Wat hadden ze dan moeten doen? vechten tegen een overmacht?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:04 schreef TaLoN.NL het volgende:
Nederland aangeklaagd door nabestaanden Srebrenica
AP - Massacre survivors sue U.N., Dutch gov't
Ik vind dit een goede zaak, die blauwhelmen keken "bij wijze van spreken" gewoon toe hoe vrouwen en kinderen verkracht werden, onder het motto van alleen schieten als ze op ons schieten.![]()
Staat het idee van vechten tegen een overmacht je niet aan of zo? Goh....wat zou er dan wel niet allemaal gebeurd zijn als de Engelsen in 1942 ook zo'n mentaliteit aan de dag hadden gelegd? En het mag dan wel niet onze oorlog zijn geweest, Nederland neemt deel aan dit soort uitzendingen, dus is het wel degelijk ook onze oorlog. Als je helemaal nergens bij wil horen en niet aan vredesmissies en dergelijke wil meedoen moet je lekker in Zwitserland gaan zitten.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:16 schreef Sender_ het volgende:
[..]
Wat hadden ze dan moeten doen? vechten tegen een overmacht?
Ik vind het al belachelijk dat Nederland hiervoor wordt aangesproken, kunnen wij straks weer schadeclaims/genoegdoening gaan betalen omdat een stelletje idioten elkaar daar loopt uit te moorden.
Onze oorlog was het niet.
Nee, dat is niet zo. Ik kan me die periode nog goed herinneren. Elke militair die z'n vet waard was, gaf advies tegen daar naartoe gaan.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:28 schreef Stoomhamer het volgende:
Ze hadden er onder die condities niet aan moeten beginnen, maar durfden waarschijnljk, met het oog op hun loopbaan en de komende promoties, geen hard standpunt in te nemen tegenover de politiek. Pruts-militairen!
Het is beslist niet stoer om te gaan matten met een partij die je qua materieel binnen 5 minuten opveegt. Dan kun je net zo goed die loop op je hoofd zetten en de trekker overhalen.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Staat het idee van vechten tegen een overmacht je niet aan of zo? Goh....wat zou er dan wel niet allemaal gebeurd zijn als de Engelsen in 1942 ook zo'n mentaliteit aan de dag hadden gelegd? En het mag dan wel niet onze oorlog zijn geweest, Nederland neemt deel aan dit soort uitzendingen, dus is het wel degelijk ook onze oorlog. Als je helemaal nergens bij wil horen en niet aan vredesmissies en dergelijke wil meedoen moet je lekker in Zwitserland gaan zitten.
Onafhankelijkquote:Op maandag 4 juni 2007 20:12 schreef sp3c het volgende:
alleen zijn onze blauwhelmen niet aangeklaagd, die hebben volgens elke min of meer onafhankelijke bron gedaan wat ze konden
Je hebt nogal een hoge pet op van die Servische milities zeg.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is beslist niet stoer om te gaan matten met een partij die je qua materieel binnen 5 minuten opveegt. Dan kun je net zo goed die loop op je hoofd zetten en de trekker overhalen.
iddquote:Op maandag 4 juni 2007 20:14 schreef zoalshetis het volgende:
@ ts nee meer onder het motto: "we kunnen godverdomme niks doen, want dat mag niet van de verenigde vredesmacht". heel erg veel nederlandse 'jongens' hebben vanwege die machteloosheid flinke trauma's. leuk om nederlandse verraders te hebben zoals advocaten die met hun idiote eigengeiligheid zaken oppakken die nederland en nederlandse burgers keihard schaadt.
wim kok zei sorry, dat is voldoende. en anders wordthet alleen maar keihard geld verdienen terwijl meneer de advocaat anders zegt. eerst schuldbekewnnen, dan incasseren.
sommige advocaten gedragen zich nu als de aannemers bij het nederlandse kustgebied tentijde van de duitse bezetting deden.![]()
heel erg en eng in dit geval erg onterecht. hoop dat de rechter goede uitspraak doet om dit gezeik niet meer te krijgen.
ik begrijp hen zeker. zonder backup is er niks te doen op militair gebied. en die backup had gewoon moeten komen. dit moet niet op het hollandse bordje geschoven worden.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:38 schreef DAMH het volgende:
[..]
Onafhankelijk...
Die blauwhelmen hebben gewoon heel menselijk gereageerd,, namelijk door in hun broek te schijten,, als ze terug hadden geknald en er waren een paar blauwhelmen neergemaaid dan had de rest wel in moeten grijpen,, maartja allemaal helden op sokken he,, met GI joe poppetjes spelen is cool als je jong bent,, en betaald met een geweertje in de zandbak liggen en in een tankje gesponsord door de belastingbetaler rond rijden is gewoon "fun" blame them, ik begrijp ze wel,,,,
Jij hebt een nogal inacuraat beeld van wat het inhoud om militair te zijn.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je hebt nogal een hoge pet op van die Servische milities zeg.![]()
Kijk je moet gewoon je kansen schatten en met 3 pistooltje begin je niks tegen een tank dus kun je beter ook niks doen.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:38 schreef DAMH het volgende:
[..]
Onafhankelijk...
Die blauwhelmen hebben gewoon heel menselijk gereageerd,, namelijk door in hun broek te schijten,, als ze terug hadden geknald en er waren een paar blauwhelmen neergemaaid dan had de rest wel in moeten grijpen,, maartja allemaal helden op sokken he,, met GI joe poppetjes spelen is cool als je jong bent,, en betaald met een geweertje in de zandbak liggen en in een tankje gesponsord door de belastingbetaler rond rijden is gewoon "fun" blame them, ik begrijp ze wel,,,,
Ik vind het om te kotsen. Die smerige advocaten en jengelende mensen die alleen geld willen zien. Laten ze ten 1e lekker de daders aan gaan klagen, de Serven dus, maar dat zullen ze wel niet durvenquote:Op maandag 4 juni 2007 20:04 schreef TaLoN.NL het volgende:
.
Ik vind dit een goede zaak, die blauwhelmen keken "bij wijze van spreken" gewoon toe hoe vrouwen en kinderen verkracht werden, onder het motto van alleen schieten als ze op ons schieten.![]()
En het jouwe is wel accuraat? Het bij voorbaat jezelf al gewonnen geven als je tegenover een overmacht staat?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij hebt een nogal inacuraat beeld van wat het inhoud om militair te zijn.
min of meer ja, echt onafhankelijk vind je ze niet want men is ofwel van mening dat het prutsmilitairen waren of nietquote:
onzinquote:Die blauwhelmen hebben gewoon heel menselijk gereageerd,, namelijk door in hun broek te schijten,,
er is teruggeschoten toen gingen de Serven eromheen en viel de enclave ... zonder benzine kun je erniet achteraanquote:als ze terug hadden geknald en er waren een paar blauwhelmen neergemaaid dan had de rest wel in moeten grijpen,,
ja jij welquote:maartja allemaal helden op sokken he,, met GI joe poppetjes spelen is cool als je jong bent,, en betaald met een geweertje in de zandbak liggen en in een tankje gesponsord door de belastingbetaler rond rijden is gewoon "fun" blame them, ik begrijp ze wel,,,,
Als de overmacht in de orde van 10 staat tot 100 is, dan is dat best wel een goed idee, ja. Je maakt immers geen kans. Live to fight another day noemen we dat.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:50 schreef Hathor het volgende:
Het bij voorbaat jezelf al gewonnen geven als je tegenover een overmacht staat?![]()
Inderdaad, het ligt niet aan de blauwhelmen zelf maar aan het beleid dat gevoerd word.quote:Op maandag 4 juni 2007 20:12 schreef sp3c het volgende:
alleen zijn onze blauwhelmen niet aangeklaagd, die hebben volgens elke min of meer onafhankelijke bron gedaan wat ze konden
daar is dan ook geen sprake vanquote:Op maandag 4 juni 2007 20:50 schreef Hathor het volgende:
[..]
En het jouwe is wel accuraat? Het bij voorbaat jezelf al gewonnen geven als je tegenover een overmacht staat?![]()
Hee! Ik ben het met je eens!quote:Op maandag 4 juni 2007 20:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Staat het idee van vechten tegen een overmacht je niet aan of zo? Goh....wat zou er dan wel niet allemaal gebeurd zijn als de Engelsen in 1942 ook zo'n mentaliteit aan de dag hadden gelegd? En het mag dan wel niet onze oorlog zijn geweest, Nederland neemt deel aan dit soort uitzendingen, dus is het wel degelijk ook onze oorlog. Als je helemaal nergens bij wil horen en niet aan vredesmissies en dergelijke wil meedoen moet je lekker in Zwitserland gaan zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |