quote:Op maandag 4 juni 2007 22:26 schreef Emel het volgende:
2x
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:38 schreef Rekkie het volgende:
2x standaard en verder als de gelegenheid zich voordoet
inderdaad, precies hetzelfde bij mij!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:20 schreef rashudo het volgende:
Vroeger 3 keer per dag
Nu 1 keer per dag
Vroeger had ik vaak gaatjes, nu niet.
Het verschil? Ik kauw nu ook 2 keer per dag kauwgom.
Het gaat mij ook om de kleur van je gebit. Met alleen 's avonds poetsen en wat kauwgom kauwen ga jij in de middag tot het moment dat je gaat slapen zeker niet met witte tanden zitten rondlopenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:54 schreef Xeanor het volgende:
Het is sowieso al erg belangrijk om altijd aan een paar dingen te denken:
- Door te poetsen schuur je een hele hoop glazuur weg, dus wacht minstens 30 minuten met drinken/eten nadat je poetst.
- Door te drinken/eten raakt ook je glazuur aangetast, afhankelijk van wat je eet/drinkt. Wacht ook altijd 30-45 minuten na het eten/drinken met het poetsen. (het slechtste wat je in zo'n geval maar kan doen is iets als jus d'orange drinken 's ochtends en direct erna je tanden poetsen)
- Als je tanden 's nachts schoon zijn dan zullen de bacteriën in je mond ook niet het achtergebleven suiker ed. omzetten naar zuur wat weer je tanden aantast.
.... en daarom poets ik gewoon alleen 's avonds, 1x per dag dus. Na het ontbijt poetsen is echt bullshit als je 's avonds poetst, er blijft echt geen voedsel tussen mijn gebit steken en een stank uit je mond is zo verholpen met een kauwgompje. En als ik 's avonds poets dan lig ik ook altijd met schone tanden in bed. Hoezo zou je als je 's ochtends een 100% schoon gebit hebt, een boterhammetje met smeerkaas eet en een glaasje melk drinkt opeens je tanden gaan poetsen? Of eten sommige mensen hier 's ochtends een kebab vol knoflooksaus?
Resultaat: 0 gaten, weinig tandsteen, en altijd in 3 minuten klaar bij de tandarts. En dat terwijl ik enorm veel cola ed. zuip.Wat is inzicht in je biologische regelsystemen toch handig.
Helemaal mee eens. Ik doe het ook 's avonds. Als tussendoor mijn tanden stroef of vies aanvoelen (dat haat ik), dan poets ik ze nog een keer (ik heb altijd een borstel en pasta in mijn tas).quote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:54 schreef Xeanor het volgende:
[..]
.... en daarom poets ik gewoon alleen 's avonds, 1x per dag dus. Na het ontbijt poetsen is echt bullshit als je 's avonds poetst, er blijft echt geen voedsel tussen mijn gebit steken en een stank uit je mond is zo verholpen met een kauwgompje. En als ik 's avonds poets dan lig ik ook altijd met schone tanden in bed. Hoezo zou je als je 's ochtends een 100% schoon gebit hebt, een boterhammetje met smeerkaas eet en een glaasje melk drinkt opeens je tanden gaan poetsen? Of eten sommige mensen hier 's ochtends een kebab vol knoflooksaus?
Resultaat: 0 gaten, weinig tandsteen, en altijd in 3 minuten klaar bij de tandarts. En dat terwijl ik enorm veel cola ed. zuip.Wat is inzicht in je biologische regelsystemen toch handig.
Al wat je zegt klopt volledig, maar die Cola gaat zich op langere termijn toch wel wreken. Maar ja ik doe het zelf ook, en kan er niet me stoppenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 23:54 schreef Xeanor het volgende:Resultaat: 0 gaten, weinig tandsteen, en altijd in 3 minuten klaar bij de tandarts. En dat terwijl ik enorm veel cola ed. zuip.Wat is inzicht in je biologische regelsystemen toch handig.
Sommige bacteriën zijn heel nuttig.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:40 schreef Emu het volgende:
1x avond ik geef om tandgezondheid niet om geur, die komt toch niet van je tanden maar van je tong trouwens! 's morgends spoel ik met wat mondwater. Heb een perfect gebit.
1 ding wat precies velen hier niet weten aan de reacties te zien, maar op de avond je tanden poetsen is het het belangrijkste, omdat de bacterieën dan de hele nacht kunnen inwerken op je glazuur/gebit als je dat niet doet. De avond zou je dus zeker NIET mogen overslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |