abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:39:28 #1
165237 Leef
Sunny side up!
pi_50189757
Kan iemand me vertellen hoe het komt dat bouwbedrijven elke ochtend om 7.00 met juist de luidruchtigste bezigheden van de dag beginnen (zoals slopen en heien) om daar om ongeveer 7.30-8.00 mee op te houden?

Zou dit dan niet van zeg 14.00-15.00 kunnen?

Dit maakt het onmogelijk dat hardwerkende mensen als ik, die onregelmatige en nachtdiensten werken, als we eens een dag vrij hebben in de week, een keer kunnen uitslapen tot later dan 7.00

Volgens mij is dit gewoon een indirecte wraak van de bouw industrie op de rest van de mensen:
"Wij moeten altijd vroeg opstaan, dus jullie zullen ook altijd vroeg opstaan!"

En waarom moeten bouwers ueberhaupt altijd zo vroeg beginnen? Is dat gewoon cultuur of wat?

Aanleiding is dat ik vanochtend net als gisteren weer door de tyfusherrie van een of ander vervloekt bouwbedrijf na 1 uur slaap, uit m'n slaap ben gewekt om 7 uur 's ochtends, omdat ze kennelijk per se om die tijd iets moeten slopen hier om de hoek. Wat absoluut niet 's middags kon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leef op 07-06-2007 07:46:41 ]
pi_50189772
Ga jij maar lekker in de fucking hitte in de middag werken
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:42:14 #3
67174 Dos37
Come on Twente
pi_50189776
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:41 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ga jij maar lekker in de fucking hitte in de middag werken
Dat toen ze toch ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_50189805
Om 7uur is iedereen nog vers wordt er even hard gewerkt tot 9uur (Pauze) en derna rustig aan tot 3uur

De gemiddelde bouwvakker haast zich niet
pi_50189857
toch redelijk logisch...

eerst slopen/heien, daarna rotzooi opruimen en/of iets anders gaan bouwen..
ik snap je gezeur niet??
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:55:31 #6
165237 Leef
Sunny side up!
pi_50189898
en heien/slopen/etc. de avond van tevoren? En 's ochtends opruimen?
pi_50189927
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:55 schreef Leef het volgende:
en heien/slopen/etc. de avond van tevoren? En 's ochtends opruimen?
in de avond ? om 20.00?
geluidsoverlast volgens andere mensen.... (en dat zou ik persoonlijk veel irritanter vinden dan 's ochtends heien/slopen..
pi_50189999
Jullie praten erover alsof het poppetjes zijn. Die mensen hebben ook geen zin om 's avonds te werken hoor. Bovendien is het zomers alsnog warm dan .
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_50190016
Ik word er ook al maanden gek van. Bij mij aan de overkant zijn ze een compleet nieuw appartementencomplex aan het bouwen en daarvoor hebben ze eerst de hele straat opengegooit en opnieuw aangelegd.

Mij valt het ook op dat 's morgens het lawaai is en 's middags niks. En dat is echt niet alleen slooplawaai hoor, ook gewoon timmeren en boren en weet ik wat al dies meer.

Owja, en vlak voordat dit gezeik allemaal begon hebben ze de hele supermarkt waar ik boven woon leeggeflikkert en compleet verbouwd en dat was ook meteen om half 7 al een hoop kabaal en geboor.

Al met al zit ik al een maand of 8 in de herrie denk ik
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:08:12 #10
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_50190039
nou, je moet eerst gaten boren voordat je er wat aan op kan hangen (denk aan een CV kachel, leidingen, kabelgoten etc......)

Omgekeerd gaat lastig..........
pi_50190330
Zoals iemand anders al ei; ze kunnen hun werkzaamheden ook zo plannen dat ze 's middags ervoor het werk zo voorbereiden dat ze de dag erna 's ochtends die CV's, leidingen en kabelgoten kunnen ophangen.

Dat maakt een hoop minder herrie in de ochtend
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:35:22 #12
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50190476
Op 'mijn' bouw beginnen ze pas om half 8
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_50191039
Ik mag dan wel met een bouwvakker samenwonen, maar ik vind dat jullie gelijk hebben.
Wat een gelul dat ze om 7.00 uur beginnen. Weet je hoe vroeg die klote-wekker hier gaat?!
En die bouwvakker van mij weet eigenlijk ook niet waarom ze zo vroeg beginnen....
Ze zijn er ooit mee begonnen en nu doet iedereen het... ofzo...
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:11:26 #14
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_50191068
Hier erger ik me idd ook al jaren aan.
Iedereen kan toch wel verzinnen dat als je om 7:00 gaat heien je 80% van de buurt wakker maakt?
En inderdaad dat het dan de rest van de dag stil is kan ook niemand verkopen.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:13:24 #15
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50191111
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
Ik mag dan wel met een bouwvakker samenwonen, maar ik vind dat jullie gelijk hebben.
Wat een gelul dat ze om 7.00 uur beginnen. Weet je hoe vroeg die klote-wekker hier gaat?!
En die bouwvakker van mij weet eigenlijk ook niet waarom ze zo vroeg beginnen....
En het vreemde is dat ze tot 8 uur ook nog niemand op kantoor kunnen bereiken en de mensen op kantoor vanaf 4 uur niemand meer op de bouw. Die beginnen namelijk later, maar ook niet na 8 uur omdat het verschil anders zo groot wordt. Het zou dus handiger zijn als ze om 8 uur zouden beginnen op de bouw.
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:18:13 #16
78499 MrDirk
Lekker Doen!
pi_50191231
Toevallig gisteren aan een bouwvakker gevraagd waarom die zo vroeg moest beginnen, hij wist het zelf ook niet. Ben het helemaal met ts eens.
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
pi_50191582
In kassen, en in de meeste Distributie bedrijven, en fabrieken wordt ook meestal 7:00 begonnen trouwens. Het is dus niet echt iets wat typisch is voor de bouw.
Maar wat wel een belangrijke reden is waarom men in de bouw 7:00 begint is omdat met dan weer lekker vroeg naar huis kan , om een uur of 16:00. En dan vermijdt je ook weer veel spits verkeer, want als Bouwvakker om 17:00 naar huis zouden gaan dan wordt de avind spits nog groter.
pi_50192239
Omdat ze nou eenmaal om die tijd beginnen met werken en ze eerst moeten heien voor ze verder kunnen
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:57:52 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50192265
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:04 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Jullie praten erover alsof het poppetjes zijn.
Welkom op FOK. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_50192270
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:09 schreef fembol het volgende:
Voor mijn vriend gaat hij om 4.45 en om 5.15 gaat hij eruit. Is inderdaad erg vroeg
pi_50192454
Vroeg beginnen, is vroeg naar huis. Bouwvakkers willen gewoon graag vroeg thuis zijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:07:09 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_50192520
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:13 schreef maok het volgende:

[..]

En het vreemde is dat ze tot 8 uur ook nog niemand op kantoor kunnen bereiken en de mensen op kantoor vanaf 4 uur niemand meer op de bouw.
Dit is gelul, ik werk ook op kantoor bij een bouwbedrijf, en ons kantoor is gewoon vanaf 06.30 uur bezet. Namelijk door mezelf. En de collega die als laatste weggaat, gaat om 17:00 uur weg. Redenen waarom de bouw zo vroeg begint: Je werkt minder lang in de hitte van de dag. Kantoorpikken hebben lekker airco, maar ga maar eens staan asfalteren zomers om 15.00 uur. Ten tweede ben je de files voor. TS loopt nu te huilen dat ie niet uit kan slapen. Maar als de hele bouw kantoortijden zou aanhouden, wordt de spits zeker 2x zo lang.

De bouw kan wel later beginnen, maar we houden er toch wel om 16.00 uur mee op. Als we pas om 09.00 uur beginnen zodat de luie donders lekker kunnen uitslapen, doen we 25% langer over om die weg of dat huis af te krijgen. Waardoor het meer geld gaat kosten en er langer overlast is. Hebben jullie dat liever?

offtopic: ->KLB?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:08:34 #23
167456 JimmieTheSaint
This white powder
pi_50192556
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:27 schreef vosss het volgende:
Zoals iemand anders al ei; ze kunnen hun werkzaamheden ook zo plannen dat ze 's middags ervoor het werk zo voorbereiden dat ze de dag erna 's ochtends die CV's, leidingen en kabelgoten kunnen ophangen.

Dat maakt een hoop minder herrie in de ochtend
vooruit plannen, in de bouw....

En alsof het hun ook maar iets kan schelen of je wel of niet tot 9 uur kan uitslapen.
Trouwens, wat doe je uberhaupt om die tijd nog in je bed, ga werken.
On my sleeve.....
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:16:49 #24
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_50192771
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:07 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Dit is gelul, ik werk ook op kantoor bij een bouwbedrijf, en ons kantoor is gewoon vanaf 06.30 uur bezet. Namelijk door mezelf. En de collega die als laatste weggaat, gaat om 17:00 uur weg. Redenen waarom de bouw zo vroeg begint: Je werkt minder lang in de hitte van de dag. Kantoorpikken hebben lekker airco, maar ga maar eens staan asfalteren zomers om 15.00 uur. Ten tweede ben je de files voor. TS loopt nu te huilen dat ie niet uit kan slapen. Maar als de hele bouw kantoortijden zou aanhouden, wordt de spits zeker 2x zo lang.

De bouw kan wel later beginnen, maar we houden er toch wel om 16.00 uur mee op. Als we pas om 09.00 uur beginnen zodat de luie donders lekker kunnen uitslapen, doen we 25% langer over om die weg of dat huis af te krijgen. Waardoor het meer geld gaat kosten en er langer overlast is. Hebben jullie dat liever?

offtopic: ->KLB?
Ik werk zelf ook bij een bouwbedrijf maar hier zijn de werktijden op kantoor 8-17, dan zijn er altijd mensen die iets eerder beginnen of langer doorwerken, maar dat is niet standaard.

De spits ontwijken vind ik een goed argument, aangezien bouwplaatsen vaak nog best een eind rijden zijn voor de bouwvakkers. De bouwplaats waar in nu af en toe heen moet zit ook meer dan 50 km van kantoor.
pi_50193575
Ik heb keer een vakantiebaantje gehad bij straatleggers. We begonnen om 7uur tot ongeveer 3uur.
Had je het meeste werk gedaan voordat het warm werd om 12uur. Dat was wel beter, anders was het echt niet uit te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')