Dat was snel. Ze hebben gewoon van alle BN'ners dit soort biografieën klaar liggen he?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:57 schreef doeka het volgende:
Ach wat jammer; vond 'm altijd erg leuk.
Gerardus Johannes Henri Dröge (Enschede, 23 april 1943 - 5 juni 2007) was een Nederlandse televisiepresentator en -maker, acteur en journalist/schrijver.
Dröge werd geboren in een welgestelde familie, zijn vader is tandarts. Na de kostschool in Oldenzaal gaat hij in dienst en daarna gaat hij naar de Toneelschool in Arnhem.
Gert-Jan Dröge overleed op 5 juni 2007 op 64e leeftijd
De eerste jaren
Hij speelt en begeleidt diverse musicalstukken (waaronder Anatevka) en opera's. Ook start hij een aantal nachtcafés (waaronder Chez Nelly) en discotheken (waaronder De Schakel). Ook begeleidt hij onder andere het televisieprogramma "RUR" en begint hij met de show die hem echt beroemd zal maken in Nederland: Glamourland.
Glamourland
De eerste society-reportages maakt Gert-Jan Dröge echter voor het VPRO-televisieprogramma “Gasthof zur Post Modernen” waarin hij onder andere verslag doet van de opening van een gloednieuwe nachtclub in Amsterdam. Eind 1990 begint Gert-Jan Dröge met “Glamourland” voor de AVRO, met als ondertitel “Society volgens Dröge”. Het is een programma met reportages over feestjes, premičres, jachtpartijen en vernissages waarbij hij de kijker een blik gunt in de wereld van de vaderlandse nouveau riche. De ironie waarmee hij deze wereld steevast benaderde werd zijn handelsmerk en de reden voor het succes.
Commercieel
Gert-Jan Dröge was een van de eerste acteurs die commercieel ging met een grote knipoog naar TV10.
Voor mij niet, ik wist van niks eigenlijkquote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:56 schreef static het volgende:
Tsja, zat eraan te komen.
Ja, die vullen ze constant aan op regenachtige dagen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was snel. Ze hebben gewoon van alle BN'ners dit soort biografieën klaar liggen he?.
Is gewoon de bio van Wiki; wat wel altijd wijs is, is dat ze zo razendsnel aanpassen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was snel. Ze hebben gewoon van alle BN'ners dit soort biografieën klaar liggen he?.
Hij was al een tijdje zwaar ziek, maar dat had je al gelezen denk ik.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:58 schreef BVO het volgende:
[..]
Voor mij niet, ik wist van niks eigenlijk.
Nee, zelfs dat niet. Zie nu wel een bericht van 3 weken terug: http://www.easybookings.n(...)e.in.ziekenhuis.htmlquote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:01 schreef static het volgende:
[..]
Hij was al een tijdje zwaar ziek, maar dat had je al gelezen denk ik.
is ook vlakbij mijquote:
36 jaar terug ofzo.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:06 schreef Oosthoek het volgende:
Gert-jan Dröge? NeeeHij maakte tenminste nog onvervalst leuke televisie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |