u vraagt wij draaienquote:Op maandag 4 juni 2007 23:42 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Idd, en nu op naar de kruisschakeling!
Ik kan hier eigenlijk niks aan toevoegen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:44 schreef Marsepein het volgende:
Ja, dat kan, maar je kunt slechts 1 dimmer plaatsen in een hotelschakeling. En je hebt er een speciale dimmer voor nodig, een dimmer met een wisselcontact. Let ook even op het type dimmer ivm de verlichting die je wilt dimmen. (Halogeen/gewikkelde trafo/eletronische trafo/gloeilampen)
kan je niet zo`n 4 trapsdimmer bij de lampmonteren dan? welke reageert op het schakelen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik kan hier eigenlijk niks aan toevoegen.
Meestal zijn dit dimmers waarop een knop zit die je in kunt drukken; daarmee schakel je het geheel aan of uit.
één van de beide wisselschakelaars zou moeten blijven zitten![]()
hehe, het is voor mij ook alweer een jaartje of 10 geleden dat ik mijn diploma kabeltrekken haalde. Maar zekersteweten nuttig, ik mag nu iig mijn eigen electrischiteit in huis aan leggen, gediplomeerd dan he.quote:
4 traps dimmer ?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kan je niet zo`n 4 trapsdimmer bij de lampmonteren dan? welke reageert op het schakelen?
je weet wel.. die dingen die je bij je lamp frut, en als je snel schakeld dan gaat die dimmen..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
4 traps dimmer ?![]()
Sorry maar dit klinkt mij wel erg raar in de oren
staat dat niet op het schematje?quote:Op woensdag 6 juni 2007 00:29 schreef pagathan het volgende:
hmmm, ik zag dus in de handleiding van de dimmer, dat deze geschikt is om in een hotelschakeling te passen.
schema stond er keurig netjes bij.
Dimmer en schakelmateriaal is overigens allemaal van Jung.
nu ben ik er zeker van welke draad de fase is op de te vervangen schakelaar, maar dan houdt ik nog altijd twee schakeldraden over, en welke van die twee moet ik nu waar op de dimmer zetten?
maakt dit uit, of is dit een typisch geval van trial-and-error? gewoon proberen dus?
Nee dat maakt helemaal niet uit; als je maar weet welke draad de stroomvoerende draad is of welke draad naar de lamp behoord te gaan en die op het juiste contact aansluitquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:56 schreef pagathan het volgende:
jawel, maar hoe vind ik uit welke van de twee schakeldraden voor de dimmer welke zijn?, of maakt dat niet uit?
laat ik het zo zeggen, kan het kwaad als ik de twee schakeldraden verkeerd om op de dimmer zet?
idd.. de spanning wisselt toch al tussen die draadjesquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee dat maakt helemaal niet uit; als je maar weet welke draad de stroomvoerende draad is of welke draad naar de lamp behoord te gaan en die op het juiste contact aansluit
Hoe om je de wisseldraden aansluit maakt niet uit![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |