Carnavalquote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:27 schreef OA het volgende:
[Op dinsdag 5 juni 2007 21:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
sorry, cross! zal het niet meer doen, maar had een éénzijdig wedje lopen met OA ]
whehequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
gelukkig is dat de oorzaak niet, anders zou ik namelijk geen foutloos woord meer kunnen typen
![]()
![]()
allemaal hetzelfde... die Limlandse feesten...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:27 schreef MPG het volgende:
[..]
Carnaval
Vastelaovend(j)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*pilsje erbij, vastelaovesmuziekje aan*![]()
1) vandaag welquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:27 schreef crossover het volgende:
[..]
Dan ben je ook gemakkelijk te vermaken:P
[..]
Ik zou niet durven:@Ze doet toch aan boksen?:o
Machtig mooi, zeg ik je, machtig mooiquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:29 schreef OA het volgende:
[..]
allemaal hetzelfde... die Limlandse feesten...![]()
![]()
quote:
Eensch is met OAquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:29 schreef OA het volgende:
[..]
allemaal hetzelfde... die Limlandse feesten...:{w
vertel eens... wat is het eigenlijk...quote:
Hehequote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat ik hier een hoop lol heb![]()
gaat echt nergens over, I know, maar toch![]()
Eensch! Carnavalquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:29 schreef OA het volgende:
[..]
allemaal hetzelfde... die Limlandse feesten...![]()
![]()
Oh je hebt een grote mond??quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagdagquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:32 schreef BrandX het volgende:
anyways, day break, dat ging ik kijken.
dus toedels en tot laterz![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
alweer....quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:32 schreef BrandX het volgende:
anyways, day break, dat ging ik kijken.
dus toedels en tot laterz![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het plaatsen van privé gegevens is niet toegestaanquote:
Vastelaovend (Nederlands: vastenavond) is het Rooms-Katholieke feest dat vooraf gaat aan de priode van 40 dagen vasten voor Pasen. Dit, van oorsprong drie dagen durende feest (zondag, maandag en dinsdag) is de laatste gelegenheid om nog eens flink uit de band te springen, alvorens 40 dagen te vasten. Deze drie dagen van plezier, muziek en bier staat alles op zijn kop, de stad wordt geregeerd door Prins Carnaval, de lokale politiek wordt in de optocht eens flink op de korrel genomen, en elke dag wordt er tot diep in de nacht gefeestquote:
Vastelaovend is cultuur ja. Het is een religieus volksfeest, zoals je in mijn post kunt lezen, dat diep verweven is met de cultuur in grote delen van het landquote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:34 schreef vrolijke-frits het volgende:
Er gingen op mijn studie serieus mensen klagen dat we een tentamen hadden op de dinsdag van CarnavalOmdat het cultuur is enzo!
Laat ze lekker daar blijven dan kom niet naar Utrecht als je niets wilt doen met carnaval!
Waarschijnlijk betreft het een oneerbaar voorstelquote:
Zie je..... heeft dus wel met carnaval te maken...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 21:39 schreef MPG het volgende:
[..]
Vastelaovend (Nederlands: vastenavond) is het Rooms-Katholieke feest dat vooraf gaat aan de priode van 40 dagen vasten voor Pasen. Dit, van oorsprong drie dagen durende feest (zondag, maandag en dinsdag) is de laatste gelegenheid om nog eens flink uit de band te springen, alvorens 40 dagen te vasten. Deze drie dagen van plezier, muziek en bier staat alles op zijn kop, de stad wordt geregeerd door Prins Carnaval, de lokale politiek wordt in de optocht eens flink op de korrel genomen, en elke dag wordt er tot diep in de nacht gefeest. De woensdag erna gaan alle gelovigen naar de kerk om een askruisje te halen bij meneer pastoor, en begint de vastentijd.
Tegenwoordig is de religieuze betekenis wat op de achtergrond geraakt. Vooral het plezier en het persifleren van het leven van alledag staan voorop, evenals het bier drinken. De tendens is ook dat carnaval steeds langer duurt. De zaterdag is er al stilletjesaan bijgekomen en ook de vrijdagavond wordt door sommigen al voorzichtigjes aangegrepen om te beginnen met feesten. Echter, vanaf 11-11 staan er al activiteiten op het programma, varierend van liedjes-avond, waar de carnavalshits van het komend seizoen gekozen worden, tot prinsenbals, waar Prins Carnaval uitkomt.
Alaaf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |