bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1423177.ecequote:Koot en Bie voor het laatst samen op tv
HILVERSUM - Het legendarische duo Kees van Kooten en Wim de Bie verschijnt zaterdagavond voor het laatst samen op de televisie.
Dat gebeurt in het programma De Zomer Draait Door, zo zegt de VARA vrijdag. Aanleiding voor het optreden is de tentoonstelling Van Kooten en De Bie: En Wel Hierom, die donderdag 14 juni wordt geopend in het instituut Beeld en Geluid in Hilversum.
In het programma kijkt het tweetal, met Matthijs van Nieuwkerk en Marc-Marie Huijbregts, terug op veertig jaar satire. Zij praten, volgens de VARA voor het laatst op de tv, over hun samenwerking die heeft geresulteerd in vele skectches, radio- en televisieprogramma's, publicaties en taalvernieuwing.
De overzichtstentoonstelling is tot 4 november te zien het dit jaar geopende Beeld en Geluid op het Hilversumse Media Park.
Het was vaak, zeg maar 99 keer van de 100 op de actualieit geparodiëert.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:42 schreef Symer het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit iets van hen gezien.
Is er een reden waarom hun productsels nooit veel herhaald zijn of heb ik dat gewoon steeds gemist?
Ah kijk, dat verklaart veel.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het was vaak, zeg maar 99 keer van de 100 op de actualieit geparodiëert.
Voorbeeld. De opkomst van Jan Maat en zijn Centrum Partij maakten zij de tegenpartij van.
'Geen gezeik iedereen rijk'
Koot en Bie was de stem des volks. Vooral links. Maar gingen ook tegen de linkse geitenwollensokkers in. Als je door Koot of Bie werd gepersiflaseerd hoorde je er bij. Vraag me nog steeds af wat ze met Pim Fortuyn hadden gedaanquote:
ge- wat??????quote:Op vrijdag 8 juni 2007 20:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Koot en Bie was de stem des volks. Vooral links. Maar gingen ook tegen de linkse geitenwollensokkers in. Als je door Koot of Bie werd gepersiflaseerd hoorde je er bij. Vraag me nog steeds af wat ze met Pim Fortuyn hadden gedaan
bron: www.rtvnh.nlquote:HILVERSUM Kees van Kooten en Wim de Bie zijn zaterdag in het programma De zomer draait door niet voor de laatste keer samen op televisie. Dat meldt de VARA. Eerder meldde de omroep dat het duo ná deze uitzending niet meer samen op de Nederlandse tv zou verschijnen.
En grasschurftquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ooowjaaa daar zitten ze!! jackobse en van es!!!!
is allemaal scheurgras!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |