abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3071253
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.

Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?

Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3071262
en nu in het nederlands...
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3071275
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:31 schreef _Fulton_ het volgende:
en nu in het nederlands...
Is Tweede-Fase-talk.. Zeker geen Tweede Fase (gedaan) ?
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
pi_3071300
Ik weet niet hoe ''zwaar'' CM/EM is

Ik heb NT, ik vind het wel aardig moeilijk.

It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_3071306
ow, al die profielen bedoel je
ach wat boeien die, gewoon 1tje kiezen
officieel gesproken doe ik natuur en techniek maar omdat het zo'n internationale opleiding is merk je er niks van
Grootste gemis op het WK:[br]Friesland ;)
pi_3071333
ikzelf doe NG/NT.. moet nog kiezen.. ga NG met schei2 en nat2 doen..
maar ik hoor es CM/EM'ers praten.. zo van: jah.. maar jij doet NG/NT.. jij kunt dat ook allemaal.. jij bent slim.. dus kweet et niet..
pi_3071349
Ben blij dat ik net geen 2e fase meer heb gehad
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:45:06 #8
17768 Hendigebaal
Da A-Team to the rescue
pi_3071389
Hmmm... Ng/Nt'ers zijn slimmer.... Makkelijker hebben ze het niet, maar dat hebben de Cm/Em'ers ook niet... Want meestal zitten op Cm/Em de figuren die helemaal niks kunnen... Niet van de exacte vakken, en niet van de andere vakken.... (ik spreek uit ervaring)
Ich Liebe es wenn ein Plan Funktioniert!!!!!
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:46:48 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_3071403
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:38 schreef Jory het volgende:
ga NG met schei2 en nat2 doen..
Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Maar als je Na2 en Sk2 doet is WB2 ook wel handig.

EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.

Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =

So we just called him Fred
pi_3071425
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das volgens mij hetzelfde als NT met Bio1,2... Alleen wiskunde is minder...
Maar als je Na2 en Sk2 doet is WB2 ook wel handig.

EM/CM is niet makkelijker, maar richt zich op een ander leergebied. Als je goed in wiskunde, natuurkunde, scheikunde en biologie bent is NG of NT makkelijker. ben je echter goed in talen, economie en M&O dan is EM/CM een betere keus.

Maar voor alle profielen geldt: de examenklas =

= ook etzelfde.. maar scheikunde en natuurkunde bennik goed in.. en wiskunde niet.. dus kan ik beter NG gaan doen met die twee vakken..
en je hebt gelijk.. NG/NT'ers zijn NIET slimmer.. ze zijn gewoon beter in de exacte vakken
ik zou bijv. niets kunnen van economie of geschiedenis.. dat kan ik echt niet

geldt dat voor alle profilen?? hmmz.. dat hoop ik dan maar..

woensdag 6 februari 2002 @ 18:52:06 #11
17768 Hendigebaal
Da A-Team to the rescue
pi_3071444
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Hmmm... Je hebt ook van die gevallen die best wel NIET mochten kiezen... (like me...) Dan wordt je GEDWONGEN om em/cm te doen.... Niet dat ik per se ng/nt wilde doen... Daar bak ik namelijk helemaal niks van, maar cm/em is ook niks... Aangezien ik nu in de 4e ben blijven zitten met maatschappij..... Dus... Conclusie: 2e fase werkt voor geen ene flikker!!!
Ich Liebe es wenn ein Plan Funktioniert!!!!!
pi_3071457
Ik doe nu 5 atheneum en mijn profiel is NG en ik vind het zwaar klote, als ik nog es mocht kiezen koos ik voor CM... ik besef nu dat ik het verkeerde profiel heb... tot nu toe is het kiezen van het NG profiel de grootste fout in m'n leven, en een ander profiel kiezen kan op dit moment niet, waarschijnlijk haal ik dit jaar niet eens, mooi klote dus
pi_3071465
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:52 schreef Ez3 het volgende:
Ik doe nu 5 atheneum en mijn profiel is NG en ik vind het zwaar klote, als ik nog es mocht kiezen koos ik voor CM... ik besef nu dat ik het verkeerde profiel heb... tot nu toe is het kiezen van het NG profiel de grootste fout in m'n leven, en een ander profiel kiezen kan op dit moment niet, waarschijnlijk haal ik dit jaar niet eens, mooi klote dus
das toch best een HEEL groot verschil.. CM en NG... hoe kan dat dan??
pi_3071484
Ik deed eerst 3 jaar HAVO, en toen was ik goed in alles, geen enkele onvoldoende... in talen was ik altijd al beter dan in de exacte vakken, vooral in frans was, en ben ik gelukkig nog steeds, goed... Maar nu op het atheneum blijkt wel dat exacte vakken mij totaal niet liggen... De talen gaan verder gewoon goed.
CM profiel hangt meer in de richting van talen en exacte vakken heb je daar niet, op wiskunde na dan (ja toch?) Dus die richting ligt mij beter denk ik zo... de stap ik wel heel groot maar m'n voordeel kan ik er wel mee halen denk ik.
pi_3071909
Ik kwam er achter dat ik slecht was in Wiskunde in de 4e, na altijd goede cijfers te hebben gehaald. En Scheikunde vond ik een baggervak, dus ik ben naar E&M gegaan. Maar ik bak ook helemaal nix van Frans, dus ik snap jullie vergelijkingen niet helemaal.

Als je goed bent in wiskunde, is N&T veeeel makkelijker dan E&M hoor (Natuurkunde is ook 50% wiskunde). En verder, Economie 2 is echt wel moeilijk hoor... De enige reden dat ik voor N&T koos was omdat ik die IT in wilde, maar ik heb besloten een baan te zoeken waar je meer beleefd dan de hele dag achter een computer te zitten.

E&M en C&M hebben maar weinig profielvakken gemeen hoor.

pi_3071949
Ja

(heb alleen begin ding gelezen)

pi_3072045
Ja

E/M is een eiiiiitje

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  woensdag 6 februari 2002 @ 20:23:24 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3072092
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:
Ik vraag me af he, is CM/EM nu makkelijker als NG/NT op welk niveau dan ook? Natuurlijk is het voor de mensen die CM/EM doen ook niet makkelijk, maar als ik het vergelijk denk ik dat dit echt waar is.

Is het zo dat alleen NG/NT-ers dit denken of zijn er ook CM/EM-ers die dit vinden?

Of zijn er alleen maar mensen die me nu mteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

Bij ons wel. Een paar vrienden van me doen C&M, en die doen echt geen flikker. Helft van de tijd wegblijven en zo, en in oktober al zeggen dat je niks hoeft te doen en dat je het examen al bijna hebt gehaald. Ik heb N&T gekozen, maar wilde switchen naar C&M of E&M (kon niet) dus da's best wel kut als je dat hoort.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3072339
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:45 schreef Hendigebaal het volgende:
Hmmm... Ng/Nt'ers zijn slimmer....
Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.

CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.

Dus, nee, CM/EM is in het algemeen niet makkelijker dan NT/NG.

It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 6 februari 2002 @ 20:48:27 #20
11923 I.R.Baboon
pi_3072431
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 20:42 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Ach, wat een onzin. Ze zijn beter in exacte vakken, niet slimmer.

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is.

Dat zeggen de mensen met C&M bij ons altijd.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:03:53 #21
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3072764
quote:

[..]

Ik heb bij ons op school nog nooit gemerkt dat CM/EM'ers het makkelijker zouden hebben dan de mensen met natuurprofielen. Ik vraag me ook af waar het hardnekkige vooroordeel vandaan komt dat C&M een pretpakket is. Ik denk op zich wel dat je exacte vakken 'moeilijker' kunt noemen dan talen en geschiedenis, maar daar staat tegenover dat je daarvoor veel moet doen. Een taal moet je altijd bijhouden, als je wiskunde snapt dan snap je het gewoon.

Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
quote:
CM/EM'ers hebben ook meer vakken, dus meer toetsen in repetitieweken. In de vijfde heb ik een week gehad met 14 toetsen, waar sommige NT'ers gewoon 2 dagen vrij waren.
Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.

Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren .

pi_3072843
quote:

Dat zegt helemaal nix
pi_3073201
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:03 schreef jolanda het volgende:
Vind ik niet. Voor talen moet je net zo goed inzicht hebben als voor wiskunde. De een begrijpt bepaalde dingen sneller dan de ander, ongeacht talen of exacte vakken.
Ja, maar voor wiskunde hoef je geen woordenlijsten te leren of grammatica. Mensen met taalgevoel hebben het natuurlijk makkelijker, maar ik denk dat wiskunde meer op inzicht aankomt dan talen.
quote:
Bij ons op school juist andersom. CM/EM'ers hebben bij ons vaak maar 6 vakken, terwijl wij, NG/NT'ers, er vaak 9 hebben. Ligt natuurlijk maar net aan de manier hoe een school het examenprogramma aflegt.
Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
quote:
Ik denk niet dat er veel verschil zit tussen NG en EM, alhoewel ik als NG'er wel eens het idee heb, het drukker te hebben dan EM'ers. Maar dat zal wel schijn zijn, bij zo'n opmerking krijg ik meestal gelijk de wind van voren .
Zoals ik nu krijg door te zeggen dat CM'ers het niet makkelijker hebben bedoel je . Het hangt ook heel sterk van de persoon af, ik denk toch niet dat je kunt zeggen dat NT over het algemeen echt zwaarder is dan CM of EM.
pi_3073211
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:07 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal nix

Ut was ook maar een voorbeeldje.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:35:09 #25
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3073517
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:21 schreef Meneer_Aart het volgende:
Dat snap ik niet, een C&M-pakket moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn? Ik heb bijv. tekenen, frans 2, latijn en wiskunde A1 in m'n profiel. Een NT-er heeft natuurkunde2, scheikunde2 en wiskunde B2. Of vergis ik me heel erg?
CM'ers hebben bij ons nog nooit Frans 2 en Duits 2 in de repetitieweek gehad, scheelt al weer 2 vakken. Tekenen en handvaardigheid is allemaal praktisch, alleen ckv2 is leren, en ook dat wordt niet alle keren getoetst.
NT mensen hebben bij ons Natuurkunde 1 en 2 in de 5de apart getoetst gekregen, scheelt ook weer 1 vak. Verder wordt aardrijkskunde ook lang niet altijd in de repetitieweken opgenomen, weer een vak minder voor EM. Terwijl ik, met mijn NG profiel, nog nooit een week heb gehad, waarbij ik profielvakken niet hoefde te doen. Ook heb ik in mijn vrije deel vakken zitten die altijd weer getoetst worden in de repetitieweek.
Het zal mijn eigen schuld wel geweest zijn
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:37:18 #26
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_3073556
verschil in profielwerkstuk.

Copy paste uit andere topic:

"CM en EM moeten voor hun profielwerkstuk gewoon een literatuuronderzoek doen (dat betekent voor sommigen: letterlijk overschrijven) terwijl NG en NT zelf experimenten moeten bedenken, uitvoeren, gegevens analyseren, vergelijken met theorie en conclusies trekken... Dat is toch best wel een verschil...
En toch is CM/EM en NG/NT beide vwo... "

We hebben op school ook een discussie gehad of NG/NT moeilijker is dan CM/EM...

Een paar mensen uit m'n klas (NG/NT) hebben bijv Economie als vrije deel vak.
Zij zeggen dat Economie gewoon een *leer-vak* is... je hoeft er niet uitzonderlijk slim voor te zijn, terwijl ze voor NG/NT vakken toch veel meer moeten nadenken enzo => dus dat het moeilijker is.

Zo verbaasde een klasgenoot (NG + geschiedenis) zich over hoeveel ze moet kennen voor GS, nl bijna niks. Heel Geschiedenis is maar een paar dunne boekjes wat ze moet kennen voor haar examen, dat is toch iets anders dan wat ze voor bijv Biologie of Natuurkunde moet kennen...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_3073673
naar mijn idee is CM wel het makkelijkst

minder moeilijke vakken enzow

maarjah dat ligt natuurlijk ook aan de persoon...als je goed in talen bent is CM natuurlijk makkelijker

Bush: "Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is" [b] Loesje [/b]
pi_3073697
Ok, kortom: het hangt van de school, hoe de repetitieweken ingedeeld zijn, de leerstof (want geschiedenis is bij ons wel heel veel), en met name de instelling en capaciteiten van een leerling. Voor mij zou NT een hel zijn, voor een willekeurige NT-leerling zou een pakket met 3 extra talen minder tof zijn.
  woensdag 6 februari 2002 @ 21:53:26 #29
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3073785
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 21:46 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ok, kortom: het hangt van de school, hoe de repetitieweken ingedeeld zijn, de leerstof (want geschiedenis is bij ons wel heel veel), en met name de instelling en capaciteiten van een leerling. Voor mij zou NT een hel zijn, voor een willekeurige NT-leerling zou een pakket met 3 extra talen minder tof zijn.
En daarom is het ook meer dan logisch dat je strax alleen nog Frans of Duits hoeft te volgen
pi_3074066
Ik concludeer nu dat iedereen het heeft over C&M. Daar weet ik niks van, maar ik heb N&T een tijdje gedaan, en E&M ben ik nu meebezig. En het is echt niet makkelijker hoor. Gewoon arrogante uitspraken van mensen die N&T doen. Ook een belangrijke reden voor profielwissel is de mongolen waarbij ik in de klas zat bij N&T/N&G. Allemaal sociaal gestoord, nee, dat worden niet mijn collega's.

Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.

woensdag 6 februari 2002 @ 22:20:40 #31
1669 jolanda
Zo blauw als roet!
pi_3074198
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 22:13 schreef Cambridge het volgende:
Allemaal sociaal gestoord, nee, dat worden niet mijn collega's.
Hoeft niet op alle scholen zo te zijn natuurlijk.
Dat wilde ik inderdaad wel even horen ja.
  donderdag 7 februari 2002 @ 12:49:12 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_3079232
het zal best zo zijn

maar wat ik zeker weet is dat Cultuur en Maatschappij het makkelijkste is voor iedereen

donderdag 7 februari 2002 @ 16:39:35 #33
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_3082440
CM is zeker wel het makkelijkst, maar soms neemt het wel heel veel tijd in beslag, bv als je een hele berg tekeningen moet maken. Dan ben je langer bezig dan iemand van het andere profiel die iets praktisch moet maken. NT/NG is vooral moeilijk door Wiskunde B, Wiskunde A1,2 (EM) is ook nog redelijk pittig maar Wiskunde a1 (CM) is echt de makkelijste vorm wiskunde.
Ik zelf doe EM vwo (5e klas) maar kheb het beetje onderschat, want economie is HEEL zwaar vak.
Ik quote een CM-er uit mijn klas:
quote:
Ik hou helemaal niet zo van tekenen hoor. Maar ja, ik kan geen scheikunde, geen economie en ben slecht in wiskunde. Ben eigenlijk een beetje een debieltje
  donderdag 7 februari 2002 @ 17:40:04 #34
12323 red-dragon
beware of the dragon
pi_3083358
Als ik kijk wat die mensen met CM of CE moeten doen, en ik vergelijk dat met wat ik moet doen (NG) dan vind ik dat CM en EM makkelijker zijn dan NT of NG
fair fight.... I'll take survival over chivalry any day !
  donderdag 7 februari 2002 @ 17:44:53 #35
22259 Fogerty
slapende account
pi_3083433
Ik denk dat CM zeker kwa niveau het makkelijkst is, maar niet per se kwa hoeveelheid werk. Ik ken genoeg NT-mensen die voor natuurkunde, scheikunde, wiskunde B1,2 geen reet hoeven te doen om het te halen, en ervan balen dat ze voor Latijn, Frans e.d. wel wat moeten doen. Want daar kom je er niet alleen met talent, maar moet je ook boeken lezen, achtergrondinformatie kennen etc.

Waar ik zelf wel altijd van heb gebaald is dat, omdat CM over het algemeen gezien wordt als het makkelijkst (terecht, denk ik), dat als je dat dan kiest vanuit je interesse, iedereen denkt dat je het koos omdat je niets anders kunt

Hieperdepiep hoera!
pi_3086390
Ik heb wel gehoord dat de M profielen makkelijker zijn dan de N profielen maar ik denk toch dat het aan jezelf ligt. Als je heel erg slecht bent in talen zijn CM en EM natuurlijk moeilijker dan NG en NT.
En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
pi_3087520
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
En ik wil gewoon nog ff kwijt dat ze die profielen echt moeten afschaffen. Nog nooit zo'n slecht iets meegemaakt op school
Mee eens. Ik had namelijk best Natuurkunde bij mijn E&M-profiel willen hebben, maar ja...
pi_3105571
Ik denk niet dat het veel moeilijker zal zijn
Ligt eraan wat je namelijk het beste ligt...ik doe zelf Maatschappij en een vriendin van mij Natuur.
Ik ben heel slecht in Natuurkunde/scheikunde e.d. en zij is weer slecht in economie en geschiedenis...ligt er dus maar net aan wat je het beste kan
pi_3105585
Er zijn best veel mensen die maatschappij zijn gaan doen omdat ze natuur niet aankonden

Of andersom, mensen die geen idee hadden wat ze willen, dus maar natuur zijn gaan doen omdat dat het moeilijkste is.

Are you pondering what I'm pondering?
  zaterdag 9 februari 2002 @ 15:26:46 #40
11923 I.R.Baboon
pi_3105592
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:

Inderdaad. Ik zou het liefst een profiel met Geschiedenis en Aardrijkskunde hebben gehad, met wiskunde A2, maar zonder talen.
pi_3105839
*&m is echt 1000 keer simpeler dan een natuurprofiel!! je kan er ook veel minder mee. C&M kan je naar de kunstacedemie of priester mee worden....of natuurlijk leraar
zo kan die wel weer...
  zondag 10 februari 2002 @ 00:48:55 #42
16842 PsYcHeDeLiC
HaaizeideHaaiHooizeihetHooi
pi_3110475
hmm nou.. ik heb CM gedaan (met WiA2 en EC2 in mn vrije deel erbij.. dus werd eigenlijk E&CM zonder AK) en ik doe nu een hbo opleiding informatica.. dus ik zou niet zeggen dat je er niks mee kunt. t is goed dat er in elk profiel wiskunde zit.. want veel opleidingen vragen dat wel (in geringe mate).. mijn opleiding vroeg bijvoorbeeld wiskunde A op havo 3 niveau.

en of t makkelijk is of niet.. ik denk dat dat vooral afhangt van wat je kunt. Als je een vette wiskundeknobbel hebt dan is zo'n natuurprofiel een eitje voor je, terwijl iemand met een talenknobbel makkelijker door een maatschappijprofiel zal komen.

Geef mij maar een joint, zei de goudvis, dan word ik haai.
pi_3167876
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:

Marjolein

*Tomaat*

*Scheldwoord*

Ik denk zelf dat e/m en n/t de moelijkere profielen zijn, en n/g en c/m de 'makkelijkere'.

Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEE

N/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEE

Allemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.

Heppie de Peppie.....
pi_3167907
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 22:34 schreef Fortuna het volgende:
Dit is ook duidelijk te zien aan de vakken die erin zitten.
E/m:
Gesch TWEE
Eco TWEE
WisA TWEE

N/T
Nat TWEE
Schei TWEE
Wis B TWEE

Allemaal vakken met een tweetje dus! Oke, bij C & M heb je wel talen 2 , maar dat zijn vaak ook alleen maar teksten.

C/M

Frans TWEE
Duits TWEE
evt. Latijn
Tekenen/Muziek/Handvaardigheid

De talen 2 zijn niet alleen maar teksten, integendeel. Luister- en spreekvaardigheid is zeker in de 4e en 5e klas behoorlijk zwaar. En tekenen en handvaardigheid moet je ook niet onderschatten, daar ben je de meeste uren aan kwijt.

O ja en bij N/G : Biologie TWEE

pi_3168012
Oke, daar heb je wel gelijk in. Laten we dan zeggen dat alle profielen zo ongeveer even zwaar zijn! daar kan ik nog het beste mee leven, als er dan toch een concessie moet komen
Heppie de Peppie.....
pi_3168040
pi_3168948
Ik doe zelf 6 vwo en dan e/m dus ik weet waar ik over praat. Het zeer zeker zo dat de maatschappij profielen voor ieder soort leerling een peuleschilletje is in vergelijking met natuur profielen. Als grootste verschil is er wiskunde. Dat wiskunde A is veel makkelijker als wiskunde B. Dat is bij ons op school echt mega moeilijk.

(gemiddeld SE punt wiskunde B :4,5 terwijl daar de slimmeriken zitten, tegenover wiskunde A: 6,8)

Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.

vrijdag 15 februari 2002 @ 00:44:41 #48
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_3169312
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 22:49 schreef Fortuna het volgende:
Oke, daar heb je wel gelijk in. Laten we dan zeggen dat alle profielen zo ongeveer even zwaar zijn! daar kan ik nog het beste mee leven, als er dan toch een concessie moet komen
Laten we het zo zeggen:

CM/EM = veel

NG/NT = moeilijk

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_3184735
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 00:10 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Ook zijn natuur en scheikunde veel pittiger dan pret vakken als aardrijkskunde of geschiedenis. Economie is dan een middenweg, maar daar staat weer tegenover dat biologie weer moeilijker is.
Wat een bullshit. Natuurkunde is echt een eitje, sorry dat ik het zeg hoor, maar Natuurkunde heb ik nooit moeilijk gevonden. En waarom zou Biologie moeilijker zijn dan Economie?
pi_3186425
Ik heb zelf CM, en bij ons in de groep is wel duidelijk geworden dat de NG/NT mensen het veel zwaarder hebben dan wij. Vooral met de praktische opdrachten in de 4e en 5e, die waren veel uitgebreider en ingewikkelder dan die van ons.

Ook wat toetsen betreft moeten NG/NT mensen veel meer hoofdstukken leren (afgelopen schoolonderzoek bijvoorbeeld 8 hoofdstukken wiskunde, wij maar 3)..

Bij CM/EM profielen is het dan wel weer zo dat wij allemaal oersaaie onderwerpen behandelen (bij aardrijkskunde en geschiedenis bijvoorbeeld ) en ook de werkstukken zijn geen pretje (boeken nakauwen en herschrijven en afgerekend worden op kopiëren bah!). Toch hebben wij het een stuk relaxter dan NG/NT mensen.. (wij hoeven bijvoorbeeld ook vrijwel nooit huiswerk meer te maken, terwijl de b-klas elke week moet zwoegen om alles bij te houden)

maandag 18 februari 2002 @ 23:18:40 #51
21635 Fortuna
Toedeledoosie
pi_3216055
quote:
Op vrijdag 15 februari 2002 00:44 schreef terabyte het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen:

CM/EM = veel

NG/NT = moeilijk

Ook niet mee eens.. Heb je ooit eens in één van de zes boeken van economie 2 gekeken?
Heppie de Peppie.....
  dinsdag 19 februari 2002 @ 09:59:48 #52
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_3218587
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:18 schreef Fortuna het volgende:

[..]

Ook niet mee eens.. Heb je ooit eens in één van de zes boeken van economie 2 gekeken?

Dan niet.

Heb je ooit in 1 van m'n 10 NA12 boeken gekeken?

dinsdag 19 februari 2002 @ 14:59:38 #53
21635 Fortuna
Toedeledoosie
pi_3222154
Mij hoor je niet zeggen dat dat niet moeilijk is.. maarem ga nou niet zeggen dat e&m alleen maar veel is..
Heppie de Peppie.....
  vrijdag 22 februari 2002 @ 00:48:27 #54
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_3257133
E&M zou moeilijk zijn vanwege EC1,2?

Ik heb N&T met EC1,2 en M&O..

FA2,DU2 lijken mij bijzonder *piep*..
Biologie vind ik saai, en is naar mijn idee ook erg pittig. N&T is met WB2 en NA2 ook lastig.

Over het algemeen is de Economie kant toch echt makkelijker denk ik. Voor mezelf zou E&M het makkelijkst zijn..

Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  vrijdag 22 februari 2002 @ 23:03:44 #55
21635 Fortuna
Toedeledoosie
pi_3268915
en voor mij de C/M kant... (jaja DU2 en FRA2 dus)

SNIK verkeerd gekozen...

Ik haaaaaaaaaaaaat eco!

Heppie de Peppie.....
pi_3277539
cm/em zijn dus duidelijk makkelijker dan ng/nt!!!

ik doe zelf ng met sk2 na2 en inf.

de cm/em profielen worden bij ons op school niet voor niets "knip en plak" of "knutsel" profielen genoemd.

wat ze moeten doen is echt een eitje, ze hebben misschien meer handelingsdelen, maar vergelijk de wiskunde eens, vergelijk een vak als aardrijkskunde of geschiedenis eens met natuurkunde of scheikunde!! en die cm'ers maar roepen dat ze minstens zo'n moeilijk profiel hebben als de ng'ers ga nou toch gauw weg!! pure onzin

zondag 24 februari 2002 @ 20:45:25 #57
21635 Fortuna
Toedeledoosie
pi_3287109
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 21:42 schreef jovdsjaak het volgende:
cm/em zijn dus duidelijk makkelijker dan ng/nt!!!

ik doe zelf ng met sk2 na2 en inf.

de cm/em profielen worden bij ons op school niet voor niets "knip en plak" of "knutsel" profielen genoemd.

wat ze moeten doen is echt een eitje, ze hebben misschien meer handelingsdelen, maar vergelijk de wiskunde eens, vergelijk een vak als aardrijkskunde of geschiedenis eens met natuurkunde of scheikunde!! en die cm'ers maar roepen dat ze minstens zo'n moeilijk profiel hebben als de ng'ers ga nou toch gauw weg!! pure onzin

Het gras bij de buren is altijd groener he?
Heppie de Peppie.....
  dinsdag 5 maart 2002 @ 12:55:37 #58
24264 Leg0las
Ph33r my m4d skillz
pi_3391856
Ik doe nu NG met Wiskunde B1,2 en ik heb alleen moeite met mijn Natuurkunde, niet omdat het nou zo een gigantisch moeilijk vak is maar omdat wij een of andere oude lul van 65 hebben die nog geen zand in de sahara kan vinden. Het is om redelijk gek van te worden, ik heb net mijn Natk. praktikum gehad en sta nu een 5,4 voor Natk... niet bepaald slecht al zeg ik het zelf. Voor de rest van mijn vakken sta ik 7-ens en 8-en dus ik zou zeggen dat heel de 2e Fase op zich gewoon GIGANTISCH makkelijk is.
Ja okee...
pi_8684354
Of C& M moeilijk is hangt ook van je keuzes af:

Bij ons op school kun je ipv CKV kiezen tussen muziek, tekenen en aardrijkskunde. Als je dan aardrijkskunde kiest, heb je veel talen, en geen knip en plakprofiel.
Ikzelf ga C&M met Latijn, Grieks en Ec 1 kiezen. Samen is dat 5280 uur, en ik denk dat de meeste N&T'ers dat niet halen.

Great minds discuss ideas. Normal minds discuss events. Small minds discuss other people's business.
pi_8684744
Ik denk niet dat EM/CM-ers het makkelijker hebben... Mensen met NG/NT Hebben volgens mij gewoon meer aanleg voor exacte vakken en CM-ers voor talen. Exacte vakken zijn dus niet moeilijker voor hun.

Ik wil graag talen leren, dus ik doe CM. Maar misschien wil ik nog iets in de zorg doen, dus heb ik in me vrije deel biologie en wiskunde A1,2 voor het geval dat ik de economische richting op ga...

Ik heb 17 vakken (met osb, lett. en andere verplichte Tweede Fase vakken waarvoor je geen les hoeft te volgen), sommige NT-ers hebben maar 13 of 14 vakken. Het is voor mij onmogelijk om me voor alle vakken evenveel in te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jummy op 24-02-2003 15:49]

If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8684803
quote:
Op maandag 18 februari 2002 23:18 schreef Fortuna het volgende:

[..]

Inderdaad. Kloten moeilijk is dat! Grrrrrr..
pi_8686393
Hoe kun je nou in vredesnaam inzicht hebben in een taal of geschiedenis en aardrijkskunde. Daarvoor hoef je alleen dingen uit je hoofd te leren. En als je op havo/vwo zit dan kun je heus wel leren. Voor vakken als wiskunde, natuurkunde en scheikunde komt het veel meer op inzicht aan. Je hoeft daar niet eens iets uit je hoofd te leren, want daar heb je een BiNaS voor. En het eerdere bericht over profielwerkstukken ben ik het ook mee eens. Wij NG/NT-ers moeten allemaal experimenten doen en CM/EM-ers hoeven alleen wat dingen op te zoeken op internet of boeken.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_8686921
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:10 schreef rthls het volgende:
Hoe kun je nou in vredesnaam inzicht hebben in een taal of geschiedenis en aardrijkskunde. Daarvoor hoef je alleen dingen uit je hoofd te leren. En als je op havo/vwo zit dan kun je heus wel leren. Voor vakken als wiskunde, natuurkunde en scheikunde komt het veel meer op inzicht aan. Je hoeft daar niet eens iets uit je hoofd te leren, want daar heb je een BiNaS voor. En het eerdere bericht over profielwerkstukken ben ik het ook mee eens. Wij NG/NT-ers moeten allemaal experimenten doen en CM/EM-ers hoeven alleen wat dingen op te zoeken op internet of boeken.
Lul niet zo joh!!

Voor talen moet je dus echt wel inzicht in hebben hoor, ik zelf doe c&m

4vwo en we krijgen heel veel teksten en luistertoetsen en daar kun je

niks voor leren, we moeten ook wel woordjes leren maar dat telt lang

niet zo zwaar mee als teksten.

Voor geschiedenis moet je trouwens ook niet alleen leren maar ook het

kunnen toepassen en daar moet je inzicht voor hebben.

Het ligt er gewoon maar aan waar je het best in bent.

Ik ken genoeg NG/NT mensen die voor frans een drie of vier staan en

dat komt heus niet alleen doordat ze de woordjes niet goed kennen.

pi_8693495
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:34 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

Lul niet zo joh!!

Volgens mij, moet je om een tekst te kunnen begrijpen, toch wel de woorden die erin staan kennen en de grammatica snappen, wat je doet door het goed te leren. Voor luistertoetsen moet je gewoon goed naar de leraar luisteren en zelf de uitspraak oefenen, allemaal een kwestie van leren.
  maandag 24 februari 2003 @ 20:31:24 #65
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_8693520
Ach, ik denk niet zozeer dat CM/EM makkelijker is dan NG/NT (ik doe zelf Havo 5 N&G) maar ik denk dat NT/NG moeilijker overkomt omdat iemand die Natuurstroom doet gerust snapt waar mensen van CM/EM het over hebben als ze het over geschiedenis of zo hebben terwijl mensen van CM/EM er geen bal van zullen snappen als iemand van NT/NG begint over scheikunde, natuurkunde etc.
pi_8695740
Zelf doe ik N&T met N&G, Latijn, informatica, geschiedenis2 en economie 12, ik zit nu in 4VWO. IMHO is op mijn school E&M veel makkelijker dan N&T/G. Als ik een geschiedenis of economie proefwerk heb lees ik het even over en dan is dat voldoende. Zeker bij geschiedenis, bij economie ben ik haast nooit in de les vanwege dubbele uren. In de economie-klas heeft bijna iedereen goede cijfers.
Voor een wis-/natuur-/scheikunde proefwerk moet ik er wel goed voor gaan leren. Als je dat even door leest kan je het proefwerk niet even maken, dan moet je het echt exact doorhebben. Je moet niet een beetje vaag weten hoe het in elkaar zit, zoals bij geschiedenis. Bij de exacte vakken zijn er genoeg mensen die altijd huiswerk doen en altijd goed leren en die dan alsnog een drie halen. Dat zie je bij de E&M vakken haast nooit. En laat ik het maar niet over C&M hebben, dat stelt IMHO niks voor.
pi_8695863
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:34 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

Lul niet zo joh!!

Dat inzicht in talen ontbreekt een beetje bij jou aan je manier van schrijven te zien..
Het inzicht in een taal is natuurlijk een ander inzicht dan in een exact vak. Maar een taal is naar mijn mening toch een stuk minder complex dan bijvoorbeeld scheikunde. Voor bijvoorbeeld Latijn moet je een flinke hoeveelheid rijtjes leren, maar dat is het dan ook. Bij scheikunde moet je elke keer weer een onderwerp bestuderen en kennen.
pi_8696494
Ik zit nu in 5 VWO N&T met ece, if en bie.
Economie 1 is gewoon té makkelijk, net zoals natuurkunde 1&2, scheikunde 1&2 en wisB1,2.
Bij Economie hoef je alleen maar te weten hoe je grafiekjes kan tekenen en hoe je deze moet aflezen.
Nat en skt zijn zo makkelijk omdat alles wat je nodig hebt in BINAS staat. Als je dit eenmaal weet hoef je, vooral bij nat, niks te leren of te doen. Ik had laatst de hele periode niks gedaan, ik wist nauwelijks waar het hoofdstuk over ging en haalde toch een 9.3 doordat ik de juiste formules uit BINAS had gehaald.
Bij skt is het zelfde verhaal, als je eenmaal weet welke tabel in BINAS je moet gebruiken kan je alle proefwerken simpel maken.
Wis B1,2 is ook al z'n loos vaak, er staat een uitleg en daarna tig sommen hierover, meestal maak ik alleen de eerste en check of ik hem goed heb (wat bijna altijd zo is) en doe ik vervolgens een week niks.

dus mijn mening: alle profielen moeten moeilijker gemaakt worden

Als zuurstof in 1774 werd ontdekt door Joseph Priestly, wat ademden de mensen dan voor die tijd in?
pi_8697805
Ik doe c&m en ik vin et zwaar kut omdat ik met die talen zit. Ik had beter e&m kunnen doen, maargoed ik kan ook geen economie.
OK ff to the point, het ligt er natuurlijk aan waar je beter in bent, die exacte mensjes kunnen meestal geen talen, dat is moeilijk voor hen, die talen mensjes kunnen weer keen natuurkunde dus jah...
Maar goed ik doe dus c&m met bio 1,2 en als als natuurkunde en scheikunde net zoveel stof en net zo moeilijk is, dan lijkt me n&t en n&g me tog eg moeilijker..
pi_8698336
quote:
Op maandag 24 februari 2003 21:48 schreef Maarten_k het volgende:

[..]

Dat inzicht in talen ontbreekt een beetje bij jou aan je manier van schrijven te zien..

Ohh, hoezo dat dan??
pi_8707329
quote:
Op maandag 24 februari 2003 20:31 schreef Meierij het volgende:
Ach, ik denk niet zozeer dat CM/EM makkelijker is dan NG/NT (ik doe zelf Havo 5 N&G) maar ik denk dat NT/NG moeilijker overkomt omdat iemand die Natuurstroom doet gerust snapt waar mensen van CM/EM het over hebben als ze het over geschiedenis of zo hebben terwijl mensen van CM/EM er geen bal van zullen snappen als iemand van NT/NG begint over scheikunde, natuurkunde etc.
Juist en daarom is NG/NT moeilijker.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 14:53:06 #72
40212 Meierij
My god has a hammer...
pi_8709342
Tja, misschien toch wel. Doe zelf N&G en vind eigenlijk alleen wiskunde beetje moeilijk.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:02:51 #73
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8710611
Als ik naar de leerlingen bij ons op school kijk, moet ik zeggen dat NG/NT leerlingen over het algemeen slimmer zijn dan CM/EM leerlingen.
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:04:45 #74
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8710642
Waarom zouden exacte mensen geen talen kunnen ?

Logische talen zoals Latijn en Duits zijn juist vrij in de trek bij exacte mensen aangezien daar een degelijke structuur in de grammatica zit.

pi_8710698
quote:
Op woensdag 6 februari 2002 18:29 schreef Aphrodite het volgende:

Of zijn er alleen maar mensen die me nu meteen gaan bekogelen met scheldwoorden en tomaten?

Marjolein

ligt er maar net aan waar je goed in bent lijkt mij..als je geweldig bent met scheikunde enzow hoeft t niet moeilijker te zijn toch. k denk dat daar ook wel rekening mee is gehouden dat de hoeveelheid wel eerlijk verdeeld is zeg maar over die profielen. (heb zelf trouwens havo EM gedaan)
  maandag 3 maart 2003 @ 18:21:31 #76
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_8839044
Het is wel veel onzin weer hor wat je allemaal voorbij hoort komen. Het heeft echt allemaal met aanleg te maken. Ik ken zat mensen die geen reet voor natuurkunde en wiskunde hoeven te doen, maar altijd een onvoldoende voor de alpha-vakken halen, ook al doen ze nog zo hun best.

Geloof me een vak als Frans of Duits 2 is echt geen eitje. In de zesde klas wordt er wel leuk van je verwacht dat je presentaties over moeilijke onderwerpen in desbetreffende taal doet.

Afrika Paprika
pi_8840723
ik vind niet dat CM/EM makkelijker is dan NG/NT. Ik doe zelf CM, maar heb er nog best wel veel moeite mee, wiskunde gaat hartstikke top, maar de vakken zoals ckv gaan helemaal niet goed, omdat je daar zoveel voor moet leren ( ja ook voor ckv3) het is maar net waar je aanleg voor hebt, ik ben wel goed in de talen, maar niet in natuurkunde/scheikunde/biologie, dus daarom heb ik CM gekozen met economie in me vrije ruimte. Als je goed bent in natuurkunde/scheikunde/biologie is dat makkelijk voor je, maar met de talen heb je weer veel moeite, dus ik denk niet dat het ene profiel veel moeilijker is dan de andere.

En hier hebben de mensen met CM/EM meestal net zoveel reps als de mensen met NG/NT, dus daar zit bij ons op school ook geen verschil in.

dinsdag 4 maart 2003 @ 13:41:30 #78
11923 I.R.Baboon
pi_8857161
Veeeeeeeeeeeel makkelijker.

.

pi_8860824
Zucht, sommige mensen
pi_8860850
Ik geloof er niets van dat het makkelijker is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')