Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 13:16 |
Wat is volgens jullie het leukste circuit op de F1-kalender dit jaar? (motiveer waarom) Mijn keuze gaat uit naar Monza. Het circuit bevat hoge snelheden (wat gewoon bij racerij hoort) + gave bochten zoals Variante della Roggia, Variante Ascari en natuurlijk Parabolica. Ik verwacht ook wel veel van Fuji Speedway. | |
Sally | dinsdag 5 juni 2007 @ 13:30 |
Tja, wat uiterlijk betreft is het Monaco, maar voor de boeiendste race hoef je daar niet te zijn! ![]() Monza is ook wel ok, maar ik zal nooit de achterliggende rampen daar vergeten... Brazilië is leuk omdat het de eindwedstrijd is. Dan ga ik toch voor Spa - altijd goed voor spektakel en grote kans op regen!!! | |
Radagast2005 | dinsdag 5 juni 2007 @ 13:37 |
Spa natuurlijk! Het circuit der circuits. | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 15:05 |
quote:Tsja. Achterliggende rampen heb je ook in Spa, Monaco of Brazil. Maar dat hoort er nu eenmaal bij vind ik. De F1 zou op dat circuit in Australie moeten rijden dat zo die berg opgaat.. Shit hoe heet dat ook alweer? Edit: Bathurst! ![]() | |
vingerplant | dinsdag 5 juni 2007 @ 17:55 |
Overbodige vraag natuurlijk: Spa! Ook buiten het circuit één van de leukste om mee te maken. Lekker met een bronskaartje een weekend langs de baan trekken, het is een jaarlijks uitje geworden ![]() Monza was ook leuk, totdat ze chicanes gingen inbouwen. | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 18:09 |
quote:Variante Ascari is toch geweldig ![]() | |
vingerplant | dinsdag 5 juni 2007 @ 19:15 |
quote:Als je ze al het hele weekend hebt gezien is dat niet zo'n ramp, ik ben de laatste keren zelfs een paar rondjes voor het einde vertrokken om voor de drukte weg te zijn. Als je alleen de zondag er bent is het een ander verhaal. Variante Ascari is mooi ja, ik doelde eigenlijk ook op de Prima Veriante en in minder mate de Variante della Roggia. Vroeger scheurde je over het rechte stuk en een snelle bocht rechtstreeks richting de Lesmo bochten. | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 20:56 |
quote:Ja dat is waar, maar een circuit met 5 bochten is ook zo wat, en krijg je rondetijden van 59 seconden ofzo. Nee evengoed, de omgeving van Monza en de historie dat het uitademt, dat vind ik prachtig. Ja Spa heeft dat natuurlijk ook. Het is een supercircuit, vind ik ook hoor, het is een goede nummer 2 op mijn lijstje. Maar als ik dan nog een puntje van kritiek zou mogen geven; je ziet zo weinig van de baan. Ja als je bovenaan op Eau Rouge zit kun je wel het hele pitgedeelte e.d. zien. Wanneer je echter in die chicane na het rechte stuk na Eau Rouge zit, zie je amper wat, dat is wel jammer vind ik. Maar het maakt het ook wel weer mooi, scheuren door het bos. Dit weekend Montreal, dat is ook leuk, vooral met regen ![]() | |
vingerplant | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:04 |
quote:Daarom moet je ook brons-kaartjes kopen. Kun je gaan zitten waar je wil. Binnenkant Rivage bijvoorbeeld is ideaal om fotootjes te schieten, ze komen daar met 80km/u voorbij. Jammer dat de bus-stop weg is. Als je er daar vroeg bij was en een mooie plek had was het actie troef, vooral met de F3000/GP2. Na Rivage richting Pouhon kun je ook op de rotsen gaan zitten, bijna niemand die dat waagt en je ziet ze dan aardig lang. Fagnes is ook leuk, mits je een goede plek hebt. Blanchimont en Kemmel zijn idd niet aan te raden, daar zie je ze alleen voorbij flitsen. Mijn eerste live F1-wagen die ik zag was op Blanchimont, ik vrolijk naar het hek beneden lopen, een paar meter van de baan. Kwam de 1e voorbij met meer dan 300 km/u op een paar meter afstand. Eens maar nooit meer ![]() Montreal wordt weer lekker autootjes slopen bij opkomen rechte stuk, helemaal als het regent ![]() | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:10 |
quote:Bedankt voor je tips ![]() Ja ik hoop dat Montreal slopen wordt. Ik kijk F1 niet om de crashes, maar ik wacht er wel stiekem op, ik wil brokstukken zien en vooral ook regen. Ik ga zo trouwens even kijken of we regen kunnen verwachten dit weekend. Ter afsluiting; circuits die per direct weg mogen wat mij betreft: Hongarije. Maleisië. Bahrein (fuck uitloopzones)... Over die uitloopzones. Jammer dat Eau Rouge verneukt is door die plakken asfalt. Ik ben trouwens benieuwd naar de veranderingen van het circuit ten hoogte van de voormalige Bus Stop. | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:11 |
--> Fuck: Hoogstwaarschijnlijk geen regen dit weekend op Montreal ![]() | |
masterforlive | dinsdag 5 juni 2007 @ 21:19 |
Monza en Spa uiteraard ![]() | |
vingerplant | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:20 |
quote:Hongarije is wel gaaf om te bezoeken, maar dan vooral omdat je 's avonds lekker Budapest in kan. Geweldige stad, je kunt er een betaalbare korte vakantie van maken. De races zelf zijn op afgelopen jaar na drama. Het is er ook nog eens verschrikkelijk heet meestal, ik werd er gek van de zon die de hele dag op je schijnt terwijl er geen enkele beschutting in de buurt is. Maleisie en Bahrein vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen en die asfalt uitloopzones heb je zo'n beetje overal. Neemt niet weg dat dat soort circuits langzaam de klassieke circuits verdringen, wat erg zonde is. Bij Eau Rouge 2 jaar op rij Villeneuve loeihard zien crashen, typisch geval van juiste tijd juiste plaats aangezien waar ik stond niet een echt mooie plek is. Crashes daar stellen niks meer voor nu dankzij dat asfalt. | |
Bernard0s | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:33 |
quote:En dat is doodzonde. I love crashes in Eau Rouge. Die van villeneuve waren heerlijk, maar vergeet die ook niet van een Zanardi of Zonta ![]() Maleisie en Bahrein vind ik gewoon te kunstmatig. Turkije is wel prima, geintegreerd in het landschap, dat is tof. | |
WEST | dinsdag 5 juni 2007 @ 22:35 |
Spa, en Montreal vind ik ook wel wat hebben. en jammer dat suzuka er niet op staat | |
sanger | woensdag 6 juni 2007 @ 10:50 |
Suzuka scoort bij mij ook hoog, omdat het zo een technisch circuit is. Spa omdat het een mooi circuit is, en dichtbij. Brazilie, omdat het zo leuk kan regenen daar. | |
TJDoornbos | woensdag 6 juni 2007 @ 11:55 |
Spa is de mooiste Aussie en Canada vind ik ook bijzonder gave banen en sinds 2006 hek met de Hungaroring ook een verwantschap ![]() ent oude Hockenheim mis ik!! | |
Schunckelstar | woensdag 6 juni 2007 @ 11:58 |
quote:dat is iets wat ik dus echt nooit meer doe ![]() ik koop voortaan wel gewoon tribunekaartjes,dan ben je verzekerd van een goede plek... we hebben het ook jaren gedaan hoor,bronskaartjes,maar als ik moet kiezen tussen om 6 uur aan de poort wachten tot het circuit opengaat,dan rennen om een goede plaats te krijgen met je klapstoeltje onder je arm,en vervolgens de hele dag in de regen te zitten,of tot half negen in je tentje blijven liggen,rustig naar het circuit lopen,en naar je plaats toe die overdekt is is voor mij de keuze snel gemaakt ![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 juni 2007 @ 13:38 |
quote:Vergeet ook niet die van Bellof (crash met Ickx). Die zou ik niet graag weerzien. Crashes waarbij coureurs (of publiek) overlijden zijn niet aan mij besteed. | |
WEST | woensdag 6 juni 2007 @ 16:42 |
of Christian Fitipaldi die in 1993 op Monza een salto achterwaarts maakte en op 3 wielen terecht kwam | |
Bernard0s | woensdag 6 juni 2007 @ 19:14 |
quote:Ja die crash zag ik laatst nog, zeker wel hard ja. Jammer dat er alleen onboard beelden zijn van die crash. | |
vingerplant | woensdag 6 juni 2007 @ 20:30 |
Ik vond op het moment zelf de crash van Senna gaaf, totdat ik wist hoe erg het was. Ik was namelijk absoluut geen fan van de man en ben niet hypocriet gaan janken dat ik zo'n grote fan was later. Senna was goed, meer niet. De crash van Barrichello dat weekend mocht er ook wezen trouwens, net als die van Wendlinger en Hakkinen in Monaco. Moeten we de topictitel nu niet wijzigen trouwens? ![]() | |
Bernard0s | woensdag 6 juni 2007 @ 21:24 |
quote:De crash van Senna was verschrikkelijk achteraf, als hij het had overleefd was de crash evengoed wel spectaculair geweest. Heb je die crash van Rubens wel vanuit dat andere camerastandpunt gezien? Niet normaal joh. Hoe moet je de topictitel veranderen? | |
zBus | woensdag 6 juni 2007 @ 23:07 |
Ik verwacht ook veel van de nieuwe Fuji Speedway, schijnt een ontzettend leuk circuit te zijn. Waarschijnlijk ook hele mooie plaatjes met Mt. Fuji op de achtergrond. | |
Bernard0s | donderdag 7 juni 2007 @ 14:33 |
quote:Dat is zeker stoer ja! Maar ligt het ook niet vlakbij Tokyo? | |
Atreidez | donderdag 7 juni 2007 @ 14:58 |
Mijn favo circuits om races op te kijken; Spa, Nwe Hockenheim en Canada. Zelf racen ook Spa, en Suzuka ![]() | |
Bernard0s | donderdag 7 juni 2007 @ 16:40 |
Ik vind de nieuwe Hockenheimring maar kut. Ik mis de oude baan, dat was pas kicken. | |
Radegast | donderdag 7 juni 2007 @ 17:22 |
Spa. En Imola jaren terug | |
Gitanki | donderdag 7 juni 2007 @ 17:45 |
quote:eens is, ze hadden het circuit eigenlijk na een aantal jaren terug moeten zetten zoals ie oorspronkelijk was, maar ja, respect voor Senna enzo ![]() Helaas.. want er werd tenminste wel ingehaald op de oude Imola quote: ![]() En Montreal is ook wel tof. | |
zBus | vrijdag 8 juni 2007 @ 04:44 |
quote:Oude Hungaroring dat was pas mooi... | |
vingerplant | vrijdag 8 juni 2007 @ 06:45 |
quote:Als je nu de Hockenheimring afloopt kom je waar je vroeger het bos in ging een groot hek tegen waarachter je de contouren van de oude baan zien begroeit met jonge boompjes. Paar jaar geleden was dat nog erger, zag je een lang recht stuk gras ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:38 |
ik denk dat het meer de historie en de sfeer is die ik mis aan het oude circuit,qua baan vond ik het niet zo interessant... de nieuwe hockenheim trouwens ook niet. mijn persoonlijke favorieten zijn spa ![]() | |
Atreidez | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:24 |
T zag er allemaal wel heftig uit op hockenheim, maar de races zijn echt stukken gaver geworden sinds die baan is aangepast ![]() | |
vingerplant | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:58 |
quote:Dat is wel waar, maar wat mij betreft hadden ze het oude gedeelte lekker mogen laten liggen en desnoods overwoekeren. Nu wordt ik echt verdrietig als ik er ben, ik ben gek op historie. | |
Bernard0s | vrijdag 8 juni 2007 @ 12:43 |
quote:Ik vond de GP van 2000 op Hockenheim mooier als alle races bij elkaar tot nu toe op de nieuwe baan. |