Het is een erg groot, gevarieerd en flink glooiend park, hè - uniek in Nederland. Hoewel Nijmegen, zoals bekend, op de stuwwallen ontstaan in de laatste IJstijd ligt, op een prachtige heuvelrug, te midden van een groot glooiend gebied, zijn juist de glooiingen van het Goffertpark (waardoor het zich zo uitstekend leent voor een concert) niet natuurlijk, maar kunstmatig. Jawel. Aangelegd in de jaren dertig in het kader van de zogeheten Werkverschaffing door arme, werkloze sloebers. Met de schop, de kruiwagen en de schoffel. Tientallen meters hoogteverschil, op een terrein van 83 ha. Denk je eens in: het Vondelpark is slechts 47 ha groot. Veel mensen weten dat niet.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:24 schreef Diaan73 het volgende:
Amerikaan?
Mooie locatie trouwens, dat Goffertpark![]()
Interessante informatie.... dat wist ik allemaal niet. Maar ik vind Nijmegen ook een mooie stad.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:44 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is een erg groot, gevarieerd en flink glooiend park, hè - uniek in Nederland. Hoewel Nijmegen, zoals bekend, op de stuwwallen ontstaan in de laatste IJstijd ligt, op een prachtige heuvelrug, te midden van een groot glooiend gebied, zijn juist de glooiingen van het Goffertpark (waardoor het zich zo uitstekend leent voor een concert) niet natuurlijk, maar kunstmatig. Jawel. Aangelegd in de jaren dertig in het kader van de zogeheten Werkverschaffing door arme, werkloze sloebers. Met de schop, de kruiwagen en de schoffel. Tientallen meters hoogteverschil, op een terrein van 83 ha.
Huh?!quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:55 schreef Shingen het volgende:
Emilio estevez?
Heee een nieuw fris usertje?quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:55 schreef Shingen et volgende:
Emilio estevez?
Ik word gewoon bang van je, griezel!quote:
Welkom, welkom, welkom.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:00 schreef Shingen het volgende:
Na al wel een tijdje lid maar lees voornamelijk alleen het nieuws...
Kijk, het begin is er.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:02 schreef pyl het volgende:
Mensen, mensen, dat is toch uit The Omen, met Gregory Peck en die ex van Frank Sinatra, kom, hoe heet ze ook alweer ...
quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:21 schreef pyl het volgende:
Whoah!! In één keer goed. Miskend frenoloogje hoor!
Ook dat is geheel en al correct. Wat een geolied opererend kliekje hebben we toch.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef Gellius het volgende:
Dit moet wel een acteur zijn. Geen spindocter zou toelaten dat een politicus zich zo sinister laat portretteren.
Heeft hij ook een voorkeur voor Sinister Footwear?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:24 schreef pyl het volgende:
[..]
Ook dat is geheel en al correct. Wat een geolied opererend kliekje hebben we toch.
Meneer draagt doorgaans geen schoeisel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:26 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Heeft hij ook een voorkeur voor Sinister Footwear?
Niet alles (lees: niets) serieus nemen, Diaan.quote:
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:31 schreef pyl het volgende:
[..]
Niet alles (lees: niets) serieus nemen, Diaan.![]()
En dat na amper een week ... Diaan toch.quote:
Waaaaaaaaat?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:31 schreef pyl het volgende:
[..]
Niet alles (lees: niets) serieus nemen, Diaan.![]()
Wat dat plaatje betreft....quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:32 schreef pyl het volgende:
[..]
En dat na amper een week ... Diaan toch.![]()
Mooi jaarquote:
Elleboog pyl. Elleboog! En verder ga jij niet!quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:34 schreef pyl het volgende:
GVD, schiet ik dat meisje een keer te hulp ...
![]()
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Elleboog pyl. Elleboog! En verder ga jij niet!
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Elleboog pyl. Elleboog! En verder ga jij niet!
quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
'73? Dan is het zomaar mogelijk dat zijn reïncarnatie onder ons is![]()
"Type"???quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:37 schreef Gellius het volgende:
Het lijkt een rustige, welopgevoede jongen, die pyl, maar ik ken dat type, hoor!
Schei toch uit, man!quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:33 schreef Gellius het volgende:
Ja pyl, wat is dit nu voor ondermijnende praat! We hebben jonge, frisse nieuwe usertjes in ons midden! Die moet je niet onzeker maken.
Kritisch ANWB-lid in Volvo-stationcar met hondenrek.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:39 schreef pyl het volgende:
[..]
"Type"???
Ik behoor tot een select groepje mensen dat niet getypeerd kan worden.![]()
De bezitter van een Volvo Advantage Card kan het heel goed af zonder ANWB. Niet dat ik die Volvo Advantage Card ooit nodig heb gehad, maar enfin.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Kritisch ANWB-lid in Volvo-stationcar met hondenrek.
Ik dacht: een welgemeend hartelijk welkom! Wie vind zoiets nu niet prettig? En waar was gij, Tokij? Jij zat weer met je notitieboekje voor TMF?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:40 schreef Tokay het volgende:
[..]
Schei toch uit, man!![]()
Die is allang weg! Wat zeg ik: die heb jij weggejaagd! Met je vieze gekwijl.![]()
Maagdelijk fris en jong was-ie, met nog geen vijf posts op zijn naam.
Ligt er aan wanneer hij overleden is, natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
'73? Dan is het zomaar mogelijk dat zijn reïncarnatie onder ons is![]()
Maar waar kopen jij en mevrouw jullie matching outdoor-jackets en trekking-sokken dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:42 schreef pyl het volgende:
[..]
De bezitter van een Volvo Advantage Card kan het heel goed af zonder ANWB. Niet dat ik die Volvo Advantage Card ooit nodig heb gehad, maar enfin.
Bij de Volvogarage, natuurlijk. Niet van dat ordinaire ANWB-spul hè.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar waar kopen jij en mevrouw jullie matching outdoor-jackets en trekking-sokken dan?
Nope, sorry pyl...quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef pyl het volgende:
Gellius? Tokay? Misstique?
Nièt! Ik was juist heel blij!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:47 schreef peaceman het volgende:
Je kan jullie ook geen dagje alleen laten he?
Komt er eens een fris usertje... jagen jullie die binnen een paar posts weer weg...
Gellius!quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:53 schreef Gellius het volgende:
Zeg pyl...
Ja, maar wyccie: als iemand boven mij van de trap dondert, ga ik niet eerst eens rustig bekijken wat nu de voor- en wat nu de achterkant is. Ik grijp om het even wat, stel ik me zo voor, opdat mevrouw maar niet verder valt. En in zo'n situatie kun je - per ongeluk - weleens ... ehm ... mistasten. Zo vreemd is dat toch niet?quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:52 schreef wyccie het volgende:
Mag ik nog even iets zeggen over pyls opmerking over "per ongeluk" de tieten aanraken als een vrouw van de trap valt?
Borsten zitten meestal aan de voorkant.
Zo'n bescheiden offer is graag gebracht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:08 schreef wyccie het volgende:
Als jij je handen om haar heen slaat en haar tieten vastpakt, vallen jullie beiden van de trap.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:14 schreef Treinhomo het volgende:
Jong, fris, nieuw usertje meldt zich...
Tsja, da's het lastige van Korsakov.quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:54 schreef Gellius het volgende:
Ja, nu ben ik het alweer vergeten hè?
Jeuj!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:36 schreef Gellius het volgende:
Tokay!
Ik gok op wow!.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:46 schreef pyl het volgende:
w00t?
Het is inderdaad een religieus gebouw, maar geen Harry Potter.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:53 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmmm .... da's lastig te zien, Shingen. Heb je wellicht een betere foto?
Is het een religieus gebouw?
(Toch niet iets van Harry Potter, hè? Die jeugd van tegenwoordig.)
klopt, nu nog de locatie of naam van dit gebouw.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:55 schreef Tokay het volgende:
Een locatie uit de Da Vinci Code?
quote:
Ah, nóg een betrekkelijk fris jong usertje!quote:
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:19 schreef pyl het volgende:
Matterhorn?
Deze berg bevindt zich in het Himalayagebergte.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:19 schreef Shingen het volgende:
himalaya?
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:22 schreef pyl het volgende:
Pfffffff ....... de 8611 meter staan echt niet allemaal op het plaatje, hoor.
K2?
quote:Met zijn 8611 meter is het de op één na hoogste berg ter wereld en volgens kenners de moeilijkste om te beklimmen (bijnaam 'killer mountain' sterftecijfer van 22%).
Mwoah ... ik reken het goed. Het is een zee, om precies te zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:27 schreef wyccie het volgende:
Dat is de planeet aarde.
O, mijn god, het gaat helemaal niet goed met me. Ik las lipstick.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:32 schreef wyccie het volgende:
De K2 kun je niet beklimmen zonder uitrusting. en ik ben niet van plan om een ijspick te gaan kopen. Dus, nee.
Jammer. Anders had ik je wellicht op kunnen vangen, mocht je vallen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:32 schreef wyccie het volgende:
De K2 kun je niet beklimmen zonder uitrusting. en ik ben niet van plan om een ijspick te gaan kopen. Dus, nee.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:41 schreef Tokay het volgende:
O, mijn god, het gaat helemaal niet goed met me. Ik las lipstick.
Gelukkig heb ik geen tieten.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:41 schreef pyl het volgende:
Jammer. Anders had ik je wellicht op kunnen vangen, mocht je vallen.
Nee Diaan, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:58 schreef Diaan73 het volgende:
Wisten jullie dat het vandaag de dag van de oceaan was? Zo nee, bij deze.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:01 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nee Diaan, dat wist ik niet.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: wat is FOK! toch leerzaam!![]()
Nou, kijk eens aan.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:04 schreef Diaan73 het volgende:![]()
![]()
![]()
Het plaatje van Pyl deed me daar aan herinneren.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:49 schreef pyl het volgende:
Ik heb die film wel gezien, ja - per ongeluk.
Heimwee naar de orde van zijn niet meer bestaande vaderland, en naar de rol die het katholicisme in die orde speelde.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:28 schreef Gellius het volgende:
Heimwee naar wat voor mensen van zijn dispositie een betrekkelijk fris nieuw jong geloofje moet zijn?
Hij had het hart op de goede plaats hoor, Diaan.quote:
Ow dat geloof ik meteen... maar toch.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:30 schreef pyl het volgende:
[..]
Hij had het hart op de goede plaats hoor, Diaan.
Heel soms hè? Normaal ben ik niet zo.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:33 schreef Gellius het volgende:
Oppervlakkig hoor, Diaan! Tss.
En Friederikequote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef pyl het volgende:
Jawel, maar Wenen rond de eeuwwende, Gellius, daarna Berlijn en in de jaren dertig Parijs, de stad waarvan hij hield en waarvan hij de zelfkant leerde kennen. En maar weemoedig schrijven over de verloren Donaumonarchie ... Denk je toch eens in!!
Enith Brigithaquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:04 schreef fotoloog het volgende:
Dat lijkt mij Enit Brigitta.
Ligt nu zeker in een doos op zolder?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:46 schreef pyl het volgende:
Ik geloof niet dat ik ooit een van zijn romans heb gelezen. Wel enkele bundels met verzameld journalistiek werk.
Nee hoor, dat was nog in de tijd dat ik een pasje had van de Gemeentebibliotheek.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ligt nu zeker in een doos op zolder?
Zelfs de jonge frisse blommetjes in het park lijken ietwat verlept vandaag.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:07 schreef Gellius het volgende:
Pfft, dit is geen weer voor mij, inderdaad.
Jij gaat de komende dagen mooi met de lift, ventje.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:11 schreef pyl het volgende:
Hierbinnen heerst de airco (én ik heb het raampje open ...), maar buiten, waar ik zojuist noodgedwongen moest zijn, heerst een verschroeiende, lusteloze hitte. Toch heb ik, bij het aanschouwen van rondhangende en fietsende jeugd, hier en daar ook enkele onmiskenbare voordelen van dit weertype in het oog gekregen. Per ongeluk, dat spreekt.
Welk boek is dat eigenlijk, Scrut?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Misschien moet ik mijn boek ook eens opnieuw herlezen.
Ik zal een stukje voorlezen:quote:
quote:Ik hou van de
poëzie van Charles Baudelaire
En van de zekerheid
dat niemand die begrijpt
Mij zelf op kop
Ik hou van de drumtechniek
in 'Just like heaven'
van The Cure
Ik hou van
de balletjes in tomatensaus
van Zwan
met als vervaldatum
januari '94.
Of '95,
daar wil ik vanaf zijn.
Ik hou van mijn
motorfiets 150 cc
MZ
Oostduitse rotzooi
Uit de tijd dat de Oostduitsers
tenminste nog uniek mochten zijn
in het maken van charmante rotzooi
Zoals mijn MZ 150 cc
dat prachtige lelijke machien
met ronde wielen, een heuse
kilometerteller, en
startproblemen
En ik hou van
De Koning der Dierenstraat
in Gent
Want daar is een
nonnenklooster
En een schoenlapper
En een coiffeusesalon met een
te hoog gegrepen naam
En daar is een zelfbedieningszaakje
met de typische grapjas
achter de kassa en zijn
vrouw heeft vermoeide ogen
maar dat is van te veel
glimlachen
En op de koop toe woon
ik zelf in die
Koning der Dierenstraat
En altijd weer probeer ik
te houden van
de plaats waar ik woon
Want hoe triest moet het zijn
om niet te houden van
de plaats waar je woont
En ik hou van de
ouwe huwelijksfoto
van mijn ouders
Want daar moet ik nu
ineens aan denken
Mijn zwartwitte moeder
met een zwartwit geluksboeket
dat lijkt op
een zwartwitte bloemkool
En mijn vader...
Nou ja, mijn vader...
En ik hou van bloemkool
Of nee,
Ik hou niet van bloemkool
En ik hou van
whisky, en ik hou van
sigaretten
En ik hou van, al klinkt het lullig,
van nog meer whisky
En ik hou van nog meer sigaretten
En ik hou nog wel ergens
van
Maar vooral... Vooral hou ik
van jou
Al zal ik het daar vandaag maar
beter niet over hebben
Niet vandaag
Want ik hou van gisteren
En ik hou misschien van morgen
Maar wat daar tussen
ligt... Dat is iets anders...
Want weet je wat het is?
- En noem mij een
pathetische zak, noem mij
een vat vol zelfmedelijden,
noem mij een troosteloos
wrak...
Het is mij om het even -
Want weet je wat het is?
Ik hou van jou en van nog van alles
Maar ik hou niet van dit leven
Ja, wat denk je nou zelf!?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Sheryl Nields?
Tori?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:35 schreef Gellius het volgende:
Tory?
Achter een jongedame op een fietspad zonder inhaalmogelijkheden met de blik op haar getatoeerde kontgewei vind ik ook niet zo. Ik stap dan meestal even af om een sigaretje op te steken of de spaken in mijn voorwiel te controleren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:30 schreef Gellius het volgende:
Ik hou ook niet zo van die navels, inderdaad. En de tot ver op de rug opgetrokken string zal ik ook nooit helemaal begrijpen, vrees ik. Maar goed, dan nog!
Ik neem dit spelletje ALTIJD serieus. Dat weet je toch, ventje?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:32 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, wat denk je nou zelf!?![]()
Neem dit spelletje toch eens serieus, Scrutinizer!![]()
Natuurlijk. Uit "Het mooie kotsende meisje"quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:34 schreef pyl het volgende:
Herman Brusselmans?
Tori Spelling?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:34 schreef pyl het volgende:
Tory Spelling (of hoe spel je dat?)
Ik zal hem niet inkoppen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:40 schreef Tokay het volgende:
Dat komt omdat ze zo ongelooflijk naïef en mutsig is.![]()
Volgens mij behoort hijzelf ook tot dat selecte groepje.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:40 schreef pyl het volgende:
Ik behoor tot een - ik vrees héééééél - select groepje mensen dat Brusselmans maar een poseur vindt.
Whehehe ...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Volgens mij behoort hijzelf ook tot dat selecte groepje.
Toch vond ik De Man Die Werk Vond best leuk. Maar meer heb ik ook niet van hem gelezen. Wel valt het me op dat mijnheer Brusselmans in ieder interview eigenlijk hetzelfde vertelt, of dat interview nu in 1985 of 2005 is afgenomen. Dat verraadt een zeker programmatisch denken, zou je kunnen stellen, maar misschien is er gewoonniet meer. Kan ook.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:40 schreef pyl het volgende:
Ik behoor tot een - ik vrees héééééél - select groepje mensen dat Brusselmans maar een poseur vindt.
Die met het blauwe truitje!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:51 schreef pyl het volgende:
Eva Mendes?
Ja, ik weet ook niet waarom ik haar ken hoor.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:36 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Achter een jongedame op een fietspad zonder inhaalmogelijkheden met de blik op haar getatoeerde kontgewei vind ik ook niet zo. Ik stap dan meestal even af om een sigaretje op te steken of de spaken in mijn voorwiel te controleren.![]()
Zal ik 'm even voor je wegpainten?quote:
Nope. Ik heb wel een bescheiden naaktfoto voor je. Zal ik die dan posten?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:56 schreef pyl het volgende:
Heb jij die foto met het blauwe truitje nog ergens, Tokay?![]()
Dat wás me toch een blauw truitje, mensen!
Ik ga zo weer de file inquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
![]()
Wij hebben hier de welbekende vrijdagmiddagdip. En mijn pc volgens mij ook. Is erg traag, niet vooruit te branden.![]()
Nee, bah.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:05 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nope. Ik heb wel een bescheiden naaktfoto voor je. Zal ik die dan posten?
Okay. Dan niet. Je weet niet wat je mist, hoor!quote:
Da's geen te korte broek, maar een onderbroek.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:08 schreef Gellius het volgende:
De navel zelve is van secundair belang, Tokae. Waar het om gaat is dat zij - óók zij - kennelijk een geestelijke gesteldheid bezit waarin een gedachte als "hé ik heb een navel, laat ik zowel een te korte broek als een te korte trui aantrekken zodat iedereen kan zien dat ik een navel heb" ongemodereerd kan ontstaan, voortleven en zich zelfs in een handeling kan manifesteren.
Ik moest er even naar zoeken, maar volgens mij bedoelde je deze:quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:56 schreef pyl het volgende:
Heb jij die foto met het blauwe truitje nog ergens, Tokay?![]()
Dat wás me toch een blauw truitje, mensen!
In een andere pose:quote:
Maar stel dan dat pyl valt... De arme Eva!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:59 schreef Gellius het volgende:
Niet dat hij naar zoiets taalt, natuurlijk. Hij bestijgt te trap grimmig voor haar uit.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:09 schreef Gellius het volgende:
Misschien vindt ze met grote vertegenwoordigheid van geest bij hem nog ergens houva... - nee. Nee, nee, nee.
Gunst, het idee alleen al!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:23 schreef Gellius het volgende:
Hij mag Eva aan de elleboog meevoeren?
Da's een markant stel, ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:28 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, heb je de echtgenoot van de vrouw van Salman Rushdie wel eens goed bekeken?
Mooie zinquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:28 schreef Gellius het volgende:
Nu ja, heb je de echtgenoot van de vrouw van Salman Rushdie wel eens goed bekeken?
Hallo wakkere!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |