Ja, woningfinanciering 1 is een pre, maar niet verplicht. En ervaring in de financiele dienstverlening heb ik wel, aangezien ik bij een bank werk.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:09 schreef Muzic.nl het volgende:
http://www.nibesvv.nl/View/Opleiding/335
Vooropleiding
Kennis en ervaring op het niveau van Basisopleiding financiële dienstverlening. Het diploma Woningfinanciering 1 is een pre.
Ik doe de studie via de LOI. Ik heb geen ervaring met hypotheken, dus zal straks ook eerst als junior aan de slag moeten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef One_Blood het volgende:
Hebben jullie zelf ook al ervaringen in de hypotheekbranche ? Gaan jullie ook de opleiding volgen of gaan jullie het gewoon d.m.v. zelfstudie doen ?
Denk toch echt dat dat per persoon verschilt. Collega van mij doet dezelfde opleiding als ik en hij vindt het makkelijk terwijl ik er best moeite mee heb. Ligt er gewoon aan of het is iets is dat je goed ligt. Hij heeft bijvoorbeeld bedrijfseconomie gestudeerd, terwijl ik een opleiding heb gedaan met vooral veel talen en communicatie enzo, juist omdat economie enzo me niet zo ligt. Maar goed, ik ga ervoor, ik studeer veel en dan moet het lukken.quote:
Zal per bedrijf verschillen. Ken de hele term junior adviseur niet eens. Wat dat een junior adviseur dan precies?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:59 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik doe de studie via de LOI. Ik heb geen ervaring met hypotheken, dus zal straks ook eerst als junior aan de slag moeten.
Eerlijk gezegd heb ik dat nog niet helemaal uitgezocht, maar zal een soort assistents functie zijn... Heb er wel vacatures van gezien en dat was dus inderdaad een soort ondersteuning van de hypotheekadviseur.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zal per bedrijf verschillen. Ken de hele term junior adviseur niet eens. Wat dat een junior adviseur dan precies?
Wow!! Dus jij zit al jaren in het vak en hebt ook moeite met deze opleiding. Dit geeft mij niet veel vertrouwen eerlijk gezegd. Over een tijdje ga ik er zeker weer tegen aan, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of het voor mij uberhaupt wel haalbaar is eigenlijk...quote:Op donderdag 24 januari 2008 00:44 schreef merkel het volgende:
ik vind de examens best pittig $%!@%!%! . Ik zit 5 jaar in het adviseren van hypotheken en 12 jaar in de verzekeringenbranch, ass B en 3 delen van ass. A, beleggen A, pens. 1 en 2 en nog een aantal diploma's. Na 5x gezakt te zijn kun je mondeling afleggen. De kosten voor dit mondeling zijn aanzienlijk hoger. Er worden vragen gesteld die voornamelijk tijdens een mondelinge opleiding worden besproken, de ondenkbare voorbeelden, en niet in het boek vermeldt worden, wanneer men zelfstudie doet is dit niet te doen. Zo is er een vraag hoeveel woningen er in box 1 mogen zijn van 1 persoon. Over het algemeen 2, zoals je in het boek kunt lezen, maar nee het wordt leuker. Men kan wel 4 of (100) meer woningen in box 1 hebben, als iemand een andere woning heeft en niet bevalt terwijl de oude nog te koop staat, en nog een woning koopt en die bevalt ook niet dan kan degene wel 100 woningen in box 1, mits dit natuurlijk betaalbaar is zegt men erachter. hebben. Komt dit zo vaak voor dat men 3 of meer woningen te koop heeft staan! Affijn op mondeling ben ik gezakt met een 5. Nadat ik 2x examen digitaal gedaan waarvan eentje met 2 teveel fout en eentje met 1 teveel fout. Op een mondeling nog een 5. Maar goed op naar nr. 7.
Poeh, hier sta ik van te kijken. Ik wilde het ook gaan doen en wist dat het slagingspercentage laag is. Maar jou verhaal, maakt met niet vrolijk. Hoeft natuurlijk ook niet meteen. Het is vooral voor jezelf vervelende. Dus alvast heel veel succes met nummer 7.quote:Op donderdag 24 januari 2008 07:41 schreef mirannie het volgende:
[..]
Wow!! Dus jij zit al jaren in het vak en hebt ook moeite met deze opleiding. Dit geeft mij niet veel vertrouwen eerlijk gezegd. Over een tijdje ga ik er zeker weer tegen aan, maar als ik dit zo lees, vraag ik me af of het voor mij uberhaupt wel haalbaar is eigenlijk...
Sinds wanneer moet je betalen om bezwaar te mogen makenquote:Op donderdag 24 januari 2008 16:49 schreef merkel het volgende:
Ik denk dat het makkelijker is als je nog geen werkervaring met hypotheken. Als voorbereiding op het examen kon ik inloggen bij Elsevier Baard en examens maken. Voor het digitaal examen adviseer ik om zoveel mogelijk examens te maken, zo was er laatst iemand die op marktplaats 20 examens aanbied voor 10,00. Je krijgt ze dan per email verstuurd. Door veel van deze examens te maken leer je wat meer over de vraagstelling. Op het examen waarbij ik 1 fout teveel had, heb ik bezwaar gemaakt ja ja Speciaal naar Amsterdam ter inzage, ¤ 125,00 betalen voor het bezwaar. Zo was er de vraag waarom er verschil is tussen en VoV en het verzekerd bedrag van de Opstal (herbouwwaarde) de keuze wat is verzekerd 1. De Opstal, Opstal (exclusief fundamenten), 3 Werkelijke waarde 4. Executiewaarde.
het verzekerd bedrag is dus excl. grond. Ik twijfel dan over 1 en 2. 2 was destijds goed op ass. B. Maar het is antw. 1. men geeft namelijk aan dat onder de opstal ook de kelder is verzekerd, dat klopt. men geeft dan ook aan dat de kelder, onder de grond geen fundament is. De vertaling van Van Dale is; een fundament is een grondbouwwerk in de grond als basis voor een gebouw. En daar valt de kelder dan weer niet onder? Nog een vraag, Klaas en Bert hebben 10 jaar een gezamelijke woning. Bert overlijdt mag de vrijstelling worden meegenomen. In deze vraag wordt geen relatie genoemd! , bv. vader zoon? leeftijd? het antw. is dat de vrijstelling bijelkaar opgeteld moet worden.
Het is inderdaad ververvelend om weer examen te doen, ik heb zelfstudie gedaan en denk toch dat een mondelinge opleiding een goed advies is. Nogmaals veel examens maken en drie keer het boek bestuderen als voorbereiding, dan heb je al een goede kans.
Mja, daar komt het wel op neer, inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:48 schreef yekki77 het volgende:
Alsje 7 keer zakt is het waarschijnlijk te hoog gegrepen!!!
Sinds wanneer moet je voor een AFM-vergunning meer diploma's halen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:17 schreef Bestlevel het volgende:
Je zegt dat je wilt gaan freelancen als hypotheekadviseur tijdens je opleiding? Vergeet dan niet dat je nog een aantal diploma`s moet halen en je een AFM vergunning moet gaan aanvragen.
Mja, op zich heb je gelijk. Het is ook niet al te moeilijk. Het punt is wel vaak dat mensen zich vergissen in de debiele vraagstelling of achterlijke situaties die men voorstelt.quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het bestaat toch niet dat je al jarenlang in de hypothekenbusiness zit en dan niet in staat bent een simpel theoretisch diplomaatje te halen?
De vraag:quote:Een stel gaat scheiden in 2001, heeft een koopwoning met daarop een hypotheekschuld van 120.000 en verkoopt de woning voor 150.000. De verkoopkosten zijn 2.500. Ze gaan beiden huren en na 4,5 jaar gaat de man weer op zoek naar een koopwoning en betrekt deze na 4 jaar en 11 maanden (150.000 hypotheek). Ze hebben elkaar vergeven en na exact 5 jaar trekt zij weer bij hem in. (let op: dit gebeurt in december van dat jaar(2005).
Zij betaalt vanaf dat moment de hypotheekrente en hij betaalt de premie voor z'n eigen levensverzekering, die tevens een lijfrenteclausule bevat. Hij heeft met de hypotheek ook een PL afgelost van 3.000 euro en hij heeft aan aankoopkosten 3.000 euro gehad.
of: Wie mag welke bedragen aftrekken in 2005 en wat is de eigenwoningschuld van mevrouw op 31 december 2005?... dat kan natuurlijk ook, maar ik haal de vragen weleens door elkaar...quote:Welke kleur had de auto van het stel in 2001?
Als het er zo weinig zijn, moet je al-tijd naar de inzage gaan. Er is genoeg te halen.quote:Op maandag 14 april 2008 15:55 schreef Scorpie het volgende:
Dus je gaat per definitie bezwaar aantekenen, alleen je weet nog niet hoe?
Zojuist examen gedaan, 19 fouten, dus precies één teveel. Aardig kut, zeg maar.quote:Op woensdag 19 maart 2008 12:20 schreef GoodfelIas het volgende:
Wft Schade (MKB en Particulier) ga ik binnen een maand proberen te halen, daarna ook Wft Leven en tenslotte de hypotheekdiploma's. Ben benieuwd hoe het niveau is, hoor soms verontrustende verhalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |