Sneue mensenquote:Op donderdag 17 juli 2008 19:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit is iemand die nu 21-22 is, heeft iemand er nog van gehoord.
Voor diegene die een beetje Spaans kennen kunnen precies het probleem zien
Arme familie met een zoon die goed kan voetballen krijgt bezoek van iemand die 50.000 dollar biedt voor de rechten op hun zoon(zeg maar een nieuw huis) en die gozer verkoopt de rechten weer door voor 16 keer meer aan Barcelona
Dat is later pas gekomen. Barca heeft Messi niet gehaald uit Argentiniequote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef JUAN-ROMAN-RIQUELME het volgende:
Maar de mensen van barca hebben er toch voor gezorgd dat hij behandeld werd.......
Omdat zijn ouders daar geen geld voor hadden
Dat dit ook echt kan snap ik totaal niet. Ja, je mag onderhandelen en vastleggen, maar het is wel pas officieel als ie 18 jaar is hoor! Ja, hallo, verbiedt het dan ook om nu al een transfer vast te leggenquote:Braziliaans talent voor Inter
RIO DE JANEIRO - Internazionale heeft het 16-jarige Braziliaanse talent Philippe Coutinho vastgelegd. De Italiaanse voetbalclub betaalt Vasco da Gama 3,8 miljoen euro voor de jeugdige middenvelder.
Coutinho blijft nog wel twee jaar in Brazilië omdat hij volgens de regels van de wereldbond FIFA nu nog te jong is voor een transfer naar het buitenland.
Waarschijnlijk omdat ze het geld ook pas over 2 jaar krijgen. En als ze hem de straat weer opstampen en hij raakt verslaafd aan lijm snuiven denk ik niet dat Inter nog gaat betalen.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:52 schreef pfaf het volgende:
Maar hoe is Vasco da Gama nu nog gebaat bij die jongen? Hij zal toch geen basisspeler zijn? Waarom dan nog ook maar enige moeite of recources in hem steken? Ikke niet snap.
En wanneer krijgen ze dat geld dan? Als ze 'm lekker twee jaartjes mee laten trainen en hun andere talenten de voorrang geven, gaat hij dan naar Inter?quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze het geld ook pas over 2 jaar krijgen. En als ze hem de straat weer opstampen en hij raakt verslaafd aan lijm snuiven denk ik niet dat Inter nog gaat betalen.
Dat zal ook wel. In Milaan zijn ze ook niet dom en in Rio ook vast niet.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:03 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja ik weet het ook niet he. Dat leek me wel een goede verklaringMaar het zal allemaal ongetwijfeld contractueel zijn geregeld.
Schande!quote:AZ legt aanvaller uit IJsland (16) vast
De 16-jarige IJslander Olafur Karl Finsen heeft een contract afgedwongen bij AZ. De jonge aanvaller kende een succesvolle stageperiode in Alkmaar en heeft daarmee een contract voor drie jaar verdiend.
Alfsen, die zal beginnen in de A1 van de Alkmaarders, komt over van het IJslandse Stjarnan FC. "Ik ben naar AZ gekomen omdat ik hier de grootste kans heb om een betere speler te worden", laat hij weten op de website van zijn nieuwe club.
Michel Vonk is content met het vastleggen van IJslander. De trainer van de A1 is na Alsen's stage erg positief. "Tijdens zijn eerste optredens en trainingen bij AZ heeft hij een behoorlijke indruk op ons gemaakt. Hij is een technisch vaardige aanvaller met veel potentie om verder te komen."
quote:Fulham wil talent Fortuna Sittard overnemen
Danny Hoesen staat op het punt om Fortuna Sittard te verruilen voor Fulham. De 17-jarige vleugelspeler liep afgelopen week stage in Londen en maakte indruk. De jeugdinternational kan bij Fulham gaan spelen in de onder-18.
Het grote talent heeft nog geen wedstrijd in het eerste elftal gespeeld, maar maakte in de voorbereiding al wel deel uit van de selectie. De doorgaans betrouwbare fansite Fortuna Home weet te melden dat Hoesen en Fulham er onderling al uit zijn. Het woord is nu aan Fortuna, want de Limburgse club moet nog om de tafel gaan zitten met de Londense formatie.
A-junior Luc Wulterkens was afgelopen week op stage bij Blackburn Rovers. Hij was vorig seizoen ook al eens op proef bij Glasgow Rangers, maar heeft voorlopig de Britse clubs nog niet kunnen overtuigen. Wulterkens zal dan ook gewoon weer aan de slag gaan in Sittard.
quote:Scheringa op bres voor jeugd
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - AZ geeft geen kapitalen meer uit aan nieuwe spelers. Voorzitter en eigenaar Dirk Scheringa steekt liever miljoenen in de jeugdopleiding. Tot ergernis van de club worden daar de talenten weggekaapt. Dat kan zo niet langer, zegt hij.
Scheringa wordt alom beschouwd als de man van het grote geld. Had AZ een spits uit Italië (Pellè) of Brazilië (Ari) nodig, dan waren de miljoenen voorhanden. Maar juist de voorziter wil dat de club zich meer dan ooit richt op zijn eigen jeugdopleiding en met talenten uit de eigen polder binding creëert met het achterland van AZ.
AZ wil blijven groeien en hunkert naar een positie in de top van het vaderlandse voetbal. Scheringa en AZ kunnen immers niet elk jaar 25 miljoen aan transfers uitgeven. Het voorbije seizoen, waarin Louis van Gaal uit teleurstelling over de stagnatie van het team bijna opstapte, maakte duidelijk dat de Noord-Hollandse club een pas op de plaats moet maken en er eerst voor moet zorgen dat de basis sterk is.
Nog voordat het nieuwe seizoen begint, is AZ al twee pareltjes uit de eigen stal kwijt. Vincent Weijl (17) werd opgeslokt door Liverpool en Oguzhan Özyakup (15) verhuisde naar Arsenal.
Een compliment aan het adres van de trainers op AZ’s jeugdcomplex ’t Lood, maar net als Ajax, Feyenoord en PSV storen de Alkmaarders zich aan het gemak waarmee clubs uit de Premier League kunnen winkelen.
,,Het is een kwalijke zaak dat talenten zo kunnen vertrekken,’’ zegt Scheringa. ,,Je moet ook de achtergronden kennen van die transfers. De trainers van Arsenal en Liverpool kenden de spelers niet eens. Ze hebben ze nooit gezien. Heel zorgelijk. En het geeft een naar gevoel als je grootste talenten verdwijnen.’’
AZ heeft een groot jeugdcomplex ingericht. Daarnaast heeft de club een echte voetbalschool voor pupillen. Scheringa: ,,We hebben heel veel jeugdtrainers in dienst, fysiotherapeuten, begeleiders, allemaal om die jongens beter te maken. We willen de besten laten doorstromen naar het eerste.’’
Vanwege hun historie hebben PSV, Ajax en Feyenoord een aparte status in de eredivisie. Alleen met de beste jeugdopleiding van Nederland kan AZ in de buurt van de top-3 komen. ,,Daarmee kunnen we ons onderscheiden van andere Nederlandse clubs. Tegelijkertijd krijg je met eigen spelers meer binding met de regio. En als we allemaal zo werken, krijg je ook een sterk nationaal team.’’
Scheringa noemt als slecht voorbeeld juist de nationale ploeg van Engeland. Die ontbrak op het EK. In Engeland ligt de opleiding op z’n gat, omdat clubs in de Premier League de Nederlandse kweekvijvers leegroven.
Met veel moeite slaagde AZ er afgelopen jaar in om Marko Matic (heet nu Vejinovic, red.) voor de club te behouden. Met andere top- talenten bleek dat niet mogelijk. ,,We moeten creatief gaan nadenken hoe we die jongens beter kunnen binden. Ik snap het wel, voor die jongens is het een droom als je nu wordt gevraagd door Liverpool of Arsenal. Tjongejonge, meteen twee ton op je bankrekening. Het gaat nergens over. Maar 95 procent van de jonge spelers keert teleurgesteld terug. Het is geen goede ontwikkeling als je die dingen op je zestiende of zeventiende meemaakt.’’
De ouders van spelers die naar Engeland vertrekken krijgen huisvesting en een baan aangeboden door de clubs. Moet AZ dat ook overwegen? Scheringa: ,,We zijn een voetbalopleiding. We kunnen toch geen hele gezinnen gaan onderhouden?’’
Waar de voorzitter zich - met behulp van de nieuwe directeur Maarten Fontein, die in de European Board is gekozen - sterk voor wil maken, is de verplichting om het eerste voetbalcontract bij de eigen club te tekenen.
Verder moeten de vergoedingen voor jonge spelers die vertrekken fors omhoog. Scheringa rekent voor. ,,Als een jeugdopleiding in zijn totaliteit vijf miljoen per jaar kost (trainers, vervoer, medische staf, huisvesting) en je hebt er vijftig jongens voetballen, kost de opleiding van een speler een ton per jaar. Als ze hem dan na vijf jaar weghalen, moet er ongeveer vijf ton als vergoeding tegenover staan.’’
Waarom zou je anders nog opleiden, luidt de retorische vraag van Scheringa. ,,Er moet meer bijval van de UEFA komen. In Nederland mogen wij een speler tot zijn zestiende geen contract aanbieden. In Engeland mag dat vóór die leeftijd al wel. Dat is oneerlijke concurrentie.’’
De Nederlandse clubs moeten in zijn ogen ook de handen ineenslaan. ,,Je moet per land sterker worden in Europa. Je moet voorkomen dat alleen de Engelse competitie maar sterker wordt. Daar schieten we niks mee op.’’
quote:‘Bij Liverpool word ik een betere speler dan bij AZ’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR - Voor Vincent Weijl (17) bestond er geen twijfel. Op het moment dat Liverpool op de deur klopte, stond zijn koffer al klaar voor een verhuizing naar Engeland. De jonge aanvaller van AZ A1 heeft inmiddels zijn eerste weken achter de rug bij het reserveteam van de Engelse topclub.
In Nederland gaf de middelste van drie broertjes Weijl (Thomas (21) en Giel (16) zijn de anderen) zijn schoolopleiding er voor op. Ooit wil hij nog wel een papiertje halen. Maar op dit moment kiest hij voor een profcarrière in de stad waar ook Dirk Kuyt, Ryan Babel en nóg een Nederlander, Jordy Brouwer (ex-Ajax) voetballen.
Waar woon of slaap je eigenlijk?
Vincent Weijl: ,,Ik ben door de club ondergebracht in een gastgezin. Aardige mensen, die in een wijk wonen die niet zo heel ver van het trainingscomplex ligt. Ik word elke dag opgehaald met de auto, want ik heb natuurlijk nog geen rijbewijs. Ik ben hier zonder m’n familie naartoe gegaan, maar door zo’n gastgezin voel ik me sneller thuis.’’
Hoe ziet jouw week bij Liverpool eruit?
,,Als ik bij de club op het trainingscomplex Melwood aankom, ga ik daar eerst ontbijten. Dat doen alle jonge spelers uit het reserveteam. Daarna trainen we op hetzelfde complex als de spelers van het eerste team. Vervolgens lunchen we ook weer met z’n allen. De trainingstijden zijn niet altijd hetzelfde. Maar ik kom wel grote spelers tegen. Ik heb met Steven Gerrard een praatje gemaakt. Dan gaat er wel wat door je heen. Op zaterdag en zondag trainen we gewoon. Onze wedstrijden zijn op maandag.’’
Je hebt een lange weg te gaan.
,,Ik ben een van de jongste spelers in het reserveteam van Liverpool. Er zijn er maar twee jonger dan ik. Natuurlijk kan het een aantal jaren duren voordat ik bij het eerste beland. Maar ik vind dit een machtig avontuur om mee te maken. Liverpool is een van de grootste clubs ter wereld. En ik weet zeker dat ik hier een betere voetballer word dan bij AZ. In Alkmaar kwam ik op mijn twaalfde jaar in de C1 en ik heb het er altijd naar mijn zin gehad. Maar deze kans liet ik me niet ontnemen.’’
Wilde je niet horen wat AZ je te bieden had?
,,Ik had mijn keuze al gemaakt. Bij Liverpool gaan de stappen sneller dan bij AZ. Hoe mijn ploeggenoten bij AZ reageerden? Die vonden het prachtig voor me. Het was een verrassing voor iedereen. Maar alle spelers steunden me.’’
Wanneer ontmoette je Rafael Benitez, de manager?
,,De eerste keer toen ik door Liverpool werd uitgenodigd om een kijkje in de keuken te nemen bij de club. Ik had die dag meteen een gesprek met meneer Benitez en de hoofdscout Eduardo Macia. Of meneer Benitez mij heeft zien spelen? Nee, maar Macia wel. En uiteindelijk heeft meneer Benitez de beslissing genomen om mij te halen. In het gesprek dat we hadden is me verteld wat mijn kansen en opties zijn. Iedereen moet zoveel mogelijk wedstrijden spelen. Als dat bij Liverpool niet kan, word je verhuurd totdat je klaar bent voor het grote werk.’’
Wat voor kansen heb je volgens Benitez?
,,Ik ben een echte linkspoot, daar zijn er niet zoveel van. Ryan Babel is van oorsprong spits, maar is nu ook aan de buitenkant terecht gekomen. Ik wil net zo multifunctioneel worden als hij. De eerste wedstrijden zijn niet slecht gegaan. Tegen de reserves van Manchester United gaf ik een assist en tegen Stockport ook.’’
Heerenveen is inderdaad een van de clubs die ermee begonnen is.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:24 schreef dennisw het volgende:
Ik had trouwens een discussie met een vriend, is het nou zo dat Heerenveen hiermee (=aantrekken van spelers met familie e.d.) op jonge leeftijd begonnen is met Samaras? Meen mij dit te herinneren van Johan Derksen en/of van dit forum.
Een jaar of 12?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:45 schreef methodmich het volgende:
Feyenoord had ook Leonardo al jong toch?
Ja, maar ik bedoel met de praktijken eromheen erbij. Vader een baan + auto, moeder een huisje etc. Zoals ze dat nu doen in de grote clubs.quote:
Deze jongen komt dus hier uit mn buurt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Die Ozyakup van AZ (nu dus Arsenal) schijnt ook wel erg goed te zijn
quote:Milan sign nine-year-old
Milan have signed a nine-year-old Mexican boy, who has already been compared to Lionel Messi, Sergio Agüero and Diego Maradona.
In a piece of forward planning, the Rossoneri have pounced to secure the services of Edgardo Obregon.
The tiny trequartista had been learning the ropes at Guadalajara outfit Chivas where he has been nicknamed 'The Cat.'
Obregon impressed at the recent Milan Friendly youth tournament and was reportedly also approached by Barcelona.
“He's the heir to Messi, Aguero and Maradona,” Spanish newspaper Marca claimed.
Many of Europe's top clubs are recruiting players at a young age as the race to find the superstars of tomorrow becomes ever more competitive.
quote:Atletico heeft contract klaar voor baby
vr 03/10/08 - Atletico Madrid wil ver gaan in de strijd om jong voetbaltalent. Spits Sergio Agüero verwacht een kind van Maradona's dochter. Bij Atletico is men overtuigd dat die kruising een uniek talent zal opleveren.
Atletico Madrid is van plan om de pasgeboren baby een contract te geven. Maradona's dochter Gannina moet in februari bevallen.
Atletico-preses Enrique Cerezo was er als de kippen bij: "Hij wordt onze jongste aanwinst aller tijden!", droomt de man al volop.
De bevalling is in Madrid. In Argentinië vreesden ze al dat hij voor Spanje zou voetballen, maar hij zal ingeschreven worden op de Argentijnse ambassade.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |