Wat vind jij van ex-kanker patienten in dezelfde context?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:50 schreef Fire-Maker het volgende:
Wat vinden jullie van psychiatrische patienten die erg lang uit het "echte leven" zijn geweest en nu weer terug de maatschapij in moeten omdat het eigenlijk wel goed gaat ?
ja...quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:12 schreef tlepel het volgende:
Praat je nu over jezelf?
Ik denk dat veel mensen niet eens weten wat psychotisch zijn eigenlijk precies inhoudt.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef Fire-Maker het volgende:
[..]
ja...
maar mijn nieuwe vraag dan : hoe kijken jullie naar mensen die psychotisch zijn geweest?
zijn jullie daar voorzichtiger mee?
boeit het je niks?
ondersteunend?
en nog meer...
Precies..Richt je op de nieuwe mensen en steek daar je energie inquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:55 schreef Fire-Maker het volgende:
ik slik nu gewoon medicijnen dus je merkt er nix van dat ik het ben geweest maar het wordt bij de meeste mensen moeilijker als er stressfactoren zijn dan wordt het altijd ffies wat zwaarder dan normaal
maar ik zelf merkte gewoon dat mijn oude "vrienden" niet echt meer vaak langs kwamen of minder intresse toonden![]()
maarja kheb opzich nu weer gewoon contacten en kan dat onderhouden dus heb er nu positieve ervaringen mee
Het probleem is juist dat je tijdens de psychotische periode veel vrienden verliest. Dat komt dan van de patient zelf af (terugtrekken in huis enzo). Het is ook een van de (verplichte) kenmerken van de ziekte. Het hebben van negatieve symptomen. In dit geval dus het verliezen van je sociale leven.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:26 schreef katerwater het volgende:
Het is voor velen natuurlijk wel een schok als ze te weten komen dat die leuke fire-Maker een geestesziekte heeft gehad!![]()
Maar stel het zo: echte vrienden blijven omgaan met jou, de rest zijn randdebielen.
Die vrienden komen na die periode toch gewoon terug? Mits TS het eerste contact maakt, natuurlijk. Dan legt hij gewoon uit dat hij een moeilijke periode doorgemaakt heeft, niet?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je tijdens de psychotische periode veel vrienden verliest. Dat komt dan van de patient zelf af (terugtrekken in huis enzo). Het is ook een van de (verplichte) kenmerken van de ziekte. Het hebben van negatieve symptomen. In dit geval dus het verliezen van je sociale leven.
hehe dat kan tegenvallen, vrienden maken gewoon nieuwe vrienden hoor, vriendschappen gaan zoiezo over. Als je iemand 2 jaar niet spreekt, waarom dan ook verwaterd die vriendschap ernstig, en groei je uit elkaar.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:19 schreef katerwater het volgende:
[..]
Die vrienden komen na die periode toch gewoon terug? Mits TS het eerste contact maakt, natuurlijk. Dan legt hij gewoon uit dat hij een moeilijke periode doorgemaakt heeft, niet?
Ik heb ook een vage geesteziekte, en bij mij zijn de stemmingswisselingen samen met het negatief denken inderdaad ook weleens oorzaak geweest van verbroken vriendschappen. Of soms veroorzaak je spanningen in je relatie die nergens over gaan.quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat je tijdens de psychotische periode veel vrienden verliest. Dat komt dan van de patient zelf af (terugtrekken in huis enzo). Het is ook een van de (verplichte) kenmerken van de ziekte. Het hebben van negatieve symptomen. In dit geval dus het verliezen van je sociale leven.
veel mensen schrikken: zo heb ik me mooi vergist in hem/haar! En angst doet ook een hoop... helaasquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:55 schreef Fire-Maker het volgende:
ik slik nu gewoon medicijnen dus je merkt er nix van dat ik het ben geweest maar het wordt bij de meeste mensen moeilijker als er stressfactoren zijn dan wordt het altijd ffies wat zwaarder dan normaal
maar ik zelf merkte gewoon dat mijn oude "vrienden" niet echt meer vaak langs kwamen of minder intresse toonden![]()
maarja kheb opzich nu weer gewoon contacten en kan dat onderhouden dus heb er nu positieve ervaringen mee
Ligt eraan hoe je je er zelf bij voelt... Vaak hadden mensen die psychotisch zijnquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:21 schreef Fire-Maker het volgende:
ja...
maar mijn nieuwe vraag dan : hoe kijken jullie naar mensen die psychotisch zijn geweest?
zijn jullie daar voorzichtiger mee?
boeit het je niks?
ondersteunend?
en nog meer...
ja laatste tijd kan ik er wel grapjes over maken en ja ik sta ook weer te trappelen om gewoon weer het echte leven in te gaanquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:44 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je je er zelf bij voelt... Vaak hadden mensen die psychotisch zijn
geweest een gevoel van vervreemding van de maatschappij...
Wees gerust, veel mensen die niet psychotisch zijn geweest hebben dit ook...
Het gaat om je eigen instelling... Sta je te trappelen om weer deel uit te maken van
de maatschappij, vrienden te maken, dingen te ondernemen? Ik denk dat je je dan
weinig zorgen hoeft te maken en alles gewoon lekker op je af moet laten komen...
Ik denk juist dat je door mensen die je voorzichtig en appart gaan behandelen je
het gevoel krijgt teer en 'anders' te zijn... Straf dit gedrag dan ook af met een grappige,
ironische of sarcastische opmerking...
Veel succes iig!
Kan je die stelling met getallen onderbouwen? Veel diagnoses hebben een chronische component of recidiveren, maar evenzoveel ook helemaal niet. 'Praktisch altijd' is gewoon ronduit onzin.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:05 schreef Spacehamster het volgende:
Een psychiatrische aandoening is practisch altijd ongeneeslijk.
Je eist exacte cijfertjes van mij maar jij strooit met een ongefundeerde "onzin" label.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:34 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Kan je die stelling met getallen onderbouwen? Veel diagnoses hebben een chronische component of recidiveren, maar evenzoveel ook helemaal niet. 'Praktisch altijd' is gewoon ronduit onzin.
vertel dan eens over welke aandoening het gaat? depressie is ook een psych aandoening, maar denk jij dat dat meestal ongeneeslijk is? en wat dan voor een post-partum psychose/depressie (dus vlak na de bevalling), ik weet echt zeker dat dat maar HOOGST zelden blijft 'plakken'.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:05 schreef Spacehamster het volgende:
Een psychiatrische aandoening is practisch altijd ongeneeslijk.
LOL en dan zeg je dat andere mensen in een eigen wereld leven...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:57 schreef Spacehamster het volgende:
Je eist exacte cijfertjes van mij maar jij strooit met een ongefundeerde "onzin" label.
Ik denk dat die mensen alleen maar genezen verklaard worden om ruimte te maken.
Alsof je chemische balans niet kan herstellen...quote:Ondertussen zitten ze nog op levenslange medicatie. Dat noem ik niet genezen, dat noem ik ziek en onder behandeling.
De oorzaak van de aandooeningen is in alle gevalen een hersendefect. En wat kapot is in de hersenen wordt nooit meer heel.
Mwah.. ik denk (in mijn geval kheb geen schizofrenie) dat het niet snel terug komt en als het terug komt herken je de dingen die voorafgaan veel sneller dus kan je gelijk voor meer gesprekken, klinische opname of medicijn verhoging vragen zodat je het dus snel voorkom.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:11 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
Maar: lekker positief om te lezen voor mensen met psychotische stoornis als een of andere n00b loopt te roepen dat ze er toch nooit meer vanaf komen en dat je daar echt niet mee om zou moeten willen gaan.
Kapotquote:Op vrijdag 8 juni 2007 01:57 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Je eist exacte cijfertjes van mij maar jij strooit met een ongefundeerde "onzin" label.
Ik denk dat die mensen alleen maar genezen verklaard worden om ruimte te maken. Ondertussen zitten ze nog op levenslange medicatie. Dat noem ik niet genezen, dat noem ik ziek en onder behandeling.
De oorzaak van de aandooeningen is in alle gevalen een hersendefect. En wat kapot is in de hersenen wordt nooit meer heel.
Veel erger is het ge-jojo met medicijnen.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:50 schreef Fire-Maker het volgende:
Wat vinden jullie van psychiatrische patienten die erg lang uit het "echte leven" zijn geweest en nu weer terug de maatschapij in moeten omdat het eigenlijk wel goed gaat ?
Zo werkt behandelen nou eenmaal. Gewoon lekker titreren. Daarnaast vindt het gejojo plaats alvorens een patient weer normaal in de maatschappij terugkomt. Dus het is ook gewoon nodig.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:16 schreef HarryP het volgende:
[..]
Veel erger is het ge-jojo met medicijnen.
He deze medicijnen daarmee functioneerd de client weer heel "goed" mee..
Ohhh dan gaan we de medicijnen weer afbouwen.
yup het is altijd ffies zoeken wat een goede dosis is omdat je gewoon moet kunnen functioneren niet dat je moe blijft van de hoge dosis medicijnenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 18:13 schreef DDM het volgende:
[..]
Zo werkt behandelen nou eenmaal. Gewoon lekker titreren. Daarnaast vindt het gejojo plaats alvorens een patient weer normaal in de maatschappij terugkomt. Dus het is ook gewoon nodig.
Het helpt wel als je beter leest. Ik schrijf "practisch altijd" ipv "altijd" voor een goede reden.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:11 schreef knuppelhout het volgende:
[..]
vertel dan eens over welke aandoening het gaat? depressie is ook een psych aandoening, maar denk jij dat dat meestal ongeneeslijk is? en wat dan voor een post-partum psychose/depressie (dus vlak na de bevalling), ik weet echt zeker dat dat maar HOOGST zelden blijft 'plakken'.
De groep waar jij op doelt zijn denk ik de psychotische stoornissen, en dan heb je t denk ik vooral over shizofrenie. En daar kom je idd niet vanaf. Maar: lekker positief om te lezen voor mensen met psychotische stoornis als een of andere n00b loopt te roepen dat ze er toch nooit meer vanaf komen en dat je daar echt niet mee om zou moeten willen gaan.
Onderbouw je geroep ajb
Had je niet beter "herstellen" tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen? (Om een andere reden dan dat ik nu doe dusquote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:34 schreef DDM het volgende:
Meestal berusten dat soort stoornissen op een chemische disbalans (lelijk he die nieuwe spelling). Die kan je "makkelijk" herstellen door medicatie te nemen waarin de stof zit waar je op dat moment een tekort aan hebt.
We kunnen nu een hele filosofie openen omtrent het interpreteren van het woord herstellen, maar dat lijkt me niet echt zinvolquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:07 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Had je niet beter "herstellen" tussen aanhalingstekens kunnen plaatsen? (Om een andere reden dan dat ik nu doe dus)
Want als je levenslang afhankelijk bent van medicatie dan ben je niet hersteld.
Zijn mensen die in een rolstoel zitten zijn ook niet genezen van het niet kunnen lopen...
Het woord 'praktisch' (da's met een 'k' trouwensquote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:01 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het helpt wel als je beter leest. Ik schrijf "practisch altijd" ipv "altijd" voor een goede reden.
Je enige argumenten zijn kritiek op schrijfwijzes en het uiten van beledigen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:17 schreef intoxicated het volgende:
Het woord 'praktisch' (da's met een 'k' trouwens) impliceert in deze context dat jouw stelling vrijwel altijd op zou gaan, en dat is gewoon niet zo. Dus leer schrijven
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |