abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 16:22:16 #1
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50094714
Het is mij opgevallen dat ik een aantal BH's heb met deuken in de voorgevormde cup. Zonde en het ziet er niet uit. Ik vraag me af hoe dat te voorkomen is.

Eerst deed ik ze in de wasmachine, cups netjes in elkaar in een waszakje, ik hing ze op aan een van de rugbandjes nadat ik de cups in model had gebracht. Ik hoorde vorige week van een vriendin dat je ze beter op de hand kunt wassen. Heel irritant, maar dat moet dan maar. Ik heb vandaag mijn pas nieuwe BH's dus in een sopje gedaan, uitgespoeld, vocht er uitgeknepen, cup goed gedaan en op het wasrekje gelegd. Ze liggen horizontaal met de cup naar boven.

Ik ga er in principe vanuit dat het probleem nu opgelost moet zijn, maar ik wil toch even voor de zekerheid weten of er goede tips zijn. Vooral omdat alles nu goed lijkt te zijn, maar als ik nieuwe BH's in de wasmachine deed, was er in eerste instantie ook geen probleem. Dat komt pas na veelvuldig wassen.
Spoilers!
pi_50094941
Volgens mij kun je het moeilijk voorkomen, zeker bij wat oudere BH's. Ik vind het al rot als ik het water uit de cups moet knijpen, maar ja, ik wil ook geen drijfnatte BH ophangen die mss wel gaat stinken omdat ie niet fatsoenlijk droogt.

Ik heb ook nog eens alleen voorgevormde trouwens.

Hoe vaak was jij ze? Ik zit er altijd aan te snuffelen en als de bandjes goor worden en ze mufjes ruiken gaan ze de wasmachine of de wasbak in. Varieert dus.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_50094943
Ik was mijn BH's en duurdere slipjes eigenlijk ook altijd op de hand, gewoon uit voorzorg. Nooit problemen gehad en het blijft gewoon veel langer mooi.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:30:55 #4
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50095029
Ik ga hier even op mee hoor

Hoe krijg je die deuken weer uit je voorgevormde cups Heb mijn BH vorige week gewassen in de wasmachine en nu is ie helemaal gedeukt...echt heel erg. Kan je dat eruit strijken ofzo Kreeg het ook niet meer goed toen hij nat was trouwens.
To infinity…and beyond!
  maandag 4 juni 2007 @ 16:33:35 #5
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_50095139
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:28 schreef Syrena het volgende:

Hoe vaak was jij ze? Ik zit er altijd aan te snuffelen en als de bandjes goor worden en ze mufjes ruiken gaan ze de wasmachine of de wasbak in. Varieert dus.
Ieks...
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  maandag 4 juni 2007 @ 16:37:54 #6
123170 alors
zlata1234
pi_50095297
Dat spul moet je inderdaad niet in de wasmachine doen, gewoon met de hand wassen en voorzichting uitwringen.

Volgens mij zijn die deuken er ook niet uit te krijgen. Het lijkt me dat de vulling gewoon aan/in elkaar gaat zitten door de wasmachine.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:39:18 #7
11458 ivetje
pi_50095351
Het is geen voorgevulde BH he...er zit geen padding in ofzo. Het is alleen een stevige cup die dus is vervormd, niet van die push-up kussentjes ofzo erin De vulling kan dus niet aan elkaar zitten, want er is geen vulling.
To infinity…and beyond!
pi_50095647
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:39 schreef ivetje het volgende:
Het is geen voorgevulde BH he...er zit geen padding in ofzo. Het is alleen een stevige cup die dus is vervormd, niet van die push-up kussentjes ofzo erin De vulling kan dus niet aan elkaar zitten, want er is geen vulling.
Die vervorming krijg je er volgens mij nooit meer uit. Ik heb de mijne nog wekenlang vol met sokken gestouwd om het er zo uit te krijgen maar helaas
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 4 juni 2007 @ 16:50:20 #9
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50095747
Wat ivetje zegt, geen pads. Heb trouwens vorige week geleerd dat ze die kipfiletjes noemen.

Verder was ik ze wanneer ik ze een dag heb gedragen. Ik zweet nogal, stink gelukkig niet. Ik vind het niet fris om ze vaker te dragen, is voor mij net zoiets als met shirtjes, sokken of onderbroeken. Broeken, truien en vestjes is eigenlijk het enige dat ik vaker dan een maal draag.

Het is me trouwens wel opgevallen dat het wel aan het merk BH ligt hoe snel ze vervormen. Ik heb een BH van Esprit, en die ging pas na 3 of 4 jaar wekelijks in de machine vervormen. Een Hema-BH al na een half jaartje. Ik ga nu de proef op de som nemen. Ik heb 3 nieuwe BH's gekocht. Een bij Hunklemoller, Hema en Esprit.
Spoilers!
  maandag 4 juni 2007 @ 16:50:54 #10
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50095762
werkt inderdaad niet,

ik heb nu alleen nog bh's waarvan de voorvorming 1 geheel is, je hebt ook voorvorming die bestaat uit watten volgens mij..

Ik ben te lui om mijn bh's steeds met de hand te wassen, en de bh's die ik nu heb, kan ik gewopon wassen zonder het resultaat van deuken.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:54:46 #11
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50095886
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:50 schreef Swiffer het volgende:
werkt inderdaad niet,

ik heb nu alleen nog bh's waarvan de voorvorming 1 geheel is, je hebt ook voorvorming die bestaat uit watten volgens mij..

Ik ben te lui om mijn bh's steeds met de hand te wassen, en de bh's die ik nu heb, kan ik gewopon wassen zonder het resultaat van deuken.
Ja maar die heb ik ook! Dus met deuken... Wat is je truc?
Ik ben ook te lui om met de hand te wassen, maar ik heb een nog grotere hekel aan winkelen voor BH's.... En ik wil niet elke dag met een gedeukte tiet rondlopen. Dus dan toch maar handwas.
Spoilers!
  maandag 4 juni 2007 @ 17:06:33 #12
11458 ivetje
pi_50096295
Maar kan je die cups dan niet strijken? Dat was eigenlijk mijn vraag...zou het gewoon plat te strijken zijn zeg maar
To infinity…and beyond!
  maandag 4 juni 2007 @ 17:07:55 #13
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50096347
nee als je ze gewassen hebt, raakt het in de war, en watjes kun je niet platstrijken, je blijft bobbels houden omdat er op 1 plek teveel zit.

ook kan je bh;s over t algemeen niet strijken omdat dat veel te heet is...
  maandag 4 juni 2007 @ 17:09:15 #14
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50096401
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja maar die heb ik ook! Dus met deuken... Wat is je truc?
Ik ben ook te lui om met de hand te wassen, maar ik heb een nog grotere hekel aan winkelen voor BH's.... En ik wil niet elke dag met een gedeukte tiet rondlopen. Dus dan toch maar handwas.
ga naar de makro o.i.d daar hebben ze die ik koop en deukloos blijven.

Ik was ze ook met de cups in elkaar, en daar dan sokken bij in zo'n panty waszakje, bij mij werkt dat wel..
pi_50096409
Die wat bij mij al snel een deuk had was ook van de Hema!
Zelfs mijn Zeeman-bh's deukten niet zo snel als die.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:11:13 #16
11458 ivetje
pi_50096481
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:07 schreef Swiffer het volgende:
nee als je ze gewassen hebt, raakt het in de war, en watjes kun je niet platstrijken, je blijft bobbels houden omdat er op 1 plek teveel zit.

ook kan je bh;s over t algemeen niet strijken omdat dat veel te heet is...
Als je leest staat er dus al dat er geen watten inzitten...er zit dus ook geen bobbel in de BH (opgehoopte watten), maar een deuk in de voorgevormde cup. Als er watten in zouden zitten heet het een push-up BH.

Daarnaast heeft een strijkijzer toch ook een lage stand Eventueel met een theedoek ertussen ofzo?
To infinity…and beyond!
  maandag 4 juni 2007 @ 17:18:48 #17
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_50096761
dan denk ik dat je bh te heet gewassen is en de stof gewoon wat is gekrompen op die plek...

je kan proberen te strijken, zo aandoen is ook geen gezicht in een strak shirtje idd.

pak dan je laagste stand en met veul stoom, onderdaad iets beschermends tussen doen, al zou ik eerder een kussensloop pakken omdat die niet zoveel vocht kunnen absorberen
  maandag 4 juni 2007 @ 17:22:49 #18
11458 ivetje
pi_50096920
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:18 schreef Swiffer het volgende:
dan denk ik dat je bh te heet gewassen is en de stof gewoon wat is gekrompen op die plek...

je kan proberen te strijken, zo aandoen is ook geen gezicht in een strak shirtje idd.

pak dan je laagste stand en met veul stoom, onderdaad iets beschermends tussen doen, al zou ik eerder een kussensloop pakken omdat die niet zoveel vocht kunnen absorberen
Dat dacht ik dus zelf ook al...gewoon proberen Het lijkt idd een beetje alsof de stop wat gekrompen is en hij daardoor "kromtrekt" ofzo. Alleen hij is in een was gegaan op 30 graden, lijkt me niet echt te heet eigenlijk Maar goed, het was een cheap-ass BH van de aldi...alleen wel de lekkerst zittende
To infinity…and beyond!
pi_50096948
Ik was ze altijd in het wasmachine. Ik heb nergens last van .
Vraag me niet wat m'n geheim is, want dat weet ik niet. Het enige bijzondere is, dat ik ze meewas met de fijne was op 30 graden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_50096988
Ik heb van die dingen met volgens mij een laagje schuimrubber erin oid. Van Hema, Hunkemoller, zelfs van Zeeman. Die gooi ik gewoon in de wasmachine, niks waszakjes of cups in elkaar, vervolgens hang ik ze aan een wasrek, en dan zien ze er inderdaad een beetje raar uit. Maar als ik ze dan weer aantrek, zijn ze na een halfuurtje weer gewoon rond, dan zijn alle deuken er wel uit.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 4 juni 2007 @ 17:56:59 #21
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50098080
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:24 schreef Alcarin het volgende:
Ik heb van die dingen met volgens mij een laagje schuimrubber erin oid. Van Hema, Hunkemoller, zelfs van Zeeman. Die gooi ik gewoon in de wasmachine, niks waszakjes of cups in elkaar, vervolgens hang ik ze aan een wasrek, en dan zien ze er inderdaad een beetje raar uit. Maar als ik ze dan weer aantrek, zijn ze na een halfuurtje weer gewoon rond, dan zijn alle deuken er wel uit.
Beter voor je, dat wil ik ook.... Ik hoop voor je dat er niet een keer een beugel uit een BH gaat (doordat de randjes slijten door de wasmachine) en dat hij dan in je trommel terecht komt. Daar kan je wasmachine van kapot gaan. Dat is waarom ik die van mij in zakjes deed. Ik doe nu alleen mijn oude BH's nog in de wasmachine, de goede dus handwas. Maar in de machine dus wel in een zakje .
Spoilers!
pi_50098988
quote:
Op maandag 4 juni 2007 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

Beter voor je, dat wil ik ook.... Ik hoop voor je dat er niet een keer een beugel uit een BH gaat (doordat de randjes slijten door de wasmachine) en dat hij dan in je trommel terecht komt. Daar kan je wasmachine van kapot gaan. Dat is waarom ik die van mij in zakjes deed. Ik doe nu alleen mijn oude BH's nog in de wasmachine, de goede dus handwas. Maar in de machine dus wel in een zakje .
Mja, dat weet ik, en dat is ook al 2x gebeurd, maar ik vis dan gewoon die beugel er weer uit. Ik heb nu ook een wasmachine die al 30 jaar oud is, dus op de een of andere manier kan het me niet zo boeien. Zo'n zakje helpt daar trouwens totaal niet tegen... Een kussensloop zou nog wel nuttig kunnen zijn.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  maandag 4 juni 2007 @ 18:34:07 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_50099260
Hebben jullie een foto ofzo, ik heb geen idee over wat voor soort BH's jullie het hebben?
Die van mij komen altijd mooi uit de was, maar die zijn van gewone stof of kant.
pi_50099313
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:34 schreef Aventura het volgende:
Hebben jullie een foto ofzo

Zoiets bijvoorbeeld. Maar dan niet die vieze kleur
  maandag 4 juni 2007 @ 19:30:05 #25
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50101325
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

[afbeelding]
Zoiets bijvoorbeeld. Maar dan niet die vieze kleur
Ik heb er vorige week zoeen bij de Hema gekocht. Ik kan m alleen weer terugbrengen omdat de schouderbandjes veel te kort zijn. In het echt is die kleur niet vies hoor
Spoilers!
  maandag 4 juni 2007 @ 19:31:41 #26
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_50101377
quote:
Op maandag 4 juni 2007 18:24 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Mja, dat weet ik, en dat is ook al 2x gebeurd, maar ik vis dan gewoon die beugel er weer uit. Ik heb nu ook een wasmachine die al 30 jaar oud is, dus op de een of andere manier kan het me niet zo boeien. Zo'n zakje helpt daar trouwens totaal niet tegen... Een kussensloop zou nog wel nuttig kunnen zijn.
Wel als je een zakje hebt wat van normale stof is in plaats van dat gaasachtige stof. Daar kunnen inderdaad beugels doorheen. Mijn sluitinkjes blijven daar ook achter haken. In mijn zakje zit ook een rits.
Spoilers!
  Vis een optie? dinsdag 5 juni 2007 @ 01:41:06 #27
70532 loveli
N
pi_50115373
Het ligt ook een beetje aan de kwaliteit van de BH. Dat deuk-probleem heb ik ook wel eens gehad met een T-shirt BH van Hunkemoller. Het leek of de stof om de vulling een beetje was gekrompen, waardoor de vulling niet meer goed in de stof paste. Met een beetje rekken en strekken als 'ie nog nat was, kreeg ik er weer een redelijk model in. Sowieso moet je op de vorm van de BH letten voor je hem te drogen hangt.

De laatste jaren heb ik voorel duurdere merken gekocht (Gossard, Aubade, Huit) en die zijn na het wassen weer goed in model te krijgen.
crap in = crap out
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:17:43 #28
11458 ivetje
pi_50119404
Ik denk dat die van mij ook per ongeluk mee in de droger is geweest eerlijk gezegt Dat verklaard al een hoop denk ik...maar goed, strijk em de eerst volgende keer dat ik die plank uit de kast trek wel ff mee. Vanmiddag zowiezo even bij livera kijken voor een andere BH. Volgens mij loop ik al een tijdje niet echt meer met de goede maat nl
To infinity…and beyond!
pi_50119712
Met bh's van de hunkemoller heb ik nooit gehad dat de voorgevormde 'gekreukt' raken, met een van de V&D wel. Daar haal ik ze dan ook nooit meer, want na enkele maanden schoten die plastic rondjes om de bandjes te verstellen steeds kapot terwijl ik dat probleem nog nooit heb gehad bij hunkemoller.
Raar dat anderen het wel hebben bij HM, misschien ligt het aan de wastemperatuur?
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:31:35 #30
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50119768
quote:
Op maandag 4 juni 2007 19:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb er vorige week zoeen bij de Hema gekocht. Ik kan m alleen weer terugbrengen omdat de schouderbandjes veel te kort zijn. In het echt is die kleur niet vies hoor
bh's van de hema zijn klote.
als ik gewoon mijn maat daar haal, krijg ik mijn borsten niet eens in de cup gepropt, zo klein zijn ze
en dezelfde maat bij íédere andere winkel pas ik prima.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:36:05 #31
11458 ivetje
pi_50119907
Ik koop bij de Hema ook nooit BH's...alleen toevallig laatst een sportBH, omdat die ergens anders vreselijk duur zijn. Vind het bij hema zo'n probleem dat je niet kan passen, sta je thuis weer met een BH die niet aan gaat en kan je weer terug. Erg onhandig
To infinity…and beyond!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 10:37:01 #32
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50119932
laatst nog een beha terug moeten brengen (kwam ik een fokker tegen overigens ). dat was écht de laatste keer, klotebh's
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')