Alleen als ze de meubels aan de deur verkocht hebbenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:02 schreef joeltje het volgende:
volgens mij heb je 8 dagen bedenktijd...
quote:Op maandag 4 juni 2007 10:05 schreef Argento het volgende:
Wat een geweldige verkoopster domme TS. Iemand meubels aansmeren kopen die ze helemaal niet wil hebben.
quote:Op maandag 4 juni 2007 10:02 schreef joeltje het volgende:
volgens mij heb je 8 dagen bedenktijd...
inderdaad!quote:Op maandag 4 juni 2007 10:08 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Geldt voor koop op afstand en colportage, niet voor kopen in de winkel. TS is volledig afhankelijk van de coulance van de meubelzaak. Rechtens zit je vast aan de koop en moet je afnemen als de meubelzaak vasthoudt aan de koopovereenkomst.
Edit: is Argento me wéér voor, maar dat dus.
Hmm op t internet vind ik dat t inderdaad alleen met colportage kan... Misschien iets beter op moeten letten bij recht op de hogeschoolquote:Op maandag 4 juni 2007 10:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Volgens mij kun je dat gewoon nog annuleren hoor. Weet het desbetreffende artikel zo niet uit mn hoofd. Kameraad van mij heeft dat ooit eens met een telefoon abonnement gedaan.
Heb je het met de verkoper gehad over die omstandigheid? Als hij je namelijk wat aansmeert wat absoluut ongeschikt is voor die situatie, kun je je daar namelijk wel op beroepen. Om welke andere meubels gaat het trouwens, naast een bankstel?quote:
Oja, en dan dat bankstelquote:Op maandag 4 juni 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Nee geen Seats & Sofa's! Een heule dure sjieke winkel
Het zou dan gaan om een computermeubel, een salontafel, een eethoek + 4 stoelen en een hockertje. De houten meubels zijn dus niet gelakt, moeten een aantal keer per jaar in de olie gezet worden. Het is gewoon onwijs design spul waar ik mijn dochter met haar playdoh niet eens aan durft te zetten!
Hmm, geef je weinig kans, kon je zelf al op je klompsokken aanvoelen, ook zonder dat een verkoper je attendeert op deze "verborgen eigenschap". Verkoper: Zet je je dochter toch aan de (oude) keukentafel als ze wil playdohen of koop een plastic kleed.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:25 schreef Ireth het volgende:
Het is gewoon onwijs design spul waar ik mijn dochter met haar playdoh niet eens aan durft te zetten!
Dat is natuurlijk 1 dingetje waar mijn bezwaar nu ligt, er zijn er meerdere.quote:Op maandag 4 juni 2007 10:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Hmm, geef je weinig kans, kon je zelf al op je klompsokken aanvoelen, ook zonder dat een verkoper je attendeert op deze "verborgen eigenschap". Verkoper: Zet je je dochter toch aan de (oude) keukentafel als ze wil playdohen of koop een plastic kleed.
Als jij je redelijk opstelt, zegt dat je wel andere meubels bij die zaak wilt kopen, dan denk ik dat ze best wel coulant zullen zijn. 't Is ook niet de eerste de beste ramszaak als ze design verkopen namelijk. Het zal toch vast niet zo zijn dat zij jouw order al hebben doorgegeven aan de fabriek. Succes ermee Irethquote:Op maandag 4 juni 2007 10:42 schreef Ireth het volgende:
Dat is natuurlijk 1 dingetje waar mijn bezwaar nu ligt, er zijn er meerdere.
Ik heb nte het algemene nummer gebeld, van het hoofdkantoor, maar moet toch om 1 uur bellen naar de vestiging zelf. De mevrouw die ik net sprak gaf aan dat ik zoiets moet regelen met de vestiging, het was dus niet een direct "nee dat doen we niet". Ik heb dus het idee dat we er wel gedeeltelijk onder uit kunnen komen *crossed fingers*
Wat vind je man ervanquote:Op maandag 4 juni 2007 09:51 schreef Ireth het volgende:
Afgelopen zaterdag mezelf helemaal laten meeslepen in het enthousiasme van de verkoopster en mijn schoonmoeder en we hebben meubels gekocht.
Ow die vind het allemaal schitterend! Gelukkig weet ik wel wat zijn smaak is, anders had ie me ook niet carte blanche gegeven wat het uitzoeken betreftquote:
Goeie topic-vondst, zo ruim 2 jaar na de laatste post. We hebben een echte WGR-archeoloog hier!quote:Op zondag 6 september 2009 05:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En? Hoe is het afgelopen? Hoe bevallen de nieuwe meubels?
quote:Op zondag 6 september 2009 08:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Goeie topic-vondst, zo ruim 2 jaar na de laatste post. We hebben een echte WGR-archeoloog hier!
Mooi dat iemand 2.5 jaar na jouw OP je nog even helpt herinneringen naar boven te halenquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:40 schreef Ireth het volgende:
Dat kan je wel schudden, wij konden er zelfs niet onderuit komen toen ik vermelde dat de verhuizing niet door ging en we op straat zouden komen![]()
![]()
Mja, veel succes. DIt soort argumenten zijn prima om de zaak niet binnen te gaan, om wel rond te kijken maar niets te kopen, maar niet sterk genoeg om een koop te annuleren.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:12 schreef Heerda het volgende:
Zaterdag 16-01-2010 hebben mijn vriend en ik in uw zaak in Nunspeet een aankoop gedaan van een bank en een fauteuil.
Deze aankoop onder ... willen wij ongedaan maken. We zijn nu bezig met de aankoop van een huis en kunnen nog niet inschatten of 1 bankje en een fauteuil een goede keuze is of dat een andere opstelling mooier is. We komen hier nog op terug.
Bij deze annuleer ik de aankoop.
Lezen is ook een kunst:quote:
quote:Zaterdag meubels gekocht dinsdag geannuleerd via mail en telefonisch gemeld. Boze verkoper meldt dat we aan de koop vastzitten en hoogstens een tegoedbon kunnen krijgen.
Ik dacht zoals zovelen dat je de koop binnen 3 dagen zoals b.v. met een huis ongedaan kunt maken...quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:31 schreef Diepvriez het volgende:
Je schoonmoeder de schuld geven en alles laten betalen....
Als ik de reacties zo lees hier ben jij de enige die dat dacht...quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef Heerda het volgende:
Ik dacht zoals zovelen dat je de koop binnen 3 dagen zoals b.v. met een huis ongedaan kunt maken...
Maar waar ben jij dan precies misleid? Je ziet een bank + stoel, krijgt een prijs voor je snuffert en jij zegt "Ok. prima. Waar moet ik tekenen?". Het feit dat de spullen ergens anders goedkoper zijn wil natuurlijk niet zeggen dat er sprake is van misleiding...quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef Heerda het volgende:
Ik lees net bij Troskassa dat het betr. bedrijf wegens misleiding onder vuur staat. Dat de servicemanager er alles aan doet om met de klanten tot overeenstemming te komen.
Ik stel mij voor dat zij gaan leveren volgens hun prijslijst...
Dan is het toch nog onzin dat je een koop sluit terwijl je nog niet weet of het wel in je huis past? Of zou je dat al binnen die drie dagen weten? Zwak verhaalquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef Heerda het volgende:
[..]
Ik dacht zoals zovelen dat je de koop binnen 3 dagen zoals b.v. met een huis ongedaan kunt maken...
En daarmee kun je opeens wél inschatten of 1 fauteuil + bank staat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:37 schreef Heerda het volgende:
Ik stel mij voor dat zij gaan leveren volgens hun prijslijst...
Ontbinding lijkt niet mogelijk... Vandaar dat ik streef naar een prijs zoals vermeld op hun prijslijst.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:12 schreef r_one het volgende:
[..]
En daarmee kun je opeens wél inschatten of 1 fauteuil + bank staat?
Je wilt ontbinding en vervolgens toch maar geen ontbinding maar prijsreductie? Wat is het nou?
dat dus. En die vogel vindt een verschil van 600 beetje hoog voor 12 cm meer armbreedte.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:51 schreef Ireth het volgende:
Kortom, je betaald dus gewoon meer voor een bank met meer armbreedte. Klinkt mij eigenlijk best wel logisch dat die bank een andere prijs heeft omdat het dus ook een andere bank is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |