abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50124503
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:02 schreef sangdrax het volgende:
[..]
Ik ben die partner en nou nou..er worden hier nogal wat conclusies getrokken.

Ik gun d'r graag een etentje en het is inderdaad traditie. Maar ze moet uiteindelijk gewoon doen wat ze zelf wil; tis haar dag, en zoveel kan traditie me nou ook weer niet schelen.
Als we het 'gewoonte' noemen, mag dat ook? Kan ik prima mee leven. Traditie is iets waar je echt niet onderuit kunt; en vooral ook een bepaalde betekenis heeft.
Een gewoonte is meer iets dat je doet omdat ... veel mensen het doen.

Zal ik niet meer zeggen dat je minder LSD moet slikken ... deal?
pi_50124581
Ik zou optie 4 kiezen...
  Moderator dinsdag 5 juni 2007 @ 13:06:22 #53
5428 crew  miss_sly
pi_50124618
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:58 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Tradities zijn mooi en prima, maar als het je eigen afstuderen bederft, dan is de traditie rijp om genegeerd te worden
Dat ben ik volledig met je eens, maar ik snap dat gemekker niet van die mensen over het woord traditie. Wij kunnen niet in hun leven en historie kijken, dus kan het voor hun best wel traditie zijn.

Nou ben ik zelf vaak de eerste om van tradities af te stappen, maar mijn vriend en ik hebben ook al een traditie: we gaan ieder jaar op Kerstavond naar de Japanner samen...al 2 keer
Voor ons is dat traditie, niets mis mee toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_50124640
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:02 schreef mgerben het volgende:

[..]

Traditie is iets waar je echt niet onderuit kunt; en vooral ook een bepaalde betekenis heeft.
Een gewoonte is meer iets dat je doet omdat ... veel mensen het doen.
Offtopic, maar het verschil is lang niet zo groot als je denkt. Zeker niet als de traditie in kwestie vooral verstandelijk nog een betekenis heeft, maar gevoelsmatig allang gedevalueerd is naar gewoonte (zie de manier waarop de meeste mensen Kerst vieren voor een prachtig voorbeeld).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 5 juni 2007 @ 13:08:37 #55
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_50124699
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 13:06 schreef miss_sly het volgende:
Nou ben ik zelf vaak de eerste om van tradities af te stappen, maar mijn vriend en ik hebben ook al een traditie: we gaan ieder jaar op Kerstavond naar de Japanner samen...al 2 keer
Voor ons is dat traditie, niets mis mee toch?
Zolang je moeder niet perse mee wil en je tante thuis moet blijven omdat je stiefvader nogal vervelend gaat doet en je neefje niet stil kan zitten: gewoon doen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:08:12 #56
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_50128486
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:17 schreef simmu het volgende:
volgens mijn partner is het traditie.
Tradities zijn er om verbroken te worden.
quote:
confrontaties met mijn ma zijn altijd vreselijk. tot mijn 18de sloeg ze je in je gezicht als je niet uitkeek (tot ik op mijn 18de een keer echt woedend terugsloeg, sindsdien heeft ze het nooit meer gedaan)
Ben je dan sindsdien goed opgevoed?

Mijn advies: Maak alle betrokken partijen die elkaar niet kunnen uitstaan duidelijk dat het JOUW dag is en dat ze hun onderlinge ruzies maar even opzij moeten zetten. Als ze dat niet kunnen dan kunnen ze wegblijven.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_50128738
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:08 schreef Forkbender het volgende:

Ben je dan sindsdien goed opgevoed?
nee, uit huis gegaan (nja, eruit gegooid)

ik heb het 'probleem' een nachtje overdacht, en met pa, broertje, sangdrax en betrokken tante besproken. iedereen is het erover eens dat ma onredelijk doet/is. pa heeft zoiets van 'negeer haar toch', maar ik ben het zelf eerlijk gezegd zo beu. we hadden gespaard voor iets anders, dus we kunnen het zelf betalen, dat gaan we ook doen dus. als haar dat niet bevalt komt ze toch gewoon niet.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:23:46 #58
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50129001
Ik heb ook zo'n moeder.
Het enige wat bij haar werkt, is gewoon dood eerlijk zijn.
Dus vertellen dat je tante veel voor je betekend heeft en je haar aanwezigheid als een must ziet.

Zonder tante, geen etentje en ga je het lekker met je lief vieren.
Ik wrong me ook altijd in allerlei bochten om mijn moeder maar niet op stang te jagen en het is krankzinnig dat ik op mijn 29ste nog steeds 'bang' ben voor haar reactie als er iets aan de hand is.
Sinds ik haar wat directer benader, en gewoon vertel waar het op staat, lijkt ze ineens in staat om op een liefdevolle manier met me om te gaan.
Maar goed, ze moet dan ook wel, want ze weet dat ze , ook al blijft ze mijn mama, echt de allerhoogste boom in kan als ze ( voor de zoveelste keer ) mijn belangrijke momentjes afpakt.

Kun je hier wat mee?
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:28:04 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_50129143
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 12:32 schreef Nosh het volgende:

[..]

Dat. Op het LSD-slik gedeelte na dan.

Na al die jaren heeft je moeder je nog steeds waar ze je wil hebben, alsof er in die 16 jaar helemaal niks veranderd is: je bent 34, erin geslaagd om ondanks tegenslagen je diploma te halen, en nog heeft ze je op je tenen en krijgt zij aandacht en een voorkeurbehandeling, terwijl degenen die echt om je geven daar de dupe van worden.

Het vergt een hele hoop ruggegraat, maar een ultimatum stellen is inderdaad een idee. Met als enige risico dat je dan één of twee mokkende gezichten krijgt, maar van wat ik hoor was het anders niet veel beter geweest, en nu heb je tenminste je broer en tante bij je aan tafel.
Gek genoeg werkt dat echt zo.
Ik dacht altijd dat als ik maar het huis uit ging, ik die tang wel even de waarheid kon zeggen.

Niets is minder waar; ze kan me nog steeds hopeloos tackelen met haar gezuig en aandachttrekkerij.
Ik ben verdorie bijna 30
Mijn broer is al onterft en heeft geen contact meer met ze, ze mag ook zijn kinderen niet meer zien.
Zou je denken dat ze zich wel achter de oortjes krabt en het met mij anders aanpakt.

Fat chance
Mocht iemand nog een leuke howto voor vervelende moeders hebben, dan houd ik me warm aanbevolen!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 16:03:10 #60
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_50130309
dude anders doe je gewoon 2 etentjes,eentje die zelf geeft pizza halen met mensen die je wel graag wil zien , en een verplichte routine feestje
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_50131971
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 15:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Gek genoeg werkt dat echt zo.
Ik dacht altijd dat als ik maar het huis uit ging, ik die tang wel even de waarheid kon zeggen.

Niets is minder waar; ze kan me nog steeds hopeloos tackelen met haar gezuig en aandachttrekkerij.
Ik ben verdorie bijna 30
Mijn broer is al onterft en heeft geen contact meer met ze, ze mag ook zijn kinderen niet meer zien.
Zou je denken dat ze zich wel achter de oortjes krabt en het met mij anders aanpakt.

Fat chance
Mocht iemand nog een leuke howto voor vervelende moeders hebben, dan houd ik me warm aanbevolen!
die komt ook bekend voor

het laatste jaar al 2 x paniektelefoontjes gehad van mijn broertje, dat ze hem uitscheld, slaat (laatst me pa een keer) of eruit gooit. psies zoals het indertijd met mij ging.

ah well: de grote verassing op broertjes verjaardag zondag is een gangup. broertje is het ook spuugzat, en ziet graag een confrontatie, zelfs pa (die het echt nooit voor broertje of mij opgenomen heeft) is het beu. nja, hopelijk wordt ik niet al te driftig, ook al is de verleiding groot.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 17:10:32 #62
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_50132402
Ik zou gaan voor etentje wel door laten gaan, met de gasten van JOUW keuze en zelf betalen.

Is een compromis naar je partner toe (want etentje na afstuderen "hoort" maar i.v.m. heibel over gasten betaal je zelf om de regie in handen te houden) en ook een goede manier om indirect vast naar de familie duidelijk te maken dat bij het grote feest volgend jaar (bruiloft) de zaken ook op JOUW manier zullen gaan. Het zijn toch jouw feestjes?

Ik weet, dat is nu makkelijker geschreven dan gedaan. De kunst is om in 1 keer die knuppel in het hoenderhok te flikkeren (ik betaal, en ik nodig uit wie ik wil) en dan achterover te leunen om te zien wie er herrie gaat schoppen. En bij herrie over de gasten niet meer antwoord geven dan:"IK ben afgestudeerd, IK betaal het eten, IK bepaal wie er uitgenodigd wordt en IK wil die-en-die er ook graag bij hebben. 't Is MIJN feestje".
Laat je niet verleiden tot dreigementen ("als 't zo moet dan blijf je maar weg" oid) maar hou 't zakelijk en kort. Iemand niet tevreden met de gastenlijst / locatie / rekeningbetaler? Dan kunnen ze hun eigen conclusies trekken, maar JIJ zult ze die conclusies niet aan de hand moeten doen, dat is 't moeilijke er aan.

Oh ja, en vergeet niet, op de avond zelf, te genieten van het afgestudeerd zijn en natuurlijk van het lekkere diner!! Gefeli trouwens nog
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_50133230
Lijkt me dat jullie meer hebben aan groepstherapie dan een groepsetentje
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:45:12 #64
167723 sanni
Acima de seu
pi_50135357
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:07 schreef Seneca het volgende:
Laat je moeder maar lekker schreeuwen en moeilijk doen oid. Ik zou me iig niet laten kennen op zo'n moment. My way or the highway.
precies wat jij segt.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:41:56 #65
97934 ASroma
Flamboyant
pi_50137666
wat een moeite voor wat precies? een geforceerd avondje met de familie.....

ga gewoon lekker met je vriend uut eten
pi_50139755
nou, mijn pa belde, en dat was even een anticlimax......

pa heeft met ma gepraat, want pa vond het ook te gek en onredelijk van ma. volgens ma was het allemaal een misverstand, en dacht ze dat ik van niks wist dat tante zou komen (logisch, toen ik ma sprak heb ik tenslotte gezegd dat ik die uitgenodigd heb waarop ma begon te piepen over niet nabije familie)
pa zegt ook dat ze gewoon terugkrabbelt.

manipulatief gezeik. nu voel ik me rot en boos, alleen maar omdat zij gewoon ff wil proberen der zin door te drammen. over dat assertief, en gewoon rustig en eerlijk (en streng) zijn: dat doe ik al jaren. ik laat me nooit zichtbaar opfokken door haar, maar mensenkinderen: wat heb ik soms een verdriet dat ze zo is. ik heb al jaren zelfs niet boos gepraat tegen haar, net als tegen dieren: niet je angst en woede laten zien, altijd rustig blijven. na de laatste keer dat ze een confrontatie met me aanging (in normale taal: me uitschold, en de deur uitzette) en ik ook daadwerkelijk ging en niks van me liet horen plus de consequente houding van ver weg wonen, nooit meer dan 1 dag blijven op bezoek en niet vaker dan eens per maand was wel doorgedrongen.
pi_50140027
geen idee eigenlijk nu wie er betaald, ik reken maar op ikke
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:20:52 #68
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_50144725
goed zo meid!

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_50151473
Heb nog niet heel het topic doorgelezen.
Wat je moeder betreft: misschien moet je dit eens lezen?

Ed Nissink
Je ouders op je schouders

- Edit -
Laat maar. Lees net je laatste post :-)
Say what you feel and be who you are 'cause those who matter don't mind and those who mind don't matter.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:23:41 #70
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_50155131
optie 4 en als ze niet willen komen dan laat je ze barsten
Hun gedrag geeft wel weer aan wat ze het belangrijkste vinden (
pi_50159137
Toen ik afgestudeerd was ben ik alleen met m'n ouders uit eten geweest, verder niks. Ik had zoiets van "ik ben slechts afgestudeerd, niet gepromoveerd, dus geen poeha eromheen graag".
pi_50161074
quote:
Op maandag 4 juni 2007 21:05 schreef simmu het volgende:
tsja; dan ben ik (vandaag als eerste dag) klaar met de (HBO bedrijfswiskunde) afstudeerstage die niet bijster vlekkeloos verliep (zoeken op simmu geeft info) klaar, dan moet er volgens mijn partner met de diplomauitreiking een familie etentje komen, betaald door de ouders. (ik ben zelf overigens 34, geen puber meer dank u zeer)

probleem 1: zijn ouders zijn gescheiden en de nieuwe vriend kan de ex man niet uitstaan (schoonpapa is ook wel een pietsje moeilijk aandachtvragerig persoon, mentaal en sociaal niet helemaal vaardig, laten we het daarop houden). iig altijd gesodemieter.

probleem 2: ik ben zo onhandig geweest om voor dat feest mijn tante uit te nodigen (die jarenlang voor mij gezorgd heeft, van kleins afaan) en daar is mijn ma nu dus verontwaardigd over, want tsja: 'het moet toch alleen de nabije familie zijn, en ze trekt zo de aandacht naar zich toe'

jaja: de vrouw die mijn luiers verschoonde (tante dus) mag er niet bij zijn, en de vrouw die me er (tot twee keer aan toe) eruit schopte 'thuis' (ma dus) is familie. right.

naja, ik ben nu zo kwaad dat ik zoiets heb van 'lamaar met dat hele etentje', maar als ik even rustig nadenk komen de volgende opties boven:

1) slik het, etentje met pa, ma en schoonfamilie, geen tante.
2) heibel: tegen ma zeggen dat ik tante erbij wens, en dat zij het maar heeft te slikken
3) barst helemaal maar 1: geen etentje
4) barst helemaal maar 2: ik betaal het zelf wel, en dan maak ik zelf wel uit wie er komt.

wie o wie heeft zinnig advies. zoals al blijkt heb ik nou niet bepaald een leuke relatie met ma, ik heb zelf de stelregel dat ik minstens 100 kilometer verdeop wil wonen. ze heeft zo haar problemen. misshcien stemmen over de opties?
Een etentje hoort leuk te zijn, trek zelf die conclusie en nodig alleen mensen uit waar je geen gezeik mee krijgt op het etentje. Lieg tegen de rest
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 6 juni 2007 @ 13:56:39 #73
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_50162311
Miss 'hoort' het erbij, traditie dat je getrakteerd word door ouders. Maa rhet is ook beetje afhankelijk van je situatie. Je moet zelf beslissen of je het al deze heibel waard vind om miss wel een verschrikkelijke avond tegemoet tegaan. Miss zit er wel een kans in dat het heel gezellig word. Ik kan t niet zeggen.

Vind je deze tramelant en heisa en stress t waard voor een etentje wat traditie zou zijn? En waarvan je niet eens zeker kan stellen dat het een leuke avond word?
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_50168128
@Cuegirllie: het is een val weet je. als je het etentje niet doet krijg je gezeik, als je het wel doet ook.

ah well; me ma was al een weekje of wat aan het piepen tegen me pa & broertje. tegen mij doet ze zelden rechtstreeks zo, want als ik zeg "ma, ik kom niet op bezoek om uitgescholden te worden, dus als je niet ophoudt ga ik naar huis' weet ze dat ik het meen. nog daargelaten, ik kan soms aardig vals zijn, wat ook best goed werkt

leuk voorbeeldje: ma is van 130 kilo naar 55 kilo gegaan mbv maagoperatie ze leurde te pas en te onpas (vooral te onpas) met van die voor/na foto's. ook tijdens kerst met mijn schoonmoder. dus toen nam ik ma te grazen ze liet de foto's aan schoonma zien, waarop ik de foto's te pakken kreeg en ze blij aan schoonmama's vriend liet zien: 'kijk eens hoe erg ze eruit ziet!
sindsdien doet ze niet meer aan die foto's als ik in de buurt ben.

weet je: het erste is eigenlijk dat van iedereen die zo ongelukkig is met me ma, eigenlijk me ma nog het meest ongelukkig is met me ma. ik ben ervan overtuigd dat ze doodongelukkig is. haar grootste angst is dat mijn pa, broertje en ik er op een dag vandoor gaan. en toch doet ze gewoon actief moeite om dat voor elkaar te krijgen. talk about self destructive.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:33:09 #75
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_50168582
3) Onder t mom van de eer aan jezelf houden...

Ik denk dan:

Als je me blij wil hebben, maak me dan blij, en als t je eigenlijk helemaal niet interesseert
wat me blij maakt en er toch voor je eigen rotkop/ego zit, dan rot je maar op... Ga k zelf
iets doen wat me blij maakt...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')