Huisbaas reageert nergens op, heb al 4 maanden moeten smeken bijna voordat hij de eerste keer iemand gestuurd had om lekkage in plafond te verhelpen (wat dus niet gelukt is)quote:Op maandag 4 juni 2007 15:02 schreef -_Tommy_- het volgende:
je kunt altijd natuurlijk beginnen met het gewoon eens aan te kaarten... daarna kun je nog altijd officieel aansprakelijk gaan stellen...
ahhh owkeequote:Op maandag 4 juni 2007 15:09 schreef chromosoompje het volgende:
[..]
Huisbaas reageert nergens op, heb al 4 maanden moeten smeken bijna voordat hij de eerste keer iemand gestuurd had om lekkage in plafond te verhelpen (wat dus niet gelukt is)
Hij wil alleen ontvangen maar zodra hij geld moet krijgen zit hij er bovenop
Bij misbruik lijkt mij wel, maar als het gewoon door structuele gebreken is (Bv gewoon achterlijk aangelegd) dan lijkt het me een zaak voor de verhuurder.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:20 schreef Lucille het volgende:
Ik vraag me af of een verhuurder verantwoordelijk is voor een defect stopcontact.
Het gaat niet zozeer om het stopcontact. Stopcontact heb ik vervangen (dat valt onder eigen onderhoud) maar er staat dus geen spanning op de electrokabels.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:20 schreef Lucille het volgende:
Ik vraag me af of een verhuurder verantwoordelijk is voor een defect stopcontact.
Niet zelf laten repareren.. .hij betaalt je bonnetjes vast niet..dan zegt die achteraf dat hij het zelf goedkoper had gedaan.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:22 schreef chromosoompje het volgende:
Niemand verder tips?
Moet ik het echt via de huurcommissie spelen of mag ik het zelf laten repareren en bij hem declareren?
Geweldigquote:Op maandag 4 juni 2007 23:23 schreef krn176 het volgende:
[..]
Niet zelf laten repareren.. .hij betaalt je bonnetjes vast niet..dan zegt die achteraf dat hij het zelf goedkoper had gedaan.
Dit moet NIET via de huurcommissie en mag ook niet. Eerst dien je hem zes weken de tijd te geven om ALLE gebreken te verhelpen.
Stuur hem onderstaande brief, elke andere brief kan minder nut hebben, omdat er dan geen consequenties vastzitten aan het niet verhelpen van het probleem. Hij verhelpt het binnen zes weken.. Verhelpt hij het binnen 7 weken dan krijg je huurverlaging tot 20, 40 of 60% van je kale huur over die maand.
Onderstaande brief werkt simpel en effectief. Invullen, ondertekenen, opsturen en afwachten :-)
Binnen de kortste keren zijn je gebreken verholpen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanzegging onderhoudsgebreken
Gegevens verhuurder
Naam:
Adres:
Postcode en plaats:
Gegevens huurder
Naam:
Telefoon:
Gegevens woonruimte
Adres:
Postcode en plaats:
Datum: ____ -____ - _____
Onderwerp: melding gebreken aan de woning
Geachte heer/ mevrouw ____________________,
Met deze brief laat ik u weten dat er gebreken zijn aan de woning die ik van u huur. Het gaat om de volgende gebreken:
1.1. -Houtrot in 2 kozijnen
1.2. -Lekkage aan plafond wanneer het goed regent
1.3 -Schade aan plafondplaten door lekkage
Ik verzoek u deze gebreken te verhelpen binnen zes weken na datum van deze brief. Als u dit niet doet en ik niets van u hoor, dan zal ik de Huurcommissie vragen een lagere huurprijs vast te stellen op grond van de gebreken aan de woning.
Hoogachtend,
Verrekenen met de huur gaat die niet leuk vinden en dit is ook wettelijk niet toegestaan.. geeft de rechter je ook geen gelijk in. Mijn huisbaas belde gelijk de volgende dag boos op...met allemaal dreigementen... en heeft het niet gemaakt.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:27 schreef chromosoompje het volgende:
[..]
Geweldig![]()
Ik had in gedachte om hem 6 weken de tijd te geven om te repareren en indien hij niet reageert of weigert om dat zelf mensen in te schakelen en als hij niet betaalt het desnoods te verrekenen met de huur
Maar deze brief ben ik idd tegengekomen, netjes, strak, kort en bondigThanks
Ik hou iedereen hier zeker op de hoogte, en dreigen met uitzetten ben ik niet bang voorquote:Op maandag 4 juni 2007 23:38 schreef krn176 het volgende:
Laat ook even weten hoe het verder gaat. Als hij vervolgens dreigt de huur op te zeggen .. nixx van aan trekken.
Leuk dat hij wil renoveren (net zoals bij de buren) alleen dan gaat me huur wel verdubbelen (enja volgens het puntensysteem aangezien er dan overal dubbele beglazing, CV, marmer op de vloer en alle muren, electra en waterleidingen vervangen wordenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:15 schreef hiolpi het volgende:
je loopt te klagen dat het lekt, terwijl hij compleet wilt renoveren, lijkt mij juist dat je hem tegenhoudt. Dit kan op deze manier een leuke zaak worden....
TVP'tje (prefereer op dit moment koop, maar zal hoogstwaarschjijnlijk huur gaan worden, dus wel interessant om te volgen)
quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:43 schreef krn176 het volgende:
je hoeft hem ook niet te vragen om te renoveren, maar om de gebreken te verhelpen.
Renovatie heb je niet om gevraagd... Renovatie houdt meestal in een verdubbeling, grote verhoging van de huurprijs.. en je huurt het juist omdat dit een goede prijs is.
6 weken is lang genoeg officieel.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:59 schreef klara12 het volgende:
Heb hier thuis nog ergens de bonnetjes liggen en heb mezelf uurloon toegekend.
Het is toegestaan. Huisbaas moet het alleen weten en kans krijgen om te repareren en 6 maanden leek mij kansen genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |