quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:43 schreef ivetje het volgende:Omdat je geen eigen vervoer hebt zou ik eerder op jeugdherbergen gaan zoeken dan camping. Aangezien je voor een camping de tent, slaapzakken, luchtbedden, kookmeuk e.d. mee moet slepen. Als je daarmee 10 km of meer moet lopen is dat niet het fijn lijkt me. Als ik zie wat wij meenemen voor 2 weken camping (lees : Berlingo vol) denk ik niet dat dat handig is.
haha dat is ook maar net hoe je het aanpakt!
![]()
. Niets is mooier dan lekker k(r)amperen met je backpack vol lichtgewicht kookgerei, klein tentje, etc etc
![]()
. Ding woog 20 kg. Heb het voorgaande jaren met vrienden gedaan, dit jaar voor het eerst met mn vriendin (type 5 sterren hotel..) ben benieuwd hoe zij dat gaat ervaren!!!!
Klein beetje zoals ik het paar jaar geleden deed:
met vliegtuig naar Milaan, daar een dag in Milaan geweest en wat dagen in de omgeving gekeken (2 overnachtingen op de camping) , vervolgens de trein genomen via Turijn (ook geen hol te beleven) naar de Franse Alpen, daar een weekje geklommen (doe ik al langer, dus meer voor onszelf), geraft, canyon, etc etc. Vervolgens weer terug naar Milaan om daar weer terug te vliegen naar Nederland
![]()
. Het leuke was dat we geen echte planning hadden en vooraf ook weinig/niks geboekt (behalve in de Franse alpen dan) dus dan kom je voor hele "leuke" verrassingen te staan.. we hadden een lift genomen van een Fransman die wekelijks hetzelfde stuk van 200 km door de Alpen scheurde, hij kende de weg dus goed en wist het gaspedaal goed te vinden kan ik je vertellen. Verder zijn we nog een keer snachts in een frans dorp gestrand wat bestond uit 1 kerk, een pizza huis waar de lokale bevolking (100 mensen ofzo, 1 grote familie) elke dag in de rij stonden voor hun eten, en nogal een gebrek aan (openbaar) vervoer... Ik geloof dat die mensen ook nog nooit een buitenlander gezien hadden, ze keken ons aan alsof we marsmannetjes waren en e gingen ervan uit dat we frans spraken (verder konden zij geen engels oid) enkele auto die uit dat dorp reed stopte niet voor ons.. na een behoorlijke wandeling door de stromende regen maar een lift geregeld die toevallig heen ging waar wij vandaan kwamen... konden weer weer via een andere weg verder reizen..
Voordeel van jeugdherbergen is wel dat je veel meer backpackers tegenkomt, op de camping sta je meestal tussen de mensen met kinderen.. nadeel van jeugdherberg is dat meestal dames/heren gescheiden zijn, dus met mn vriendin is de keuze snel gemaakt
![]()
.