Dat toen ze toch ookquote:Op donderdag 7 juni 2007 07:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ga jij maar lekker in de fucking hitte in de middag werken
in de avond ? om 20.00?quote:Op donderdag 7 juni 2007 07:55 schreef Leef het volgende:
en heien/slopen/etc. de avond van tevoren? En 's ochtends opruimen?
En het vreemde is dat ze tot 8 uur ook nog niemand op kantoor kunnen bereiken en de mensen op kantoor vanaf 4 uur niemand meer op de bouw. Die beginnen namelijk later, maar ook niet na 8 uur omdat het verschil anders zo groot wordt. Het zou dus handiger zijn als ze om 8 uur zouden beginnen op de bouw.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
Ik mag dan wel met een bouwvakker samenwonen, maar ik vind dat jullie gelijk hebben.
Wat een gelul dat ze om 7.00 uur beginnen. Weet je hoe vroeg die klote-wekker hier gaat?!
En die bouwvakker van mij weet eigenlijk ook niet waarom ze zo vroeg beginnen....
Ze zijn er ooit mee begonnen en nu doet iedereen het... ofzo...
Welkom op FOK.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:Jullie praten erover alsof het poppetjes zijn.
Voor mijn vriend gaat hij om 4.45 en om 5.15 gaat hij eruit. Is inderdaad erg vroegquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
Ik mag dan wel met een bouwvakker samenwonen, maar ik vind dat jullie gelijk hebben.
Wat een gelul dat ze om 7.00 uur beginnen. Weet je hoe vroeg die klote-wekker hier gaat?!
En die bouwvakker van mij weet eigenlijk ook niet waarom ze zo vroeg beginnen....
Ze zijn er ooit mee begonnen en nu doet iedereen het... ofzo...
Dit is gelul, ik werk ook op kantoor bij een bouwbedrijf, en ons kantoor is gewoon vanaf 06.30 uur bezet. Namelijk door mezelf. En de collega die als laatste weggaat, gaat om 17:00 uur weg. Redenen waarom de bouw zo vroeg begint: Je werkt minder lang in de hitte van de dag. Kantoorpikken hebben lekker airco, maar ga maar eens staan asfalteren zomers om 15.00 uur. Ten tweede ben je de files voor. TS loopt nu te huilen dat ie niet uit kan slapen. Maar als de hele bouw kantoortijden zou aanhouden, wordt de spits zeker 2x zo lang.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:13 schreef maok het volgende:
[..]
En het vreemde is dat ze tot 8 uur ook nog niemand op kantoor kunnen bereiken en de mensen op kantoor vanaf 4 uur niemand meer op de bouw.
vooruit plannen, in de bouw....quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:27 schreef vosss het volgende:
Zoals iemand anders al ei; ze kunnen hun werkzaamheden ook zo plannen dat ze 's middags ervoor het werk zo voorbereiden dat ze de dag erna 's ochtends die CV's, leidingen en kabelgoten kunnen ophangen.
Dat maakt een hoop minder herrie in de ochtend
Ik werk zelf ook bij een bouwbedrijf maar hier zijn de werktijden op kantoor 8-17, dan zijn er altijd mensen die iets eerder beginnen of langer doorwerken, maar dat is niet standaard.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:07 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dit is gelul, ik werk ook op kantoor bij een bouwbedrijf, en ons kantoor is gewoon vanaf 06.30 uur bezet. Namelijk door mezelf. En de collega die als laatste weggaat, gaat om 17:00 uur weg. Redenen waarom de bouw zo vroeg begint: Je werkt minder lang in de hitte van de dag. Kantoorpikken hebben lekker airco, maar ga maar eens staan asfalteren zomers om 15.00 uur. Ten tweede ben je de files voor. TS loopt nu te huilen dat ie niet uit kan slapen. Maar als de hele bouw kantoortijden zou aanhouden, wordt de spits zeker 2x zo lang.
De bouw kan wel later beginnen, maar we houden er toch wel om 16.00 uur mee op. Als we pas om 09.00 uur beginnen zodat de luie donders lekker kunnen uitslapen, doen we 25% langer over om die weg of dat huis af te krijgen. Waardoor het meer geld gaat kosten en er langer overlast is. Hebben jullie dat liever?
offtopic: ->KLB?
Files voor willen is prima voor bijna alle banen maar niet voor overlast veroorzakende dingen. Als een postbode of fabriek om 7:00 wil beginnen is prima maar een bouwplaats maak de buurt wakker.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:07 schreef Merovingian het volgende:
Dit is gelul, ik werk ook op kantoor bij een bouwbedrijf, en ons kantoor is gewoon vanaf 06.30 uur bezet. Namelijk door mezelf. En de collega die als laatste weggaat, gaat om 17:00 uur weg. Redenen waarom de bouw zo vroeg begint: Je werkt minder lang in de hitte van de dag. Kantoorpikken hebben lekker airco, maar ga maar eens staan asfalteren zomers om 15.00 uur. Ten tweede ben je de files voor. TS loopt nu te huilen dat ie niet uit kan slapen. Maar als de hele bouw kantoortijden zou aanhouden, wordt de spits zeker 2x zo lang.
Waarom "houden we er toch wel om 16:00 mee op"? Omdat 75% van de bouwvakkers dan naar hun tweede (vaak zwarte) klus gaan?quote:De bouw kan wel later beginnen, maar we houden er toch wel om 16.00 uur mee op. Als we pas om 09.00 uur beginnen zodat de luie donders lekker kunnen uitslapen, doen we 25% langer over om die weg of dat huis af te krijgen. Waardoor het meer geld gaat kosten en er langer overlast is. Hebben jullie dat liever?
Had je gisteren vroeger naar bed moeten gaan. 7 uur is een heel nette tijd om je bed uit te komen, zit je netjes tussen 8 en half 9 op kantoor zodat je onder genot van een kop koffie kan Fok!ken. Gejank hier ook altijdquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:55 schreef Catbert het volgende:
Het ergste zijn die apparaten waarmee ze palen de grond in heien. De operator zet aan het eind van de middag (of nja, om 3 uur) vast een nieuwe paal klaar zodat 'ie de volgende ochtend om 7 uur dat ding gewoon aan kan zetten, en dan lekker een uur lang koffie kan gaan leuten.
Toevallig zijn ze vandaag begonnen bij ons met het dak, ze zijn het grind er vanaf aan het zuigen. Da's een pokkeherrie (de slang gaat vlak langs m'n appartement) en inderdaad begon de herrie fijn om 7 uur vanochtend. En ik had een sollicitatiegesprek vandaag. Goeie eerste indruk, met van die bloeddoorlopen ogen...
in de kassen en veiling (in dit geval Flora holland) begint de distributie al om 6.00 hoorquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef havefun84 het volgende:
In kassen, en in de meeste Distributie bedrijven, en fabrieken wordt ook meestal 7:00 begonnen trouwens. Het is dus niet echt iets wat typisch is voor de bouw.
Maar wat wel een belangrijke reden is waarom men in de bouw 7:00 begint is omdat met dan weer lekker vroeg naar huis kan , om een uur of 16:00. En dan vermijdt je ook weer veel spits verkeer, want als Bouwvakker om 17:00 naar huis zouden gaan dan wordt de avind spits nog groter.
Dan slaap je met oordopjes. Of je neemt een andere baan. Je weet van tevoren dat er overdag meer herrie is dan 's nachts. Nu loopt hier iedereen te huilen dat er om 07.00 uur herrie is. Hoor je mij huilen als ik om 21.30 uur naar bed ga en de buren hebben een feestje tot 23.00 uur? Nee, want ik weet dat ik vroeg naar bed ga. Dan kun je gewoon verwachten dat het niet meteen stil is. Als je om 07.00 uur nog wil slapen, kun je ook verwachten dat het niet stil is. Dan doe je dus oordopjes in.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:14 schreef Leef het volgende:
En wat als je late avond (6.30-3.00) en nachtdiensten (11.30-8.00) werkt?
Dan heb jij op die tijden geen last van de bouw, want dan ben je aan het werkquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:14 schreef Leef het volgende:
Niet zeiken. Ik heb last van ze, dus zeik ik over ze.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:01 schreef bleiblei het volgende:
Had je gisteren vroeger naar bed moeten gaan. 7 uur is een heel nette tijd om je bed uit te komen, zit je netjes tussen 8 en half 9 op kantoor zodat je onder genot van een kop koffie kan Fok!ken. Gejank hier ook altijd.
Als jij wil dat je badkamer die je laat verbouwen 4x zo duur wordt...quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:53 schreef Leef het volgende:
Kortom omdat de bouwers zwart willen werken (en dus vroeg klaar moeten zijn met werk) mag ik met mijn hele buurt 's ochtendsvroeg in de slopende tyfusherrie liggen.
Mooi is dat. Kan dat niet eens aangepakt worden? Dat zwartwerken van bouwers?
Geen last van hebben? Op zaterdag lig ik regelmatig tot een uur of 12 in coma van de avond d'r voor. Ze moeten 't eens wagen dan weer om 7 uur te gaan zitten kutten!quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:01 schreef PizzaSalami het volgende:
En dat zwartwerken als rede aangeven valt ook wel mee hoor, dat gebeurd voornamelijk op zaterdagen wanneer mensen er minder last van hebben. Je denkt dat ze op hun doordeweekse arbeidsintensieve dagen nog even iedere dag een paar uur zwart doorwerken?
Uhm, misschien kan je dit wat toelichten? En ja, dat heb ik uit eerste hand. Doordeweeks valt het allemaal wel mee hoor. En een computerprogrammeur of hovenier klust net zo hard bij in zijn vrije tijd, ach ik lig er niet wakker vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:04 schreef Leef het volgende:
Ja inderdaad. Dat is übliche praxis. Dat heb je uit de eerste hand.
Ik ken mensen van distributiebedrijven die om 4 uur beginnen. Tot half 5laden. Dan eerste rit, 6 uur bij de klant.quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
in de kassen en veiling (in dit geval Flora holland) begint de distributie al om 6.00 hoor
Dan ben je een egoist dat je durft te zeiken over andermans werktijdenquote:Op donderdag 7 juni 2007 12:14 schreef Leef het volgende:
Ik snap zulk soort mensen echt niet. Dan heb je toch geen leven meer als je er om 4:00 uur s'nachts al uit moet. Dan ben je mischien 2 uur s'middags klaar maar je moet wel al om een uur of 20:00 al weer naar bed wil je een beetje fit blijven.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:12 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Ik ken mensen van distributiebedrijven die om 4 uur beginnen. Tot half 5laden. Dan eerste rit, 6 uur bij de klant.
Eensquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan ben je een egoist dat je durft te zeiken over andermans werktijden.
Net als die andere figuur "Ik start om 10 uur, dat is mijn zaak".
Die gasten zijn hard nodig, werken op best reasonable tijden, het klopt inderdaad dat er mensen last van hebben. Maar die hebben zelf geen normaal ritme en zullen zichzelf dus aan moeten passen.
Maar goed dat niet iedereen er zo over denkt, want als dat soort mensen er niet waren staan wij voor lege schappen in de supermarkt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:43 schreef havefun84 het volgende:
[..]
Ik snap zulk soort mensen echt niet. Dan heb je toch geen leven meer als je er om 4:00 uur s'nachts al uit moet. Dan ben je mischien 2 uur s'middags klaar maar je moet wel al om een uur of 20:00 al weer naar bed wil je een beetje fit blijven.
Je werkt om te leven , je leeft niet om te werken.
Jij denkt serieus dat het een uur duurt om één heipaal de grond in te krijgen?quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:55 schreef Catbert het volgende:
Het ergste zijn die apparaten waarmee ze palen de grond in heien. De operator zet aan het eind van de middag (of nja, om 3 uur) vast een nieuwe paal klaar zodat 'ie de volgende ochtend om 7 uur dat ding gewoon aan kan zetten, en dan lekker een uur lang koffie kan gaan leuten.
Toevallig zijn ze vandaag begonnen bij ons met het dak, ze zijn het grind er vanaf aan het zuigen. Da's een pokkeherrie (de slang gaat vlak langs m'n appartement) en inderdaad begon de herrie fijn om 7 uur vanochtend. En ik had een sollicitatiegesprek vandaag. Goeie eerste indruk, met van die bloeddoorlopen ogen...
Ik snap jouw soort mensen echt niet. Dan heb je toch geen leven meer als je er om 09:00 uur 's ochtends pas uit moet. Dan ben je mischien 6 uur s'avonds klaar maar je moet wel al om een uur of 01:00 al weer naar bed wil je een beetje fit blijven.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:43 schreef havefun84 het volgende:
[..]
Ik snap zulk soort mensen echt niet. Dan heb je toch geen leven meer als je er om 4:00 uur s'nachts al uit moet. Dan ben je mischien 2 uur s'middags klaar maar je moet wel al om een uur of 20:00 al weer naar bed wil je een beetje fit blijven.
Je werkt om te leven , je leeft niet om te werken.
Jij bent kennelijk bouwvakker, ik niet, sorry.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:51 schreef ruud.nl het volgende:
Jij denkt serieus dat het een uur duurt om één heipaal de grond in te krijgen?![]()
Je bent een grappig mannetje met je haastige conclusies.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij bent kennelijk bouwvakker, ik niet, sorry.
Als ik dan kan douchen zonder continu die vervloekte teringherrie? Betaal ik met alle liefde 10x zoveel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:07 schreef Merovingian het volgende:
Als jij wil dat je badkamer die je laat verbouwen 4x zo duur wordt...
En als jij nou de rest van Nederland kan overtuigen dat ze dat er ook voor over hebben, dan zal er niet meer zwart gewerkt wordenquote:Op donderdag 7 juni 2007 15:17 schreef Leef het volgende:
[..]
Als ik dan kan douchen zonder continu die vervloekte teringherrie? Betaal ik met alle liefde 10x zoveel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |