abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50130717
quote:
'Pasfoto-joker tipte over afval Koningin'

Bron : Nu.nl

AMSTERDAM - Robert Coleman, die bekend werd door als joker geschminkt een identiteitskaart te verwerven, heeft naar eigen zeggen het televisieprogramma NOVA getipt over het onbeheerde afval van het Kabinet der Koningin.
ANP

Hij doet zijn verhaal in Vrij Nederland van deze week. De non-actieve beveiliger van het ministerie van Algemene Zaken tipte het programma uit onvrede met de zijns inziens gebrekkige veiligheidsmaatregelen van het departement van de premier.

Ontslagen

Coleman zit al een tijdje ziek thuis en verwacht naar aanleiding van de joker-actie ontslagen te zullen worden.

Vorige week ontstond commotie doordat bleek dat iedereen de afgedankte informatie zomaar kon meenemen uit containers buiten de poorten van het Kabinet, dat onder de premier valt. NOVA ontdekte dat de koningin bezig is met voorbereidingen van minstens tien buitenlandse bezoeken, tot in 2010.

De verdere informatie was nogal onschuldig (vakantieplannen van medewerkers en vaak reeds bekende en zelfs voorbije evenementen), maar de kwestie was dat zo'n belangrijke dienst de boel zo maar op straat zette. De dienst beloofde na Kamervragen alles wat niet voor het archief bestemd is, voortaan te vernietigen.

Balkenende

Premier Jan Peter Balkenende kondigde verder aan dat hij ook op zijn eigen ministerie "volledigheidshalve de informatiebeveiligingsprocedures en de naleving daarvan laat doorlichten". Hij voegde eraan toe dat geen enkele organisatie kan garanderen dat er nooit fouten worden gemaakt en dat er nooit ongelukken gebeuren.

Coleman zegt: "Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.(...) "Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak."

Boek

Coleman wil een boek gaan schrijven. Daar komt nogal wat in te staan, belooft hij vervaarlijk: "Laat ik dit zeggen: die afluisterschroef bij de RVD, waar prinses Margarita het over had, die zat er echt."
quote:
Tipgever geheime stukken koningin is beveiliger van Balkenende
VN.nl

De klokkenluider die Nova heeft getipt over de geheime stukken van het Kabinet der Koningin, blijkt Robert Coleman, sinds 2001 werkzaam als beveiligingsambtenaar op het ministerie van Algemene Zaken. In een interview met Vrij Nederland zegt Coleman deze week dat hij de laatste jaren herhaaldelijk aan de bel heeft getrokken over gebrekkige veiligheidsmaatregelen op het ministerie.

Letterlijk zegt hij: 'Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.'

'Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak. Als ik die kan pakken, kunnen de schoonmakers dat ook. Bovendien werden de vuilniszakken gewoon buiten gezet.'

In het interview met Vrij Nederland geeft Coleman aan dat er nog meer schort aan de beveiliging van het ministerie van Balkenende. Sinds september vorig jaar zit hij ziek thuis, naar eigen zeggen omdat er niet naar zijn kritiek werd geluisterd en het werken hem onmogelijk werd gemaakt. 'Het verbeteren van de veiligheid was niet de prioriteit van mijn leidinggevenden.'

'Sorry Majesteit, schreef ik', klokkenluider op Algemene Zaken, in Vrij Nederland nummer 23, vanaf woensdag 6 juni in de winkel.
Of vergis ik me nu?

[ Bericht 21% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2007 17:52:05 ]
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:22:24 #2
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_50130916
Oversight ja.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_50130985
He strikes again.
pi_50131093
OS aandachtgeil mannetje
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
pi_50131220
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:28 schreef chromosoompje het volgende:
OS aandachtgeil mannetje
Maar gelijk heeft ie!
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_50131222
Hij heeft zijn 'meerdere' iig mooi bij de taas, je kan wel je voordeur dichtspijkeren, maar als je de achterdeur open laat staan schiet het niet op natuurlijk.
pi_50131264
Het is een échte superheld !
pi_50131281
Mijn God. Zijn zijn paps en mams vroeger om het leven gekomen toen hij nog jong was? Hij heeft wel érg veel aandacht nodig.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:35:02 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50131299
. hij weer.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_50131382
Kunnen we die sukkel niet negeren
Dat leleijke wijf van hem post toch ook op FOK!?
pi_50131416
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 16:37 schreef CoT het volgende:
Kunnen we die sukkel niet negeren
Dat leleijke wijf van hem post toch ook op FOK!?
is volgens mij zelfs admin of modje ofzo
1 teveel of 1 te weinig, dat is de vraag
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:42:46 #12
103931 Blackness
Master of Disharmony
pi_50131549
Get a life, gek.
pi_50131797
Oh fuck nee he, nu moeten we dít weer 3 maanden aanhoren!

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50132093
quote:
Pasfoto-joker tipte over Kabinet der Koningin
[knip zie OP]

Vorige week ontstond commotie doordat bleek dat iedereen de afgedankte informatie zomaar kon meenemen uit containers buiten de poorten van het Kabinet, dat onder de premier valt. NOVA ontdekte dat de koningin bezig is met voorbereidingen van minstens tien buitenlandse bezoeken, tot in 2010.

Onschuldige informatie

De verdere informatie was nogal onschuldig (vakantieplannen van medewerkers en vaak reeds bekende en zelfs voorbije evenementen), maar de kwestie was dat zo'n belangrijke dienst de boel zo maar op straat zette. De dienst beloofde na Kamervragen alles wat niet voor het archief bestemd is, voortaan te vernietigen.

Premier Jan Peter Balkenende kondigde verder aan dat hij ook op zijn eigen ministerie ,,volledigheidshalve de informatiebeveiligingsprocedures en de naleving daarvan laat doorlichten''. Hij voegde eraan toe dat geen enkele organisatie kan garanderen dat er nooit fouten worden gemaakt en dat er nooit ongelukken gebeuren.

Jarenlang rapportage

Coleman zegt: ,,Jan Peter Balkenende verklaart nu in de Kamer dat hij van niets wist, maar hij had het kunnen weten. Ik heb het jarenlang gerapporteerd in nota's inclusief een lijst van mogelijke oplossingen.(...) ,,Dagelijks kon ik zo een stapel van twintig staatsgeheimen op het bureau van mijn meerderen deponeren. Gewoon aangetroffen in de prullenbak.''

Coleman wil een boek gaan schrijven. daar komt nogal wat in te staan, belooft hij vervaarlijk: ,,Laat ik dit zeggen: die afluisterschroef bij de RVD, waar prinses Margarita het over had, die zat er echt.''
Een boek... Ikkanniewachte...
Die man heeft echt psychische hulp nodig

Waarom zoekt die nu ineens de media op hierover terwijl die dat vorige week ook zelf had kunnen doen door zelf die stukken uit de prullebak te vissen
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:01:50 #15
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_50132121
geef die gast nu aub niet weer zoveel aandacht.
From feudal serf to spender.
pi_50132528
quote:
naar eigen zeggen omdat er niet naar zijn kritiek werd geluisterd en het werken hem onmogelijk werd gemaakt. 'Het verbeteren van de veiligheid was niet de prioriteit van mijn leidinggevenden.'
Welkom in het bedrijfsleven.
Als je een lek in de beveiliging ontdekt, dan zeg je dat tegen je superieuren en als die hotemetoten er vervolgens niks aan doen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hun en kan jij gewoon weer vrolijk verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50132685
Heb er wel sympathie voor en ook het boek kan nog best leuk worden denk ik.

Dat ze die informatie zomaar bij het vuil zetten en er niets aan doen zegt iets over de mentaliteit die daar heerst, wie zegt dat ze ook niet zo omgaan met persoonsgegevens of andere belangrijke informatie welke op "ons" van toepassing is?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:18:54 #18
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_50132722
OverSight
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:21:44 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50132842
Wat kan mij het boeien wat voor nutteloze info over de koningin er op straat ligt .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_50133162
Pff, hij weer.
Kan de AIVD dat joch niet gewoon omleggen?
pi_50133174
Ik kan me zijn frustratie wel voorstellen. Het leven van een beveiliger wordt er niet gemakkelijker op als alle agenda's, routeplannen e.d. op straat liggen. Het is ook wel erg amateuristisch en nalatig als ze bij zulke belangrijke instellingen geen shredders gebruiken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:33:56 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50133176
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Welkom in het bedrijfsleven.
Als je een lek in de beveiliging ontdekt, dan zeg je dat tegen je superieuren en als die hotemetoten er vervolgens niks aan doen, dan ligt de verantwoordelijkheid bij hun en kan jij gewoon weer vrolijk verder gaan met de dagelijkse werkzaamheden.
Nee, je meldt het aan de veiligheidsverantwoordelijke.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_50133227
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je meldt het aan de veiligheidsverantwoordelijke.
een superieur dus.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:36:17 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:36:53 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_50133267
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 17:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

een superieur dus.
Nee hoor, dat kan ook een ondergeschikte zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')