt er word niet gemod en vervolgens blijkt dat in meerdere situaties wel het geval te zijn geweest. Ik ga die situaties niet opnoemen, je weet ze zelf maar al te goed. Gewoon even een puntje wat een beetje vaag is.
Over dat modjes erbij betrokken worden pak ik beneden even op.
quote:
Die 'liefkozende' tik was het gevolg van een hele discussie in FB en een voorafgaande ruzie tussen jou en andere user. Ondanks dat mods zich in principe niet bemoeien met ruzies tussen users (jullie moeten dat zelf uitzoeken) hebben wij een poging gedaan om te bemiddelen en gevraagd of jullie elkaar met rust willen laten. Als dan, in het heet van de strijd, er toch weer op de ruzie teruggekomen wordt, kan je je misschien voorstellen dat dat irritaties opwekt.
Toch is het raar dat er gereageerd word op een ruzie die tot dan toe gewoon netjes gevoerd word. Als de opmerking 'slang' het heftigste is wat je kan vinden in een 3 daagse ruzie... Geeft verder niet maar het is vreemd.
quote:
Dat jij niks van deze opmerkingen hoort, betekent niet dat er achter de schermen niks aan gedaan wordt. Er zijn duidelijke grenzen, maar ik (en ik ben er vrij zeker van dat Gert en Avonne er ook zo over denken) zien bans als laatste redmiddel. Er is dus geen sprake van 'met 2 maten meten'. Tuurlijk, er zijn hier 3 mods actief en we zijn 3 verschillende mensen, met 3 verschillende karakters. We reageren niet altijd precies hetzelfde op dezelfde situatie, maar er is absoluut geen sprake van dat wij hier favorieten hebben of users beschermen.
Ik weet niet of iemand favorieten heeft of niet. Ik weet alleen wat zo overkomt.
Als mensen een hele dag doorkunnen gaan in verschillende topic's waarbij iemand verbaal helemaal geschoffeerd word... (en ik weet dat jullie dat lezen) Vervolgens komt de volgende dag en die persoon loopt nog steeds rond en roept nog steeds de zelfde grof schandalige dingen. Dan word het gevoel van 2 maten wel heel erg verstevigd. Dat doen jullie dan misschien niet bewust, maar dat zorgt er wel voor dat mensen danig gaan twijfelen.
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld. Waar moeten we ons mening buiten houden?
Dit is ook een lastige.
Iedereen heeft altijd een mening over een ander persoon. Het is redelijk lastig om die 100% te verbergen. Niemand zal het dus ook erg vinden als je die uit, zolang het maar met een glim en een schimp gaat. Maar zodra er ernstigere zaken gaan reizen moet zo'n mening niet terug te vinden zijn. Helaas is bij een aantal mod gelegenheden in de afgelopen tijd de vraag wel degelijk gerezen of mensen wel onpartijdig genoeg waren om hier een eerlijk oordeel over te vellen.
Zodra je een kleur krijgt doe je die niet zo even af. Een user zal je altijd zien als Mod. Een veilig voorbeeld om naar te verwijzen is bv naar het debacle SHE - Disane. SHE had duidelijk een eigen mening. 1 Die niet verbonden was aan haar mod zijn, maar andere zien dat wel zo. Ze (en een aantal andere) moeten dus goed uitkijken met wat ze zeggen.
Op het moment dat een mod ziet dat het ergens uit de hand gaat lopen is er een keuze om te wachten of in te grijpen. Echter gebeurd het redelijk vaak dat er maar 1 opmerking word gemaakt die maar 1 (groep) user(s) treft. Daardoor ontstaat weer het gevoel van oneerlijkheid. Dit is wat ik simpel weg bedoel met een hinderlijke aanwezigheid. Kap of de hele discussie af of wacht en kijk hoe het zich ontwikkeld.
Snap je?
quote:
Oh, dat mag ook wel. Maar als het uit de klauwen gaat lopen of als er klachten over binnen komen, zijn wij als mods gewoon genoodzaakt om er op in te gaan.
Mensen lopen al snel op hun tenen als ze denken dat een gelijk 'gestemt' persoon word aangevallen.
quote:
Ik post dit nu even heel snel. Want anders moet je nog langer wachten.
![]()
Rustig aan joh, dat doe ik ook
![]()
Ondertussen lees ik ook nog even bij, zodat ik niet achter kom.
Doe je mootie ook nog even antwoorden? Ze is zo lief