Ja, ze willen weten of jouw familie (vader,moeder,broer en/of zus) aan beoaalde erfelijke ziektes lijden of hebben geleden. Op basis daarvan kunnen ze een beslissing nemen of je wel en geen erfelijkheidsonderzoek moet ondergaan alvorens je geaccepteerd wordt door de verzekeraar.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:49 schreef Rewimo het volgende:
Wordt daar specifiek naar gevraagd in de verklaring?
Kanker kan erfelijk zijn, net als hart- en vaatziekten....quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:20 schreef Ekner het volgende:
En waren dit erfelijke ziektes dan?
Zoniet dan lijkt het me toch niet iets wat er in hoeft?
Dat kan, maar dan hoeven ze jou ook niet te accepteren als verzekerdequote:Op donderdag 7 juni 2007 20:26 schreef fixx het volgende:
volgens europese regelgeving mogen zij geen medische info opvragen etc toch?
Bij jou hebben ze het dan toevallig niet gevraagd, dat zegt niets over dat dat geen invloed kan hebben. Niet elke verzekeraar is hetzelfde.....quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:39 schreef Ekner het volgende:
het KAN erfelijk zijn, maar voorzover mij bekend hoef je dat niet eerst te laten onderzoeken.
Mijn vader is aan kanker overleden, opa aan hartaanval maar niets van dat al heb ik hoeven noteren en ik heb geloof ik toch echt een hypotheek gekregen.
Dat laatste maakt het risico natuurlijk niet kleiner.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:39 schreef Hitpoint het volgende:
Ik zie net dat ze niets hoeft te vermelden over de tumor van haar broertje. Het ging alleen om hart/vaatziekten, suikerziekte, hoge bloeddruk, aandoening van psychische aard.
Dus die hart/vaatziekten baart me een beetje zorgen. Misschien is het wel onnodig aangezien we mijn vriendin 23 is en ik 24....
Ik ken inderdaad voldoende voorbeelden van mensen die niet geaccepteerd werden of een vreselijk hoge premie kregen voorgeschoten (2 tot 3 de nominale premie).quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn ex en ik hebben destijds ingevuld dat we rookten en ook (hoewel iets bijgesteld) hoeveel en het enige dat er gebeurde was dat we een iets hogere premie hadden, meer niet. Ze weigeren je niet snel hoor, tenzij je zelf met je 3e chemo bezig bent.
Toch F_H? Jij zal daar meer voorbeelden van kennen maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die niet geaccepteerd werd.
Weet je ook hoe er met een inmiddels overleden vader met MS wordt omgegaan? De geleerden zijn het er nog steeds niet helemaal over eens in hoeverre dat nu precies wel of niet erfelijk is.quote:
De hypotheek wordt geregeld via Florius.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Gewoon opschrijven. Mijn moeder is op 59 gestorven aan kanker en had diabetes, mij vader op 57 aan een hartinfarct (en al jaren hartpatient, runs in the family).
Ik heb dit alles ook gewoon ingevuld op de gezondsheidverklaring en heb er verder niets over gehoord ofzo, alles is gewoon netjes geregeld. Welke verzekeraar gaat het om? Ik zit iig bij Reaal
Dat is werkelijk waar niet zo te zeggen. De ene verzekeraar gaat er anders mee om dan de andere. Het is ook maar net welke arts je treft, bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:19 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Weet je ook hoe er met een inmiddels overleden vader met MS wordt omgegaan? De geleerden zijn het er nog steeds niet helemaal over eens in hoeverre dat nu precies wel of niet erfelijk is.
Bij osn werd ook gevraagd of de ouders leven of overleden zijn; en bij het laatste moest je vermelden waaraan ze zijn overleden. Ik vond sommige vragen ook nogal ver gaan.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:20 schreef Ekner het volgende:
En waren dit erfelijke ziektes dan?
Zoniet dan lijkt het me toch niet iets wat er in hoeft?
Bij 3 ton moet je medisch gekeurd worden en bij 1 ton niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:32 schreef Hitpoint het volgende:
[..]
De hypotheek wordt geregeld via Florius.
(F_H) zit er nog een verschil in of je nu E300.000,- of E100.000,- wil dekken in een levensverzekering mbt de acceptatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |