abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50187700
Om extra droogruimte in m'n kleine huisje te creeren leek me zo'n uittrekbare drooglijn wel handig. Dus die dingen zoals hieronder afgebeeld.

Ik las echter op het radar-forum de volgende ervaring met de Leifheit Rollfix:
quote:
Ik wilde graag een waslijntje in mijn kleine douche. Dus ik kreeg een Leifheit Rollfix cadeau. Op de doos staat 5 linen van 4.20 m = 21 m doorglengte. Op elke gewenste lengte te blokkeren. Lijnenspannen is zeer eenvoudig.
Helaas het liep anders. Omdat de douche te klein is kun je de lijnen niet helemaal uittrekken. Ja, dan los op de grond.2 lijnen spannen lukt. Maar 5 onmogelijk.
Mja, mijn kamertje is zo'n 3,5 meter dus ook korter dan de lijnen zijn (iets meer dan 4 meter). En even uitproberen in de winkel kan natuurlijk niet.

Wie heeft zo'n ding en wat zijn je ervaringen? Is het makkelijk uit te trekken en weer in te klappen, of is dit zo onhandig dat je hem eigenlijk uit moet laten hangen? Ik wil 'm namelijk na het drogen ook weer in kunnen klappen
En zijn de lijnen fatsoenlijk te spannen, ook in een kleinere ruimte?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen

De Leifheit Rollfix 2000:

Brabantia verkoopt iets soortgelijks:
pi_50188095
Heui! Die heb ik ook!

Maar, dat ding werkt prima
Hij hangt hier in de tuin, en aangezien de lijnen zichzelf strak spannen (er zit aan het eind een knop die je vast kan zetten) lijkt het me onmogelijk dat de draden te lang zijn (zo, ik krijg het weer lekker logisch allemaal mijn toetsenbord uit, het is laat, sorry).
Vivre
pi_50188170
ah ok
maar heb jij dan toevallig die Brabantia, of zo'n witte Leifheit?
pi_50188178
De witte Leifheit
Vivre
pi_50188212
dus je klapt 'm ook regelmatig 'naar binnen' en dat gaat allemaal soepel enzo? (ja tis wat laat, typen gaat wat moeilijker )
als dat geen problemen oplevert lijkt het me een handig apparaat
pi_50188261
Ik zit mijn mams al even te vragen om meer info *geeft mams link van dit topic*

Ze zegt dat het heel soepel gaat, terwijl we hem al een jaar ofzo regelmatig gebruiken. Hij heeft een hele winter buiten gehangen, en hij is ook niet gaan roesten of iets, het gaat nog even soepel als toen we hem nieuw kochten. Als hij kapot gaat zou ze zo weer een nieuwe komen.
(en daar achteraan komt: dat is niet om te slijmen, dat is gewoon de waarheid).

En ik heb een kritische moeder, dus als ik jou was zou ik hem gaan halen
Vivre
pi_50188383
Klinkt goed allemaal, ik ga morgen maar 's kijken bij de Blokker

Geweldig hoor, na 1 uur 's nachts posten en in no-time een uitgebreide gebruikerservaring voor je neus
Bedank ook je kritische moeder aub voor de input
pi_50188419
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 01:57 schreef pbjs het volgende:
Klinkt goed allemaal, ik ga morgen maar 's kijken bij de Blokker

Geweldig hoor, na 1 uur 's nachts posten en in no-time een uitgebreide gebruikerservaring voor je neus
Bedank ook je kritische moeder aub voor de input
Ik heb het haar doorgegeven
Veel succes ermee
Vivre
pi_50189573
Ik heb ooit in een ver verleden die van Leifheit gehad. Het werkt prima, maar verwacht niet dat het jaren mee gaat als je regelmatig zware dingen er aan ophangt. Zolas spijkerbroeken, badlakens, beddegoed. Dat trekt de boel op het eind toch behoorlijk uit elkaar.

Ik heb er een jaar of 4 mee gedaan, toen was het echt op.
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:36:47 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_50189735
Iets zegt me dat die persoon uit het radar-forum het hele concept van dat ding niet begrijpt en dat die Leifheit het probleem niet is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_50189781
Ik heb ook zo'n ding, maar de lijnen spannen zichzelf uiteraard niet vanzelf strak. Ik denk dus ook dat degene van dat radar-forum niet snapt hoe het werkt.
Aan de zijkant zit namelijk een knop, als je deze 'uittrekt' of 'induwt' (ik weet het zo even niet) dan spannen de draden zich en kan je ze door aan de knop te draaien nog strakker maken.
Ik vind het een prima ding, werkt goed en ziet er mooi opgeruimd uit als je het niet gebruikt.... Ik heb hem nu twee jaar ofzo, hang er alles aan op (ook zware spijkerbroeken en beddegoed) en hij doet het nog steeds prima!
pi_50190451
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 07:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Iets zegt me dat die persoon uit het radar-forum het hele concept van dat ding niet begrijpt en dat die Leifheit het probleem niet is...
Mee eens, dat hele Radar forum is trouwens vergeven van de kansloze reacties; nog erger dan hier op Fok
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:15:28 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_50191163
Brabantia heeft een hele mooie

Die zeggen ook dat hij vele malen sterker is dan de methode die in de OP te zien is. Hij si wel prijzig (reken op ¤ 100)

http://www.brabantia.nl/Index.php?page_id=17&base_group=18921&product=125973
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_50200879
Bedankt voor de reacties, als het ding 4 jaar meegaat ben ik dik tevreden
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef sanger het volgende:
Brabantia heeft een hele mooie
Die heb ik ook al gezien ja, was ik ook al van plan te kopen voor in m'n tuintje (ik hou niet zo van die draaimolens met een paal midden op m'n terrasje). Ik dacht dat-ie op 89 euro zat. Deze uittrekbare is voor binnen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')