abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50225917
In november ben ik gestopt met SPH en na de zomervakantie ga ik SPW4 woonbegeleiding doen. Omdat ik al wel mn propedeuse SPH heb, kan ik SPW4 in 1,5 jaar doen, en kom ik in een speciale schakelklas, waarbij je eerst een half jaar 3 dagen in de week stage loopt op een plek en daarna een jaar lang 3 dagen in de week stage loopt op een andere plek.

De stage wordt je toegewezen, al moet je er nog wel op solliciteren, het moet wel heel gek zijn als je niet wordt aangenomen. Je kon een voorkeur opgeven met welke doelgroep je wilt stage lopen, en ik had opgegeven dat ik met jongeren met gedragsproblemen stage wilde lopen.

Gisteren kreeg ik een mail binnen met de stageplek waar ik op mag gaan solliciteren. Ik had dus aangegeven dat ik graag met jongeren met gedragsproblemen wilde stagelopen, maar nu moet ik gaan solliciteren op een stageplek voor verstandelijk gehandicapte volwassenen :S

Ik heb vorig jaar een paar weken vrijwilligerswerk gedaan in een GezinsVervangendTehuis voor verstandelijk gehandicapte volwassenen, en vond dat echt 3 keer niks, en nou moet ik dus een half jaar lang 3 dagen in de week ermee gaan stagelopen.

Hier baal ik dus best wel van en heb ook echt geen idee wat ik nu in die sollicitatie/motivatiebrief moet zetten
pi_50225928
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:09 schreef Sylvana het volgende:
Hier baal ik dus best wel van en heb ook echt geen idee wat ik nu in die sollicitatie/motivatiebrief moet zetten
Geachte heer/mevr,

Ik soliciteer met deze brief naar een plaats in uw tehuis voor verstandelijk gehandikapte personen. Ik heb reeds enkele weken ervaring en het wasduidlijk dat ik niet geschikt ben voor dit werk. Er zijn vast honderden mensen die veel geschikter dan ik zijn voor dit werk. Maar ik ga het toch maar proberen. Dat wil mijn sgool namelijk en dus daarom schrijf ik deze brief aan u. Mijn motivatie is dus dat mijn school niet naar me geluisterdt heeft en het lukt mij niet entoeziast te worden van verstandelijk gehandicapte personen. Maar ik wil het best proberen want verstandelijk gehandicapte personen hebben vast niet door dat ik er helemaal geen plezier in heb.

Heel erg vriendelijke groet en in afwachting van uw afwijzing,

Sylvana

En dan maar hopen dat je niet wordt aangenomen
Maar wat kut eigenlijk. Zo'n stage is best belangrijk en je hebt al een duidelijk beeld voor ogen met wat jij met jouw toekomst wilt doen en dit past niet in dat plaatje. Is het niet mogelijk om zelf iets te regelen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50225931
lol @ die brief

maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om zelf wat te regelen
pi_50225936
Ik denk dat je toch de stoute/brutale schoenen aan moet trekken en ergens aan de bel moet trekken. Zet van te voren goed op papier waarom je toch echt met jouw voorkeursdoelgroep wilt werken en waarom dit niet bij jou past. Of is het een vereiste van de opleiding dat je met al deze groepen moet kunnen werken?

Het probleem is namelijk een beetje dat ik denk dat jij later met 'probleemjongeren' wilt gaan werken en de kans dat je wordt aangenomen op zo'n baan wordt er niet groter van als je een half jaar lang met een totaal andere doelgroep werkt. Maar ik kan me ook vergissen natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50225946
Bij mijn weten is het geen vereiste dat je met alle doelgroepen ervaring hebt, dat kan ook helemaal niet in 1,5 jaar, er zijn zoveel doelgroepen die woonbegeleiding nodig hebben. En ik denk ook niet dat het veel uitmaakt met welke doelgroep je ervaring hebt met woonbegeleiding als je werk zoekt, als je maar ervaring erin hebt.

Maar ik bel school vandaag wel even op, of er toch nog iets anders mogelijk is. Een half jaar 3 dagen in de week stage lopen op een plek die je niks vindt, is ook zonde van je tijd vind ik. Zeker omdat ik toch al precies weet met welke doelgroepen ik wel en niet wil werken.

Wat ik ook niet echt leuk vind, is dat de mensen die er wonen, ook veel hulp nodig hebben bij de ADL, veel verzorging nodig heben enzo, terwijl ik meer de kant op wil van begeleiden. Daarom ga ik na de SPW de SPH ook nog wel in deeltijd afmaken, maar ik wil het op de SPW ook wel zoveel mogelijk naar mijn zin hebben natuurlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door _Hestia_ op 08-06-2007 06:36:46 ]
pi_50225989
Kom voor jezelf op, het is jouw studie Als het echt niet kan dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Stel ook voor dat je zelf ook best wilt proberen een stageplaats te regelen. Heel veel succes, Sylvana!
pi_50225998
dank je wel
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:00:36 #8
143609 sipper
Gambling is for fools!
pi_50226417
Hoi Sylvana
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:46 schreef Isabeau het volgende:
Kom voor jezelf op, het is jouw studie Als het echt niet kan dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Stel ook voor dat je zelf ook best wilt proberen een stageplaats te regelen. Heel veel succes, Sylvana!
Hier sluit ik me bij aan. Zelfinitiatief wordt daarbij ook enorm gewaardeerd is mijn ervaring. Good Luck!
- verwijderd door admin -
pi_50226466
Ik zou gewoon even bij het stagebureau op jou school langsgaan en het zaakje uitleggen, brutalen mensen hebben de halve wereld.
Bij mij ongeveer hetzeflde probleem, vorig jaar al anderhalf uur moeten reizen (3 uur reistijd per dag, onbetaald) dus ik had aangegeven dit keer iets dichterbij te willen, kwamen ze met een stage van 5 uur reistijd per dag! Helaas kon het niet anders en mocht ik van 10 tot half4 werken, dat was in ieder geval iets.
-
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:08:11 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50226489
Inderdaad Sylvana: het is jouw studie, jij moet daar stage lopen en jij moet de motivatie kunnen opbrengen om de stage met een goed einde te volbrengen. Ik zou dit dus echt niet zo makkelijk op me laten zitten. Ik heb het idee dat dit vaker gebeurt op het MBO: mensen die een MBO-opleiding volgen, hebben amper inspraak en moeten maar luisteren naar wat 'mensen met verstand van zaken' ervan vinden. Godzijdank hebben wij op de universiteit een opener klimaat...

Succes, Sylvana! Geef ze van jetje! .
Niet meer actief op Fok!
pi_50226589
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan het werken met jongeren met gedragsproblemen Of zie ik het verkeerd dat je dan elke willekeurige probleemwijk in de grote 4 steden kunt binnen lopen en elke willekeurige jongere hier zou kunnen begeleiden
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_50233090
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:14 schreef -PatrickO- het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan het werken met jongeren met gedragsproblemen Of zie ik het verkeerd dat je dan elke willekeurige probleemwijk in de grote 4 steden kunt binnen lopen en elke willekeurige jongere hier zou kunnen begeleiden
, je kan ook gedragsproblemen hebben door aangeboren afwijkingen of zo. Als je iemand met extreme ADHD kan helpen rustiger te worden zou dat best leuk kunnen zijn.

De omgang met de personen waar jij het over hebt, nee dat kan nooit leuk zijn .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50239452
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geachte heer/mevr,

Ik soliciteer met deze brief naar een plaats in uw tehuis voor verstandelijk gehandikapte personen. Ik heb reeds enkele weken ervaring en het wasduidlijk dat ik niet geschikt ben voor dit werk. Er zijn vast honderden mensen die veel geschikter dan ik zijn voor dit werk. Maar ik ga het toch maar proberen. Dat wil mijn sgool namelijk en dus daarom schrijf ik deze brief aan u. Mijn motivatie is dus dat mijn school niet naar me geluisterdt heeft en het lukt mij niet entoeziast te worden van verstandelijk gehandicapte personen. Maar ik wil het best proberen want verstandelijk gehandicapte personen hebben vast niet door dat ik er helemaal geen plezier in heb.

Sylvana

Maar wat kut eigenlijk. Zo'n stage is best belangrijk en je hebt al een duidelijk beeld voor ogen met wat jij met jouw toekomst wilt doen en dit past niet in dat plaatje. Is het niet mogelijk om zelf iets te regelen?
Herman Finkers

OT: Ik kan me absoluut niet voorstellen dat je niet gewoon zelf een plekkie uit mag zoeken..
pi_50245266
Als je stageplek niet leuk is moet je gewoon naar het stage SC topic komen, dat maakt je stage stukke leuker !
pi_50445124
Net gebeld over mn stage, maar helaas mag ik absoluut niet zelf zoeken en kan er ook niet geruild ofzo worden. Ze zij echt dat ik dat half jaar maar moet doorbijten en dat ik dan maar moet proberen te zorgen dat ik wel op een leuke jaarstage kom.

Echt balen dus, want heb echt geen zin in die stage zo

25 juni moet ik mn boekenlijst enzo ophalen, en dan nog maar ff bij het stage bureau zelf proberen, maar ben bang dat het dus niet gaat lukken
pi_50445367
hmmm is zeker spw in deventer toch? zal even mijn zus bellen, die heeft die opleiding wel gedaan, en volgens mij mocht ze toch echt zelf een stage zoeken.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50445372
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef Sylvana het volgende:
en dan nog maar ff bij het stage bureau zelf proberen
Dan is te laat, als je serieus wat wilt moet je doorzetten en meteen handelen!.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_50445423
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:31 schreef gothic-blackie het volgende:
hmmm is zeker spw in deventer toch? zal even mijn zus bellen, die heeft die opleiding wel gedaan, en volgens mij mocht ze toch echt zelf een stage zoeken.
Ja, klopt, maar ik zit in een speciaal traject, omdat ik het in 1,5 jaar doe en niet in 3 jaar. Als je gewoon het normale traject volg mag je soms wel zelf zoeken idd, maar ik niet
pi_50445757
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:33 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar ik zit in een speciaal traject, omdat ik het in 1,5 jaar doe en niet in 3 jaar. Als je gewoon het normale traject volg mag je soms wel zelf zoeken idd, maar ik niet
ik zou het gewoon proberen, ff rondbellen met plekken waar je wel wil, en of hun interesse hebben in een stagair voor een half jaar. niet geschoten is altijd mis. als er dan een bedrijf is die je namelijk wel wil hebben kan de school er minder tegenin brengen, vooral als het bedrijf ook gekwalificeert is om stagaires te begeleiden.
pi_51995666
Inmiddels heb ik het sollicitatiegesprek gehad op die stageplek, en ze willen me niet hebben, omdat ze het niet vonden klikken en me niet in het team vinden passen. Dus nu heb ik helemaal een groot probleem omdat dus niemand op school bereikbaar is, telefoons niet worden opgenomen en e-mails niet beantwoord en ik dus zonder stageplek zit en ik echt geen zin heb om gelijk al weer studievertraging op te lopen hierdoor
pi_51995825
Buh, ik heb ook een half jaar stage gelopen met een doelgroep die me tegen stond. Nog nooit zoveel geleerd (ook van mezelf).

Gewoon niet zeiken en doen.
pi_51995954
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:34 schreef ParanoidEv het volgende:
Buh, ik heb ook een half jaar stage gelopen met een doelgroep die me tegen stond. Nog nooit zoveel geleerd (ook van mezelf).

Gewoon niet zeiken en doen.
lees mn laatste reactie even

die stage gaat niet door en ik heb dus geen stageplek nu en kan niemand bereiken ivm de vakantie
pi_51996461
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

lees mn laatste reactie even

die stage gaat niet door en ik heb dus geen stageplek nu en kan niemand bereiken ivm de vakantie
heb je dan van te voren geen contactadres gekregen van bv je begeleider? ik moest ook in de vakantieperiode een stageplek vinden, en ik had gewoon het prive e-mailadres van mijn begeleider. en bij het roc kan je zelfs online je mail controleren, dus probeer eens te e-mailen.
pi_51996673
nee, heb wel naar het algemene e-mailadres van het bpv bureau gemailed, maar verder heb ik geen contactpersoon ofzo
pi_51997647
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:11 schreef Sylvana het volgende:
nee, heb wel naar het algemene e-mailadres van het bpv bureau gemailed, maar verder heb ik geen contactpersoon ofzo
euhm heeft roc ook niet zo'n centrale vestiging? misschien dat ze daar wel aanwezig zijn (zit volgens mij in apeldoorn, staat wel in het telefoonboek)
pi_52011370
Ja, heb dat nummer gebeld, maar die kunnen me ook niet verder helpen, omdat iedereen gewoon tot 20 augustus niet aanwezig is en ze mogen geen prive-nummers geven ofzo

Dus denk dat er weinig anders op zit dan tot de 20e wachten en dan direct bellen en hopen dat ze snel wat kunnen regelen dan.
pi_52075447
Hoi,

Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat, het zou wel erg vervelend zijn voor je als je nu niet de opleiding kon doen.
Kun je niet alsnog beginnen met de gewone SPW opleiding? Dan doe je er wel langer over, maar omdat je nu niet kan beginnen loop je sowieso vertraging op w.b. je originele studieplan en de kans is groter dat je zelf je stageplek mag kiezen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_52139360
Met de gewone SPW opleiding beginnen heeft geen zin, aangezien ik dus al SPH gedaan heb en dan de eerste 1,5 jaar niks nieuws zou leren, omdat ik dat allemaal al op de SPH gehad heb, vandaar ook dat ik de verkorte opleiding doe.

Ik wacht wel gewoon af tot de 20e en dan hoor ik wel hoe het gaat.
pi_52181256
Kun je anders niet toch een of twee instellingen opbellen en hun je probleem uitleggen? Dat je dus graag stage wilt lopen, maar nog niet zeker weet of de school het goedkeurt? Als je de twintigste op school je probleem gaat uitleggen en zelf al een oplossing hebt gevonden, scheelt hun dat werk...
pi_52479886
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:59 schreef appelbanaancitroen het volgende:
Kun je anders niet toch een of twee instellingen opbellen en hun je probleem uitleggen? Dat je dus graag stage wilt lopen, maar nog niet zeker weet of de school het goedkeurt? Als je de twintigste op school je probleem gaat uitleggen en zelf al een oplossing hebt gevonden, scheelt hun dat werk...
Jup, heb dat nu gedaan en 1 plek gevonden, die nog een stageplek vrij hebben. Dus maandag gelijk school bellen of het goed is dat ik daar stage loop. Sollicitatiebrief had ik gewoon al opgestuurd, hebben ze die alvast als het mag
pi_52530172
Ik heb school gebeld en de gegevens doorgegeven van die instelling die ik zelf gevonden had die een stageplek over hebben. School gaat daar morgen contact mee opnemen om te kijken of ze aan de voorwaarden voldoen en dan hoor ik of ik er mag solliciteren
pi_52623287
Ze voldoen aan de voorwaarden Dus net mn sollicitatiebrief en CV opgestuurd en dan hoop ik dat ik begin volgende week op gesprek kan komen en gewoon vanaf woensdag daar kan stage lopen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:21:37 #33
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_52623376
Ervaring met verstandelijk gehandicapte volwassenen kun je ook prima hier opdoen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_52623434
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Ervaring met verstandelijk gehandicapte volwassenen kun je ook prima hier opdoen.
pi_52792844
Vrijdag om 14 uur heb ik sollicitatiegesprek bij die instelling die ik zelf gevonden heb
pi_52863157
Ik ben aangenomen

En kan woensdag gelijk al beginnen

Woensdag van 12-18 uur stage lopen, donderdag van 15-21 uur en zaterdag van 10-18 uur. Maar dat ik dan in het weekend moet ik vind ik niet zo erg, want dan moet Peter toch uit voetballen

Ben echt super blij dat ik nu eindelijk een plek heb

Zitten 11 kinderen tussen de 6 en de 12 jaar ( 8 jongens, 3 meisjes) en van de 11 zitten er 8 aan de Ritalin, oftewel, die hebben ADHD en verder hebben ze dus allemaal gedragsproblemen of nog een andere psychiatrische stoornis, zoals Autisme of Asperger. De kinderen waarbij het kan, gaan om het weekend naar huis te, dus in het weekend heb je maar de helft van de groep. Er wordt gewerkt met fases die ze doorlopen en elke dag wordt er een scorekaart ingevuld. Eigenlijk is het de bedoeling dat ze er 9 maanden zitten, maar in de praktijk is dat vaak zo'n 2 jaar.

Wat ook handig is, er wordt daar om 17 uur gegeten, dus ik hoef ook 3 dagen in de week zelf geen boodschappen te doen, en ik krijg een stagevergoeding van 190 euro per maand, dus dat is ook erg lekker
pi_52874175
helemaal super sylvana hardstikke veel plezier
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:59:31 #38
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52875277
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 06:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geachte heer/mevr,

Sylvana

"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52909253
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:13 schreef gothic-blackie het volgende:
helemaal super sylvana hardstikke veel plezier
dank je wel

heb er echt super veel zin in, was het maar vast woensdag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')