Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?
Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?
Marjolein
quote:Is Tweede-Fase-talk.. Zeker geen Tweede Fase (gedaan) ?
Op woensdag 06 februari 2002 18:31 schreef _Fulton_ het volgende:
en nu in het nederlands...
Ik heb NT, ik vind het wel aardig moeilijk.
quote:Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Op woensdag 06 februari 2002 18:38 schreef Jory het volgende:
ga NG met schei2 en nat2 doen..
EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.
Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =
quote:= ook etzelfde.. maar scheikunde en natuurkunde bennik goed in.. en wiskunde niet.. dus kan ik beter NG gaan doen met die twee vakken..
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:[..]
Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Maar als je Na2 en Sk2 doet is WB2 ook wel handig.EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.
Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =
geldt dat voor alle profilen?? hmmz.. dat hoop ik dan maar..
quote:Hmmm... Je hebt ook van die gevallen die best wel NIET mochten kiezen... (like me...) Dan wordt je GEDWONGEN om em/cm te doen.... Niet dat ik per se ng/nt wilde doen... Daar bak ik namelijk helemaal niks van, maar cm/em is ook niks... Aangezien ik nu in de 4e ben blijven zitten met maatschappij..... Dus... Conclusie: 2e fase werkt voor geen ene flikker!!!
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:[..]
EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.
quote:das toch best een HEEL groot verschil.. CM en NG... hoe kan dat dan??
Op woensdag 06 februari 2002 18:52 schreef Ez3 het volgende:
Ik doe nu 5 atheneum en mijn profiel is NG en ik vind het zwaar klote, als ik nog es mocht kiezen koos ik voor CM... ik besef nu dat ik het verkeerde profiel heb... tot nu toe is het kiezen van het NG profiel de grootste fout in m'n leven, en een ander profiel kiezen kan op dit moment niet, waarschijnlijk haal ik dit jaar niet eens, mooi klote dus
Als je goed bent in wiskunde, is N&T veeeel makkelijker dan E&M hoor (Natuurkunde is ook 50% wiskunde). En verder, Economie 2 is echt wel moeilijk hoor... De enige reden dat ik voor N&T koos was omdat ik die IT in wilde, maar ik heb besloten een baan te zoeken waar je meer beleefd dan de hele dag achter een computer te zitten.
E&M en C&M hebben maar weinig profielvakken gemeen hoor.
E/M is een eiiiiitje
quote:Bij ons wel. Een paar vrienden van me doen C&M, en die doen echt geen flikker. Helft van de tijd wegblijven en zo, en in oktober al zeggen dat je niks hoeft te doen en dat je het examen al bijna hebt gehaald. Ik heb N&T gekozen, maar wilde switchen naar C&M of E&M (kon niet) dus da's best wel kut als je dat hoort.
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?
Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?
Marjolein
quote:Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.
Op woensdag 06 februari 2002 18:45 schreef Hendigebaal het volgende:
Hmmm... Ng/Nt'ers zijn slimmer....
Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.
CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.
Dus, nee, CM/EM is in het algemeen niet makkelijker dan NT/NG.
quote:Dat zeggen de mensen met C&M bij ons altijd.
Op woensdag 06 februari 2002 20:42 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.
Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is.
quote:Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
Op woensdag 06 februari 2002 20:42 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.
quote:Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.
CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.
Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren .
quote:Dat zegt helemaal nix
Op woensdag 06 februari 2002 20:42 schreef Meneer_Aart het volgende:CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.
quote:Ja, maar voor wiskunde hoef je geen woordenlijsten te leren of grammatica. Mensen met taalgevoel hebben het natuurlijk makkelijker, maar ik denk dat wiskunde meer op inzicht aankomt dan talen.
Op woensdag 06 februari 2002 21:03 schreef jolanda het volgende:
Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
quote:Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.
quote:Zoals ik nu krijg door te zeggen dat CM'ers het niet makkelijker hebben bedoel je
Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren.
quote:Ut was ook maar een voorbeeldje.
Op woensdag 06 februari 2002 21:07 schreef blieblie het volgende:[..]
Dat zegt helemaal nix
quote:CM'ers hebben bij ons nog nooit Frans 2 en Duits 2 in de repetitieweek gehad, scheelt al weer 2 vakken. Tekenen en handvaardigheid is allemaal praktisch, alleen ckv2 is leren, en ook dat wordt niet alle keren getoetst.
Op woensdag 06 februari 2002 21:21 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
Copy paste uit andere topic:
"CM en EM moeten voor hun profielwerkstuk gewoon een literatuuronderzoek doen (dat betekent voor sommigen: letterlijk overschrijven) terwijl NG en NT zelf experimenten moeten bedenken, uitvoeren, gegevens analyseren, vergelijken met theorie en conclusies trekken... Dat is toch best wel een verschil...
En toch is CM/EM en NG/NT beide vwo... "
We hebben op school ook een discussie gehad of NG/NT moeilijker is dan CM/EM...
Een paar mensen uit m'n klas (NG/NT) hebben bijv Economie als vrije deel vak.
Zij zeggen dat Economie gewoon een *leer-vak* is... je hoeft er niet uitzonderlijk slim voor te zijn, terwijl ze voor NG/NT vakken toch veel meer moeten nadenken enzo => dus dat het moeilijker is.
Zo verbaasde een klasgenoot (NG + geschiedenis) zich over hoeveel ze moet kennen voor GS, nl bijna niks. Heel Geschiedenis is maar een paar dunne boekjes wat ze moet kennen voor haar examen, dat is toch iets anders dan wat ze voor bijv Biologie of Natuurkunde moet kennen...
minder moeilijke vakken enzow
maarjah dat ligt natuurlijk ook aan de persoon...als je goed in talen bent is CM natuurlijk makkelijker
quote:En daarom is het ook meer dan logisch dat je strax alleen nog Frans of Duits hoeft te volgen
Op woensdag 06 februari 2002 21:46 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, kortom: het hangt van de school, hoe de repetitieweken ingedeeld zijn, de leerstof (want geschiedenis is bij ons wel heel veel), en met name de instelling en capaciteiten van een leerling. Voor mij zou NT een hel zijn, voor een willekeurige NT-leerling zou een pakket met 3 extra talen minder tof zijn.
Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.
quote:Dat wilde ik inderdaad wel even horen ja.
Op woensdag 06 februari 2002 22:13 schreef Cambridge het volgende:
Allemaal sociaal gestoord, nee, dat worden niet mijn collega's.
Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.
maar wat ik zeker weet is dat Cultuur en Maatschappij het makkelijkste is voor iedereen
quote:
Ik hou helemaal niet zo van tekenen hoor. Maar ja, ik kan geen scheikunde, geen economie en ben slecht in wiskunde. Ben eigenlijk een beetje een debieltje
Waar ik zelf wel altijd van heb gebaald is dat, omdat CM over het algemeen gezien wordt als het makkelijkst (terecht, denk ik), dat als je dat dan kiest vanuit je interesse, iedereen denkt dat je het koos omdat je niets anders kunt
quote:Mee eens. Ik had namelijk best Natuurkunde bij mijn E&M-profiel willen hebben, maar ja...
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
Of andersom, mensen die geen idee hadden wat ze willen, dus maar natuur zijn gaan doen omdat dat het moeilijkste is.
quote:Inderdaad. Ik zou het liefst een profiel met Geschiedenis en Aardrijkskunde hebben gehad, met wiskunde A2, maar zonder talen.
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
en of t makkelijk is of niet.. ik denk dat dat vooral afhangt van wat je kunt. Als je een vette wiskundeknobbel hebt dan is zo'n natuurprofiel een eitje voor je, terwijl iemand met een talenknobbel makkelijker door een maatschappijprofiel zal komen.
quote:*Tomaat*
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?
Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?
Marjolein
*Scheldwoord*
Ik denk zelf dat e/m en n/t de moelijkere profielen zijn, en n/g en c/m de 'makkelijkere'.
Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEE
N/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEE
Allemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.
quote:C/M
Op donderdag 14 februari 2002 22:34 schreef Fortuna het volgende:
Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEEN/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEEAllemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.
Frans TWEE
Duits TWEE
evt. Latijn
Tekenen/Muziek/Handvaardigheid
De talen 2 zijn niet alleen maar teksten, integendeel. Luister- en spreekvaardigheid is zeker in de 4e en 5e klas behoorlijk zwaar. En tekenen en handvaardigheid moet je ook niet onderschatten, daar ben je de meeste uren aan kwijt.
O ja en bij N/G : Biologie TWEE
(gemiddeld SE punt wiskunde B :4,5 terwijl daar de slimmeriken zitten, tegenover wiskunde A: 6,8)
Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.
quote:Laten we het zo zeggen:
Op donderdag 14 februari 2002 22:49 schreef Fortuna het volgende:
Oke, daar heb je wel gelijk in. Laten we dan zeggen dat alle profielen zo ongeveer even zwaar zijn! daar kan ik nog het beste mee leven, als er dan toch een concessie moet komen
CM/EM = veel
NG/NT = moeilijk
quote:Wat een bullshit. Natuurkunde is echt een eitje, sorry dat ik het zeg hoor, maar Natuurkunde heb ik nooit moeilijk gevonden. En waarom zou Biologie moeilijker zijn dan Economie?
Op vrijdag 15 februari 2002 00:10 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.
Ook wat toetsen betreft moeten NG/NT mensen veel meer hoofdstukken leren (afgelopen schoolonderzoek bijvoorbeeld 8 hoofdstukken wiskunde, wij maar 3)..
Bij CM/EM profielen is het dan wel weer zo dat wij allemaal oersaaie onderwerpen behandelen (bij aardrijkskunde en geschiedenis bijvoorbeeld ) en ook de werkstukken zijn geen pretje (boeken nakauwen en herschrijven en afgerekend worden op kopiëren
bah!). Toch hebben wij het een stuk relaxter dan NG/NT mensen.. (wij hoeven bijvoorbeeld ook vrijwel nooit huiswerk meer te maken, terwijl de b-klas elke week moet zwoegen om alles bij te houden)
quote:Ook niet mee eens.. Heb je ooit eens in één van de zes boeken van economie 2 gekeken?
Op vrijdag 15 februari 2002 00:44 schreef terabyte het volgende:[..]
Laten we het zo zeggen:
CM/EM = veel
NG/NT = moeilijk
quote:Dan niet.
Op maandag 18 februari 2002 23:18 schreef Fortuna het volgende:[..]
Ook niet mee eens.. Heb je ooit eens in één van de zes boeken van economie 2 gekeken?
Heb je ooit in 1 van m'n 10 NA12 boeken gekeken?
Ik heb N&T met EC1,2 en M&O..
FA2,DU2 lijken mij bijzonder *piep*..
Biologie vind ik saai, en is naar mijn idee ook erg pittig. N&T is met WB2 en NA2 ook lastig.
Over het algemeen is de Economie kant toch echt makkelijker denk ik. Voor mezelf zou E&M het makkelijkst zijn..
SNIK verkeerd gekozen...
Ik haaaaaaaaaaaaat eco!
ik doe zelf ng met sk2 na2 en inf.
de cm/em profielen worden bij ons op school niet voor niets "knip en plak" of "knutsel" profielen genoemd.
wat ze moeten doen is echt een eitje, ze hebben misschien meer handelingsdelen, maar vergelijk de wiskunde eens, vergelijk een vak als aardrijkskunde of geschiedenis eens met natuurkunde of scheikunde!! en die cm'ers maar roepen dat ze minstens zo'n moeilijk profiel hebben als de ng'ers ga nou toch gauw weg!! pure onzin
quote:Het gras bij de buren is altijd groener he?
Op zaterdag 23 februari 2002 21:42 schreef jovdsjaak het volgende:
cm/em zijn dus duidelijk makkelijker dan ng/nt!!!ik doe zelf ng met sk2 na2 en inf.
de cm/em profielen worden bij ons op school niet voor niets "knip en plak" of "knutsel" profielen genoemd.
wat ze moeten doen is echt een eitje, ze hebben misschien meer handelingsdelen, maar vergelijk de wiskunde eens, vergelijk een vak als aardrijkskunde of geschiedenis eens met natuurkunde of scheikunde!! en die cm'ers maar roepen dat ze minstens zo'n moeilijk profiel hebben als de ng'ers ga nou toch gauw weg!! pure onzin
Bij ons op school kun je ipv CKV kiezen tussen muziek, tekenen en aardrijkskunde. Als je dan aardrijkskunde kiest, heb je veel talen, en geen knip en plakprofiel.
Ikzelf ga C&M met Latijn, Grieks en Ec 1 kiezen. Samen is dat 5280 uur, en ik denk dat de meeste N&T'ers dat niet halen.
Ik wil graag talen leren, dus ik doe CM. Maar misschien wil ik nog iets in de zorg doen, dus heb ik in me vrije deel biologie en wiskunde A1,2 voor het geval dat ik de economische richting op ga...
Ik heb 17 vakken (met osb, lett. en andere verplichte Tweede Fase vakken waarvoor je geen les hoeft te volgen), sommige NT-ers hebben maar 13 of 14 vakken. Het is voor mij onmogelijk om me voor alle vakken evenveel in te zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Jummy op 24-02-2003 15:49]
quote:Inderdaad. Kloten moeilijk is dat!
Op maandag 18 februari 2002 23:18 schreef Fortuna het volgende:[..]
Ook niet mee eens.. Heb je ooit eens in één van de zes boeken van economie 2 gekeken?
quote:Lul niet zo joh!!
Op maandag 24 februari 2003 15:10 schreef rthls het volgende:
Hoe kun je nou in vredesnaam inzicht hebben in een taal of geschiedenis en aardrijkskunde. Daarvoor hoef je alleen dingen uit je hoofd te leren. En als je op havo/vwo zit dan kun je heus wel leren. Voor vakken als wiskunde, natuurkunde en scheikunde komt het veel meer op inzicht aan. Je hoeft daar niet eens iets uit je hoofd te leren, want daar heb je een BiNaS voor. En het eerdere bericht over profielwerkstukken ben ik het ook mee eens. Wij NG/NT-ers moeten allemaal experimenten doen en CM/EM-ers hoeven alleen wat dingen op te zoeken op internet of boeken.
Voor talen moet je dus echt wel inzicht in hebben hoor, ik zelf doe c&m
4vwo en we krijgen heel veel teksten en luistertoetsen en daar kun je
niks voor leren, we moeten ook wel woordjes leren maar dat telt lang
niet zo zwaar mee als teksten.
Voor geschiedenis moet je trouwens ook niet alleen leren maar ook het
kunnen toepassen en daar moet je inzicht voor hebben.
Het ligt er gewoon maar aan waar je het best in bent.
Ik ken genoeg NG/NT mensen die voor frans een drie of vier staan en
dat komt heus niet alleen doordat ze de woordjes niet goed kennen.
quote:Volgens mij, moet je om een tekst te kunnen begrijpen, toch wel de woorden die erin staan kennen en de grammatica snappen, wat je doet door het goed te leren. Voor luistertoetsen moet je gewoon goed naar de leraar luisteren en zelf de uitspraak oefenen, allemaal een kwestie van leren.
Op maandag 24 februari 2003 15:34 schreef roze-meisje het volgende:[..]
Lul niet zo joh!!
Voor talen moet je dus echt wel inzicht in hebben hoor, ik zelf doe c&m
4vwo en we krijgen heel veel teksten en luistertoetsen en daar kun je
niks voor leren, we moeten ook wel woordjes leren maar dat telt lang
niet zo zwaar mee als teksten.
Voor geschiedenis moet je trouwens ook niet alleen leren maar ook het
kunnen toepassen en daar moet je inzicht voor hebben.
Het ligt er gewoon maar aan waar je het best in bent.
Ik ken genoeg NG/NT mensen die voor frans een drie of vier staan en
dat komt heus niet alleen doordat ze de woordjes niet goed kennen.
quote:Dat inzicht in talen ontbreekt een beetje bij jou aan je manier van schrijven te zien..
Op maandag 24 februari 2003 15:34 schreef roze-meisje het volgende:[..]
Lul niet zo joh!!
Voor talen moet je dus echt wel inzicht in hebben hoor, ik zelf doe c&m
4vwo en we krijgen heel veel teksten en luistertoetsen en daar kun je
niks voor leren, we moeten ook wel woordjes leren maar dat telt lang
niet zo zwaar mee als teksten.
Voor geschiedenis moet je trouwens ook niet alleen leren maar ook hetkunnen toepassen en daar moet je inzicht voor hebben.
Het ligt er gewoon maar aan waar je het best in bent.Ik ken genoeg NG/NT mensen die voor frans een drie of vier staan en
dat komt heus niet alleen doordat ze de woordjes niet goed kennen.
dus mijn mening: alle profielen moeten moeilijker gemaakt worden
quote:Ohh, hoezo dat dan??
Op maandag 24 februari 2003 21:48 schreef Maarten_k het volgende:[..]
Dat inzicht in talen ontbreekt een beetje bij jou aan je manier van schrijven te zien..
quote:Juist en daarom is NG/NT moeilijker.
Op maandag 24 februari 2003 20:31 schreef Meierij het volgende:
Ach, ik denk niet zozeer dat CM/EM makkelijker is dan NG/NT (ik doe zelf Havo 5 N&G) maar ik denk dat NT/NG moeilijker overkomt omdat iemand die Natuurstroom doet gerust snapt waar mensen van CM/EM het over hebben als ze het over geschiedenis of zo hebben terwijl mensen van CM/EM er geen bal van zullen snappen als iemand van NT/NG begint over scheikunde, natuurkunde etc.
Logische talen zoals Latijn en Duits zijn juist vrij in de trek bij exacte mensen aangezien daar een degelijke structuur in de grammatica zit.
quote:ligt er maar net aan waar je goed in bent lijkt mij..als je geweldig bent met scheikunde enzow hoeft t niet moeilijker te zijn toch. k denk dat daar ook wel rekening mee is gehouden dat de hoeveelheid wel eerlijk verdeeld is zeg maar over die profielen. (heb zelf trouwens havo EM gedaan)
Op woensdag 6 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?
Of zijn er alleen maar mensen die me nu meteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?
Marjolein
Geloof me een vak als Frans of Duits 2 is echt geen eitje. In de zesde klas wordt er wel leuk van je verwacht dat je presentaties over moeilijke onderwerpen in desbetreffende taal doet.
En hier hebben de mensen met CM/EM meestal net zoveel reps als de mensen met NG/NT, dus daar zit bij ons op school ook geen verschil in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |