FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Sportvelgen?! Nee,, WIELDOPPEN!
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 19:44
Zoals verw8 gaat dit topic over sportvelgen, maar niet over gewone sportvelgen, maar verwoeste sportvelgen door dat een zogenaamde "topklusser" het nodig vond om ze vast te draaien met slotbouten... en aangezien ik nieuwe banden erom moet hebben (dit waren bijna slicks) MOETEN ze er wel af.


R.I.P Mooiste deel van mijn eerste autotje

zie hier het resultaat:


Voor:


Na:



Mensen met suggesties voor nieuwe golf velgen + wieldoppen mogen zich wel even melden...
(liefst met band uiteraard)

Het mag niet te veel kosten...

Tevens wil ik jullie vragen om medeleven te betuigen aan mijn overleden pimp-velgen :'(
DenniZ224vrijdag 8 juni 2007 @ 19:45
nohhh ! Was er echt geen sleutel te verkrijgen! er zijn van die sleutels voor slotbouten hoor !
mannyvrijdag 8 juni 2007 @ 19:46
dan had je even een flens over de achtermoer moeten halen. dan til je die velgen zo van de naaf.
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 19:46
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:45 schreef DenniZ224 het volgende:
nohhh ! Was er echt geen sleutel te verkrijgen! er zijn van die sleutels voor slotbouten hoor !
Na tientallen pogingen de fabrikant te achterhalen hebben we maar besloten dat de enige goede uitweg de slijptol was

En ze zaten ook te diep om ze uit te boren of te lassen
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 19:47
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:46 schreef manny het volgende:
dan had je even een flens over de achtermoer moeten halen. dan til je die velgen zo van de naaf.
alles geprobeert maar niets mocht baten...
DoimeNvrijdag 8 juni 2007 @ 19:47
Koop ipv van leuke velgen, paupervelgen met goede banden en bevestig het vooroordeel van de golf II niet!
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 19:48
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:47 schreef DoimeN het volgende:
Koop ipv van leuke velgen, paupervelgen met goede banden en bevestig het vooroordeel van de golf II niet!
Heb je de OP wel in zijn geheel gelezen

Ik moet goedkope standaardvelgen hebben met wieldoppen

vandaar open ik dit topic, misschien dat er mensen zijn in omgeving Drenthe die van die normale velgen hebben liggen!
Kogandovrijdag 8 juni 2007 @ 19:52
Wat doe je moeilijk? Ga naar de eerste beste sloop en haal een paar wielen.
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 19:53
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:52 schreef Kogando het volgende:
Wat doe je moeilijk? Ga naar de eerste beste sloop en haal een paar wielen.
Die hufters proberen me te verneuken met hun 25 euro per velg ofzo....
LordNemesisvrijdag 8 juni 2007 @ 20:01
* LordNemesis heeft ook wieldoppen and is proud of it
sootyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:02
Ieder voordeel heb zijn nadeel. Die slotbouten zijn juist bedoeld om diefstal tegen te gaan. Dat is dan weer wel gelukt in dit geval.
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 20:04
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:02 schreef sooty het volgende:
Ieder voordeel heb zijn nadeel. Die slotbouten zijn juist bedoeld om diefstal tegen te gaan. Dat is dan weer wel gelukt in dit geval.
ja klopt, maar ik baal dr wel een beetje van
nikkyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:07
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:53 schreef VlaDje het volgende:

[..]

Die hufters proberen me te verneuken met hun 25 euro per velg ofzo....
Dat is met band, montage en uitlijnen neem ik aan? Dan is het niet zo duur.
VlaDjevrijdag 8 juni 2007 @ 20:08
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:07 schreef nikky het volgende:

[..]

Dat is met band, montage en uitlijnen neem ik aan? Dan is het niet zo duur.
ja was het maar zo'n feestje, velg + band en zelf monteren
nikkyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:08 schreef VlaDje het volgende:

[..]

ja was het maar zo'n feestje, velg + band en zelf monteren
Tsssk, heb je een vriendin die jong en er leuk uitziet? Die met jouw wagen naar een sloop laten rijden. Moet je kijken wat er geregeld kan worden voor die 25 euro .
daNpyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:10
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Tsssk, heb je een vriendin die jong en er leuk uitziet? Die met jouw wagen naar een sloop laten rijden. Moet je kijken wat er geregeld kan worden voor die 25 euro .
En een pijpbeurt?
nikkyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:12
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

En een pijpbeurt?
Ik weet niet of de voorpijp van je uitlaat versleten is .

Nee maar serieus. Die mannen doen voor een vrouwlijk schoon wat meer en harder hun best.
daNpyvrijdag 8 juni 2007 @ 20:13
In de hoop er iets voor terug te krijgen natuurlijk
Innisdemonvrijdag 8 juni 2007 @ 20:17
hahahahaha debiel, die had je er met een hamer en beitel uit kunnen krijgen. Flinke mep erop, dan krijg je ongeveer 1 mm ruimte, en dan fijn met de beitel tikken.

OF gewoon een bout erop lassen.
robert-dirksenvrijdag 8 juni 2007 @ 20:18
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Tsssk, heb je een vriendin die jong en er leuk uitziet? Die met jouw wagen naar een sloop laten rijden. Moet je kijken wat er geregeld kan worden voor die 25 euro .
Maar er zitten heel geen velgen onder die auto
DonJamesvrijdag 8 juni 2007 @ 20:38
Okee, nu heb je de band eraf. Maar zit nu het middelste deel van de velg niet nog steeds vast op de naaf?
densmeevrijdag 8 juni 2007 @ 20:46
ga naar de kwikfit en laat ze je wielen er af draaien
die hebben mischien wel honderd verschillende doppen
Borkydudevrijdag 8 juni 2007 @ 20:53
Haha, Vladje
nikkyvrijdag 8 juni 2007 @ 21:01
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:18 schreef robert-dirksen het volgende:

[..]

Maar er zitten heel geen velgen onder die auto
Er bestaan aanhangers waar een auto op kan. Ik zweer het je man!
Tiemievrijdag 8 juni 2007 @ 21:01
Robbiejvrijdag 8 juni 2007 @ 21:04
Alexxxxxvrijdag 8 juni 2007 @ 21:16
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Er bestaan aanhangers waar een auto op kan. Ik zweer het je man!
60 euro voor 4 kilometer de laatste keer dat ik zong kreng huurde, vriendendienst ook nog
TheFreshPrincevrijdag 8 juni 2007 @ 21:18
http://www.watbenjedan.nl
Nnelisvrijdag 8 juni 2007 @ 21:19
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

60 euro voor 4 kilometer de laatste keer dat ik zong kreng huurde, vriendendienst ook nog
Lekkere vrienden heb jij
daNpyvrijdag 8 juni 2007 @ 21:36
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:01 schreef nikky het volgende:

[..]

Er bestaan aanhangers waar een auto op kan. Ik zweer het je man!
En hoe rol je hem op die oprij platen?

@Alex: dat je getild bent wil niet zeggen dat ze allemaal zo duur zijn
Tommy_Kuklinskivrijdag 8 juni 2007 @ 23:33
quote:
Marsepeinvrijdag 8 juni 2007 @ 23:43
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:38 schreef DonJames het volgende:
Okee, nu heb je de band eraf. Maar zit nu het middelste deel van de velg niet nog steeds vast op de naaf?
Hij is niets opgeschoten nee
PNGvrijdag 8 juni 2007 @ 23:48
Geniaal gewoon.

Tis uiteraard de schuld van die van die slotbouten.

j0rritvrijdag 8 juni 2007 @ 23:55
Ah, als dit geen hoax is!

Golf II
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 00:57
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:17 schreef Innisdemon het volgende:
hahahahaha debiel, die had je er met een hamer en beitel uit kunnen krijgen. Flinke mep erop, dan krijg je ongeveer 1 mm ruimte, en dan fijn met de beitel tikken.

OF gewoon een bout erop lassen.
Allemaal geprobeerd, lukte allemaal niet, dus zo debiel ben ik niet
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 00:58
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:46 schreef densmee het volgende:
ga naar de kwikfit en laat ze je wielen er af draaien
die hebben mischien wel honderd verschillende doppen
Van die doppen war er 1000en combinaties van zijn?

Ook geen optie dus
Borkydudezaterdag 9 juni 2007 @ 00:58
Het is 1 uur 's nachts, Vladje is dronken
Borkydudezaterdag 9 juni 2007 @ 00:59
Hij komt net uit de kroeg
Borkydudezaterdag 9 juni 2007 @ 00:59
Op de fiets
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 00:59
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:38 schreef DonJames het volgende:
Okee, nu heb je de band eraf. Maar zit nu het middelste deel van de velg niet nog steeds vast op de naaf?
nee, half geslepen, bout erop gelast paar goede tikken, en toen wou hij wel los
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 01:00
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:55 schreef j0rrit het volgende:
Ah, als dit geen hoax is!

Golf II
kom maar kijken

Dit is serieus geen hoax
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 01:01
quote:
Moah, ik ben iemand die veilig de weg op wil met banden waar wel profiel op zit ipv slicks
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 01:01
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:58 schreef Borkydude het volgende:
Het is 1 uur 's nachts, Vladje is dronken
Ben aan de cola geweest, loze poging
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 01:02
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:48 schreef PNG het volgende:
Geniaal gewoon.

Tis uiteraard de schuld van die van die slotbouten.

neuh, van de vorige eigenaar die de sleutel heeft weggetyft
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 01:03
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 20:09 schreef nikky het volgende:

[..]

Tsssk, heb je een vriendin die jong en er leuk uitziet? Die met jouw wagen naar een sloop laten rijden. Moet je kijken wat er geregeld kan worden voor die 25 euro .
Shit, had ik mn ex toch nog kunnen gebruiken
Go0szaterdag 9 juni 2007 @ 01:49
Hoeveel inch is die velg? 14 lijkt me...? Ik heb nog 2 honda velgen liggen, maar die zijn 15"... lijken er wel veel op
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 02:28
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 01:49 schreef Go0s het volgende:
Hoeveel inch is die velg? 14 lijkt me...? Ik heb nog 2 honda velgen liggen, maar die zijn 15"... lijken er wel veel op
nah dat word em niet, dit zijn 14" idd
Mr. Orangezaterdag 9 juni 2007 @ 02:36
Je kan er altijd nog 15'' ondergooien... Let wel op de banden maat..
Meestal is dat voor de golf: 195/50 15''
Knipkipzaterdag 9 juni 2007 @ 09:54
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 02:36 schreef Mr. Orange het volgende:
Je kan er altijd nog 15'' ondergooien... Let wel op de banden maat..
Meestal is dat voor de golf: 195/50 15''
Precies, even die wielkassen beetje vullen.
GizartFRLzaterdag 9 juni 2007 @ 10:03
Waren dit slotbouten met een 4 gaten erin?

VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 10:47
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:03 schreef GizartFRL het volgende:
Waren dit slotbouten met een 4 gaten erin?

nee, hele fijne karteltjes
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 10:48
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 09:54 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Precies, even die wielkassen beetje vullen.
het gaat wel passen hoor, de wielkas lijkt zo ruim omdat hij op de krik staat op die foto
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 11:02
Topique kan dicht...

Zojuist setje lichtmetaal gekocht voor 100¤!
en een setje normaal voor 75¤ voor alst lichtmetaal niet past,

Dank voor de adviezen
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2007 @ 11:51
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:02 schreef VlaDje het volgende:
Topique kan dicht...

Zojuist setje lichtmetaal gekocht voor 100¤!
en een setje normaal voor 75¤ voor alst lichtmetaal niet past,

Dank voor de adviezen
Dicht? Hij kan beter --> ONZ en dan nog een paar dagen leedvermaak
Innisdemonzaterdag 9 juni 2007 @ 12:50
ha die had de xs va m'n zus ook GIzart, bekende beitel truuk gebruikt
GizartFRLzaterdag 9 juni 2007 @ 13:22
Tik tik los.
Anders zo'n slotbout 3 pootjes vanaf halen ( ja, bijna universeel op heel veel auto's.
En dan met 1 pennetje erop ( die past altijd) en goed kracht zetten losdraaien.
Alexxxxxzaterdag 9 juni 2007 @ 13:23
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:02 schreef VlaDje het volgende:
Topique kan dicht...
Ja, dat mocht je willen
De_Delphzaterdag 9 juni 2007 @ 13:23
oh.
my.
god.
Opa_verteltzaterdag 9 juni 2007 @ 14:05
Youpzaterdag 9 juni 2007 @ 16:09
leuk dat je hier gewoon voor een paar tientjes gereedschap voor kan krijgen... maarja eerst slopen dan kijken zeg maar
GizartFRLzaterdag 9 juni 2007 @ 16:17
Maar heb je de nieuw band al op de velgen?
Dan kun je het velg hart gewoon weer vastlijmen.

Heb je nu overigens wel de binnenkant van de velg losgekregen of ook nog niet.
Tommy_Kuklinskizaterdag 9 juni 2007 @ 16:22
Maak even een foto van de binnenkant van je velg die nog aan je golf zit !
Opa_verteltzaterdag 9 juni 2007 @ 16:33
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Maak even een foto van de binnenkant van je velg die nog aan je golf zit !
KeessieKzaterdag 9 juni 2007 @ 18:05
omg.. waarom heb je er nie gewoon een dop 17 of 18 ofzo met grof geweld op vast geslagen? dan krijg je die dingen ook wel los..
worldpimberzaterdag 9 juni 2007 @ 18:40
1 grote pwnshow hierzo.

Was ook wel leuk geweest om een lekke band af te wachten.
dieselrosszaterdag 9 juni 2007 @ 18:54
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:05 schreef KeessieK het volgende:
omg.. waarom heb je er nie gewoon een dop 17 of 18 ofzo met grof geweld op vast geslagen? dan krijg je die dingen ook wel los..
of een torx dop , dan krijg je die gekartelde bouten meestal wel los.
Youpzaterdag 9 juni 2007 @ 19:36
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:54 schreef dieselross het volgende:

[..]

of een torx dop , dan krijg je die gekartelde bouten meestal wel los.
of gewoon een "scherpe" dop, speciaal gemaakt voor doorgedraaide boutkoppen enzo
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 20:04
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ja, dat mocht je willen
Ik zei ook KAN, als jullie geniale automonteurs en topklussers betere ideeën hebben mag je die best posten,

Ik ben blij met m'n goede 15", die iig niet bekrast enzo zijn
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 20:05
Geweldig die reacties

Jammergenoeg dat geen van de reacties geholpen heeft of gewoon simpelweg geen opties waren,
Verscheidene automonteurs nagevraagd+ 3 verschillende monteurs hebben erbij gekeken, en alle mogelijke opties gebruikt, heeft niet mogen baten...
De enige optie die rëeel lijkt lijkt toch die van Youp(nooit aan gedacht), deze zou ik nog proberen op de overgebleven velgen

Maandagavond even mijn 15" erop pleuren
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 20:06
Oja, als ik echt iets gaf om deze bekraste incomplete velgen had ik de auto wel naar een dealer gebracht
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 20:08
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:05 schreef KeessieK het volgende:
omg.. waarom heb je er nie gewoon een dop 17 of 18 ofzo met grof geweld op vast geslagen? dan krijg je die dingen ook wel los..
ja idd, jij ramt even een sleutel 18 door een gaatje met een diameter van +/- 2cm en 5cm diep met veel geweld

Raymond van barneveld
VlaDjezaterdag 9 juni 2007 @ 20:09
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
[afbeelding]


Jij hebt er meer tijd ingestoken dan ik
yupzaterdag 9 juni 2007 @ 20:59
Ik wil niet de professor spelen, en het is te laat ik weet het, maar is uitboren niet interessant?

Me pa had het weleens met zijn Kadett E gedaan (ja lach maar ), toen hij met zijn 1337 skillz een bout wilde losdraaien is het ding gewoon afgebroken, later heeft ie het ding gewoon eruit geboord. Was een tijdje geleden maar zag er niet zo moeilijk uit...
Herr.Flickzaterdag 9 juni 2007 @ 21:04
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:59 schreef yup het volgende:
Ik wil niet de professor spelen, en het is te laat ik weet het, maar is uitboren niet interessant?

Me pa had het weleens met zijn Kadett E gedaan (ja lach maar ), toen hij met zijn 1337 skillz een bout wilde losdraaien is het ding gewoon afgebroken, later heeft ie het ding gewoon eruit geboord. Was een tijdje geleden maar zag er niet zo moeilijk uit...
Is het ook niet, groot voordeel is dat de bouten een conische kop hebben.

Dit was dus echt niet/nooit nodig geweest...
yupzaterdag 9 juni 2007 @ 21:16
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Is het ook niet, groot voordeel is dat de bouten een conische kop hebben.

Dit was dus echt niet/nooit nodig geweest...
Hoe bedoel je met conische kop?

Japbakkies hebben vaak een boutkop wat je OM de schroefdraad heen vastzet, de schroefdraad zit vast aan de as zeg maar...

Meestal bij andere auto's zit de schroefdraad op de bout zelf.

Het laatste is makkelijker om uit te boren denk ik?
JimmieTheSaintzaterdag 9 juni 2007 @ 21:21
Fuckin' geniaal dit.
KeessieKzaterdag 9 juni 2007 @ 21:46
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:08 schreef VlaDje het volgende:

[..]

ja idd, jij ramt even een sleutel 18 door een gaatje met een diameter van +/- 2cm en 5cm diep met veel geweld

Raymond van barneveld
sleutel? waar lees jij sleutel? DOP 17 of 18.. en die heb je ook in lange versies.. dus die kan ej zo vast over die slotbout slaan, en dan met een mannelijke ratel zo los draaien..
Herr.Flickzaterdag 9 juni 2007 @ 21:49
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:16 schreef yup het volgende:

[..]

Hoe bedoel je met conische kop?

Japbakkies hebben vaak een boutkop wat je OM de schroefdraad heen vastzet, de schroefdraad zit vast aan de as zeg maar...

Meestal bij andere auto's zit de schroefdraad op de bout zelf.

Het laatste is makkelijker om uit te boren denk ik?


Die "boutkop" heet gewoon een wielmoer...



Het conische deel van de bout, dat zijn de schuine kanten tussen de schroefdraad en het deel waar je de sleutel op zet.

Supra_Turbozondag 10 juni 2007 @ 11:25
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Maak even een foto van de binnenkant van je velg die nog aan je golf zit !
Googolplexianzondag 10 juni 2007 @ 11:38
En daarom is PTA zo geweldig
Metro2005zondag 10 juni 2007 @ 11:43
Maar ik begrijp dat het binnenste stukje va nde velg nu nog op de auto zit?

Had gewoon ff langs een kwikfit ofzo gereden gek, daar draaien ze zo los met een luchtsleutel.
echt goed dit.
lipjezondag 10 juni 2007 @ 11:44
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:16 schreef yup het volgende:

[..]

Hoe bedoel je met conische kop?

Japbakkies hebben vaak een boutkop wat je OM de schroefdraad heen vastzet, de schroefdraad zit vast aan de as zeg maar...
Dat heet een MOER
Knipkipzondag 10 juni 2007 @ 12:09
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:47 schreef VlaDje het volgende:

[..]

nee, hele fijne karteltjes
Torx? Daar is toch niet zo moeilijk aan te komen...
VlaDjezondag 10 juni 2007 @ 14:38
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:09 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Torx? Daar is toch niet zo moeilijk aan te komen...
nagevraagd, 130 euro voor een universele set,

dat waren die velgen echt niet meer waard
Tommy_Kuklinskizondag 10 juni 2007 @ 15:16
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Maak even een foto van de binnenkant van je velg die nog aan je golf zit !
VlaDjezondag 10 juni 2007 @ 15:28
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]
Waarom zou ik er nog tijd aan gaan besteden, het is opgelost.

misschien niet op een manier zoals jullie het zouden doen, maar dan nog, trouwens, alle velgen zijn er al onderweg...

Dus ik weet niet of je kan schrijven?
VlaDjezondag 10 juni 2007 @ 15:31
nogmaals: alles wat rest in dit topic zijn betweters...

geen van alle gegeven oplossingen hebben geholpen...

Dus topic kan dicht, want het gaat helemaal nergens meer over
densmeezondag 10 juni 2007 @ 16:35
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:31 schreef VlaDje het volgende:
nogmaals: alles wat rest in dit topic zijn betweters...

geen van alle gegeven oplossingen hebben geholpen...

Dus topic kan dicht, want het gaat helemaal nergens meer over
de optie gat boren engelse tap erin draaien heb ik nog niet gehoord en was zeker wel een mogelijkheid
Okselzondag 10 juni 2007 @ 16:42
Meer foto's!
GizartFRLzondag 10 juni 2007 @ 17:51
Je hebt de band er nu wel vanaf, maar hoe heb je de rest van de velg eraf gekregen?
En als je je achteraf bedenkt, had dan de oplossing voor de rest van de velge niet beter geweest om mee te beginnen?
VlaDjezondag 10 juni 2007 @ 19:15
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:51 schreef GizartFRL het volgende:
Je hebt de band er nu wel vanaf, maar hoe heb je de rest van de velg eraf gekregen?
En als je je achteraf bedenkt, had dan de oplossing voor de rest van de velge niet beter geweest om mee te beginnen?
Er zijn idd wat dingen gezegd hier, lees bovenstaande wat een optie had kunnen wezen, en dit is allemaal geprobeerd maar mislukt (boren kon niet precies genoeg, dop konden we niet erop krijgen, bout vastlassen wou ook niet omdat hij te diep zat en zo nog een aantal opties)...

Dus op een gegeven moment misschien een beetje onbesuist en in een kwaaie bui omdat het niet wou lukken de boel losgeslepen, dat is nu gelukt, en ik heb nu 4 nieuwe banden+ goede velgen voor 100 euro, ipv 4 nieuwe banden + oude verneukte velgen voor 125 euro....

rest van de velg is eraf geslepen, het hele probleem is dat je van buitenaf (zowel binnenin de velg als van buiten) niet goed bij de bout kon komen omdat hij gewoonweg te diep zat,

wanneer de bout blootligt is het natuurlijk appeltje eitje
VlaDjezondag 10 juni 2007 @ 19:16
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:35 schreef densmee het volgende:

[..]

de optie gat boren engelse tap erin draaien heb ik nog niet gehoord en was zeker wel een mogelijkheid
boren was dus te link omdat je niets kon zien....
Herr.Flickzondag 10 juni 2007 @ 19:45
Boren is gewoon simpel.

Je begint mooi in het midden met een kleinere boor, en gaat steeds groter. Als je ca 12-14 mm boor gebruikt, dan boor je op een gegeven moment de schuine kant door, en de spanning is dan van de bout. Wiel eraf, met een tang de schroefdraad (restant bout) eruit draaien, en klaar.

Het enigste tricky eraan is zorgen dat je in het midden blijft
densmeezondag 10 juni 2007 @ 20:44
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:45 schreef Herr.Flick het volgende:
Boren is gewoon simpel.

Je begint mooi in het midden met een kleinere boor, en gaat steeds groter. Als je ca 12-14 mm boor gebruikt, dan boor je op een gegeven moment de schuine kant door, en de spanning is dan van de bout. Wiel eraf, met een tang de schroefdraad (restant bout) eruit draaien, en klaar.

Het enigste tricky eraan is zorgen dat je in het midden blijft
waarom niet met een engelse tap er uit draaien als je een 8mm boort ruim een cm diep dan moet dat toch gaan

en je kunt met een centerpoint toch heel netjes in het midden slaan
Herr.Flickmaandag 11 juni 2007 @ 00:08
quote:
Op zondag 10 juni 2007 20:44 schreef densmee het volgende:

[..]

waarom niet met een engelse tap er uit draaien als je een 8mm boort ruim een cm diep dan moet dat toch gaan

en je kunt met een centerpoint toch heel netjes in het midden slaan
Een linkse tap is duur, en niet overal te koop. Daarbij heeft een tap nog een groot nadeel. Als je met een M8 tap (gehard staal), een M12 bout los wilt draaien, en die bout komt niet los, dan breekt je tap af. Op dat moment heb je pas echt problemen, want die tap krijg je er echt niet uit, en uitboren kan je ook wel vergeten.

Daarbij moet je als je een tap wilt gebruiken eerst een gat boren, waarom dan niet gewoon nog 2 maten groter boren??

Daarbij zijn er vele betere oplossingen zoals een extactorset:



Dop erop, en deze vreet zich vast tijdens het losdraaien van de bout.

yupmaandag 11 juni 2007 @ 01:08
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Een linkse tap is duur, en niet overal te koop. Daarbij heeft een tap nog een groot nadeel. Als je met een M8 tap (gehard staal), een M12 bout los wilt draaien, en die bout komt niet los, dan breekt je tap af. Op dat moment heb je pas echt problemen, want die tap krijg je er echt niet uit, en uitboren kan je ook wel vergeten.

Daarbij moet je als je een tap wilt gebruiken eerst een gat boren, waarom dan niet gewoon nog 2 maten groter boren??

Daarbij zijn er vele betere oplossingen zoals een extactorset:

[afbeelding]

Dop erop, en deze vreet zich vast tijdens het losdraaien van de bout.

Waar is dat te koop? En nee ik ga geen 19 inch pimpwielen stelen diep in de nacht
De_Delphmaandag 11 juni 2007 @ 08:46
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef yup het volgende:

[..]

Waar is dat te koop? En nee ik ga geen 19 inch pimpwielen stelen diep in de nacht
Ik zet m'n auto vanaf nu dus maar binnen
Herr.Flickmaandag 11 juni 2007 @ 16:48
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:08 schreef yup het volgende:

[..]

Waar is dat te koop? En nee ik ga geen 19 inch pimpwielen stelen diep in de nacht
Bij de betere gereedschapshandel of snap-on dealer.
Youpmaandag 11 juni 2007 @ 18:40
quote:
Op maandag 11 juni 2007 00:08 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Een linkse tap is duur, en niet overal te koop. Daarbij heeft een tap nog een groot nadeel. Als je met een M8 tap (gehard staal), een M12 bout los wilt draaien, en die bout komt niet los, dan breekt je tap af. Op dat moment heb je pas echt problemen, want die tap krijg je er echt niet uit, en uitboren kan je ook wel vergeten.

Daarbij moet je als je een tap wilt gebruiken eerst een gat boren, waarom dan niet gewoon nog 2 maten groter boren??

Daarbij zijn er vele betere oplossingen zoals een extactorset:

[afbeelding]

Dop erop, en deze vreet zich vast tijdens het losdraaien van de bout.

ja die noemde ik dus