abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:57:20 #51
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50280205
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:57 schreef Vicky het volgende:
Lastig Kim.
Doe je al de 5-10-15 minuten regel?? Misschien is ze niet moe genoeg?
Yep. Die doen we. Ze was denken we niet moe genoeg.
Ligt er nu weer in. Krijst nog wel, maar niet zo hard en anders als net.
Dus maar duimen dat ze nu wel gaat slapen. Ze is duidelijk wel erg moe nu.
pi_50280428
Hoop dat ze snel gaat slapen.
Wij hebben gelukkig *ff afklopt* geen problemen met in slaap komen. Alleen vanmorgen even maar toen ben ik boos geworden en toen heeft ze 3 uur geslapen.

Heb je ook elk avond hetzelfde ritueel? Wij zeggen alle beestjes gedag en sluiten de dag daarna af.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:53:28 #53
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50281981
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:04 schreef Vicky het volgende:
Hoop dat ze snel gaat slapen.
Wij hebben gelukkig *ff afklopt* geen problemen met in slaap komen. Alleen vanmorgen even maar toen ben ik boos geworden en toen heeft ze 3 uur geslapen.

Heb je ook elk avond hetzelfde ritueel? Wij zeggen alle beestjes gedag en sluiten de dag daarna af.
Ze slaapt nog niet. Ze heeft vandaag niet gepoept. Misschien is dat het. We hebben cinababy oid gegeven, helpt ook niet.

We gaan altijd haar lievelingsboekje over de koe lezen. Knuffen met rafje en winnie. Kusjes geven en dan de muziekbeer aan. Normaal gesproken huilt ze nog wel eventjes, maar valt ze snel in slaap. of ze gaat meteen slapen.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:14:58 #54
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50284543
Wij zeggen ook altijd alles gedag in Emma's kamer. Behalve als ze heel moe is dan zwaait ze alles in een keer dag.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_50287095
Hihi Jelief, herkenbaar
Als Amber echt heel moe is dan is het alleen dag allemaal:D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:05:31 #56
56471 pinquit
oh my lama!
pi_50305181
zo, gisteren de grote kinderstoel (die overigens echt hendig was met het grote blad ) naar boven gedaan en bij ikea de gulliver gekocht. ben verliefd hij staat zo goed
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 10 juni 2007 @ 21:13:20 #57
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50310059
Die had ik vroeger ook pinquit! Zoiets dan, hij is in de loop der tijd vast wel een beetje veranderd... Heb er een hele tijd in gezeten tot ik er echt te groot voor werd, vond ik toch héél jammer. Echt míjn stoeltje was het.

Hier ook een huilertje vanavond... Emma wíl maar niet slapen... (eerst had ze een poepluier, dus gegronde reden, maar nu weet ik het niet meer....) en ze kan zó koppig zijn, dat is niet leuk meer. Huilen, huilen huilen. Bah. Wist ze maar hoe slim het is om gewoon te gaan slapen....
pi_50310285
Wij dachten vandaag, we gaan even gezellig naar de dierentuin. Na een uur zijn we ewer naar huis gegaan want Amber was niet te genieten. Meeeeeeeeen, ze heeft bijna de hele weg lopen gillen en ze was gewoon onuitstaanbaar...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 juni 2007 @ 21:20:48 #59
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50310390
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:13 schreef Suzanna het volgende:
Die had ik vroeger ook pinquit! Zoiets dan, hij is in de loop der tijd vast wel een beetje veranderd... Heb er een hele tijd in gezeten tot ik er echt te groot voor werd, vond ik toch héél jammer. Echt míjn stoeltje was het.

Hier ook een huilertje vanavond... Emma wíl maar niet slapen... (eerst had ze een poepluier, dus gegronde reden, maar nu weet ik het niet meer....) en ze kan zó koppig zijn, dat is niet leuk meer. Huilen, huilen huilen. Bah. Wist ze maar hoe slim het is om gewoon te gaan slapen....
Het zit in de lucht blijkbaar!
Kim wil alweer niet slapen. Pfff, je wordt er moedeloos van. En hoe lullig het ook klinkt, soms is het gewoon ronduit irritant.
En dan niet huilen, maar krijsen.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:25:21 #60
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50310612
Oh ja, krijsen kan Emma ook héél goed. Als ze niet superschor is, zoals de helft van de tijd...
irritant kan het zeker zijn ja, maar zoooo vermoeiend en inderdaad, je wordt er moedeloos van. Wat moet je ermee he... sterkte!!
Hier is ze eindelijk stil geworden. Geloof ik. (papa moest er even aan te pas komen)

Ambertje toch...huilen in de dierentuin! Ze heeft blijkbaar nogal een eigen willetje Vicky ... misschien wilde ze gewoon op de bank liggen en Teletubbies kijken....
pi_50310685
Behoorlijk! Ze wil ook niet in de wagen zitten... Om gek van te worden af en toe
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 juni 2007 @ 21:31:20 #62
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50310884
Lastig he Vicky!

Jullie nog slaaptips?
pi_50310969
nee sorry Ingrid.
Hier geen inslaapproblemen.
Ja heel soms ;'s ochtends maar dan wordt ik even heel erg boos en dat werkt over het algemeen wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 juni 2007 @ 21:32:58 #64
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50310975
Oh wat superlastig zeg! Emma heeft wel een eigen willetje, maar vaak is ze heel lief en meegaand, als je het gezellig maakt zegmaar. Ze is heeeel aanhankelijk ook. Vaak wil ze heel lang geknuffeld worden en geeft ze kusjes aan de lopende band... maakt het weer helemaal goed dat Noa dat juist niet wil!

Maar soms is het huis echt te klein, alleen is ze vooral vaak boos op Noa, die dan iets doet wat zij niet wil. Kleine kattenkopjes zijn het tegenover elkaar! Als je Emma alleen hebt, wordt ze alleen héél boos (en dan is het écht mis) als je haar iets verbiedt wat ze heel leuk vindt. Bijvoorbeeld op de tafel klimmen ...

Maar ik geloof dat ze een lieverdje is vergeleken bij Amber! Wat een kind... sterkte ermee maar!
pi_50311072
Amber kan ook heel erg lief zijn hoor. Knuffelen, gek doen, lachen, kusjes geven, zelfstandig spelen, maar de laatste paar dagen is ze een verschrikking!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 10 juni 2007 @ 21:35:42 #66
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50311089
Hoe doen jullie het nu, kims_mama? Wachten jullie een kwartier en gaan jullie er dan heen? Hier helpt dat het beste eigenlijk, gewoon laten 'uitrazen' en duidelijk maken dat álles wat ze kan krijgen een slokje water, een aai over de bol en even instoppen is. Meestal wordt ze dan nog kwader maar is ze na een tijdje toch stil omdat ze erg moe is.

De tips die ik kreeg van het opvoedbureau m.b.t. slapen zijn:
- niet aankijken (geen oogcontact)
- niet gezellig doen, je bent er wel maar alleen maar om even te troosten
- niet uit bed halen behalve bij poepluiers etc., of als ze ziek zijn en koorts hebben, vul maar in...
- eventueel slokje water laten drinken, liefste uit een tuitbeker die binnen handbereik ligt. Dus dat ze daar papa/mama niet voor nodig heeft.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:36:13 #67
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50311105
Normaal is er niks aan de hand en slaapt ze snel. Nu dus sinds het warme en benauwde weer ineens heel slecht. Het is nu absoluut niet benauwd op haar kamer, of warm
Ze is zeker wel moe, dat kun je duidelijk zien en merken.
Maar waarom gaat ze niet slapen?! Het is toch normaal dat je wel een beetje samen een avond hebt? Ze krijst dus keihard en kan dat heeeel lang volhouden.

Boos worden helpt niet trouwens.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:36:22 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50311110
Misschien een sprongetje in de ontwikkeling... tandjes...o.i.d.? Sterkte in ieder geval, het is vast maar een fase...

Een fase.... een fase....
  zondag 10 juni 2007 @ 21:37:19 #69
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50311155
Worden jullie er ook helemaal gefrustreerd van en hoor je het constant? Als je een babyfoon hebt, gewoon uitzetten die handel. En als je het gewoon hoort beneden, zet dan de tv wat harder. Na een kwartier gewoon weer heen... (of wat je dan ook doet)
  zondag 10 juni 2007 @ 21:40:00 #70
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50311278
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:35 schreef Suzanna het volgende:
Hoe doen jullie het nu, kims_mama? Wachten jullie een kwartier en gaan jullie er dan heen? Hier helpt dat het beste eigenlijk, gewoon laten 'uitrazen' en duidelijk maken dat álles wat ze kan krijgen een slokje water, een aai over de bol en even instoppen is. Meestal wordt ze dan nog kwader maar is ze na een tijdje toch stil omdat ze erg moe is.

De tips die ik kreeg van het opvoedbureau m.b.t. slapen zijn:
- niet aankijken (geen oogcontact)
- niet gezellig doen, je bent er wel maar alleen maar om even te troosten
- niet uit bed halen behalve bij poepluiers etc., of als ze ziek zijn en koorts hebben, vul maar in...
- eventueel slokje water laten drinken, liefste uit een tuitbeker die binnen handbereik ligt. Dus dat ze daar papa/mama niet voor nodig heeft.
Idd om de 10-15 min erheen gaan. Meestal helpt uitrazen wel, nu dus niet.
Niet uit bed halen vind ik ook. Djeez doet het soms wel en daar ben ik dan boos om.
Slokje water idd ook. Uit de tuitbeker niet, dat snapt ze nog niet altijd. Dan word ze alleen maar kwaaier.
Dus dan een gewone fles water.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:41:32 #71
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50311340
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:37 schreef Suzanna het volgende:
Worden jullie er ook helemaal gefrustreerd van en hoor je het constant? Als je een babyfoon hebt, gewoon uitzetten die handel. En als je het gewoon hoort beneden, zet dan de tv wat harder. Na een kwartier gewoon weer heen... (of wat je dan ook doet)
Yep. Je hoort het luid en duidelijk beneden. De tv gaat idd harder. Dus we doen het al zo idd.

Bedankt voor de tips!

We gaan maar tv kijken. Het krijsen is nu gewoon (zachter) huilen geworden. Dus wie weet ... (afklopt)
  zondag 10 juni 2007 @ 21:45:00 #72
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50311478
Ja, je moet idd één front vormen met Djeez... leg hem uit dat hij het alleen maar ondermijnt en dat het ook zieliger is voor Kim, ze verwacht dan elke keer dat hij haar eruit zal halen (of jij) en zal dan alleen maar bozer worden als dat niet het geval is. Consequent...consequent... (ja, ik moet het mezelf ook inprenten hoor! ik vind haar dan ook vaak zielig, maar toch...het is beter om niet te doen)
  zondag 10 juni 2007 @ 21:45:22 #73
45621 Suzanna
Mama van...
pi_50311498
Succes trouwens! En hopelijk kun je zo lekker naar bed en is het stil...
  zondag 10 juni 2007 @ 22:54:02 #74
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_50314619
Ze slaapt! Sinds 22.30. Ik ga er achteraan! Tnx suzanna!
pi_50319958
Heeft Kim goed geslapen?

Ik wil ffies melden dat Sara nu inmiddels ook al 3 nachten goed slaapt! We lijken erdoor te zijn dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')