abonnement Unibet Coolblue
pi_50314659
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:46 schreef Egwene het volgende:


Er staat op de kalender dat Louwes niet mee zou eten, omdat hij naar die cursus moest en voorafgaand aan die cursus nog langs klanten. Hij heeft ergens tegen het einde van de middag thuis wat boterhammen gegeten en is daarna door gegaan naar die klanten en die cursus in Utrecht.
[..]
Er was in de agenda gekrast en gestreept door Louwes.
Louwes Eigen Verhaal Hoofdstuk 3
"Na mijn afspraak in Almere ben ik overigens die middag nog wel langs huis geweest. Ik was daar kort na 15.00 uur en heb toen brood gegeten".
De rest staat in de eerdere postings.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50314790
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:46 schreef Egwene het volgende:

Speciaal voor JanJanJan, dit was dus één van de leugens van Mickmek.
En wat vind je van de leugens van MdH (stukje statistiek), zie 17.23

Ik zou wel bij het MdH weblog willen reageren, maar daar wordt je direct verbannen en weggehoond als intrigant.
pi_50314894
Dit was geen leugen. De politie gaat echt niet dit soort dingen tussen een verklaring van iemand plaatsen. Het stuk verklaring van EL staat tussen aanhalingstekens.

Ik zie trouwens dat de verklaring is weggehaald. Ik type hem morgen helemaal over, dan kunnen jullie het zelf lezen.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50316769
"Website Maurice 7 november 2006.
De eerste verklaring van Louwes
In tegenstelliing tot Michael de J. heeft Louwes elke keer als hij verhoord werd steeds hetzelfde gezegd. Op maandag 27 september 1999 werd Louwes de eerste keer gehoord. Daarvan staat een uitvoerige beschrijving in het Tactisch Journaal. Ik las het juist weer en het is interessant om het nog eens terug te lezen. Daarin staat een aantal opvallende zaken in het licht van al datgene wat er later gebeurd is.
Wat valt jouw op?

"Als belastingadviseur verzorgde hij voor Dhr. en Mw. Wittenberg de aangiften inkomsten/vermogensbelasting. Na het overlijden van Dhr. Wittenburg heeft hij deze werkzaamheden voortgezet voor Mw. Wittenburg. Hij heeft destijds tevens de aangifte succesierecht verzorgd. Op 13-09-1999 is er nieuw testament opgesteld door notaris S. waarin Dhr. Louwes staat vermeld als excecuteur testamentair. In het oude testament wat is opgesteld begin 1997 was Dhr. ter Velde,

Deze ter Velde heeft begin 1997 samen met Mw. Wittenberg het testament opgesteld. Mw. Wittenburg verkeerde in een emotionele toestand i.v. het recentelijk overlijden van haar echtgenoot. Ter Velde zou ge(mis) bruik hebben gemaakt van haar emotionele toestand en zou onder druk van hem ervoor hebben gekozen dat het grootste gedeelde van de erfenis zou gaan naar de enige dochter van Ter Velde. Omdat het echtpaar Wittenburg kinderloos was nam de dochter Ter Velde een bijzondere plaats voor hen in. De erfenis bestond in hoofdzaak uit legaten groot f600.000 en het resterende bedrag kwam toe aan de enige erfgename, de dochter van Ter Velde, ongeveer f.3.200.000.
Destijds had Mw. Wittenburg aangegeven dat onder geen beding het grootste gedeelte van de erfenis zou gaan naar familieleden. De enige persoon waar zij veelvuldig contact mee had was de Fam. Ter Velde. Op een gegeven moment (datum/jaar niet bekend) mocht de dochter van ter Velde een pony kopen van Mw. Wittenburg ter waarde van ongeveer f.6.000/7.000. Echter men vertelde later dat het een paard was geworden met een waarde van f.16.000/17.000. Hierover was zij zeer onstemd. Na van de schrik bekomen te zijn werd zij geconfronteerd door Ter Velde met het verzoek om maar maandelijks een bedrag over te willen maken van f.500,-- i.v.m. stalling van het paard. Ter Velde zou dit niet kunnen opbrengen en onder het mom dat het voor zijn dochter niet leuk zou zijn om snel weer het paard te moeten verkopen heeft Mw. Wittenberg hieraan voldaan (bedragen zijn maandelijks teruggevonden op de bankafschriften).
Louwes denkt dat gelet op voorgaande Mw. Wittenburg in juni/juli van dit jaar heeft besloten om haar testament te gaan wijzigen. In de tijd dat haar echtgenoot nog leefde waren zij al voornemens dat een eventueel vermogen aan een stichting moest worden nagelaten welke tot doel zou moeten hebben: opvang/nazorg voor behandelde psychiatrisch patienten.
De heer S. van de Generale Bank had ook al tegen Mw. Wittenburg gezegd dat zij een stichting in het leven moest roepen voor genoemd doeleinde. Derhalve heeft zij Louwes gevraagd voor zijn vakantie juni/juli '99, om een nieuw testament voor te willen bereiden. Hierbij wilde zij dat Louwes i.p.v. ter Velde executeur-testamentair werd en dat het grootste gedeelde van het vermogen (3.200.000) zou worden nagelaten aan een nog op te richten stichting waarvan Louwes in eerste instantie voorzitter zou worden. Louwes moest tevens direkt bestuursleden aanwijzen. De Stichting zou niet eerder perfect worden dan na overlijden van Mw. Wittenberg. Tevens dient Louwes zorg te dragen voor de uitvaart.
In de aangifte IB/VB van Mw. Wittenberg staat opgenomen een aftrekpost van f.20.700. Dit betreft een betaalde lijfrente die t.g.v. de dochter van ter Velde was gesteld. Deze begunstiging was gewijzigd door ter Velde, hij zou hiervoor gemachtigd zijn door Mw. Wittenberg ten tijde van het opstellen van het eerste testament. Tevens is ter Velde tot op heden gemachtigde van de ING bankrekening. De lijfrentepolis is eveneens onlangs (gelijktijdig met het opstellen nieuw testament) ten gunste gekomen aan de op te richten stichting. In het nieuwe testament zijn als legaten opgenomen de dochter Ter Velde voor een bedrag van f.100.000 en diens echtgenote voor een bedrag van f.40.000.
Louwes heeft tot op heden nimmer contact gehad met ter Velde. Mw. Wittenburg had Louwes uitdrukkelijk verzocht nimmer aan ter Velde mede te delen dat het testament was gewijzigd en dat hij niet meer was aangesteld als executeur-testamentair. Louwes moest zelf de uitvaartverzekering opbellen om er zeker van te zijn dat zij niet toevallig ter Velde in kennis zouden stellen.
Dhr. Louwes is vorige week donderdagmorgen, 23-09-1999, nog bij Mw. Wittenberg in de woning geweest. Gelet op de geluiden van de bovenverdieping nam hij aan dat de werkster er was. Hij heeft toen op haar verzoek de grafrechten opgehaald bij de kerk en bij haar afgegeven. Zij legde hem toen de vraag voor tot welk bedrag zij giften kon doen aan de kerk, hij zou dit uitzoeken en haar die avond terugbellen. 's Avonds om 20.00 uur heeft Louwes vanuit zijn auto (onderweg van Utrecht naar zijn woonplaats Lelystad) met zijn GSM gebeld met Wittenberg en haar meedegedeeld dat m.b.t. de giften er een belastingvrije voet bestaat van 1% over haar inkomen van ongeveer f.175.000 dus f.1.750,-- (dit verklaart wellicht de aantekeningen op de gevonden memo in het woonhuis Zwolschestraat 157). Dhr. Louwes zou ongeveer 21.15/21.30 uut thuis zijn en de verdere avond en nacht thuis zijn gebleven.
Louwerd vertelt dat hij deze maand (sept 99) dan wel juni/juli van dit jaar van Mw. Wittenberg een sleutel had gekregen van het woonhuis. Deze had hij gekregen voor het geval er iets met haar zou gebeuren. Louwes vertelde dat eveneens ter Velde, de buren (fysiotherapeut) en de werkster een sleutel van de woning hebben. Mw. Wittenberg wilde aanvankelijk de sleutel van ter Velde terug hebben, echter durfde de relatie tussen beiden hiermee niet op het spel te zetten. Zij vertelde Louwes wel dat ter Velde geen sleutel mocht krijgen indien zij een nieuwe woning zou betrekken aan het Pothoofd te Deventer".

Lees het bovenstaande nog eens goed en besef dat Louwes in Arnhem o.a. is veroordeeld omdat de Officier van Justitie beweerde:
- Louwes had in Utrecht alleen een handtekening geplaatst bij een cursus en toen was weggegaan om een alibi te creeren (behoorlijk dom dan van Louwes om in zijn eerste verhoor, 2 dagen nadat de weduwe is gevonden, meteen te zeggen dat hij direct na zijn handtekening zetten wegging).
- Louwes een gesprek van 16 seconden had gevoerd met de weduwe en daarin alleen maar gezegd kon hebben "ik kom eraan" of woorden van die strekking.
-Louwes die ochtend niet bij de weduwe was geweest.
En vraag je tenslotte af als jij in de positie als Louwes was geweest en de weduwe had willen vermoorden om uiteindelijk op een of andere manier je haar geld toe te eigenen, en je hebt ook nog de beschikking over een sleutel, of jij dan de moord op deze knullige manier had gepland en uitgevoerd.

P.S. Sommige mensen hebben de paralellen in mijn vorige verhaal over Van Swieten niet herkend. Daarom ook dit stuk uit het tactisch journaal met mijn commentaar. Je moet altijd argwanend zijn als iemand wordt veroordeeld op bijvoorbeeld 5 argumenten. Op een gegeven moment zijn er 4 van de 5 of alle 5 verdwenen. Maar dan komen er weer nieuwe om de hoek en als die ook zwak blijken te zijn dan komen er weer nieuwe. Als een van de eerste 5,4 of 5 zijn verdwenen dan is je zaak over, kapot. En dan is alles wat je later aanbrengt alleen een poging om alsnog te gelijk te halen.

Maurice".

[ Bericht 0% gewijzigd door Mickmek op 11-06-2007 16:51:10 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50318334
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:37 schreef Mickmek het volgende:

Heeft EL dit in de verklaring gezegd?
Dat kan ik er niet uit opmaken hoor.
pi_50320219
Beetje overdreven dat hele ding over te typen, de verklaring staat nog wel bij Maurice, dus is niet weggehaald door Maurice, zoals ik gister dacht.

Nou ja, Eerst wordt ik hier voor leugenaar uitgemaakt door iemand die op Maurice lijkt en nu door Egwene, iemand die veel doet denken aan Stan de Jong.

Wat tussen haakjes staat heeft de politie er tijdens het verhoor op aanwijzing van EL bijgezet.
Lees maar eens goed. Er staat bijvoorbeeld ook tussen haakjes (bedragen zijn maandelijks teruggevonden op bankafschriften). Extra uitleg van EL zelf tijdens het gesprek en daarom tussen haakjes erbij gezet.

Het is niet gebruikelijk dat rechercheurs eigen aantekeningen tussen de verklaringen van mensen gaan doorschrijven. Dat doen ze op eigen velletjes.
Bovendien wisten de rechercheurs die EL maandags bezochten (vermoedelijk anderen dan degenen die haar zaterdag hebben gevonden) op dat moment echt nog niet dat er geld voor een paard was afgeschreven en dat er een notitie met dfl. 1750,-- was gevonden. De inventarisatie was toen nog niet gemaakt. Ze was op dat moment twee dagen eerder gevonden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mickmek op 11-06-2007 08:33:10 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50320881
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:46 schreef Egwene het volgende:

[..]

Die opmerking tussen haakjes uit het TJ is een opmerking door de agenten zelf die met Louwes gesproken hadden. Louwes wist dat helemaal niet, maar de agenten die in het huis van de weduwe waren geweest wel. Die konden de reden van het telefoontje van Louwes daarmee koppelen aan het bedrag dat de weduwe op het briefje naast de telefoon had gelegd.
[..]

Er staat op de kalender dat Louwes niet mee zou eten, omdat hij naar die cursus moest en voorafgaand aan die cursus nog langs klanten. Hij heeft ergens tegen het einde van de middag thuis wat boterhammen gegeten en is daarna door gegaan naar die klanten en die cursus in Utrecht.
[..]

Louwes wist ook niet dat dat briefje daar lag. De politie wist dat, en heeft dat als reactie op de reden voor het telefoontje tussen haakjes in het verslag van het TJ gezet.
[..]

Je weet ze leuk te verzinnen, of bij elkaar te liegen, het is maar hoe je het noemen wilt. Kloppen doet het niet, dat is zeker.

Speciaal voor JanJanJan, dit was dus één van de leugens van Mickmek.
Kloppen doet het niet, dat is zeker. Is dat jouw argumentatie? Vind je het heel erg dat ik niet onder de indruk ben?
*verwijderd door Admin*
pi_50321050
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:34 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nou vooruit, nog 1 stukje gekleurde onzin van Mickmek weerleggen. Mickmek weet zelf ook dondersgoed dat EL dit niet in zijn verklaring op '99 heeft gezegd, maar later in zijn verhaal de info aan elkaar heeft gekoppeld. Hij vermeldt dit alleen maar om lekker suggestief naar EL te wijzen.
Wat nou suggestief. De man is door diverse rechters veroordeeld!
quote:
Logische verklaring voor het feit dat het briefje beneden lag: Weduwe vindt zo gauw geen papiertje boven en loopt naar beneden naar de plek waar ze 100% zeker weet dat daar wel een memo ligt: de telefoon beneden. Ach, het mag niet baten. Het anti-Louwes kamp zal dit ongetwijfeld waanzinnig vergezocht vinden. Zelf doe ik het ook wel eens. Mijn notitieblok ligt beneden bij de telefoon, niet in de slaapkamer. Maar de weduwe zou zoiets nooit doen! zo net als zij is, heeft ze vast boven ook wel een notitieblok liggen
Als dit het enige was wat tegen Louwes pleitte dan is het een logische verklaring. Het probleem van de Louwesfans is dat ze werkelijk overal een verklaring voor hebben. Ze zullen nooit eens de optelsom maken en denken dat Louwes misschien wel schuldig zou kunnen zijn.
quote:
En vervolgens uiteraard gaan mekkeren als iemand suggestief naar Michael toe is. Je weet wel, Michael die geen strafblad heeft, maar zich volgens zijn omgeving wel met schimmige zaakjes bezighield. Dat kan wel kloppen gezien zijn uitgaven patroon van een uitkering. Rolexen, dure auto's. Oh wat makkelijk he? suggestief zijn.
Prima hoor. Wat mij betreft was hij een inbreker of een heler. Ik zie niet wat dat terzake doet.
Zoals niet iedereen die wel eens een boete heeft gehad voor te hard rijden een snelheidsmaniak is, is niet iedere kruimeldief een moordenaar.
*verwijderd door Admin*
pi_50321126
Vragen aan de Louwesfans zeman, Ewgene, Knipoogje, AdG, RuudHarmsen en iedereen die verder Louwesfan is...

1. Wat vinden jullie van de Puttense moordzaak: terecht vrijspraak en waarom (niet)?
2. Wat voor bewijs zou er moeten komen om overtuigd te raken van de schuld van Louwes?
*verwijderd door Admin*
pi_50321940
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:05 schreef JanJanJan het volgende:
Als dit het enige was wat tegen Louwes pleitte dan is het een logische verklaring. Het probleem van de Louwesfans is dat ze werkelijk overal een verklaring voor hebben. Ze zullen nooit eens de optelsom maken en denken dat Louwes misschien wel schuldig zou kunnen zijn.
Ah, dus omdat Louwes schuldig is en er dingen tegen Louwes pleiten, pleit meteen ALLES tegen Louwes of is gerelateerd an de moord Vind je dit zelf nou geen rare conclusie?

Stel dat de klusjesman de moordenaar is, dan hoeven de briefjes nog steeds niet perse door Meike geschreven te zijn en gerelateerd aan de moord.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50322153
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:09 schreef JanJanJan het volgende:
1. Wat vinden jullie van de Puttense moordzaak: terecht vrijspraak en waarom (niet)?
Die zaak heb ik niet goed genoeg gevolgd dus ga ik geen uitspraak over doen. Van wat ik wel gelezen heb weten die 2 in ieder geval meer van de moord.
quote:
2. Wat voor bewijs zou er moeten komen om overtuigd te raken van de schuld van Louwes?
Hetzelfde bewijs dat mij overtuigd heeft gemaakt van de schuld van de klusjesman: daderkennis + leugens + daderprofiel. Of keihard bewijs dat hij in Deventer is geweest. Bewijs dat niet te verklaren valt met weersomstandigheden. Helaas heeft Louwes geen blijk gegeven van daderkennis, is hij niet 100% op een leugen betrapt (ik bedoel echt 100% zoals eerst zeggen dat je A deed, en dan zeggen dat je B deed)

De rest valt af, met dank aan het prutswerk van justitie/politie. Als er niet zoveel gedoe met de blouse was geweest, dan had ik Louwes wel als dader kunnen aanmerken, maar nu is niet te zeggen of het niesverhaal wel of niet klopt. Wederom prutswerk van justitie/politie.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50322852
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ah, dus omdat Louwes schuldig is en er dingen tegen Louwes pleiten, pleit meteen ALLES tegen Louwes of is gerelateerd an de moord Vind je dit zelf nou geen rare conclusie?
Als je het zo opschrijft wel. Maar dat bedoel ik niet.
Het gaat erom dat er buiten het technische bewijs als DNA en telefoongegevens diverse dingen zijn waar je vraagtekens bij kunt zetten. De Louwesfans wuiven werkelijk alles weg. Toeval bestaat, maar 20 toevalligheden tegelijkertijd gaat echt niet.
quote:
Stel dat de klusjesman de moordenaar is, dan hoeven de briefjes nog steeds niet perse door Meike geschreven te zijn en gerelateerd aan de moord.
Klopt, maar zie boven./
*verwijderd door Admin*
pi_50322999
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:54 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die zaak heb ik niet goed genoeg gevolgd dus ga ik geen uitspraak over doen. Van wat ik wel gelezen heb weten die 2 in ieder geval meer van de moord.
OK
quote:
Hetzelfde bewijs dat mij overtuigd heeft gemaakt van de schuld van de klusjesman: daderkennis + leugens + daderprofiel.
Ik heb ze alledrie gezien
quote:
Of keihard bewijs dat hij in Deventer is geweest. Bewijs dat niet te verklaren valt met weersomstandigheden.
Het is niet te verklaren met weersomstandigheden, maar daar willen de Louwesfans niet aan....
quote:
Helaas heeft Louwes geen blijk gegeven van daderkennis, is hij niet 100% op een leugen betrapt (ik bedoel echt 100% zoals eerst zeggen dat je A deed, en dan zeggen dat je B deed)
En de verklaring van zijn vrouw dan?
quote:
De rest valt af, met dank aan het prutswerk van justitie/politie. Als er niet zoveel gedoe met de blouse was geweest, dan had ik Louwes wel als dader kunnen aanmerken, maar nu is niet te zeggen of het niesverhaal wel of niet klopt. Wederom prutswerk van justitie/politie.
tuurlijk is te zeggen dat het niesverhaal bullshit is. Heel knap om door te niezen maar 1 druppeltje op de kraag te krijgen. Als je niest komt er een spray uit je neus. (Ja ook uit die van Louwes) Toch is er maar 1 druppel gevonden. Dus het niesverhaal kan naast het contaminatieverhaal de vuilnisbelt op.
*verwijderd door Admin*
pi_50323359
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:22 schreef JanJanJan het volgende:
Het is niet te verklaren met weersomstandigheden, maar daar willen de Louwesfans niet aan....
Kwestie van of je het aannemelijk vindt of niet. Maurice heeft statistieken laten zien waarin blijkt dat het wel vaker gebeurt.
quote:
En de verklaring van zijn vrouw dan?
Vergissing op basis van een vage agenda kopie, weken na dato. Dat is iets anders dan 4 dagen later al niet meer weten wat je donderdag gedaan hebt.
quote:
tuurlijk is te zeggen dat het niesverhaal bullshit is. Heel knap om door te niezen maar 1 druppeltje op de kraag te krijgen. Als je niest komt er een spray uit je neus.
Hand voor je mond of de andere kant op kijken houdt het grootste deel tegen hoor. Eerst wordt er geargumenteerd dat Louwes een nette man is en niet zomaar in iemands nek niest. En wordt er geargumenteerd dat als Louwes zo heeft geniesd, dat hij dan een hele spray had moeten achterlaten. De meest logische beredenering is nog altijd dat Louwes zijn hand voor zijn mond hield, maar dichtbij de weduwe stond. Altijd kans dat er wat druppeltjes de hand passeren.

Bah, toch weer de discussie in. Ik ga weer lekker lurken...scheelt een hoop tijd.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50323400
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:22 schreef JanJanJan het volgende:


tuurlijk is te zeggen dat het niesverhaal bullshit is. Heel knap om door te niezen maar 1 druppeltje op de kraag te krijgen. Als je niest komt er een spray uit je neus. (Ja ook uit die van Louwes) Toch is er maar 1 druppel gevonden. Dus het niesverhaal kan naast het contaminatieverhaal de vuilnisbelt op.
Het waren twee druppels bloed. Dit door te niezen naar de binnenzijde van de achterkant en de voorkant van de kraag en DNA produceren op de voor- en achterzijde van de blouse.
Rondom en naar de binnenkant niezen dus.
Bovendien met bloed niezen.

P.S. Knipoogje: lees het verhaal van Peter R nog eens. Dat is een gedegen journalist.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50324928
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:36 schreef Mickmek het volgende:
P.S. Knipoogje: lees het verhaal van Peter R nog eens. Dat is een gedegen journalist.
Stan de Jong ook. Zowel Stan als Peter hebben wel eens bakzeil moeten halen.

Mijn vertrouwen in Peter R. is afgenomen sinds hij op een laffe manier afscheid nam van de politiek. Vergeet niet dat Peter R. meewerkte aan het JFK stuk van Dankbaar. Maakt dit het JFK verhaal volgens Dankbaar ineens waar?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50325724
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Stan de Jong ook. Zowel Stan als Peter hebben wel eens bakzeil moeten halen.
Stan de Jong gaat uit van de onschuld van Louwes en verzint daar de verklaringen omheen. Peter wijst Louwes aan als de dader op basis van dit bewijs. Hij heeft eerst gezegd niet te weten of hij wel of niet schuldig was. Dus om Stan de Jong nou op gelijke hoogte te plaatsen gaat te ver.
quote:
Mijn vertrouwen in Peter R. is afgenomen sinds hij op een laffe manier afscheid nam van de politiek. Vergeet niet dat Peter R. meewerkte aan het JFK stuk van Dankbaar. Maakt dit het JFK verhaal volgens Dankbaar ineens waar?
Wat is er laf aan?

Nee het maakt het verhaal helemaal niet ineens waar. Ik heb overigens die uitzending maar half gezien dus heb geen goed beeld, dus ik kan hier niets over zeggen.
*verwijderd door Admin*
pi_50325759
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Stan de Jong ook. Zowel Stan als Peter hebben wel eens bakzeil moeten halen.

Mijn vertrouwen in Peter R. is afgenomen sinds hij op een laffe manier afscheid nam van de politiek. Vergeet niet dat Peter R. meewerkte aan het JFK stuk van Dankbaar. Maakt dit het JFK verhaal volgens Dankbaar ineens waar?
Je "vergeet" trouwens iets te quoten en op te reageren:
quote:
Het waren twee druppels bloed. Dit door te niezen naar de binnenzijde van de achterkant en de voorkant van de kraag en DNA produceren op de voor- en achterzijde van de blouse.
Rondom en naar de binnenkant niezen dus.
Bovendien met bloed niezen.
*verwijderd door Admin*
pi_50325856
Ja hoor, door je hand ervoor te houden hou je het meeste tegen, maar er is kans dat er 1 druppeltje doorheen gaat.

Nou de kans is wel heel klein dat het dan maar 1 druppeltje is hoor (of 2 zoals Mickmek zegt)

*verwijderd door Admin*
pi_50326543
Logica van Maurice de Hond

"Als hij het gesprek in Deventer echt gevoerd zou hebben dan had hij een kans van minder dan 10% gehad dat hij deze antenne had aangetikt."

Dus als je met een mobieltje in Deventer belt heb je een kans van minder dan 10% om een specifieke GSM mast in Deventer aan te tikken, maar als je op de snelweg bij 't Harde in de auto zit op 23 km van Deventer (met legio masten dichterbij) heb je 90 % kans om wel die specifieke GSM mast aan te tikken.

Kan iemand mij ff wakker maken en verklaren wat hier de logica is?

De kans vanuit 't Harde lijkt me meer iets van 0,0001%
pi_50328214
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:23 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Stan de Jong ook. Zowel Stan als Peter hebben wel eens bakzeil moeten halen.

Mijn vertrouwen in Peter R. is afgenomen sinds hij op een laffe manier afscheid nam van de politiek. Vergeet niet dat Peter R. meewerkte aan het JFK stuk van Dankbaar. Maakt dit het JFK verhaal volgens Dankbaar ineens waar?
Ik zou Stan de Jong niet met Peter R willen vergelijken: Peter R is een kwalitatief heel ander niveau.
Wat betreft die uitzending samen het Dankbaar: ik heb een stukje gezien en vond het lachwekkend dat er een of andere bajesklant met een staart tevoorschijn werd getoverd die op een kogel had gebeten ofzo. Er zijn zat mensen in de gevangenis die wel zo'n verhaaltje willen vertellen.
Lachen toch?
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50328402
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef kwattad het volgende:
Logica van Maurice de Hond

"Als hij het gesprek in Deventer echt gevoerd zou hebben dan had hij een kans van minder dan 10% gehad dat hij deze antenne had aangetikt."

Dus als je met een mobieltje in Deventer belt heb je een kans van minder dan 10% om een specifieke GSM mast in Deventer aan te tikken, maar als je op de snelweg bij 't Harde in de auto zit op 23 km van Deventer (met legio masten dichterbij) heb je 90 % kans om wel die specifieke GSM mast aan te tikken.

Kan iemand mij ff wakker maken en verklaren wat hier de logica is?

De kans vanuit 't Harde lijkt me meer iets van 0,0001%
Maurice laat in ieder geval blijken geen wiskundige te zijn.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
pi_50331965
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:11 schreef kwattad het volgende:
Logica van Maurice de Hond

"Als hij het gesprek in Deventer echt gevoerd zou hebben dan had hij een kans van minder dan 10% gehad dat hij deze antenne had aangetikt."

Dus als je met een mobieltje in Deventer belt heb je een kans van minder dan 10% om een specifieke GSM mast in Deventer aan te tikken, maar als je op de snelweg bij 't Harde in de auto zit op 23 km van Deventer (met legio masten dichterbij) heb je 90 % kans om wel die specifieke GSM mast aan te tikken.

Kan iemand mij ff wakker maken en verklaren wat hier de logica is?

De kans vanuit 't Harde lijkt me meer iets van 0,0001%
Whahaha ja dit is wel echt het meest belachelijke stukje van Maurice so far. Absurde logica, die man is compleet de weg kwijt.
pi_50332230
quote:
Op maandag 11 juni 2007 07:45 schreef Mickmek het volgende:

Wat tussen haakjes staat heeft de politie er tijdens het verhoor op aanwijzing van EL bijgezet.
Mickmek, nou zit je te kletsen. Uit het stuk blijkt absoluut niet wat Louwes letterlijk heeft gezegd en wat door politie is aangevuld. Het enige wat duidelijk wordt is dat het een extreem slordig geschreven stuk is wat duidelijk haastig is opgepend en wat vol staat met fouten. Er is dus zeker geen conclusie uit af te leiden dat Louwes het tijdens zijn verhoor al had over dat briefje.

Dat zou trouwens ook heel raar zijn, denk je nou echt dat hij zou zeggen 'hee politieman luister, ik heb haar gebeld om 1750 gulden door te geven, hebben jullie dat briefje dan niet gevonden tijdens de huiszoeking?'
pi_50334867
Genverbander,

Je zou het de politie moeten vragen. De eerste verklaring is opgenomen bij Louwes op kantoor.
Als je ziet hoe gedetailleerd Louwes alles vertelt over de erfenis enzo met de bedragen er uitgebreid bij enz. enz. Waarom zou hij op de vraag: "wanneer heeft u haar voor het laatst gezien of gesproken"? niet hebben geantwoord: "ik heb haar donderdag gebeld, dat is vermoedelijk te zien aan een briefje wat er ligt". Het is trouwens heel opvallend hoe Louwes steeds op het briefje terugkomt ook zijn eigen verhaal.

Dus je denkt dat de politie er later dingen tussen of bij heeft gezet?
Lijkt me sterk dat rechercheurs zo werken. Is ook erg verwarrend voor het geval een andere rechercheur opnieuw naar verklaringen gaat kijken. Zo'n verklaring wordt opgenomen en (misschien snel en slordig) uitgewerkt. Als de politie daar zelf dingen bij gaat zetten is later niet meer na te gaan wat wanneer is gezegd.
Het lijkt me logisch dat de politie hun eigen bevindingen ergens anders noteren.

Als iemand vermoord wordt en er ligt zo'n briefje, ga je dat niet als eerste uitpluizen. Ook dat bedrag van dat paard wat genoemd is en waar tussen haakjes achter staat, is aan de bankafschriften te zien, is een tip van EL voor de politie. Zo van, kijk maar of mijn verhaal klopt.
Toen de weduwe was vermoord zijn ze eerst allerlei mensen gaan verhoren. El was totaal niet belangrijk of verdacht.

Dat de telefoon boven in de studeerkamer is opgenomen terwijl het briefje beneden lag, blijft vreemd.
Dat had de politie eerst niet in de gaten en werd pas opvallend toen ze EL gingen verdenken, nadat ze telefoontjes kregen over geld naar priverekeningen enzo.

Maar, ik kan het mishebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mickmek op 11-06-2007 16:05:54 ]
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')