VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:44 |
Zoals verw8 gaat dit topic over sportvelgen, maar niet over gewone sportvelgen, maar verwoeste sportvelgen door dat een zogenaamde "topklusser" het nodig vond om ze vast te draaien met slotbouten... en aangezien ik nieuwe banden erom moet hebben (dit waren bijna slicks) MOETEN ze er wel af. R.I.P Mooiste deel van mijn eerste autotje zie hier het resultaat: Voor: ![]() Na: ![]() Mensen met suggesties voor nieuwe golf velgen + wieldoppen mogen zich wel even melden... (liefst met band uiteraard) Het mag niet te veel kosten... Tevens wil ik jullie vragen om medeleven te betuigen aan mijn overleden pimp-velgen :'( | |
DenniZ224 | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:45 |
nohhh ! Was er echt geen sleutel te verkrijgen! er zijn van die sleutels voor slotbouten hoor ! | |
manny | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46 |
dan had je even een flens over de achtermoer moeten halen. dan til je die velgen zo van de naaf. | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:46 |
quote:Na tientallen pogingen de fabrikant te achterhalen hebben we maar besloten dat de enige goede uitweg de slijptol was ![]() En ze zaten ook te diep om ze uit te boren of te lassen ![]() | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:47 |
quote:alles geprobeert maar niets mocht baten... | |
DoimeN | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:47 |
Koop ipv van leuke velgen, paupervelgen met goede banden en bevestig het vooroordeel van de golf II niet! ![]() | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:48 |
quote:Heb je de OP wel in zijn geheel gelezen ![]() Ik moet goedkope standaardvelgen hebben met wieldoppen ![]() vandaar open ik dit topic, misschien dat er mensen zijn in omgeving Drenthe die van die normale velgen hebben liggen! | |
Kogando | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:52 |
Wat doe je moeilijk? Ga naar de eerste beste sloop en haal een paar wielen. ![]() | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:53 |
quote:Die hufters proberen me te verneuken met hun 25 euro per velg ofzo.... | |
LordNemesis | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:01 |
* LordNemesis heeft ook wieldoppen and is proud of it ![]() | |
sooty | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:02 |
Ieder voordeel heb zijn nadeel. Die slotbouten zijn juist bedoeld om diefstal tegen te gaan. Dat is dan weer wel gelukt in dit geval. ![]() | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:04 |
quote:ja klopt, maar ik baal dr wel een beetje van ![]() | |
nikky | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:07 |
quote:Dat is met band, montage en uitlijnen neem ik aan? ![]() | |
VlaDje | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:08 |
quote:ja was het maar zo'n feestje, velg + band en zelf monteren ![]() | |
nikky | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:09 |
quote:Tsssk, heb je een vriendin die jong en er leuk uitziet? Die met jouw wagen naar een sloop laten rijden. Moet je kijken wat er geregeld kan worden voor die 25 euro ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:10 |
quote:En een pijpbeurt? | |
nikky | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:12 |
quote:Ik weet niet of de voorpijp van je uitlaat versleten is ![]() Nee maar serieus. Die mannen doen voor een vrouwlijk schoon wat meer en harder hun best. | |
daNpy | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:13 |
In de hoop er iets voor terug te krijgen natuurlijk ![]() | |
Innisdemon | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:17 |
hahahahaha debiel, die had je er met een hamer en beitel uit kunnen krijgen. Flinke mep erop, dan krijg je ongeveer 1 mm ruimte, en dan fijn met de beitel tikken. OF gewoon een bout erop lassen. | |
robert-dirksen | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:18 |
quote:Maar er zitten heel geen velgen onder die auto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DonJames | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:38 |
Okee, nu heb je de band eraf. Maar zit nu het middelste deel van de velg niet nog steeds vast op de naaf? ![]() | |
densmee | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:46 |
ga naar de kwikfit en laat ze je wielen er af draaien die hebben mischien wel honderd verschillende doppen | |
Borkydude | vrijdag 8 juni 2007 @ 20:53 |
Haha, Vladje ![]() ![]() | |
nikky | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:01 |
quote:Er bestaan aanhangers waar een auto op kan. Ik zweer het je man! ![]() | |
Tiemie | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:01 |
![]() | |
Robbiej | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:04 |
![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:16 |
quote:60 euro voor 4 kilometer de laatste keer dat ik zong kreng huurde, vriendendienst ook nog ![]() | |
TheFreshPrince | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:18 |
http://www.watbenjedan.nl![]() | |
Nnelis | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:19 |
quote:Lekkere vrienden heb jij ![]() | |
daNpy | vrijdag 8 juni 2007 @ 21:36 |
quote:En hoe rol je hem op die oprij platen? ![]() @Alex: dat je getild bent wil niet zeggen dat ze allemaal zo duur zijn ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 8 juni 2007 @ 23:33 |
quote: | |
Marsepein | vrijdag 8 juni 2007 @ 23:43 |
quote:Hij is niets opgeschoten nee ![]() | |
PNG | vrijdag 8 juni 2007 @ 23:48 |
Geniaal gewoon. Tis uiteraard de schuld van die van die slotbouten. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
j0rrit | vrijdag 8 juni 2007 @ 23:55 |
Ah, als dit geen hoax is! ![]() Golf II ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:57 |
quote:Allemaal geprobeerd, lukte allemaal niet, dus zo debiel ben ik niet ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:58 |
quote:Van die doppen war er 1000en combinaties van zijn? Ook geen optie dus | |
Borkydude | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:58 |
Het is 1 uur 's nachts, Vladje is dronken ![]() | |
Borkydude | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:59 |
Hij komt net uit de kroeg ![]() | |
Borkydude | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:59 |
Op de fiets ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 00:59 |
quote:nee, half geslepen, bout erop gelast paar goede tikken, en toen wou hij wel los | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:00 |
quote:kom maar kijken ![]() Dit is serieus geen hoax | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:01 |
quote:Moah, ik ben iemand die veilig de weg op wil met banden waar wel profiel op zit ipv slicks ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:01 |
quote:Ben aan de cola geweest, loze poging ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:02 |
quote:neuh, van de vorige eigenaar die de sleutel heeft weggetyft ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:03 |
quote:Shit, had ik mn ex toch nog kunnen gebruiken ![]() | |
Go0s | zaterdag 9 juni 2007 @ 01:49 |
Hoeveel inch is die velg? 14 lijkt me...? Ik heb nog 2 honda velgen liggen, maar die zijn 15"... lijken er wel veel op ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 02:28 |
quote:nah dat word em niet, dit zijn 14" idd ![]() | |
Mr. Orange | zaterdag 9 juni 2007 @ 02:36 |
Je kan er altijd nog 15'' ondergooien... Let wel op de banden maat.. Meestal is dat voor de golf: 195/50 15'' | |
Knipkip | zaterdag 9 juni 2007 @ 09:54 |
quote:Precies, even die wielkassen beetje vullen. ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:03 |
Waren dit slotbouten met een 4 gaten erin?![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:47 |
quote:nee, hele fijne karteltjes | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 10:48 |
quote:het gaat wel passen hoor, de wielkas lijkt zo ruim omdat hij op de krik staat op die foto ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 11:02 |
Topique kan dicht... Zojuist setje lichtmetaal gekocht voor 100¤! en een setje normaal voor 75¤ voor alst lichtmetaal niet past, Dank voor de adviezen ![]() | |
TheFreshPrince | zaterdag 9 juni 2007 @ 11:51 |
quote:Dicht? Hij kan beter --> ONZ en dan nog een paar dagen leedvermaak ![]() | |
Innisdemon | zaterdag 9 juni 2007 @ 12:50 |
ha die had de xs va m'n zus ook GIzart, bekende beitel truuk gebruikt | |
GizartFRL | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:22 |
Tik tik los. Anders zo'n slotbout 3 pootjes vanaf halen ( ja, bijna universeel op heel veel auto's. En dan met 1 pennetje erop ( die past altijd) en goed kracht zetten losdraaien. | |
Alexxxxx | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:23 |
quote:Ja, dat mocht je willen ![]() | |
De_Delph | zaterdag 9 juni 2007 @ 13:23 |
oh. my. god. ![]() | |
Opa_vertelt | zaterdag 9 juni 2007 @ 14:05 |
![]() | |
Youp | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:09 |
leuk dat je hier gewoon voor een paar tientjes gereedschap voor kan krijgen... maarja eerst slopen dan kijken zeg maar ![]() | |
GizartFRL | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:17 |
Maar heb je de nieuw band al op de velgen? Dan kun je het velg hart gewoon weer vastlijmen. Heb je nu overigens wel de binnenkant van de velg losgekregen of ook nog niet. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:22 |
Maak even een foto van de binnenkant van je velg die nog aan je golf zit ![]() ![]() | |
Opa_vertelt | zaterdag 9 juni 2007 @ 16:33 |
quote: ![]() | |
KeessieK | zaterdag 9 juni 2007 @ 18:05 |
omg.. ![]() ![]() | |
worldpimber | zaterdag 9 juni 2007 @ 18:40 |
![]() ![]() Was ook wel leuk geweest om een lekke band af te wachten. ![]() | |
dieselross | zaterdag 9 juni 2007 @ 18:54 |
quote:of een torx dop ![]() | |
Youp | zaterdag 9 juni 2007 @ 19:36 |
quote:of gewoon een "scherpe" dop, speciaal gemaakt voor doorgedraaide boutkoppen enzo ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:04 |
quote:Ik zei ook KAN, als jullie geniale automonteurs en topklussers betere ideeën hebben mag je die best posten, Ik ben blij met m'n goede 15", die iig niet bekrast enzo zijn ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:05 |
Geweldig die reacties ![]() Jammergenoeg dat geen van de reacties geholpen heeft of gewoon simpelweg geen opties waren, Verscheidene automonteurs nagevraagd+ 3 verschillende monteurs hebben erbij gekeken, en alle mogelijke opties gebruikt, heeft niet mogen baten... De enige optie die rëeel lijkt lijkt toch die van Youp(nooit aan gedacht), deze zou ik nog proberen op de overgebleven velgen ![]() Maandagavond even mijn 15" erop pleuren ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:06 |
Oja, als ik echt iets gaf om deze bekraste incomplete velgen had ik de auto wel naar een dealer gebracht ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:08 |
quote:ja idd, jij ramt even een sleutel 18 door een gaatje met een diameter van +/- 2cm en 5cm diep met veel geweld ![]() Raymond van barneveld ![]() | |
VlaDje | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() Jij hebt er meer tijd ingestoken dan ik ![]() | |
yup | zaterdag 9 juni 2007 @ 20:59 |
Ik wil niet de professor spelen, en het is te laat ik weet het, maar is uitboren niet interessant? Me pa had het weleens met zijn Kadett E gedaan (ja lach maar ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:04 |
quote:Is het ook niet, groot voordeel is dat de bouten een conische kop hebben. Dit was dus echt niet/nooit nodig geweest... ![]() ![]() | |
yup | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:16 |
quote:Hoe bedoel je met conische kop? Japbakkies hebben vaak een boutkop wat je OM de schroefdraad heen vastzet, de schroefdraad zit vast aan de as zeg maar... Meestal bij andere auto's zit de schroefdraad op de bout zelf. Het laatste is makkelijker om uit te boren denk ik? | |
JimmieTheSaint | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:21 |
Fuckin' geniaal dit. | |
KeessieK | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:46 |
quote:sleutel? waar lees jij sleutel? DOP 17 of 18.. ![]() ![]() | |
Herr.Flick | zaterdag 9 juni 2007 @ 21:49 |
quote: ![]() Die "boutkop" heet gewoon een wielmoer... ![]() Het conische deel van de bout, dat zijn de schuine kanten tussen de schroefdraad en het deel waar je de sleutel op zet. ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 10 juni 2007 @ 11:25 |
quote: | |
Googolplexian | zondag 10 juni 2007 @ 11:38 |
En daarom is PTA zo geweldig ![]() | |
Metro2005 | zondag 10 juni 2007 @ 11:43 |
Maar ik begrijp dat het binnenste stukje va nde velg nu nog op de auto zit? Had gewoon ff langs een kwikfit ofzo gereden gek, daar draaien ze zo los met een luchtsleutel. ![]() | |
lipje | zondag 10 juni 2007 @ 11:44 |
quote:Dat heet een MOER ![]() | |
Knipkip | zondag 10 juni 2007 @ 12:09 |
quote:Torx? Daar is toch niet zo moeilijk aan te komen... ![]() | |
VlaDje | zondag 10 juni 2007 @ 14:38 |
quote:nagevraagd, 130 euro voor een universele set, dat waren die velgen echt niet meer waard ![]() | |
Tommy_Kuklinski | zondag 10 juni 2007 @ 15:16 |
quote: | |
VlaDje | zondag 10 juni 2007 @ 15:28 |
quote:Waarom zou ik er nog tijd aan gaan besteden, het is opgelost. misschien niet op een manier zoals jullie het zouden doen, maar dan nog, trouwens, alle velgen zijn er al onderweg... Dus ik weet niet of je kan schrijven? | |
VlaDje | zondag 10 juni 2007 @ 15:31 |
nogmaals: alles wat rest in dit topic zijn betweters... geen van alle gegeven oplossingen hebben geholpen... Dus topic kan dicht, want het gaat helemaal nergens meer over | |
densmee | zondag 10 juni 2007 @ 16:35 |
quote:de optie gat boren engelse tap erin draaien heb ik nog niet gehoord en was zeker wel een mogelijkheid | |
Oksel | zondag 10 juni 2007 @ 16:42 |
Meer foto's! | |
GizartFRL | zondag 10 juni 2007 @ 17:51 |
Je hebt de band er nu wel vanaf, maar hoe heb je de rest van de velg eraf gekregen? En als je je achteraf bedenkt, had dan de oplossing voor de rest van de velge niet beter geweest om mee te beginnen? | |
VlaDje | zondag 10 juni 2007 @ 19:15 |
quote:Er zijn idd wat dingen gezegd hier, lees bovenstaande wat een optie had kunnen wezen, en dit is allemaal geprobeerd maar mislukt (boren kon niet precies genoeg, dop konden we niet erop krijgen, bout vastlassen wou ook niet omdat hij te diep zat en zo nog een aantal opties)... Dus op een gegeven moment misschien een beetje onbesuist en in een kwaaie bui omdat het niet wou lukken de boel losgeslepen, dat is nu gelukt, en ik heb nu 4 nieuwe banden+ goede velgen voor 100 euro, ipv 4 nieuwe banden + oude verneukte velgen voor 125 euro.... rest van de velg is eraf geslepen, het hele probleem is dat je van buitenaf (zowel binnenin de velg als van buiten) niet goed bij de bout kon komen omdat hij gewoonweg te diep zat, wanneer de bout blootligt is het natuurlijk appeltje eitje ![]() | |
VlaDje | zondag 10 juni 2007 @ 19:16 |
quote:boren was dus te link omdat je niets kon zien.... | |
Herr.Flick | zondag 10 juni 2007 @ 19:45 |
Boren is gewoon simpel. Je begint mooi in het midden met een kleinere boor, en gaat steeds groter. Als je ca 12-14 mm boor gebruikt, dan boor je op een gegeven moment de schuine kant door, en de spanning is dan van de bout. Wiel eraf, met een tang de schroefdraad (restant bout) eruit draaien, en klaar. Het enigste tricky eraan is zorgen dat je in het midden blijft ![]() | |
densmee | zondag 10 juni 2007 @ 20:44 |
quote:waarom niet met een engelse tap er uit draaien als je een 8mm boort ruim een cm diep dan moet dat toch gaan en je kunt met een centerpoint toch heel netjes in het midden slaan | |
Herr.Flick | maandag 11 juni 2007 @ 00:08 |
quote:Een linkse tap is duur, en niet overal te koop. Daarbij heeft een tap nog een groot nadeel. Als je met een M8 tap (gehard staal), een M12 bout los wilt draaien, en die bout komt niet los, dan breekt je tap af. Op dat moment heb je pas echt problemen, want die tap krijg je er echt niet uit, en uitboren kan je ook wel vergeten. Daarbij moet je als je een tap wilt gebruiken eerst een gat boren, waarom dan niet gewoon nog 2 maten groter boren?? Daarbij zijn er vele betere oplossingen zoals een extactorset: ![]() Dop erop, en deze vreet zich vast tijdens het losdraaien van de bout. ![]() | |
yup | maandag 11 juni 2007 @ 01:08 |
quote:Waar is dat te koop? En nee ik ga geen 19 inch pimpwielen stelen diep in de nacht ![]() | |
De_Delph | maandag 11 juni 2007 @ 08:46 |
quote:Ik zet m'n auto vanaf nu dus maar binnen ![]() | |
Herr.Flick | maandag 11 juni 2007 @ 16:48 |
quote:Bij de betere gereedschapshandel of snap-on dealer. | |
Youp | maandag 11 juni 2007 @ 18:40 |
quote:ja die noemde ik dus ![]() |