quote:ACTIEVOORWAARDEN:
Heen reizen kan op 4, 11 en 18 augustus
Terug reizen kan op 11, 18 en 25 augustus
Het tarief betreft een enkele reis Comfort 1;
Boekperiode: 1 en 2 augustus 2007 (zo lang de voorraad strekt);
Reisperiode: 4 augustus t/m 25 augustus 2007;
Geldig vanaf Amsterdam Centraal, Schiphol, Den Haag HS, Rotterdam Centraal;
Tickets zijn niet om te boeken of te annuleren.
Waar heb je die geboekt?quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:29 schreef kaputwiehund het volgende:
ik heb al een paar dagen palma de mallorca geboekt in november
Krijg ik ook altijd kieks. Denk niet dat ze een speciale nl-letter uitsturen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:06 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb me toen ter tijd aangemeld voor de mail van ryanair, deze krijg ik ook regelmatig (10pond/euro aanbiedingen), maar bijna altijd VANAF engelse luchthavens... ben ik wel geabonneerd op de goeie aanbiedingenmail? Het bovenstaande emailtje/plaatje heb ik dus niet ontvangen...
Momenteel zijn er even geen acties.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:54 schreef ihugster het volgende:
Ok, zijn er nog leuke aanbiedingen of bled dit topic langzaam dood?
quote:Papieren vliegticket in 2008 geschiedenis
GENEVE - Volgend jaar komt er een definitief einde aan het papieren vliegticket. Na 1 juni 2008 kunnen passagiers alleen nog maar een elektronisch ticket krijgen.
Dit maakte de internationale luchtvaartorganisatie IATA maandag bekend. Luchtvaartmaatschappijen besparen met de overgang naar het e-ticket volgens IATA 9 euro per passagier. Of de consumenten hiervan zullen profiteren, liet IATA-topman Giovanni Bisignani in het midden.
Het e-ticket is ook goed voor het milieu: het scheelt jaarlijks 50.000 bomen.
IATA vertegenwoordigt meer dan 240 luchtvaartmaatschappijen die samen 94 procent van alle internationale lijnvluchten verzorgen. Een groot deel van de maatschappijen heeft het e-ticket al ingevoerd. Inmiddels vliegt 84 procent van de passagiers van de bij IATA aangesloten maatschappijen met een elektronisch plaatsbewijs.
(c) ANP
quote:'Vliegticketbelasting kost Nederlandse economie 1 miljard euro'
EINDHOVEN - De in te voeren vliegticketbelasting die het kabinet 350 miljoen euro per jaar oplevert, kost de Nederlandse economie zeker één miljard euro. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van de Nederlandse Vereniging van Luchthavens, waarover Arnold Burlage bericht in de Telegraaf. De tickettaks moet volgens de plannen in januari ingaan.
De schade, die met de hogere vliegprijs van naar schatting 25 à 30 euro per ticket ontstaat, is voornamelijk een gevolg van een verwachte daling van het aantal passagiers. Eindhoven Airport, waar 74 procent van de passagiers kiest voor prijsvechters, rekent op een passagiersdaling van 30 procent.
“De positie van de BV Nederland wordt met de maatregel enorme schade berokkend. Het gevolg is desastreus”, stelt directeur Bart de Boer van Eindhoven Airport, tevens voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Luchthavens, in de Telegraaf.
De voorspelde daling van het aantal passagiers wordt mede veroorzaakt door concurrentie van luchthavens pal over de grens, met name in Duitsland. Prijsvechters als Ryanair en easyJet dreigen uit te wijken naar de buurlanden. De hogere vliegprijs heeft anderzijds tot gevolg dat niet meer per vliegtuig wordt gereisd.
De directe effecten van de invoering van de ticketbelasting voor de Nederlandse economie bedragen volgens het onderzoek 245 miljoen euro. Indirecte effecten zijn minder uitgaven in hotels, restaurants en reisbureaus. De totale kosten worden door het onderzoek vastgesteld op één miljard euro.
Maar met een Smilys kun je geen enkele reizen boeken, dus het is wel een beetje meer goedkoper. Maar nog altijd niet zo goedkoop als de Red-day tickets.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:37 schreef sempron2400 het volgende:
Inderdaad een lokkertje. Het Smiles-tarief is 69 euro voor een retourtje. Een voordeel is misschien dat er meer goedkope stoelen beschikbaar zijn.
poepoog, je bent ene heldquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:27 schreef Poepoog het volgende:
Die krijg ik ook, maar je kan doorklikken en als je dan op de site bent, rechts boven Nederlands aankiezen, en dan heb je de 4 vliegvelden die het meest gunstig zijn voor Nederlanders & de bijbehorende aanbiedingen.
Of die melding klopt of niet of ze zetten te veel data neer met een lichtblauwe kleur. Beetje lastig zoeken op deze manier.quote:Uw aanvraag kon niet worden voltooid vanwege onderstaande reden:
*Het gewenste tarief is niet meer beschikbaar voor de geselecteerde reis
**
**
*Ga terug om uw trein of tariefkeuze te wijzigen
Als deze fout zich voor blijft doen neem dan contact op met onze Internet Support Desk 0900-9296, 0,35 euro pm.
Zei ik een maand geleden... Kijk ik nu op hun site is het weer 'gewoon' voor 20 euroquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:14 schreef Grunner het volgende:
[..]
Dat had ik met Milaan. Dacht eerst een retour voor 20 euro te hebben, maar dat was een dag later ineens 62 euro. Maar kon ondanks de prijsstijging toch de verleiding niet weerstaan![]()
quote:Het is tijd voor de Early Bird Sale!
Voor slechts 5 dagen geven we u tot 25% korting op elke stoel, elke route, elke dag op vluchten van 29 oktober 2007 tot 31 januari 2008.
Maar wees er snel bij - deze aanbieding moet op dinsdag 4 september 2007 sluiten, dus wacht niet en profiteer van deze fantastische prijzen.
Haal de scherpe kantjes van de winter af en boek nu bij easyJet.com
quote:SkyEurope staakt vluchten naar Boedapest, Krakow en Bratislava
31-08-2007
SCHIPHOL - Lagekostenmaatschappij SkyEurope Airlines staakt binnenkort haar lijndiensten vanuit Amsterdam en Brussel naar Boedapest en Krakow en van Amsterdam naar Bratislava. Dat heeft SkyEurope vrijdag (31 augustus) bevestigd aan Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreisnieuws.nl. De maatschappij sluit haar beide bases in Boedapest en Krakow met ingang van het nieuwe winterseizoen.
SkyEurope wil haar veertien toestellen (twaalf Boeing 737-700’s en twee 737 ‘Classics’) vanaf minder hubs maar met een hogere frequentie gaan inzetten. De sluiting van de bases in Boedapest en Krakow is bedoeld om het routenetwerk te vereenvoudigen en kosten besparen.
Nu nog vliegt SkyEurope op 92 routes op 39 bestemmingen in negentien landen. De nieuwe strategie heeft gevolgen voor het hele netwerk van SkyEurope. De overgebleven bases zijn Bratislava, Wenen en Praag. De capaciteit die nu wordt ingezet vanaf Krakow en Boedapest wordt naar deze drie bases overgeheveld.
De wijziging betekent dat vanaf november SkyEurope vanaf Amsterdam en Brussel alleen nog lijndiensten onderhoudt naar Praag en Wenen. Beide bestemmingen worden vanaf zowel Schiphol als Zaventem twee keer per dag aangevlogen. Door het aanbieden van een dagrandverbinding hoopt SkyEurope meer zakelijke passagiers te trekken.
Kwartaalverlies
SkyEurope maakte vrijdag bekend een kwartaalverlies te hebben geleden van 5,1 miljoen euro. Dat is een verbetering ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen de maatschappij 16,5 miljoen euro in de rode cijfers belandde. De omzet steeg in het derde kwartaal met 26 procent naar 66,6 miljoen euro. Het aantal passagiers groeide met 32 procent naar 927.000.
Ondanks het verlies wil SkyEurope de komende jaren verder groeien. In 2011 moet de vloot zijn uitgebouwd tot 32 moderne Boeing 737-700's. Hiermee verwacht de maatschappij de gemiddelde brandstof- en onderhoudskosten te kunnen terugdringen.
Omdat KLM en Maleev die kosten niet hebben ?quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:50 schreef sempron2400 het volgende:
Komt het niet door die kudtmiljeubelasting dat die vluchten gaan wegvallen? Voor Sky Europe wordt het dan veel moeilijker om tegen een concurrerende prijs vluchten aan te bieden.
Dat zal het niet helemaal zijn, feit is wel dat Ryanair naar Budapest is goedkomen en de concurrentie aanging. Overigens is een dag - rand verbinding naar Wenen helemaal niet zo slecht voor mij. Budapest is echt jammer. Maar zoals ik begrepen heb, als je een 'hub' opdoekt kan je niet één rendabele lijndienst toch laten bestaan, want anders staat de rest van de dag dat vliegtuig daar een beetje niets te doen.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:50 schreef sempron2400 het volgende:
Komt het niet door die kudtmiljeubelasting dat die vluchten gaan wegvallen? Voor Sky Europe wordt het dan veel moeilijker om tegen een concurrerende prijs vluchten aan te bieden.
Vienna - Amsterdam - Budapest - Amsterdam - Vienna zou met 1 vliegtuig gebaseerd in Vienna noggoed kunnenquote:Op zaterdag 1 september 2007 16:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat zal het niet helemaal zijn, feit is wel dat Ryanair naar Budapest is goedkomen en de concurrentie aanging. Overigens is een dag - rand verbinding naar Wenen helemaal niet zo slecht voor mij. Budapest is echt jammer. Maar zoals ik begrepen heb, als je een 'hub' opdoekt kan je niet één rendabele lijndienst toch laten bestaan, want anders staat de rest van de dag dat vliegtuig daar een beetje niets te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |