abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3071087
bron : http://www.volkskrant.nl/nieuws/denhaag/1012888463639.html

6 februari 2002 

quote:
Marijke Vos leidt enquête bouwfraude

GroenLinks-Kamerlid Marijke Vos gaat de parlementaire enquête naar de bouwfraude leiden. Tot woede van de VVD kreeg zij gisteren niet alleen de steun van GroenLinks, SP en de kleine christelijke partijen, maar ook van coalitiepartners PvdA en D66. Alleen het CDA steunde VVD-kandidaat Te Veldhuis.   

VVD-fractiesecretaris Weisglas is teleurgesteld en kwaad over de opstelling van de PvdA. 'Uiteindelijk zit je samen in een coalitie en verwacht je steun van je partner. Nu bepaalt de PvdA wat er gebeurt, met de arrogantie van de macht', aldus Weisglas.

Volgens zijn collega Dijksma van de PvdA, die het beraad van fractiesecretarissen voorzat, heeft de continuïteit van kennis een grote rol gespeeld bij de keuze van de voorzitter.

'Naast Vos, die het voorbereidende onderzoek leidde, gaat immers alleen SGP'er Van der Staaij door in de enquêtecommissie.'

'Onzin', vindt Weisglas, die de uitleg bestempelde als 'een gelegenheidsargument'. Volgens hem kan een nieuwe voorzitter het werk van de onderzoekscommissie in een paar dagen oppikken. 'Dat is bij eerdere enquêtes ook gebeurd.'

Bij de PvdA klonk vooral gemor over de kandidaten die de andere partijen naar voren hadden geschoven. Met name de D66-kandidaat Ravesteijn staat de PvdA niet aan. Het is de vraag of zij na de verkiezingen terugkeert in de Kamer. Zij staat twaalfde op de kandidatenlijst van D66. Maar ook CDA'er Ten Hoopen wordt in PvdA-kring als backbencher gezien.

In het beraad is het probleem dat partijen hun coryfeeën in de verkiezingscampagnes in willen zetten wel aan de orde geweest. Maar uitstel tot na de verkie zingen wilde geen van de partijen.

Vos, die als eerste vrouw in de parlementaire geschiedenis een enquête gaat leiden, is blij dat het onderzoek snel kan beginnen. 'De Kamer vindt de enquête belangrijk, dan zou het raar zijn als we maanden zouden wachten.'

Behalve Vos, Ten Hoopen, Ravesteijn en Van der Staaij zullen de Kamerleden Van Heemst (PvdA), en De Wit (SP) in de enquêtecommissie plaatsnemen. De VVD overlegt vandaag met Kamerlid Te Veldhuis of hij nog beschikbaar is voor de commissie.

De VVD moet zich niet zo druk maken, de keuze lag toch voor de hand als ik dit verhaal zo lees. Normaal zou de VVD zich niet druk maken maar omdat de verkiezingen eraan komen opeens wel

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3071103
bouwfraudeot
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3071142
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:14 schreef Strolie75 het volgende:
bouwfraudeot
Welk onderdeel begrijp je niet jongen?

GLG

woensdag 6 februari 2002 @ 18:19:37 #4
10090 waspman
life is sweet
pi_3071149
quote:
De VVD moet zich niet zo druk maken, de keuze lag toch voor de hand als ik dit verhaal zo lees. Normaal zou de VVD zich niet druk maken maar omdat de verkiezingen eraan komen opeens wel

GLG

bullshit...

lees dit stukje uit het brabants dagblad:

quote:
Hoewel het volgens afspraken uit 1999 de beurt was aan de VVD om een enquetevoorzitter te leveren, was ,,continuïteit'' ook een belangrijke reden voor de andere partijen om Marijke Vos te kiezen. Zij leidde ook de tijdelijke commissie en is samen met SGP'er Van der Staaij de enige die in beide commissies zit. Alleen het CDA steunde Te Veldhuis.
zegt genoeg waarom ze zo verontwaardigd zijn, lijkt me zo
pi_3071189
quote:
bouwfraudeot
Tja, dat was ik me ook al aan het bedenken.
Zullen we hem aanvallen op zijn spelling, net zoals hij bij ons doet als hij niks meer weet te zeggen??

Nah.... ik ga me niet tot zijn niveau verlagen.

pi_3071356
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:24 schreef Refragmental het volgende:
Zullen we hem aanvallen op zijn spelling, net zoals hij bij ons doet als hij niks meer weet te zeggen??
Ik zal het even uitleggen voor de mensen die het niet meteen zien: de titel van een topic is beperkt tot een maximum van een vast aantal letters. Er moesten dus een paar letters tussenuit!
Wittgenstein
pi_3071382
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:40 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ik zal het even uitleggen voor de mensen die het niet meteen zien: de titel van een topic is beperkt tot een maximum van een vast aantal letters. Er moesten dus een paar letters tussenuit!

Dat heb ik nu door ja thanks

GLG

pi_3071387
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:24 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Tja, dat was ik me ook al aan het bedenken.

Nah.... ik ga me niet tot zijn niveau verlagen.

dit is niet ontopic kid, opnieuw

GLG

pi_3071392
quote:
bouwfraudeot
Hey kid, dat is niet on-topic

GLG.

pi_3071397
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:40 schreef Koekepan het volgende:
M. Vos leidt enquete bouwfraude: VVD woedend.

Dat past wel. Maar het onderwerp interesseert me verder niet.

I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:47:48 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3071415
Topic-titel door mij aangepast, zodat we nu inhoudelijk verder kunnen gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3071427
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:47 schreef golfer het volgende:
Topic-titel door mij aangepast, zodat we nu inhoudelijk verder kunnen gaan.
thanks
  woensdag 6 februari 2002 @ 18:51:33 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3071442
Die enquete wordt sowieso een schertsvertoning, in gang gezet omdat er nou eenmaal verkiezingen aan zaten te komen en het dan niet zo lekker bekt als je miljoenen fraude onder het tapijt veegt (dat laatste had men natuurlijk het liefst gedaan).

Dus dat een lid van een schertspartij deze schertsvertoning leidt is toepasselijk.

pi_3071453
ik ben overgens wel nieuwsgierig. Zullen er koppen gaan rollen? En dat precies tijdens verkiezingstijd. Ik vind het overgens zelf wel een goeie timing, het geeft aan dat verkiezing los staat van een onderzoek. Niet geheel waar natuurlijk, want menig politicus zal zijn/haar voordeel wel hiermee proberen te halen.

GLG

pi_3071464
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:51 schreef Sniper het volgende:
Dus dat een lid van een schertspartij deze schertsvertoning leidt is toepasselijk.
Als deze 'schertspartij' aan kan tonen wie verantwoordelijk is dat er miljoenen zijn verdwenen (o.a. mijn belastinggeld) dan mogen ze van mij blijven schertsen.

GLG

pi_3071746
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:52 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ik ben overgens wel nieuwsgierig. Zullen er koppen gaan rollen? En dat precies tijdens verkiezingstijd. Ik vind het overgens zelf wel een goeie timing, het geeft aan dat verkiezing los staat van een onderzoek. Niet geheel waar natuurlijk, want menig politicus zal zijn/haar voordeel wel hiermee proberen te halen.
Tuurlijk niet, er heeft bij Paars nog nooit iemand verantwoordelijkheid voor iets genomen.

Maak me eerlijk gezegd ook geen reet uit wie dat onderzoek leid, of dit nu iemand van GL of de VVD is, zolang de onderste steen maar boven komt!

Is natuurlijk belachelijk dat zoals bij de Schipholtunnel een bouwonderneming voor 5 mln fraudeert ze vervolgens een schikking van 1 mln krijgen, tel uit je/hun winst!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3072473
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, er heeft bij Paars nog nooit iemand verantwoordelijkheid voor iets genomen.

Maak me eerlijk gezegd ook geen reet uit wie dat onderzoek leid, of dit nu iemand van GL of de VVD is, zolang de onderste steen maar boven komt!

Is natuurlijk belachelijk dat zoals bij de Schipholtunnel een bouwonderneming voor 5 mln fraudeert ze vervolgens een schikking van 1 mln krijgen, tel uit je/hun winst!

Opbrengsten bouwfroude Schipholtunnel: 5 miljoen...
Te betalen schikking aan de overheid: 1 miljoen...

Het gezicht van VVD'er Weisglas na de benoeming van Marijke Vos tot voorzitter van de parlementaire enquetecomissie...

PRICELESS!

Ik bedoel: het is de VVD die het zo tegen parlementaire enquetes heeft. Er gingen bij de VVD zelfs stemmen op om dit controlemiddel op de democratie af te schaffen! Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt?

En dan toch gaan zeiken dat ze geen voorzitter mochten leveren, want "wij waren aan de beurt, nou hoor, dat is niet eerlijk, boehoe! ") Alsof het een prestigemiddel is dat je onderling verdeelt. Verdorie, ze moeten alleen mensen benoemen die het meest geschikt zijn! Als dat dan toevallig VVD'ers zijn, alles goed en wel.

Marijke Vos van GL is the woman for the job. Ze heeft al veel moeite gestoken in het vooronderzoek. Geef haar de gelegenheid om de klus af te maken, dan pas kun je kritiek uiten.

Ars longa, vita brevis
pi_3074049
'Marijke Vos van GL is the woman for the job. Ze heeft al veel moeite gestoken in het vooronderzoek. Geef haar de gelegenheid om de klus af te maken, dan pas kun je kritiek uiten.'...

ondanks mijn afkeer voor GL sluit ik mij hierbij aan.:)

ik wens ze veel succes al betwijfel ik of onderlinge mondelinge prijsafspraken te bewijzen zijn.

pi_3075042
helemaal met je eens motown.

Wat die zakkenvullers in Den Haag vergeten is dat ze in de tweede kamer, en sommigen ook nog kabinet zitten om het land te regeren en de regering op de handhaving controleren. Wat boeit het nou of hun mannetje voor een of ander onderzoek is gekozen of niet.

Waar gaat het nou om, een onderzoek! Het enige wat die lui interesseert is of ze zelf wel in de partij en in de 2e kamer blijven. Ja dat bereik je inderdaad via de media die de kiezer bereikt. En wanneer sta je in het middelpunt van de media? Als je een parlementaire enquete leidt.

Het is echt triest hoe men daar zeurt over nix!

pi_3076633
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 19:34 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

NOVA sprak vanavond de VVD topman : hij sprak van een goede relatie met de PVDA te hebben en dat er geen ruziesfeer was ontstaan. Blijkbaar kiest de VVD voor een nieuwe taktiek.

GLG

pi_3076636
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 20:51 schreef motown het volgende:

[..]
Marijke Vos van GL is the woman for the job. Ze heeft al veel moeite gestoken in het vooronderzoek. Geef haar de gelegenheid om de klus af te maken, dan pas kun je kritiek uiten.

Mee eens. Ik las paar weken terug al in de krant dat ze ermee bezig is, en progressie boekt, het zou louter onzinnig zijn haar opeens terug te laten trekken.

GLG

donderdag 7 februari 2002 @ 08:02:36 #22
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_3076887
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Belachelijk. De PVDA breekt zomaar eerder gemaakte afspraken, waarin stonden dat de VVD nu aan de beurt is. En als coalitiepartners afspraken zomaar overboord gooien is dat altijd reden om boos te zijn, verkiezingen of niet.
Down[br]Under
pi_3087421
quote:
Op donderdag 07 februari 2002 08:02 schreef MacBeth het volgende:

[..]

Belachelijk. De PVDA breekt zomaar eerder gemaakte afspraken, waarin stonden dat de VVD nu aan de beurt is. En als coalitiepartners afspraken zomaar overboord gooien is dat altijd reden om boos te zijn, verkiezingen of niet.

De parementaire enquete is een van de zwaarste wapens die men heeft om de democratie te beschermen en om ervoor te zorgen dat onze politieke leiders zelf verantwoording afleggen voor hun fouten. Dat moet juist zo onafhankelijk mogelijk proberen, in plaats van het te verdelen als een buit onder de coalitiepartners in politieke achterkamertjes. De voorzitter van de parlementaire enquetecomissie Bijlmerramp was Theo Meijer, een CDA'er. Die partij zat toen ook al in de oppositie. Het is juist beter dat de voorzitter van zo'n commissie niet door de regering maar door de oppositie naar voren wordt geschoven. Ze hadden in de eerste instantie niet dat soort afspraken moeten maken over "wie er nu aan de beurt is". Elke keer dat er een parlementaire enquete komt zal er voor zoiets belangrijks maar een verkiezing gehouden moeten worden in de hele 2e kamer.

En nog afgezien dit alles is het sowiezo hypocriet dat de VVD het niet eerlijk vindt dat zij geen voorzitter mogen leveren, aangezien uitgerekend de VVD het niet zo op parlementaire enquetes heeft (over mijn lijk dat ze dat zomaar afschaffen), en ten tweede gezien hun kamerlid Van den Doel die tijdens de commissie Bijlmerramp ook niet echt lekker heeft gefunctioneerd. (Ja, ja, ik weet het: Tara Singh Varma deed ook mee...)

Ars longa, vita brevis
  donderdag 7 februari 2002 @ 23:47:39 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_3089242
quote:
Op woensdag 06 februari 2002 18:52 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ik ben overgens wel nieuwsgierig. Zullen er koppen gaan rollen?
Wanneer het de kop betreft van iemand die na de verkiezingen (want de uitslag van die enquete komt toch pas na 15 mei) niet meer terug komt wel, anders niet.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')