abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50083921
Na enkele vakanties in Turkije en andere badplaatsen hebben we het wel zo een beetje gehad met met strandvakanties. Dit jaar zouden we het dus over een compleet andere boeg willen gooien. Een zeer avontuurlijke reis, liefst in een bergachtige streek.

We zitten nu al een tijdje met het idee te spelen van een wandel/trek vakantie in de sierra nevada of de spaanse pyreneeen ( het is de eerste keer dat we zouden trekken, dus zeker geen lastige /gevaarlijke parcours) Tijdens die vakanties zouden we ook wat willen sporten vb een raften, canyoning, MTB,.. Maar het lukt ons (4 personen van 20-21 jaar) maar niet om iets deftigs gepland te krijgen. gaan we best van camping tot camping, of werken we beter met jeugdherbergen,...? Het is trouwens niet echt de bedoeling om elke dag te trekken. eens 2/3 dagen op dezelfde plaats blijven (waar vb veel (sport) activiteiten) te doen zijn is zeker niet uitgelsoten.

Bijkomende moeilijkheid is dat we niet over eigen vervoer beschikken, dus de startplaats zou wel ergens in de buurt van openbaar vervoer moeten zijn. als de laatste 10 km nu niet door OV te coveren valt dan lopen we wel, maar 30 is er over

PS We zouden in september gaan voor een periode van 10 dagen a 2 weken. Bovendien hebben we niet veel interesse in een groepsreis omdat we 100% vrijhied willen op onze vakantie. Staat het ons niet aan, dan zijn we de volgende dag alweer verder op onze tocht, is het een super omgeving met een mooie combinatie sport/cultuur/natuur dan willen we er dan ook wel enekele dagen verblijven.

Zoals reeds vermeld zitten we momenteel te kijken naar spanje, maar daarom vallen andere landen zeker niet af. Iemand die ons verder kan helpen?

Bedankt!
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 10:17:48 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50084134
Andere mogelijkheid in Spanje zijn de Picos de Europa (Cantabrische kust). De noordwesterlijke kust is dat. Mooi gebied, alleen nog niet echt toeristisch, dus in hoeverre je kan raften, biken enzovoort weet ik niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50084282
Biken is geen probleem voor ons. allevier een goede conditie en veel ervaring van oa in de ardennen te fietsen. de andere watersporten hebben we echter nog nooit gedaan, dus dat zou met begeleiding moeten zijn ( als dat al mogelijk zou zijn)
pi_50084364
Misschien zoek je het te ver.

In de Ardenne kun je dat ook allemaal prima doen.
Klimmen, abseilen, kayakken, wandelen, mountainbiken, door grotten kruipen etc etc etc.

Daar is het ook best mooi dacht ik zo en waarschijnlijk scheelt je dat een slok op een borrel.

ps: dat kan allemaal met begeleiding daar
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:27:30 #5
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_50084401
Ga naar Arco in Italie, dat is aan het noorden va het Gardameer
Daar kan je:
a) Klimmen
b) mountainbiken
c) surfen
d) vast nog wel meer

het is mooi schilderachtig gebied, en je hebt er een meer, dus je kan ook zwemmen. Het is er echter wel heel warm in de zomer, maar je zou eens moeten zoeken op Arco of Riva!

http://www.gardameer.com/sport/doc.php
Wie, ik?
pi_50084679
Als je een mooie trekking wilt maken, is er maar 1 land om naar toe te gaan. Nepal.

Ze hebben er ook mogelijkheden om te gaan raften bijvoorbeeld.
pi_50084707
Kijk is in zweden daar zijn ook leuke mogelijkheden en ik vind het gebied mooier dan Spanje

[ Bericht 6% gewijzigd door Norro-tje op 04-06-2007 13:04:34 ]
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 10:42:30 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50084821
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:23 schreef Tacxer het volgende:
Biken is geen probleem voor ons. allevier een goede conditie en veel ervaring van oa in de ardennen te fietsen. de andere watersporten hebben we echter nog nooit gedaan, dus dat zou met begeleiding moeten zijn ( als dat al mogelijk zou zijn)
Ah, ik twijfelde ook niet aan jullie conditie, maar aan de mogelijkheden om dat daar te doen. Sorry voor de verwarring.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 4 juni 2007 @ 10:43:01 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_50084837
Omdat je geen eigen vervoer hebt zou ik eerder op jeugdherbergen gaan zoeken dan camping. Aangezien je voor een camping de tent, slaapzakken, luchtbedden, kookmeuk e.d. mee moet slepen. Als je daarmee 10 km of meer moet lopen is dat niet het fijn lijkt me. Als ik zie wat wij meenemen voor 2 weken camping (lees : Berlingo vol) denk ik niet dat dat handig is.
To infinity…and beyond!
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 10:46:59 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50084956
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:38 schreef Norro-tje het volgende:
kijk is in zweden daar zijn ook leuke mogenlijk heden en ik vindt het gebied mooier als spanje
Ik zeg niet snel iets over taalfouten, maar dit is wel heel erg.

Verder heb je helemaal gelijk over Zweden. Ontzettend mooi land met veel mogelijkheden voor actieve vakanties.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50085111
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:26 schreef vosss het volgende:
Misschien zoek je het te ver.

In de Ardenne kun je dat ook allemaal prima doen.
Klimmen, abseilen, kayakken, wandelen, mountainbiken, door grotten kruipen etc etc etc.
pi_50085132
Moet het perse erg duur zijn?

Stap met een paar man in de wagen, rij richting ardennen en huppakee.
Ik zou me het geld fijn in de beurs houden en er iets voor kopen waar je op de lange duur ook nog plezier aan beleeft.

Eik vind ik persoonlijk een dure vakantie weggegooit geld. Je hebt een leuke tijd en leuke herrineringen en that's it. Die leuke tijd en herrinneringen kunnen ook veel goedkoper.

Daar hoef je echt niet voor naar Nepal of de US ofzo hoor
vosss is de naam,
pi_50085154
Bovec in Slovenie, tussen de bergen, prachtig weer, goedkoop land en zeer avontuurlijk. De rivier Soca ligt bij dit plaatsje en is prachtig en ijskoud hehe. Bovec ligt in het Triglav National Park, waar ook veel natuurschoon te bewonderen valt.
pi_50085229
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:54 schreef vosss het volgende:
Moet het perse erg duur zijn?

Stap met een paar man in de wagen, rij richting ardennen en huppakee.
Ik zou me het geld fijn in de beurs houden en er iets voor kopen waar je op de lange duur ook nog plezier aan beleeft.

Eik vind ik persoonlijk een dure vakantie weggegooit geld. Je hebt een leuke tijd en leuke herrineringen en that's it. Die leuke tijd en herrinneringen kunnen ook veel goedkoper.

Daar hoef je echt niet voor naar Nepal of de US ofzo hoor
Nepal hoeft niet duur te zijn hoor. De vlucht is het duurst en het verblijf en eten daar kost amper iets. Het uitzicht tijdens een trekking in het Himalaya is een stuk indrukwekkender dan de Pyreneeen of de Alpen.
pi_50085336
Dat laatste geloof ik dan best wel ja
vosss is de naam,
pi_50088883
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zeg niet snel iets over taalfouten, maar dit is wel heel erg.

Verder heb je helemaal gelijk over Zweden. Ontzettend mooi land met veel mogelijkheden voor actieve vakanties.
Je hebt gelijk meteen even de spellingchecker er overheen gehaald.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  maandag 4 juni 2007 @ 13:07:08 #17
11458 ivetje
pi_50088931
quote:
Op maandag 4 juni 2007 13:05 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

Je hebt gelijk meteen even de spellingchecker er overheen gehaald.
Kijk is in Zweden klopt nog niet Je schrijft hier dus dat Kijk (wie het ook is ) in Zweden is op dit moment
To infinity…and beyond!
pi_50092824
Zelf Heb ik nog nooit op een camping gelogeerd en omdat ik hoor dat je zelf massaal veel moet meezeulen valt die dus af. Hostels zijn dan idd een optie, maar heeft er iemand ervaring met vakantieparken, vakantiehuisjes,... zodat we desnoods enkel een dekbed/slaapzak hoeven mee te sleuren? dat park/huisje,.... moet dan niet beschikken over ik weet niet wat van toeters en bellen, als er al een kleine winkel in de buurt is waar we dan onze inkopen zouden kunnen doen is dit al OK.
pi_50095861
In ven die jeugdherbergen heb je toch niet eens een slaapzak nodig?
De laatste keer dat ik in zo'n tent geweest ben lag ik lekker in een schoon opgemaakt bed iig
vosss is de naam,
  maandag 4 juni 2007 @ 17:05:01 #20
11458 ivetje
pi_50096238
Als je echt in een vakantiehuisje wil zitten zal je dit moeten boeken van tevoren denk ik. Ok, je gaat pas in september maar het is dan nog best druk op campings met vakantiehuisjes e.d. Meestal is er op zo'n park ook een winkeltje voor de noodzakelijke boodschappen (alleen wel duur) en in Frankrijk ofzo is op bijna elke straathoek wel een winkel te vinden als je in een bewoond gebied zit
To infinity…and beyond!
  Moderator maandag 4 juni 2007 @ 17:09:15 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_50096399
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:53 schreef vosss het volgende:
In ven die jeugdherbergen heb je toch niet eens een slaapzak nodig?
De laatste keer dat ik in zo'n tent geweest ben lag ik lekker in een schoon opgemaakt bed iig
In Zweedse jeugdherbergen kun je meestal wel beddengoed huren als je niet een eigen slaapzak mee hebt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_50098136
quote:
Op maandag 4 juni 2007 10:43 schreef ivetje het volgende:
Omdat je geen eigen vervoer hebt zou ik eerder op jeugdherbergen gaan zoeken dan camping. Aangezien je voor een camping de tent, slaapzakken, luchtbedden, kookmeuk e.d. mee moet slepen. Als je daarmee 10 km of meer moet lopen is dat niet het fijn lijkt me. Als ik zie wat wij meenemen voor 2 weken camping (lees : Berlingo vol) denk ik niet dat dat handig is.
haha dat is ook maar net hoe je het aanpakt! . Niets is mooier dan lekker k(r)amperen met je backpack vol lichtgewicht kookgerei, klein tentje, etc etc . Ding woog 20 kg. Heb het voorgaande jaren met vrienden gedaan, dit jaar voor het eerst met mn vriendin (type 5 sterren hotel..) ben benieuwd hoe zij dat gaat ervaren!!!!

Klein beetje zoals ik het paar jaar geleden deed:
met vliegtuig naar Milaan, daar een dag in Milaan geweest en wat dagen in de omgeving gekeken (2 overnachtingen op de camping) , vervolgens de trein genomen via Turijn (ook geen hol te beleven) naar de Franse Alpen, daar een weekje geklommen (doe ik al langer, dus meer voor onszelf), geraft, canyon, etc etc. Vervolgens weer terug naar Milaan om daar weer terug te vliegen naar Nederland . Het leuke was dat we geen echte planning hadden en vooraf ook weinig/niks geboekt (behalve in de Franse alpen dan) dus dan kom je voor hele "leuke" verrassingen te staan.. we hadden een lift genomen van een Fransman die wekelijks hetzelfde stuk van 200 km door de Alpen scheurde, hij kende de weg dus goed en wist het gaspedaal goed te vinden kan ik je vertellen. Verder zijn we nog een keer snachts in een frans dorp gestrand wat bestond uit 1 kerk, een pizza huis waar de lokale bevolking (100 mensen ofzo, 1 grote familie) elke dag in de rij stonden voor hun eten, en nogal een gebrek aan (openbaar) vervoer... Ik geloof dat die mensen ook nog nooit een buitenlander gezien hadden, ze keken ons aan alsof we marsmannetjes waren en e gingen ervan uit dat we frans spraken (verder konden zij geen engels oid) enkele auto die uit dat dorp reed stopte niet voor ons.. na een behoorlijke wandeling door de stromende regen maar een lift geregeld die toevallig heen ging waar wij vandaan kwamen... konden weer weer via een andere weg verder reizen..

Voordeel van jeugdherbergen is wel dat je veel meer backpackers tegenkomt, op de camping sta je meestal tussen de mensen met kinderen.. nadeel van jeugdherberg is dat meestal dames/heren gescheiden zijn, dus met mn vriendin is de keuze snel gemaakt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')