Geert Wilders is toch een oplossing?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:15 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Post dan lekker zelf wat of lees het niet, snotaap.
Ontopic: Mooi stuk inderdaad. Ik vraag me af of er ooit een oplossing voor zal komen vanuit Den Haag.![]()
..in bed..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:16 schreef damian5700 het volgende:
Ach, het is allemaal zoveel van hetzelfde.
Op straat, in het zwembad, op de voetbalvelden, etc...
Vind je dat werkelijk?quote:
Ja, en dan? De rechtse medemens blijft een beetje vast in die fase van benoeming nietwaar?quote:
En wat is de oplossing volgens jou voor de erudieten?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor simpele zielen is Geert Wilders een oplossing ja.
Idem. Misschien zou Derksen eens wat minder over voetbal moeten lullen, maar wat meer van dit soort stukken moeten schrijven. Kern van het probleem geeft hij mooi aan: hoe is het mogelijk dat het niet mogelijk blijkt te zijn de overlastveroorzakers aan te pakken?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:46 schreef freddygonzales het volgende:
Goed stuk, normaal ben ik niet zo gecharmeerd van Derksen maar nu legt hij de vinger op de zere plek.
De oplossing is...het strafrecht hanteren! De oplossing is...prioriteiten stellen! De oplossing is....capaciteit vergroten!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En wat is de oplossing volgens jou voor de erudieten?
Je bedoelt een trendbreuk?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De oplossing is...het strafrecht hanteren! De oplossing is...prioriteiten stellen! De oplossing is....capaciteit vergroten!
Trendbreuk impliceert een breuk met een trend.. Over welke trend hebben we het dan?quote:
Nee natuurlijk vindt hij dat niet, maar als hij zich er niet mee zou bemoeien krijg je dertig pagina's "Derksenquote:
Ik refereer naar de hardnekkigheid van het probleem, alle goede bedoelingen tot een oplossing te komen ten spijt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Trendbreuk impliceert een breuk met een trend.. Over welke trend hebben we het dan?
Heel goed. Nu moeten wat van vrinden van you dat nog doorkrijgen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bij het falen in het vinden van geluk, genot en welvaart moet je vaak bij jezelf gaan kijken wat je fout hebt gedaan.
Preventie is ook een goede.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De oplossing is...het strafrecht hanteren! De oplossing is...prioriteiten stellen! De oplossing is....capaciteit vergroten!
Ja, ik dacht al zoietsquote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:24 schreef Tirion het volgende:
[..]
Nee natuurlijk vindt hij dat niet, maar als hij zich er niet mee zou bemoeien krijg je dertig pagina's "Derksen" en verder niets.
Deze discussie is zo oud, en van mening zal niemand meer veranderen. Op den duur zullen alle mensen die het kunnen betalen doen wat Derksen deed; een mooi huis in een leuke (kleine) stad kopen en de mensen in de (grote) steden verder links laten liggen (no pun intended).
Nee dat is gewoon onzin. Nederland kampt sinds 1970 met een crisis in het strafrecht, er is geen richting meer te zien in het beleid dat men moet voeren, waar men de prioriteiten moet stellen of waar men regelgeving voor moet maken. Het probleem is niet "hardnekkig" (dwz diepgaand), nee het probleem is omvangrijk. Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik refereer naar de hardnekkigheid van het probleem, alle goede bedoelingen tot een oplossing te komen ten spijt.
Nu al ruim twee decennia lang.
Maar: waarom blijkt dat allemaal zo moeilijk? Is dat niet gewoon een mentaliteitsprobleem (aan het wetboek van strafrecht ligt het iig niet...).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke vrienden van mij ken jij dan ook?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Heel goed. Nu moeten wat van vrinden van you dat nog doorkrijgen.
We kunnen gerust stellen dat het een probleem is dat van onder helemaal doorwerkt tot aan de bovenkant van Justitie. Men neme bijvoorbeeld de gemiddelde politie-agent in Nederland. Zet daar eens een state-trooper van de VS naast. Kijk naar de bevoegdheden, de uitstraling en de daarbij behorende mate van respect die een gemiddeld persoon ervoor zal krijgen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 14:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar: waarom blijkt dat allemaal zo moeilijk? Is dat niet gewoon een mentaliteitsprobleem (aan het wetboek van strafrecht ligt het iig niet...).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |