abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50229808
Hallo allemaal,

Ik wil voor als ik ga studeren de cursus Erkend Hypotheekadviseur gaan volgen zodat ik kan freelancen als "bijbaan" tijdens mijn studie. Je kan er een redelijk goede boterham mee verdienen tijdens de "vrij tijd" van je studie. Ik heb net de opleiding Commercieel Medewerker Bank en Verzekeringswezen achter de rug. Tijdens mijn stage's heb ik heel veel ervaring opgedaan voor hypotheken.

Waar ik naar benieuwd ben is of andere Fok!ers ervaring hebben met deze cursus. Het schijnt zo te zijn dat het slagingspercentage voor deze cursus 20% is ofzo.

Heeft er iemand tips voor mij?
Never die alone!
pi_50233905
Je moet ook andere diploma's erbij halen nu, allereerst de basisopleiding financiële dienstverlening. Die laatste heb ik inmiddels gehaald. Mijn moeder heeft haar Erkend hypotheekadviseur papiertje al een tijdje en heeft 2 keer examen gedaan, maar tegenwoordig is het veel moeilijker. Ik ben een VWO'er en had met 15 fout (maximaal mocht je dat hebben) de basisopleiding maar nét in 1 keer gehaald. De examens zijn behoorlijk pittig (doordat ze niet echt op de stof aansluiten..kunstmatig moeilijk dus).
pi_50235707
Ik doe de opleiding ook. Vind het best pittig eigenlijk. Mijn planning is om eind oktober examen te doen. Dat wat Muzic.nl zegt heb ik nog nooit ergens kunnen vinden. Als je kijkt naar vacatures, wordt er helemaal niet naar andere opleidingen gevraagd... Maar het zou best zo kunnen zijn natuurlijk.

Verder moet je eerst minimaal 1 jaar ervaring hebben met hypotheken voor je als adviseur aan de slag mag. Dus eerst een jaar assistent of junior zijn.

En als je op de pagina kijkt van SEH (www.seh.nl) dan kun je proefexamens doen. Ik heb vandeweek 1 proefexamen gedaan en had ongveer 40% goed, maar ben ook pas op een kwart van de studie, dus dat is niet zo heel raar. Het examen bestaat uit 42 vragen, waarvan je er 28 goed moet hebben.
pi_50237558
Hebben jullie zelf ook al ervaringen in de hypotheekbranche ? Gaan jullie ook de opleiding volgen of gaan jullie het gewoon d.m.v. zelfstudie doen ?

@ muzic.nl

Welke diploma's zijn er volgens jou nog emer nodig dan tegenwoordig ?
Never die alone!
pi_50237742
http://www.nibesvv.nl/View/Opleiding/335

Vooropleiding
Kennis en ervaring op het niveau van Basisopleiding financiële dienstverlening. Het diploma Woningfinanciering 1 is een pre.
pi_50243870
Als jij die opleiding wilt gaan doen, heb je daar echt niet persé een vooropleiding voor nodig. Sterker: voor een AFM-vergunning is erkenning voldoende.(diploma halen houdt overigens niet persé erkenning in)

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 08-06-2007 18:23:35 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_50243904
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:09 schreef Muzic.nl het volgende:
http://www.nibesvv.nl/View/Opleiding/335

Vooropleiding
Kennis en ervaring op het niveau van Basisopleiding financiële dienstverlening. Het diploma Woningfinanciering 1 is een pre.
Ja, woningfinanciering 1 is een pre, maar niet verplicht. En ervaring in de financiele dienstverlening heb ik wel, aangezien ik bij een bank werk.
pi_50243938
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef One_Blood het volgende:
Hebben jullie zelf ook al ervaringen in de hypotheekbranche ? Gaan jullie ook de opleiding volgen of gaan jullie het gewoon d.m.v. zelfstudie doen ?
Ik doe de studie via de LOI. Ik heb geen ervaring met hypotheken, dus zal straks ook eerst als junior aan de slag moeten.
pi_50285376
Mijn vader heeft het diploma.
Onderhand al een kleine 25 jaar ervaring in de financiele wereld. Erg veel ervaring met hypotheken (werkt zelf ook als hypotheekadviseur).
De cursus is hem toen erg zwaar gevallen, zeer zware zelfstudie. Maar, als je het wil, kan je het.
Wel 100% achter staan!
Het is wel duidelijk dat naast Assurantie B dit een zeer toonaangevend en straks zelfs verplicht diploma is!
Email mij anders even op e.zomer at gmail.com, kan ik je zijn mailadres even doorgeven.
pi_50285396
Zo zwaar is het niet hoor
(en assurantie B kun je binnenkort niet meer halen)

en voor TS: een SEH-opleiding zegt nog niet zoveel over de inhoud van je adviezen op het gebied van hypotheken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Five_Horizons op 09-06-2007 23:50:20 ]
pi_50291588
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 23:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Zo zwaar is het niet hoor
Denk toch echt dat dat per persoon verschilt. Collega van mij doet dezelfde opleiding als ik en hij vindt het makkelijk terwijl ik er best moeite mee heb. Ligt er gewoon aan of het is iets is dat je goed ligt. Hij heeft bijvoorbeeld bedrijfseconomie gestudeerd, terwijl ik een opleiding heb gedaan met vooral veel talen en communicatie enzo, juist omdat economie enzo me niet zo ligt. Maar goed, ik ga ervoor, ik studeer veel en dan moet het lukken.
pi_50292061
Ja, allicht dat het per persoon verschilt, maar ik persoonlijk kan niet zeggen dat het een zwaar examen is.
pi_52528821
Klopt het dat er binnenkort een nieuw soort toets komt ??
Never die alone!
pi_52530297
Ik heb gewerkt op een hypotheekkantoor en de 3 adviseurs die daar werkte zijn 3x gezakt en moesten een half jaar wachten tot ze weer op mochten gaan. Ze deden wel zelfstudie trouwens.
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:50:04 #15
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_52534137
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:59 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik doe de studie via de LOI. Ik heb geen ervaring met hypotheken, dus zal straks ook eerst als junior aan de slag moeten.
Zal per bedrijf verschillen. Ken de hele term junior adviseur niet eens. Wat dat een junior adviseur dan precies?
Krekker is de bom!
pi_52534257
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zal per bedrijf verschillen. Ken de hele term junior adviseur niet eens. Wat dat een junior adviseur dan precies?
Eerlijk gezegd heb ik dat nog niet helemaal uitgezocht, maar zal een soort assistents functie zijn... Heb er wel vacatures van gezien en dat was dus inderdaad een soort ondersteuning van de hypotheekadviseur.
pi_52594826
heb de test ook gedaan op www.seh.nl ben zelf wel geinterreseerd in een overstap naar de financiele wereld, maar totaal nog geen ervaring en ik scoorde al 45 % (eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik een stuk of 6 vragen zwaar gegokt heb) dussssssssssss volgens mij ist te doen
pi_52598668
Ach, ik begrijp niet zo goed dat je hypotheekadvies mag geven zonder erkenning. Niet dat erkenning persé iets zegt over een goed advies, maar je hebt in elk geval aangetoond kennis van de materie te hebben.
pi_56266093
ik vind de examens best pittig $%!@%!%! . Ik zit 5 jaar in het adviseren van hypotheken en 12 jaar in de verzekeringenbranch, ass B en 3 delen van ass. A, beleggen A, pens. 1 en 2 en nog een aantal diploma's. Na 5x gezakt te zijn kun je mondeling afleggen. De kosten voor dit mondeling zijn aanzienlijk hoger. Er worden vragen gesteld die voornamelijk tijdens een mondelinge opleiding worden besproken, de ondenkbare voorbeelden, en niet in het boek vermeldt worden, wanneer men zelfstudie doet is dit niet te doen. Zo is er een vraag hoeveel woningen er in box 1 mogen zijn van 1 persoon. Over het algemeen 2, zoals je in het boek kunt lezen, maar nee het wordt leuker. Men kan wel 4 of (100) meer woningen in box 1 hebben, als iemand een andere woning heeft en niet bevalt terwijl de oude nog te koop staat, en nog een woning koopt en die bevalt ook niet dan kan degene wel 100 woningen in box 1, mits dit natuurlijk betaalbaar is zegt men erachter. hebben. Komt dit zo vaak voor dat men 3 of meer woningen te koop heeft staan! Affijn op mondeling ben ik gezakt met een 5. Nadat ik 2x examen digitaal gedaan waarvan eentje met 2 teveel fout en eentje met 1 teveel fout. Op een mondeling nog een 5. Maar goed op naar nr. 7.
pi_56267917
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:44 schreef merkel het volgende:
ik vind de examens best pittig $%!@%!%! . Ik zit 5 jaar in het adviseren van hypotheken en 12 jaar in de verzekeringenbranch, ass B en 3 delen van ass. A, beleggen A, pens. 1 en 2 en nog een aantal diploma's. Na 5x gezakt te zijn kun je mondeling afleggen. De kosten voor dit mondeling zijn aanzienlijk hoger. Er worden vragen gesteld die voornamelijk tijdens een mondelinge opleiding worden besproken, de ondenkbare voorbeelden, en niet in het boek vermeldt worden, wanneer men zelfstudie doet is dit niet te doen. Zo is er een vraag hoeveel woningen er in box 1 mogen zijn van 1 persoon. Over het algemeen 2, zoals je in het boek kunt lezen, maar nee het wordt leuker. Men kan wel 4 of (100) meer woningen in box 1 hebben, als iemand een andere woning heeft en niet bevalt terwijl de oude nog te koop staat, en nog een woning koopt en die bevalt ook niet dan kan degene wel 100 woningen in box 1, mits dit natuurlijk betaalbaar is zegt men erachter. hebben. Komt dit zo vaak voor dat men 3 of meer woningen te koop heeft staan! Affijn op mondeling ben ik gezakt met een 5. Nadat ik 2x examen digitaal gedaan waarvan eentje met 2 teveel fout en eentje met 1 teveel fout. Op een mondeling nog een 5. Maar goed op naar nr. 7.
Wow!! Dus jij zit al jaren in het vak en hebt ook moeite met deze opleiding. Dit geeft mij niet veel vertrouwen eerlijk gezegd. Over een tijdje ga ik er zeker weer tegen aan, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of het voor mij uberhaupt wel haalbaar is eigenlijk...
  donderdag 24 januari 2008 @ 10:23:16 #21
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_56269853
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 07:41 schreef mirannie het volgende:

[..]

Wow!! Dus jij zit al jaren in het vak en hebt ook moeite met deze opleiding. Dit geeft mij niet veel vertrouwen eerlijk gezegd. Over een tijdje ga ik er zeker weer tegen aan, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of het voor mij uberhaupt wel haalbaar is eigenlijk...
Poeh, hier sta ik van te kijken. Ik wilde het ook gaan doen en wist dat het slagingspercentage laag is. Maar jou verhaal, maakt met niet vrolijk. Hoeft natuurlijk ook niet meteen. Het is vooral voor jezelf vervelende. Dus alvast heel veel succes met nummer 7.

Heb je zelf een training gevold of alleen zelfstudie. Waar heb je eventueel die training gevolgd en was je tevreden?
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_56278384
Ik denk dat het makkelijker is als je nog geen werkervaring met hypotheken. Als voorbereiding op het examen kon ik inloggen bij Elsevier Baard en examens maken. Voor het digitaal examen adviseer ik om zoveel mogelijk examens te maken, zo was er laatst iemand die op marktplaats 20 examens aanbied voor 10,00. Je krijgt ze dan per email verstuurd. Door veel van deze examens te maken leer je wat meer over de vraagstelling. Op het examen waarbij ik 1 fout teveel had, heb ik bezwaar gemaakt ja ja Speciaal naar Amsterdam ter inzage, ¤ 125,00 betalen voor het bezwaar. Zo was er de vraag waarom er verschil is tussen en VoV en het verzekerd bedrag van de Opstal (herbouwwaarde) de keuze wat is verzekerd 1. De Opstal, Opstal (exclusief fundamenten), 3 Werkelijke waarde 4. Executiewaarde.
het verzekerd bedrag is dus excl. grond. Ik twijfel dan over 1 en 2. 2 was destijds goed op ass. B. Maar het is antw. 1. men geeft namelijk aan dat onder de opstal ook de kelder is verzekerd, dat klopt. men geeft dan ook aan dat de kelder, onder de grond geen fundament is. De vertaling van Van Dale is; een fundament is een grondbouwwerk in de grond als basis voor een gebouw. En daar valt de kelder dan weer niet onder? Nog een vraag, Klaas en Bert hebben 10 jaar een gezamelijke woning. Bert overlijdt mag de vrijstelling worden meegenomen. In deze vraag wordt geen relatie genoemd! , bv. vader zoon? leeftijd? het antw. is dat de vrijstelling bijelkaar opgeteld moet worden.

Het is inderdaad ververvelend om weer examen te doen, ik heb zelfstudie gedaan en denk toch dat een mondelinge opleiding een goed advies is. Nogmaals veel examens maken en drie keer het boek bestuderen als voorbereiding, dan heb je al een goede kans.
pi_56281482
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 16:49 schreef merkel het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is als je nog geen werkervaring met hypotheken. Als voorbereiding op het examen kon ik inloggen bij Elsevier Baard en examens maken. Voor het digitaal examen adviseer ik om zoveel mogelijk examens te maken, zo was er laatst iemand die op marktplaats 20 examens aanbied voor 10,00. Je krijgt ze dan per email verstuurd. Door veel van deze examens te maken leer je wat meer over de vraagstelling. Op het examen waarbij ik 1 fout teveel had, heb ik bezwaar gemaakt ja ja Speciaal naar Amsterdam ter inzage, ¤ 125,00 betalen voor het bezwaar. Zo was er de vraag waarom er verschil is tussen en VoV en het verzekerd bedrag van de Opstal (herbouwwaarde) de keuze wat is verzekerd 1. De Opstal, Opstal (exclusief fundamenten), 3 Werkelijke waarde 4. Executiewaarde.
het verzekerd bedrag is dus excl. grond. Ik twijfel dan over 1 en 2. 2 was destijds goed op ass. B. Maar het is antw. 1. men geeft namelijk aan dat onder de opstal ook de kelder is verzekerd, dat klopt. men geeft dan ook aan dat de kelder, onder de grond geen fundament is. De vertaling van Van Dale is; een fundament is een grondbouwwerk in de grond als basis voor een gebouw. En daar valt de kelder dan weer niet onder? Nog een vraag, Klaas en Bert hebben 10 jaar een gezamelijke woning. Bert overlijdt mag de vrijstelling worden meegenomen. In deze vraag wordt geen relatie genoemd! , bv. vader zoon? leeftijd? het antw. is dat de vrijstelling bijelkaar opgeteld moet worden.

Het is inderdaad ververvelend om weer examen te doen, ik heb zelfstudie gedaan en denk toch dat een mondelinge opleiding een goed advies is. Nogmaals veel examens maken en drie keer het boek bestuderen als voorbereiding, dan heb je al een goede kans.
Sinds wanneer moet je betalen om bezwaar te mogen maken
pi_56282260
Alsje 7 keer zakt is het waarschijnlijk te hoog gegrepen!!!
Ik heb in een jaar SEH, WFT Leven, WFT Beleggen, WFT krediet en WFT schade particulieren gehaald.
Ik heb alles in een keer gehaald behalve SEH die in 2 keer. Als je keihard leert is het echt wel te doen.
De truc is 20 oefenexamens doen. Geef me je e-mail en ik mail je 50 oefenexamens. De stof is MBO + niveau, maar de vraagstelling is klote daar moet je aan wennen, vandaar de oefenexamens.

Succes.
pi_56282285
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:48 schreef yekki77 het volgende:
Alsje 7 keer zakt is het waarschijnlijk te hoog gegrepen!!!
Mja, daar komt het wel op neer, inderdaad.
pi_56286097
bedankt voor het aanbod van de examens!
pi_56290353
Geen dank heb ze inmiddels gemaild. Succes ermee
pi_56428304
Ik heb maandag m'n examen voor Erkend Hypotheekadviseur. Zou je misschien die oefenexamens naar mij kunnen doorsturen? Hartelijk dank alvast!
pi_56430344
Erkend hypotheekadviseur is inderdaad een vrij pittige opleiding zelfs voor mensen met al veel ervaring.

Vooral omdat er dingen gevraagd worden die je waarschijnlijk nooit zo zult meemaken.

Je zegt dat je wilt gaan freelancen als hypotheekadviseur tijdens je opleiding? Vergeet dan niet dat je nog een aantal diploma`s moet halen en je een AFM vergunning moet gaan aanvragen.
pi_56436768
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:17 schreef Bestlevel het volgende:

Je zegt dat je wilt gaan freelancen als hypotheekadviseur tijdens je opleiding? Vergeet dan niet dat je nog een aantal diploma`s moet halen en je een AFM vergunning moet gaan aanvragen.
Sinds wanneer moet je voor een AFM-vergunning meer diploma's halen?
pi_56436817
Het bestaat toch niet dat je al jarenlang in de hypothekenbusiness zit en dan niet in staat bent een simpel theoretisch diplomaatje te halen?
pi_56532150
Hoihoi,

Af en toe lees ik hier weleens mee. Toch maar besloten een naam aan te maken. Ik ben hier nieuw dus en vroeg me af of jullie een aantal SEH examens naar mij toe willen sturen?

Zou het erg op prijs stellen:) Wel beetje brutaal heh...

Woningfinanciering 2 heb ik gehaald en ik wil graag nog iets verder!
pi_56532680
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het bestaat toch niet dat je al jarenlang in de hypothekenbusiness zit en dan niet in staat bent een simpel theoretisch diplomaatje te halen?
Mja, op zich heb je gelijk. Het is ook niet al te moeilijk. Het punt is wel vaak dat mensen zich vergissen in de debiele vraagstelling of achterlijke situaties die men voorstelt.
quote:
Een stel gaat scheiden in 2001, heeft een koopwoning met daarop een hypotheekschuld van 120.000 en verkoopt de woning voor 150.000. De verkoopkosten zijn 2.500. Ze gaan beiden huren en na 4,5 jaar gaat de man weer op zoek naar een koopwoning en betrekt deze na 4 jaar en 11 maanden (150.000 hypotheek). Ze hebben elkaar vergeven en na exact 5 jaar trekt zij weer bij hem in. (let op: dit gebeurt in december van dat jaar(2005).

Zij betaalt vanaf dat moment de hypotheekrente en hij betaalt de premie voor z'n eigen levensverzekering, die tevens een lijfrenteclausule bevat. Hij heeft met de hypotheek ook een PL afgelost van 3.000 euro en hij heeft aan aankoopkosten 3.000 euro gehad.
De vraag:
quote:
Welke kleur had de auto van het stel in 2001?
of: Wie mag welke bedragen aftrekken in 2005 en wat is de eigenwoningschuld van mevrouw op 31 december 2005?... dat kan natuurlijk ook, maar ik haal de vragen weleens door elkaar...

Ik heb morgen mijn PE-bijeenkomst voor de SEH en daar is het ook altijd weer lachen, gieren, brullen met die gasten .
pi_56665642
He yekki77 ,

ik ben ook bezig met SEH en vroeg me af of ik misschien ook van jou die oefen examens mag?
Zodat ik die vraagstelling kan oefenen?

Graag hoor ik even van je,

Gr.Oostdijk (bramoostdijk@hotmail.com)
pi_56665680
of kan iemand anders mij helpen aan die oefen exame's?

HELP ME!!!!
pi_57101348
Ik heb in juni mijn eerste examen daarvoor. Als ik de reacties hier bekijk, zakt me de moed toch wel in m'n schoenen
  donderdag 13 maart 2008 @ 10:15:51 #37
92117 Cydex
pi_57346267
Zo, de aanmelding is de deur uit. 7 April eerste lesdag, 23 juni laatste lesdag en dan nog examen doen. Klapper is binnen en ziet er 'pittig uit'. Hopelijk kan ik over een paar maanden melden dat ik het heb gehaald
  woensdag 19 maart 2008 @ 12:20:02 #38
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_57473548
Wft Schade (MKB en Particulier) ga ik binnen een maand proberen te halen, daarna ook Wft Leven en tenslotte de hypotheekdiploma's. Ben benieuwd hoe het niveau is, hoor soms verontrustende verhalen.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 19 maart 2008 @ 14:26:36 #39
92117 Cydex
pi_57476180
Mijn klapper is binnen. Flink wat pagina's. Voor 7 april moet ik de modules Recht en Financiering kennen. Recht heb ik inmiddels doorgespit. Niveau gaat nog wel (ooit Recht op school gehad, dus dingen komen bekend voor).
pi_57965495
ik ben vandaag voor het SEH examen op geweest en helaas gezakt. ondanks dat ik voor mijn gevoel
de stof wel beheers. Ik heb echter best moeite met de vraagstelling. op de site van het SEH staan maar
2 proefexamens. Nu las ik eerder in dit topic dat sommige posters hier 50 proefexamens hebben.
is er nog iemand die ze aan mij kan mailen?

mijn mailadres: jjnbos@versatel.nl
pi_57990735
Zou iemand mij misschien de proefexamens kunnen mailen?
Alvast bedankt!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_58043793
Ik heb zojuist examen seh gedaan, helaas 2 fouten teveel.

Nu ga ik aankomende woensdag inzage doen en ben van plan bezwaar in te dienen.

Heeft iemand hier ervaring mee en waar moet ik op letten en bij welke vragen kun je het best bezwaar indienen en op welke wijze?

Alvast bedankt voor jullie reactie
pi_58044535
Dus je gaat per definitie bezwaar aantekenen, alleen je weet nog niet hoe?
pi_58046811
quote:
Op maandag 14 april 2008 15:55 schreef Scorpie het volgende:
Dus je gaat per definitie bezwaar aantekenen, alleen je weet nog niet hoe?
Als het er zo weinig zijn, moet je al-tijd naar de inzage gaan. Er is genoeg te halen.
pi_58125128
vervolgens nogmaals 24 proefexamens gemaakt en daarna examen. Behaald met een 7. De doorzetter wint.
pi_58125625
Gefeliciteerd! Nu nog ervaring opdoen om daadwerkelijk erkend te worden. Succes! edit: ik zie dat je dat al hebt.
pi_58125649
Ik heb destijds ook bezwaar gemaakt bij de examencommissie. En helaas alle 5 bezwaren afgewezen. De onderbouwing van SEH vond ik nogal kort en niet duidelijk.

Belangrijk is je bezwaar te motiveren op basis van, je kennis en praktijk, en evt. navraag bij NIBE.

ik heb begrepen dat ze geen gegrond bezwaar maken wanneer je met bewijs vanuit je studieboeken komt.

Ik was het niet eens met 1 vraag. Zelfs NIBE SVVV, degene die de vragen voor de examens opstelde, gaf mij gelijk. Omdat ik nog 3 maanden moest wachten om mijn afgekeurde bezwaar te laten nakijken bij dde beroepscommissie heb ik mijn moeite bespaard en gewoon maar weer examen te doen.

Tusentijds heb ik het voor elkaar gekregen dat de directeur de afgekeurde bezwaren nogmaals ging bekijken, met nieuwe onderbouwing. Deze werd alnog direct afgewezen.

de vraag was, kortweg:
Er is een verschil van waarde tussen de Vrije verkoopwaarde en het verzekerd bedrag bij de opstalverzekering: Waar is verzekerd bij een opstalverzekering:
1 De opstal
2 executiewaarde
3 werkelijke waarde
4 De opstal (exclusief fundamenten)

antwoord 1 is juist. In de opleiding Assurantie B destijds is antwoord 4 juist.

ik kan me er nog kwaad om maken.

succes,

[ Bericht 25% gewijzigd door merkel op 17-04-2008 23:40:25 ]
pi_58128344
De fundamenten worden meestal dan ook meeverzekerd, dus echt raar vind ik het niet.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:45:26 #49
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_58230008
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 12:20 schreef GoodfelIas het volgende:
Wft Schade (MKB en Particulier) ga ik binnen een maand proberen te halen, daarna ook Wft Leven en tenslotte de hypotheekdiploma's. Ben benieuwd hoe het niveau is, hoor soms verontrustende verhalen.
Zojuist examen gedaan, 19 fouten, dus precies één teveel. Aardig kut, zeg maar.
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58661303
Hoi Allemaal,

Over 2 weken doek ik SEH examen.
Wie heeft er nog oefenexamens voor mij?
Alvast ontzettend bedankt!!

peter_kiers@hotmail.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')