quote:
Nu al kaap van 20.000 abonnees gehaald
In het exclusieve kader van de hypermoderne raadzaal van het gemeentehuis van Koksijde, hield Club Brugge vanavond zijn jaarlijkse persvoorstelling. Voorzitter dr. Michel D’Hooghe, algemeen manager Filips Dhondt, sportmanager Luc Devroe en trainer Jacky Mathijssen stonden in “the Cockpit” de pers te woord.
In zijn openingsrede sprak burgemeester Van den Bussche dat één blauw-zwart boegbeeld thuis was in de raadzaal. Clubs keepertrainer Dany Verlinden is immers Koksijds gemeenteraadslid en kent het stadhuis dus als zijn broekzak.
"Rotsvaste overtuiging hard terug te slaan"
Trainer Jacky Mathijssen (foto) beet vanavond de spits af.
“Sommigen vragen mij naar de verschillen tussen Club en mijn oude werkgever Charleroi. In Brugge is alles piekfijn georganiseerd, beschikt de technische staf werkelijk over alle nodige hulpmiddelen. Bovendien beschikken alle Clubmedewerkers over verschrikkelijk veel know-how. Koppel deze elementen aan een kwalitatief sterke spelerskern en dan weet je dat ik mij in de Breydelstad op mijn gemak voel. Op het oefenveld staan is een dagelijks genot! Na twee weken ben ik ervan overtuigd dat ik met Club de juiste keuze maakte. De Zebra’s hadden het voor mij nochtans op een stap achteruit begrepen, ‘omdat wij Club toch achter ons gelaten hadden in de competitie’. Ik weet nu al beter!”
Ook van de zogenaamd belabberde groepssfeer, heeft de nieuwe oefenmeester nog niet veel van gemerkt.
“Hier zouden slechts kliekjes zijn, geen persoonlijkheden. Na wat ik hier heb kunnen vaststellen, stel ik voor om deze groep dan meteen in een toneelgezelschap in te schrijven! Alles is vorig seizoen wat overgedramatiseerd geworden. Iedereen is met een nieuwe lei begonnen, ieder wil aan hetzelfde zeel trekken. Iedereen beseft zoals we momenteel aan het werken zijn, dit de enige weg naar succes zal zijn. Het hoeft geen betoog dat ik gedurende het komende seizoen de spelers regelmatig subtiel aan hun revanchegevoelens zal herinneren. Deze groep heeft de rotsvaste bereidheid sterk terug te slaan!”, besloot Mathijssen zijn betoog.
"Mariman topfiguur Belgisch jeugdvoetbal"
Na de trainer was het de beurt aan sportmanager Luc Devroe (foto) om het spreekgestoelte te bestijgen.
“Mijn eerste maanden bij club waren zeer hectisch! Thuis heb ik weinig punten gescoord. Jawel, ik ben intussen al eens tot in de disco geraakt… na de bekerzege”, begon Devroe ludiek.
“De voorbije maanden hebben we druk werk gemaakt van de scouting. Met Henk Mariman haalden we er een topfiguur uit het Belgisch jeugdvoetbal bij. Henk stelde onlangs zijn plannen voor aan onze Raad van Bestuur. Hij huldigt een filosofie waarbij het individu voorop staat. De oudere jeugdspelers wil hij zien acteren in een 4-3-3, de jongeren in een 4-4-2. Bovendien wil hij ook een prominent aandachtspunt maken van studiebegeleiding voor onze jeugd. Wat de A-kern betreft zijn we er in geslaagd om de centrale as te versterken. Bovendien kan een jongen als Geraerts, de druk op de schouders van een Daerden doen verlichten. Met onze transfers is het niveau van onze kern alleszins verhoogd. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat spelers als Daerden, Salou en Chavez in hun tweede jaar zullen ontbolsteren. De concurrentie zal groot zijn, maar dat is geen overbodige luxe als je ambities koestert op drie fronten! Kortom alle ingrediënten zijn aanwezig om er een goede mayonaise van te maken op voorwaarde dat ze niet begint te “kabbelen”, ze moet één homogene massa vormen”, aldus Devroe.
"Evenwichtig schip vaart duidelijke koers"
Daarna was het algemeen manager Filips Dhondt (foto) die de verzamelde persmeute te woord stond.
“Begin dit jaar werd Club Brugge in de pers omschreven als een stuurloos schip. De opmaak van een nieuw organigram zorgde er echter voor dat we het pad van een sterk doorgedreven professionalisering verder willen blijven bewandelen. Het schip is vandaag meer dan ooit in evenwicht en vaart een duidelijke koers! Commercieel beschikt Club dit jaar over drie locomotieven in de vorm van Dexia, Telenet en Puma. In primeur kan ik vertellen dat we vandaag reeds ruim 20.000 abonnementen aan de man hebben gebracht en dat op één maand voor de start van de competitie. NV De Klokke viert dit jaar zijn tienjarig bestaan. Onlangs hebben we in dit kader een tweede gloednieuwe Clubshop geopend in het historisch stadscentrum van Brugge”, sprak Clubs general manager.
“Wat het Project Nieuw Stadion betreft, hebben we op onze officiële webstek reeds 10.000 steunbetuigingen mogen ontvangen. Op de site plusplusplus hebben al 22.000 mensen hun digitale handtekening nagelaten. Bovendien verbeteren we dit jaar reeds onze infrastructuur op Jan Breydel. In de Zuid-tribune komt er naast de perszaal (Telenet Lounge), een nieuwe lounge gericht op het KMO-publiek. Voor dit doelpubliek zullen maaltijden aangeboden worden en zal de match te bekijken zijn vanuit vak 423. Tijdens de Brugse Metten organiseren we voor de eerste keer zo’n arrangement.”
Filips Dhondt schonk ook ruim aandacht aan Club en haar relatie tot de media.
“Voor de officiële berichtgeving omtrent Club Brugge kan men terecht op clubbrugge.be, dagelijks goed voor zo’n 12.000 bezoekers. ClubTV hebben we tijdens het tussenseizoen positief geëvalueerd. Het programma blijkt na het Buitenlands Voetbal overzicht, het best bekeken programma van Prime. Het themakanaal blijft dit jaar groeien. Tijdens een Europese week, zal het kanaal immers drie keer per week op de buis te zien zijn! Wij willen de komende voetbaljaargang ook steeds meer met duidelijke vaste persmomenten werken. Zoals we reeds gedaan hebben in het kader van de eerste training, de transfer van Geraerts. Op sportief vlak wil ook ik mijn vertrouwen uitspreken: sportief komen we sterker terug dan ooit!”, besloot de algemeen manager.
"Dankbaar, bescheiden en met vertrouwen"
Voorzitter dr. Michel D’Hooghe (foto) sloot de perspresentatie af.
“Vooreerst wil ik vanavond mijn dankbaarheid uitspreken. Dankbaarheid ten opzichte van onze supporters. Er werd ons een terugloop van het aantal abonnees voorspelt van 25 procent. Vandaag zijn we trots reeds 20.000 abonnees in onze rangen te hebben. Onze fans verdienden vorig seizoen beter. Ze blijven echter achter ons staan, dat bewijzen de cijfers. Misschien breken we komend seizoen wel ons publieksrecord.
Welkom aan onze nieuwe commerciële partner Puma. Welkom aan jeugdcoördinator Henk Mariman. Henk wil onze jeugdacademie een vaste vorm bezorgen. Alle 26 jeugdtrainers beschikken straks over een laptop”.
“Ik wil vanavond mijn bescheidenheid uitdrukken. Komende jaargang moeten Clubs traditionele waarden als inzet, motivatie, discipline en ploeggeest opnieuw voorop staan. Talent is hier immers reeds aanwezig, dat bewees onze recentste bekertriomf. Onze ambitie moet zijn: aan de nationale top meedraaien én Europees een stap vooruit zetten. Slechts door hard te werken, elke dag opnieuw, kunnen we onze doelstellingen behalen. Succes staat maar één keer voor werken, namelijk in het woordenboek!”
“Vol vertrouwen zie ik het nieuwe seizoen tegemoet. Onze recente bekerzege, ons hondstrouwe publiek en onze agressieve transferpolitiek sterken me in deze overtuiging”, besloot onze voorzitter.
Woi zen gien joden, woi komen terug