abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50244531
Als vrouwen gelijke beloningen willen, is zo'n clash natuurlijk uitermate interessant.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:18:55 #27
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50244593
Laat Henin dan maar eerst eens Schiavone ofzo met 6-2 6-1 en 6-0 van de baan vegen.

Gelijk prijzengeld.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50244599
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:16 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als vrouwen gelijke beloningen willen, is zo'n clash natuurlijk uitermate interessant.
Wat een onzin. Dus een man zou meer moeten krijgen omdat hij toevallig krachtiger kan slaan?

Steek Henin met haar techniek in een mannenlijf (voor zover ze dat niet heeft natuurlijk ) en ze draait ook aan de top.
pi_50244649
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:19 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dus een man zou meer moeten krijgen omdat hij toevallig krachtiger kan slaan?
Nee, omdat het leuker is om naar te kijken.
pi_50244708
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:21 schreef Skic. het volgende:

[..]

Nee, omdat het leuker is om naar te kijken.
Dat is persoonlijk... Nochtans is de merchandisingmachine achter het vrouwentennis veel sterker, dat brengt toernooien als Rolland Garros ook veel meer geld op. Dan vind ik het nogal logisch dat dat zich ook uit in hoger prijzengeld.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:23:49 #31
30919 mitt
Michael Corleone
pi_50244725
ik zal Henin veranderen in Serena en Heero is weg
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_50244750
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:23 schreef mitt het volgende:
Het voorbeeld uit het artikel draait nochtans rond Serena en Venus.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:24:59 #33
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_50244756
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:23 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk... Nochtans is de merchandisingmachine achter het vrouwentennis veel sterker, dat brengt toernooien als Rolland Garros ook veel meer geld op. Dan vind ik het nogal logisch dat dat zich ook uit in hoger prijzengeld.
Ikzelf ben nog van de oude stempel en relateer beloning aan de geleverde arbeid.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_50244797
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:23 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Merchandising? Je bedoelt een fotoshoot hier of daar? Ik denk dat een Federer meer krijgt van bijv Virtual Tennis om zijn naam te gebruiken dan een Henin hoor .

Mannentennis is gewoon interessanter. Punt.
pi_50244813
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ikzelf ben nog van de oude stempel en relateer beloning aan de geleverde arbeid.
Ik ken mensen die harder werken dan tennissers en veel minder geld verdienen. We leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld he.

Trouwens stel dat de vrouwen zich afscheuren en hun merchandisinginkomsten verdwijnen en alles apart gaan doen, dan ben ik er zeker van dat ze meer gaan verdienen dan de mannen.
pi_50244910
quote:
Ik denk dat een Federer meer krijgt van bijv Virtual Tennis om zijn naam te gebruiken dan een Henin hoor .
Henin zit niet eens in Virtua Tennis 3. Waarschijnlijk onbetaalbaar.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:33:03 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50244962
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:27 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ik ken mensen die harder werken dan tennissers en veel minder geld verdienen. We leven nu eenmaal in een kapitalistische wereld he.

Trouwens stel dat de vrouwen zich afscheuren en hun merchandisinginkomsten verdwijnen en alles apart gaan doen, dan ben ik er zeker van dat ze meer gaan verdienen dan de mannen.
Hoe kom je daar nou weer bij? Volgens mij is de publieke belangstelling bij WTA-toernooien stukken minder dan bij PTA-toernooien... En dat merchandising-verhaal valt ook wel mee over de hele linie. Je hebt een paar blikvangers, maar de basis bij de mannen is stukken breder.
pi_50244990
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:30 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Henin zit niet eens in Virtua Tennis 3. Waarschijnlijk onbetaalbaar.
Ik kwam er pas gister achter dat ze een Belg is en verder ken ik haar niet. Wtf is Hingis gebleven!
pi_50245068
Damn, die Yugo is best goed.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:10:39 #40
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_50246250
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:23 schreef mitt het volgende:
Zo waar.
Zyggie.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:15:37 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_50246410
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:33 schreef Skic. het volgende:

[..]

Ik kwam er pas gister achter dat ze een Belg is en verder ken ik haar niet. Wtf is Hingis gebleven!
Die is een poosje op haar luie reet gaan zitten en heeft onlangs een comeback gemaakt. Ze kan nog steeds aardig tenissen, maar haar oude nivau heeft ze nooit meer gehaald, laat staan dat ze de ranglijst domineert. Ze komt simpelweg power tekort voor de absolute top.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:20:26 #42
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50246564
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:24 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ja, ik vind ook dat voetballers te veel verdienen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:34:44 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_50247098
Federer kan nog niet eens van Verkerk winnen, laat staan een vrouw.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:36:04 #44
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_50249403
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:19 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Steek Henin met haar techniek in een mannenlijf (voor zover ze dat niet heeft natuurlijk ) en ze draait ook aan de top.
Een voetballer krijgt toch ook meer betaald naarmate hij beter speelt.
Een acteur krijgt toch ook meer betaald naarmate hij beter acteert.
En mannen spelen nou eenmaal beter tennis dan vrouwen. Laat een vrouw tegen een man tennissen en in 95/100 gevallen zal de man winnen. Dus de man hoort ook meer te verdienen. En dan de 3 sets maximaal (vrouwen) tegenover 5 sets maximaal (mannen). Mannen moeten dus ook langer een inspanning leveren, dat is toch ook meer geld waard.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_50249594
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:36 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Een voetballer krijgt toch ook meer betaald naarmate hij beter speelt.
Een acteur krijgt toch ook meer betaald naarmate hij beter acteert.
En mannen spelen nou eenmaal beter tennis dan vrouwen. Laat een vrouw tegen een man tennissen en in 95/100 gevallen zal de man winnen. Dus de man hoort ook meer te verdienen. En dan de 3 sets maximaal (vrouwen) tegenover 5 sets maximaal (mannen). Mannen moeten dus ook langer een inspanning leveren, dat is toch ook meer geld waard.
Maar vrouwentennis en mannentennis is een totaal apart circuit, met aparte rankings, aparte organisaties. Waarom dan in godsnaam kijken naar of de mannen nu vrouwen zouden kloppen of niet? Dat doet toch helemaal niet terzake?

Trouwens een acteur krijgt geen geld naarmate hij goed acteer, maar naarmate zijn populariteit.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:44:13 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50249698
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:27 schreef Heero87 het volgende:

[..]

bullshit!!

Maar dat heb ik al een keer eerder gezegd (net als zo veel mensen in dit soort topics) maar dat jij denkt dat het vrouwentennis meer inkomsten met zich mee brengt dan mannentennis is de grootste onzin.
In Belgie is dat toevallig zo omdat ze goeie vrouwen hebben maar in de rest van de wereld zijn de mannen veel belangrijker.

Heb je wel eens de sponsorcontracten van mannen en vrouwen naast elkaar gelegd? Federer en Nadal samen verdienen meer met sponsoren dan de eerste 10 vrouwen bij elkaar.

Waarom kopen zo veel tv stations alleen de heren toernooien op? Omdat het veel meer bekeken wordt. Ik weet dat dit in Belgie niet zo is maar in de rest van de wereld wel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:48:09 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50249856
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Maar vrouwentennis en mannentennis is een totaal apart circuit, met aparte rankings, aparte organisaties. Waarom dan in godsnaam kijken naar of de mannen nu vrouwen zouden kloppen of niet? Dat doet toch helemaal niet terzake?

Trouwens een acteur krijgt geen geld naarmate hij goed acteer, maar naarmate zijn populariteit.
Het is allebij tennis en ze kunnen ook met elkaar trainen.

Het feit dat mannen beter tennissen dan vrouwen heeft niet alleen iets te maken met kracht. Mentaliteit en tactisch inzicht. Dat zijn bijvoorbeeld ook dingen die in het mannencircuit veel beter tot uiting komen.

Je moet vrouwentennis niet met mannentennis vergelijken nee. Mannentennis is beter en veel aantrekkelijker om naar te kijken. Maar het blijft een feit dat Henin gewoon niet van de eerste 400 mannen van de wereld wint.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:50:20 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_50249933
Hoewel je naieviteit vertederend is heb je toch weer een goed topic om zeep geholpen Heero
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_50250055
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Heb je wel eens de sponsorcontracten van mannen en vrouwen naast elkaar gelegd? Federer en Nadal samen verdienen meer met sponsoren dan de eerste 10 vrouwen bij elkaar.
Vreemd. Nochtans voerde Sports Illustrated vorig jaar een onderzoek naar de inkomsten van de internationale sporters, en blijkt dat Sharapova toch wel meer verdient dan Federer zeker?

Top 10 outside America
1 Michael Schumacher (motor racing) £42.3m per year
2 Valentino Rossi (MotoGP) £15.9m
3 Ronaldinho (football) £15.4m
4 Maria Sharapova (tennis) £13.4m
5 David Beckham (football) £13.2m
6 Ichiro Suzuki (baseball) £11.9m
7 Roger Federer (tennis) £11.7m
8 Ronaldo (football) £11.4m
9 Hideki Matsui (baseball) £11.1m
10 Christian Vieri (football) £10.6m
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:57:22 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_50250209
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Vreemd. Nochtans voerde Sports Illustrated vorig jaar een onderzoek naar de inkomsten van de internationale sporters, en blijkt dat Sharapova toch wel meer verdient dan Federer zeker?

Top 10 outside America
1 Michael Schumacher (motor racing) £42.3m per year
2 Valentino Rossi (MotoGP) £15.9m
3 Ronaldinho (football) £15.4m
4 Maria Sharapova (tennis) £13.4m
5 David Beckham (football) £13.2m
6 Ichiro Suzuki (baseball) £11.9m
7 Roger Federer (tennis) £11.7m
8 Ronaldo (football) £11.4m
9 Hideki Matsui (baseball) £11.1m
10 Christian Vieri (football) £10.6m
OK point taken
Dus Sharapova daargelaten die hoog op de WR staat en gewoon geil is.
De dames worden over het algemeen meer beoordeeld op hun uiterlijk dan op hun tenniskwaliteiten.

btw dit is alleen buiten amerika. Kun je amerika er ook ff bij zoeken?

btw linkje is ook wel handig he....

Federer is trouwens wel 10 miljoen rijker dan Sharapova... Vast allemaal prijzengeld
http://sportsillustrated.(...)0/2007/index.20.html

[ Bericht 5% gewijzigd door Komakie op 08-06-2007 20:09:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')