abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 8 juni 2007 @ 07:29:45 #101
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_50226164
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 13:35 schreef eer-ik het volgende:

[..]

wat vind je zelf van de dingen die hier tot nu toe geroepen zijn dan?
Ik vind het nog steeds een discussie waardig onderwerp. Er zijn veel dingen geroepen met de voor- tegen argumenten. Maar echt een verklaring is er niet aanwijsbaar voor.

Ik vind het goed dat jongeren creatief zijn met taal, maar beperk dat wel tot de vriendengroep en niet je complete 'taalstelsel"
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_50464011
De taal veranderd voortdurend, daar is ook niets op tegen. Maar als mensen gewoon ABN kunnen praten maar het niet doen omdat ze dan niet bij hun groepje horen, dan mag je vanmij meteen weg.

Ook zijn die afkortingen like w8 zeer vervelend. Dat vind ik dus wel verloedering van de taal, in het begin van msn en de hele zooi wou ik ook nog wel eens w8 ofzo doen. Nu is het net zo irritant als die br33z4htt44l van sommige mensen
pi_50496369
In de klas word er wel wat straattaal gesproken waar ik een schurfthekel aan heb. Hoe moet ik weten als ze zeggen: ''pass mij die doekoe ik heb floes nodig'' wtf denk ik dan. Gebruik het in je vriendenkring en laat het daarbij. De woorden zoals w88, ff, idd, wtf etc... vind ik niet echt jongerentaal want het zijn afkortingen of je zegt hoe je het schrijft.
pi_50681840
die torri is tantu erk miiboy
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:22:16 #105
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_50681943
klopt het ook dat mensen steeds minder weten wanneer het 1 woord en wanneer het 2 woorden zijn..?

dingen als hoeren tent, klaag zang enzo.. beetje jammer..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:24:29 #106
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_50681991
Zolang ze maar doorhebben dat ze dat niet moeten doen op werk / bij sollicitaties...

"Ja ik word gediscrimineerd, ze nemen me nergens aan swa ! "

"Nee, je praat als een debiel, hebt geen manieren en TREK JE BROEK EENS OMHOOG ! "
zzz
pi_50781163
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 09:12 schreef Toryu het volgende:

[..]

Idd. Ik irriteer me ook aan 'matties' ipv vrienden, en dan vooral als nederlanders het met een buitenlands accent zeggen.
mijn gedachte
  zondag 24 juni 2007 @ 11:07:18 #108
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_50781259
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:54 schreef Americanidiot het volgende:
De taal veranderd voortdurend, daar is ook niets op tegen. Maar als mensen gewoon ABN kunnen praten maar het niet doen omdat ze dan niet bij hun groepje horen, dan mag je vanmij meteen weg.

Ook zijn die afkortingen like w8 zeer vervelend. Dat vind ik dus wel verloedering van de taal, in het begin van msn en de hele zooi wou ik ook nog wel eens w8 ofzo doen. Nu is het net zo irritant als die br33z4htt44l van sommige mensen
ABN bestaat niet, je bedoelt zeker het Standaardnederlands. En je spreekt een taal, je praat hem niet
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_50803574
Waarom wordt het uberhaupt 'jongerentaal' genoemd? Ik behoor ongetwijfeld tot de categorie, maar ik praat 'gewoon' Nederlands. Het bezigen van een dergelijk taaltje welke in de OP wordt beschreven is mijns inziens een teken van mislukte integratie. Alhoewel je ook veel blanken zo hoort praten heden ten dage, lang leve de multiculturele samenleving.
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_50803949
Ik woon dan ook niet in een al te groot drop/stad. Trek niet echt veel op met jongerendie ook zo praten. Maar hier is het allemaal nog erg beperkt, de "jongeren-taal" word vooral onder jongeren gesproken en kunnen zich ook goed aanpassen in een situatie dat er netjes moet worden gesproken. Natuurlijk praat ik tegen mijn ouders of tegen een leraar anders dan tegen m'n vrienden/matties (ik zal niet snel matties zeggen xD tis maar dat iedereen me verstaat ) Ohja, ps. ik ben een indo. Maar opgegroeit tussen de oerhollanders (A) haha op 't platteland
  maandag 25 juni 2007 @ 11:13:48 #111
31101 _Led_
pi_50813877
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:54 schreef Americanidiot het volgende:
De taal veranderd voortdurend
verandert.
quote:
daar is ook niets op tegen. Maar als mensen gewoon ABN kunnen praten maar het niet doen omdat ze dan niet bij hun groepje horen, dan mag je vanmij meteen weg.

Ook zijn die afkortingen like
Like..? Ook geen ABN volgens mij
Maar als jij het doet is het vast geen taalverloedering, right ?
zzz
pi_52348410
Is het een verloedering van de taal als jongeren woorden gebruiken die sommige mensen gewoon niet begrijpen??
Is het erg dat jongeren een ander taalgebruik hebben (onderling) dan andere mensen?
Het hele gedrag van jongeren is toch anders dan van oudere mensen??
Waarom mag de spreektaal dan niet anders zijn...??????
Ouderlijk gezeur noem ik het......
4 8 15 16 23 42
pi_52348794
Dan heb je het nog niet over die gekke friezen...dat is pas verloedering van taal!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:17:57 #114
31101 _Led_
pi_52351628
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:22 schreef Han-Pekel het volgende:
Is het een verloedering van de taal als jongeren woorden gebruiken die sommige mensen gewoon niet begrijpen??
Is het erg dat jongeren een ander taalgebruik hebben (onderling) dan andere mensen?
Het hele gedrag van jongeren is toch anders dan van oudere mensen??
Waarom mag de spreektaal dan niet anders zijn...??????
Ouderlijk gezeur noem ik het......
Zolang je maar snapt dat je je sollicitatie-gesprek ermee verknalt en dat dan puur je eigen schuld is
Hoe je met je vrienden praat zoek je maar uit, maar het kan wel voordelig voor je zijn als je je tegen andere mensen normaal kunt gedragen
zzz
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:23:55 #115
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52351725
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:39 schreef GambinoT het volgende:
Dan heb je het nog niet over die gekke friezen...dat is pas verloedering van taal!
Signature.
pi_52352289
Altijd het risico dat je het op school ook fout gaat schrijven.
Dan wordt het zo'n gewoonte..
pi_52364420
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zolang je maar snapt dat je je sollicitatie-gesprek ermee verknalt en dat dan puur je eigen schuld is
Hoe je met je vrienden praat zoek je maar uit, maar het kan wel voordelig voor je zijn als je je tegen andere mensen normaal kunt gedragen
vandaar de benaming jongerentaal...lijkt me
4 8 15 16 23 42
pi_52364472
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Altijd het risico dat je het op school ook fout gaat schrijven.
Dan wordt het zo'n gewoonte..
Sinds wanneer maak jij je zorgen dat andere fouten maken op school??
t Zal me werkelijk een worst wezen
4 8 15 16 23 42
pi_52380649
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:48 schreef Han-Pekel het volgende:

[..]

Sinds wanneer maak jij je zorgen dat andere fouten maken op school??
t Zal me werkelijk een worst wezen
Wie zegt dat ik me daar zrogen om maak?
pi_52418648
Alles dope ouwe
pi_52423233
Lekker lauwww lekker lossss
pi_52560681
Ik kan me voorstellen dat buitenlanders onze taal niet zo goed beheersen als echte nederlanders, maar ik erger me dood aan (nederlandse) mensen die dat taaltje gaan overnemen en zelf ook bijvoorbeeld verkeerde lidwoorden gaan gebruiken. Want volgens mij is elke nederlander vanaf 9 jaar wel in staat de goede lidwoorden te kiezen, het is heel spijtig dat ze hun eigen taal weer gaan verpesten door op de middelbare school de "stoere" taal van kanslozen over te nemen.

woordgebruik zoals dope, vet, chill, relaxed, idd, w8 etc heb ik niks op tegen, maar wel als mensen bewust zinnen verkeerd gaan opbouwen of zichzelf een buitenlands accent aan gaan leren.
pi_52562472
Wat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen maar waar ik me ook erg aan irriteer is verkeerd gebruik van na/naar. Bijvoorbeeld: "ik ben even na de supermarkt"
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:49:08 #124
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_73124038
Waar ik mij voornamelijk aan erger is het oerwoudtaaltje van de jongeren. Het is totaal niet te volgen, mijn neefje van 15 praat het ook. Zijn gesprekken klinken net als als een telefoongesprek waar om de zoveel seconden een onderbreking inzit. Wat mij verder opvalt is dat als jongeren elkaar ontmoeten ze met de vuisten tegen elkaar drukken. Ik bedoel, wat is dat voor onzin? schudt gewoon elkaar gewoon de hand. Nou ben ik ook van '78, dat zal het wel zijn denk ik.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zaterdag 26 september 2009 @ 16:10:34 #125
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_73126936
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:56 schreef _superboer_ het volgende:
Wat ik in dit topic nog niet ben tegengekomen maar waar ik me ook erg aan irriteer is verkeerd gebruik van na/naar. Bijvoorbeeld: "ik ben even na de supermarkt"
Dat ja.

Ik erger me aan het door elkaar gebruiken van 'irriteren' en 'ergeren aan', zodat je 'irriteren aan' krijgt.

Oh en moest die kick nou van meer dan 2 jaar?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')