abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50170862
Wat vinden jullie van psychiatrische patienten die erg lang uit het "echte leven" zijn geweest en nu weer terug de maatschapij in moeten omdat het eigenlijk wel goed gaat ?
pi_50171979
Ik vind dat die hun eigen huiswerkopdrachten zelf moeten maken.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_50172004
Levensgevaarlijk!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_50172088
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:34 schreef Biancavia het volgende:
Levensgevaarlijk!
ik praat niet over tbs-ers
pi_50172607
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:50 schreef Fire-Maker het volgende:
Wat vinden jullie van psychiatrische patienten die erg lang uit het "echte leven" zijn geweest en nu weer terug de maatschapij in moeten omdat het eigenlijk wel goed gaat ?
Wat vind jij van ex-kanker patienten in dezelfde context?

Jouw stelling bevat een vooroordeel
Daarnaast is psychiatrie te breed gebruikt in jouw stelling. Je moet dit verkleinen naar bepaalde psychiatrische ziekten.
pi_50173218
Praat je nu over jezelf?
pi_50173566
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:12 schreef tlepel het volgende:
Praat je nu over jezelf?
ja...

maar mijn nieuwe vraag dan : hoe kijken jullie naar mensen die psychotisch zijn geweest?

zijn jullie daar voorzichtiger mee?
boeit het je niks?
ondersteunend?
en nog meer...
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:22:45 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_50173621
daar zou ik gewoon heel voorzichtig mee zijn.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_50173722
LIF >>> R&P
pi_50173846
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef Fire-Maker het volgende:

[..]

ja...

maar mijn nieuwe vraag dan : hoe kijken jullie naar mensen die psychotisch zijn geweest?

boeit het je niks?
ondersteunend?
en nog meer...
Ik denk dat veel mensen niet eens weten wat psychotisch zijn eigenlijk precies inhoudt.

Ik wel hoor.

je bent het geweest..Slik je nu nog pillen ?
pi_50173912
Gelukkig is het niet te zien of je te maken hebt met iemand die psychotisch is, dat zijn er meer dan je denkt. Maar met tabletten kunnen die vaak een heel normaal leven leiden.
psy·cho·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 geestesziekte waarbij men wanen heeft

Wat anders is het als je psychopaat bedoeld.
psy·cho·paat (de ~ (m.), -paten)
1 iem. die door een abnormaal karakter afwijkend gedrag vertoont en die zich daardoor minder goed in de samenleving kan handhaven
pi_50174459
Aan de ene kant is het wel praktisch als je niet kan zien of iemand psychotisch is of is geweest.

soms is het niet praktisch omdat je toch met een ziekte loopt die niet voor buitenwereld zichtbaar is en daardoor snappen mensen soms niet waarom je anders gedraagt dan een ""normaal ""mens.
pi_50174967
ik slik nu gewoon medicijnen dus je merkt er nix van dat ik het ben geweest maar het wordt bij de meeste mensen moeilijker als er stressfactoren zijn dan wordt het altijd ffies wat zwaarder dan normaal

maar ik zelf merkte gewoon dat mijn oude "vrienden" niet echt meer vaak langs kwamen of minder intresse toonden

maarja kheb opzich nu weer gewoon contacten en kan dat onderhouden dus heb er nu positieve ervaringen mee
pi_50175111
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:55 schreef Fire-Maker het volgende:
ik slik nu gewoon medicijnen dus je merkt er nix van dat ik het ben geweest maar het wordt bij de meeste mensen moeilijker als er stressfactoren zijn dan wordt het altijd ffies wat zwaarder dan normaal

maar ik zelf merkte gewoon dat mijn oude "vrienden" niet echt meer vaak langs kwamen of minder intresse toonden

maarja kheb opzich nu weer gewoon contacten en kan dat onderhouden dus heb er nu positieve ervaringen mee
Precies..Richt je op de nieuwe mensen en steek daar je energie in
De oude vrienden weten gewoon niet hoe ze daarmee om moeten gaan en kiezen voor hun de makkelijkste weg..Kun je ze niet echt kwalijk nemen
pi_50176513
Het is voor velen natuurlijk wel een schok als ze te weten komen dat die leuke fire-Maker een geestesziekte heeft gehad!

Maar stel het zo: echte vrienden blijven omgaan met jou, de rest zijn randdebielen .
pi_50176760
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:26 schreef katerwater het volgende:
Het is voor velen natuurlijk wel een schok als ze te weten komen dat die leuke fire-Maker een geestesziekte heeft gehad!

Maar stel het zo: echte vrienden blijven omgaan met jou, de rest zijn randdebielen .
Het probleem is juist dat je tijdens de psychotische periode veel vrienden verliest. Dat komt dan van de patient zelf af (terugtrekken in huis enzo). Het is ook een van de (verplichte) kenmerken van de ziekte. Het hebben van negatieve symptomen. In dit geval dus het verliezen van je sociale leven.
pi_50178829
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:32 schreef DDM het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat je tijdens de psychotische periode veel vrienden verliest. Dat komt dan van de patient zelf af (terugtrekken in huis enzo). Het is ook een van de (verplichte) kenmerken van de ziekte. Het hebben van negatieve symptomen. In dit geval dus het verliezen van je sociale leven.
Die vrienden komen na die periode toch gewoon terug? Mits TS het eerste contact maakt, natuurlijk. Dan legt hij gewoon uit dat hij een moeilijke periode doorgemaakt heeft, niet?
pi_50183486
Rare OP, maargoed.
Ik heb er zelf geen problemen mee hoor, iedereen heeft wel wat.
Denk dat de meeste mensen die vreemd reageren op een (ex)psychoot, vooral bang zijn voor het onbekende.
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:37:24 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_50191700
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 21:19 schreef katerwater het volgende:

[..]

Die vrienden komen na die periode toch gewoon terug? Mits TS het eerste contact maakt, natuurlijk. Dan legt hij gewoon uit dat hij een moeilijke periode doorgemaakt heeft, niet?
hehe dat kan tegenvallen, vrienden maken gewoon nieuwe vrienden hoor, vriendschappen gaan zoiezo over. Als je iemand 2 jaar niet spreekt, waarom dan ook verwaterd die vriendschap ernstig, en groei je uit elkaar.
Dat is dan de reden dat het niet meer klikt en dat heeft niets met een ziekte te maken.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_50195207
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:32 schreef DDM het volgende:

[..]

Ik heb ook een vage geesteziekte, en bij mij zijn de stemmingswisselingen samen met het negatief denken inderdaad ook weleens oorzaak geweest van verbroken vriendschappen. Of soms veroorzaak je spanningen in je relatie die nergens over gaan.

Mijn vrienden weten dit, mijn vriend ook. Ze hebben er geen problemen mee. Ik denk dat een heldere uitleg over je denkwijze en je doen al een heleboel helpt tegenover anderen. Zij kunnen dan aan je merken wanneer je 'niet jezelf' ben en kunnen er rekening mee houden/afstand nemen op zo'n moment.

Welke medicatie slik jij?
pi_50195396
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:55 schreef Fire-Maker het volgende:

veel mensen schrikken: zo heb ik me mooi vergist in hem/haar! En angst doet ook een hoop... helaas

Ikzelf ben voorzichtig met elk persoon op een andere manier....
Don't blame me, it's a hardware problem
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:44:46 #22
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50195409
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef Fire-Maker het volgende:
ja...

boeit het je niks?
ondersteunend?
en nog meer...
Ligt eraan hoe je je er zelf bij voelt... Vaak hadden mensen die psychotisch zijn
geweest een gevoel van vervreemding van de maatschappij...

Wees gerust, veel mensen die niet psychotisch zijn geweest hebben dit ook...

Het gaat om je eigen instelling... Sta je te trappelen om weer deel uit te maken van
de maatschappij, vrienden te maken, dingen te ondernemen? Ik denk dat je je dan
weinig zorgen hoeft te maken en alles gewoon lekker op je af moet laten komen...

Ik denk juist dat je door mensen die je voorzichtig en appart gaan behandelen je
het gevoel krijgt teer en 'anders' te zijn... Straf dit gedrag dan ook af met een grappige,
ironische of sarcastische opmerking...

Veel succes iig!
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_50206202
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:44 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je je er zelf bij voelt... Vaak hadden mensen die psychotisch zijn
geweest een gevoel van vervreemding van de maatschappij...

Wees gerust, veel mensen die niet psychotisch zijn geweest hebben dit ook...

Het gaat om je eigen instelling... Sta je te trappelen om weer deel uit te maken van
de maatschappij, vrienden te maken, dingen te ondernemen? Ik denk dat je je dan
weinig zorgen hoeft te maken en alles gewoon lekker op je af moet laten komen...

Ik denk juist dat je door mensen die je voorzichtig en appart gaan behandelen je
het gevoel krijgt teer en 'anders' te zijn... Straf dit gedrag dan ook af met een grappige,
ironische of sarcastische opmerking...

Veel succes iig!
ja laatste tijd kan ik er wel grapjes over maken en ja ik sta ook weer te trappelen om gewoon weer het echte leven in te gaan baantje, school afmaken, sport en weer goede vrienden maken zit nu in ontslag fase dan moet je steeds meer terug in de maatschapij ( wel spannend allemaal).

ennuh BubblegumBarbie ik slik Efexor 150 mg en Risperdal 3 mg (ben daar niet zo blij mee maarja het helpt )
  vrijdag 8 juni 2007 @ 00:05:37 #24
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50222667
Een psychiatrische aandoening is practisch altijd ongeneeslijk.
Mensen die een psychose hebben gehad krijgen meestal ooit weer een psychose.
Je wilt niet omgaan met mensen die een psychose hebben. Die mensen zitten in hun eigen verwarde wereld waar je niet bij kan maar hun kunnen wel jou geestelijk en/of lichamelijk kwaad doen en zich om weetikveel welke waangedachte daartoe gerechtigd voelen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_50223416
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:05 schreef Spacehamster het volgende:
Kan je die stelling met getallen onderbouwen? Veel diagnoses hebben een chronische component of recidiveren, maar evenzoveel ook helemaal niet. 'Praktisch altijd' is gewoon ronduit onzin.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 01:57:02 #26
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50225072
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:34 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Kan je die stelling met getallen onderbouwen? Veel diagnoses hebben een chronische component of recidiveren, maar evenzoveel ook helemaal niet. 'Praktisch altijd' is gewoon ronduit onzin.
Je eist exacte cijfertjes van mij maar jij strooit met een ongefundeerde "onzin" label.
Ik denk dat die mensen alleen maar genezen verklaard worden om ruimte te maken. Ondertussen zitten ze nog op levenslange medicatie. Dat noem ik niet genezen, dat noem ik ziek en onder behandeling.
De oorzaak van de aandooeningen is in alle gevalen een hersendefect. En wat kapot is in de hersenen wordt nooit meer heel.
pi_50226359
Je hebt ook de Libelle gelezen neem ik aan
pi_50226536
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 00:05 schreef Spacehamster het volgende:
vertel dan eens over welke aandoening het gaat? depressie is ook een psych aandoening, maar denk jij dat dat meestal ongeneeslijk is? en wat dan voor een post-partum psychose/depressie (dus vlak na de bevalling), ik weet echt zeker dat dat maar HOOGST zelden blijft 'plakken'.
De groep waar jij op doelt zijn denk ik de psychotische stoornissen, en dan heb je t denk ik vooral over shizofrenie. En daar kom je idd niet vanaf. Maar: lekker positief om te lezen voor mensen met psychotische stoornis als een of andere n00b loopt te roepen dat ze er toch nooit meer vanaf komen en dat je daar echt niet mee om zou moeten willen gaan.
Onderbouw je geroep ajb

[ Bericht 0% gewijzigd door knuppelhout op 08-06-2007 12:11:39 ]
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:27:26 #29
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50229771
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 01:57 schreef Spacehamster het volgende:
Je eist exacte cijfertjes van mij maar jij strooit met een ongefundeerde "onzin" label.
Ik denk dat die mensen alleen maar genezen verklaard worden om ruimte te maken.
LOL en dan zeg je dat andere mensen in een eigen wereld leven...
quote:
Ondertussen zitten ze nog op levenslange medicatie. Dat noem ik niet genezen, dat noem ik ziek en onder behandeling.
De oorzaak van de aandooeningen is in alle gevalen een hersendefect. En wat kapot is in de hersenen wordt nooit meer heel.
Alsof je chemische balans niet kan herstellen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_50236972
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:11 schreef knuppelhout het volgende:

[..]
Maar: lekker positief om te lezen voor mensen met psychotische stoornis als een of andere n00b loopt te roepen dat ze er toch nooit meer vanaf komen en dat je daar echt niet mee om zou moeten willen gaan.
Mwah.. ik denk (in mijn geval kheb geen schizofrenie) dat het niet snel terug komt en als het terug komt herken je de dingen die voorafgaan veel sneller dus kan je gelijk voor meer gesprekken, klinische opname of medicijn verhoging vragen zodat je het dus snel voorkom.

En je kan gewoon het best wel voorkomen door rustig leven (te grote stressfactoren uit de weggaan... tuurlijk heb je altijd wel stress maar daar kan je mee leren omgaan) ik zelf was best wel druk bezig vroeger met school, vriendinnetjes, experimenteren met drugs of drank en werk en dat allemaal tegelijk terwijl ik al depri was.
Tja als je dan ook nog aanleg hebt voor een psychotische problemen dan heb je flink pech

Nu leef ik gewoon rustig dag in dag uit gewoon school werk vrienden en sport en af en toe iets nieuws
pi_50238640
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 01:57 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen alleen maar genezen verklaard worden om ruimte te maken. Ondertussen zitten ze nog op levenslange medicatie. Dat noem ik niet genezen, dat noem ik ziek en onder behandeling.
Kapot Help me!! Me limbische systeem is geowned

Meestal berusten dat soort stoornissen op een chemische disbalans (lelijk he die nieuwe spelling). Die kan je "makkelijk" herstellen door medicatie te nemen waarin de stof zit waar je op dat moment een tekort aan hebt.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:16:10 #32
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50244502
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:50 schreef Fire-Maker het volgende:
Veel erger is het ge-jojo met medicijnen.
He deze medicijnen daarmee functioneerd de client weer heel "goed" mee..
Ohhh dan gaan we de medicijnen weer afbouwen.
pi_50246319
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:16 schreef HarryP het volgende:

[..]

Veel erger is het ge-jojo met medicijnen.
He deze medicijnen daarmee functioneerd de client weer heel "goed" mee..
Ohhh dan gaan we de medicijnen weer afbouwen.
Zo werkt behandelen nou eenmaal. Gewoon lekker titreren. Daarnaast vindt het gejojo plaats alvorens een patient weer normaal in de maatschappij terugkomt. Dus het is ook gewoon nodig.
pi_50247016
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 18:13 schreef DDM het volgende:

[..]

Zo werkt behandelen nou eenmaal. Gewoon lekker titreren. Daarnaast vindt het gejojo plaats alvorens een patient weer normaal in de maatschappij terugkomt. Dus het is ook gewoon nodig.
yup het is altijd ffies zoeken wat een goede dosis is omdat je gewoon moet kunnen functioneren niet dat je moe blijft van de hoge dosis medicijnen
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:01:15 #35
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50266198
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:11 schreef knuppelhout het volgende:

[..]

vertel dan eens over welke aandoening het gaat? depressie is ook een psych aandoening, maar denk jij dat dat meestal ongeneeslijk is? en wat dan voor een post-partum psychose/depressie (dus vlak na de bevalling), ik weet echt zeker dat dat maar HOOGST zelden blijft 'plakken'.
De groep waar jij op doelt zijn denk ik de psychotische stoornissen, en dan heb je t denk ik vooral over shizofrenie. En daar kom je idd niet vanaf. Maar: lekker positief om te lezen voor mensen met psychotische stoornis als een of andere n00b loopt te roepen dat ze er toch nooit meer vanaf komen en dat je daar echt niet mee om zou moeten willen gaan.
Onderbouw je geroep ajb
Het helpt wel als je beter leest. Ik schrijf "practisch altijd" ipv "altijd" voor een goede reden.
Als je je beledigd voelt als je ongeneeslijk hersenziek bent dan is dat jouw probleem dat je niet met de waarheid overweg kan. Het helpt niet om andere mensen mee lastig te vallen of in de grond te boren omdat je zelfmeelij hebt. Die andere mensen hebben recht op een leven en mensen met psychische stoornissen zijn ware aandachtsslurpers waarbij de aandacht in een bodemloze put valt.
Gelukkig voor jou zijn er vrijwilligers die nog wel in je geloven.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:07:01 #36
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50266354
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:34 schreef DDM het volgende:
Meestal berusten dat soort stoornissen op een chemische disbalans (lelijk he die nieuwe spelling). Die kan je "makkelijk" herstellen door medicatie te nemen waarin de stof zit waar je op dat moment een tekort aan hebt.
Had je niet beter "herstellen" tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen? (Om een andere reden dan dat ik nu doe dus )
Want als je levenslang afhankelijk bent van medicatie dan ben je niet hersteld.
Zijn mensen die in een rolstoel zitten zijn ook niet genezen van het niet kunnen lopen...
pi_50268797
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:07 schreef Spacehamster het volgende:

[..]

Had je niet beter "herstellen" tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen? (Om een andere reden dan dat ik nu doe dus )
Want als je levenslang afhankelijk bent van medicatie dan ben je niet hersteld.
Zijn mensen die in een rolstoel zitten zijn ook niet genezen van het niet kunnen lopen...
We kunnen nu een hele filosofie openen omtrent het interpreteren van het woord herstellen, maar dat lijkt me niet echt zinvol

Maar kijk: Als je de ontbrekende neurotransmitters middels een medicijn toevoegt dan herstelt de situatie weer en heb je dus weer een fysiologische balans. Dan heb je dus een herstel. De nieuwe uitgangssituatie is anders dan de oude uitgangssituatie. Deze is voordeling. Ergo herstel.

Daarnaast was mijn opvatting pars pro toto. Je kan iemand uit een depressie helpen door voor een bepaalde periode een neurotransmitter te geven. Na een bepaalde periode sluip je deze weer uit. En de depressie is over. Dat is dus ook wel degelijk herstel
pi_50273549
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:01 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het helpt wel als je beter leest. Ik schrijf "practisch altijd" ipv "altijd" voor een goede reden.
Het woord 'praktisch' (da's met een 'k' trouwens ) impliceert in deze context dat jouw stelling vrijwel altijd op zou gaan, en dat is gewoon niet zo. Dus leer schrijven

Maar goed, het moge duidelijk zijn dat je niet weet waar je over praat. 'k Neem aan dat we er nu wel uit zijn
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:10:41 #39
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_50284420
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:17 schreef intoxicated het volgende:
Het woord 'praktisch' (da's met een 'k' trouwens ) impliceert in deze context dat jouw stelling vrijwel altijd op zou gaan, en dat is gewoon niet zo. Dus leer schrijven
Je enige argumenten zijn kritiek op schrijfwijzes en het uiten van beledigen.
Niet bepaald overtuigend..
pi_50286431
pfff wat een vraag man. Erg generiek en alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')