Nu weet ik eigenlijk nog niet of je nuquote:Op maandag 16 juli 2007 02:21 schreef vicz het volgende:
Ik voetbal (het echte football natuurlijk) twee keer per week
Vorige week voor het eerst naar een AFL wedstrijd geweest in de MCG in Melbourne. Heb wel foto's maar die zijn vooral van het stadion zelf... AFL is hier in Victoria zo'n beetje de meest populaire sport, er is geen ontkomen aan. Dat is niet erg of zo omdat het echt geweldig is om te kijken, het is erg hard en snel. Cricket begint pas over een paar maanden dacht ik, na het AFL seizoen, en rugby heb ik alleen nog maar op tv gezien toen Australie laatst tegen Nieuw-Zeeland speelde.quote:Op maandag 16 juli 2007 02:12 schreef maartena het volgende:
Is er niemand met foto's van een Gaelic voetbalwedstrijd of een Australian Rules wedstrijd, of Cricket, of Rugby? Of zelfs gewoon voetbal..... gaan de emigranten nooit naar sportwedstrijden in hun land?
quote:The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country including: Football (soccer), tennis, squash, golf, boxing, rugby (rugby union and rugby league), cricket, snooker, billiards, badminton and curling. It has also played a key role in the development of sports such as boxing, Sailing and Formula One.
Ze zijn tevens ook de "uitvinders" van het voetbal vandalisme en hooliganism.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:28 schreef Individual het volgende:
The United Kingdom has given birth to more major sports than any other country
Had ik maar geen vliegangstquote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef Colplay het volgende:
Mooie foto's Maartena. Ben wel beetje jaloers op mensen die in VS wonen en vaak naar sportwedstrijden kunnen. Ik ben nu vier keer voor vakantie geweest, waarvan drie keer speciaal voor NBA en NHL wedstrijden. Twee weken daar en dan wedstrijd of 10-12 bezoeken. Zal kijken of ik thuis nog wat leuke foto's heb.
Daar zijn cursussen voor die volgens mij vrij veel succes hebben, inclusief een vlucht van Amsterdam naar Maastricht en terug ofzo.quote:
Texas Rangersquote:
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:04 schreef tong80 het volgende:
Ik ben een fan van de Bears. Meer mensen hier ?
Baseball heeft sowieso geen tijd op de klok, zo werkt de sport nu eenmaal niet. En dus heb je van nature al pauzes, niet zozeer dus omdat de klok wordt stopgezet. Baseball is ook een sport die je gewoon aan kunt zetten in de huiskamer terwijl je bezig bent met andere dingen, of zoals wij zelf al een paar keer gedaan hebben met vrienden: Gewoon een "baseball party" organiseren waar de wedstrijd (die sowieso 2 tot 2 en een half uur kan gaan duren) aan staat, maar waar tijdens alle pauzes ook gewoon allerlei andere dingen worden besproken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:53 schreef don-diablo het volgende:
Ik hou nie van football en baseball... tis mij te saai en steeds maar weer stoppen en onderbrekingen etc etc.
Laatst was er op de BBC een docu over voetbal in de VS en hoe het is ontstaan en alles en Amerikanen zijn gewoon niet gewend om 45 min. te zitten en een sport te kijken. Ze houden gewoon van onderbrekingen en alles blijkbaar als je alle sporten bekijkt.
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Sport is hier ook echt een "familieuitje". Nog voor een wedstrijd begint zijn er mensen die met een BBQ en tuinstoelen op de parkeerplaats een "tailgate" party organiseren. Het is niet ongewoon om een aantal uren voor een baseball wedstrijd al mensen te zien die hotdogs staan te barbequeuen op de parkeerplaats en met 20 man een klein feestje bouwen. Uiteraard met kinderen erbij, etc, etc. Sowieso is het meenemen van kinderen naar een sportwedstrijd een soort erfrecht. Dat hoort er gewoon bij. En behalve dat ze heel eventjes in je tas koekeloeren om te zien dat je geen terrorist bent en een bom bij je hebt kun je zo het stadion binnenlopen. Er wordt niet gefouilleerd, en ook de 24 jarige, flink uit de kluitengewassen supporter met piercings door zijn wenkbrouwen komt zo het stadion binnen.
Problemen met supporters zijn er nauwelijks. Het komt wel eens voor, maar niet echt veel. Afgelopen zondag ben ik weer bij een wedstrijd geweest, Anaheim Angels vs Texas Rangers. Een groepje Texas Rangers fans zat een vak verderop, en niemand die er problemen van maakte of de fans van de andere club uitschold als ze scoorden en juichden. Geen grimmige sfeer. Sterker nog, vlak naast de Texas Rangers fans zat gewoon een moeder met kinderen uitgedost in rode Angels shirts.
Tja, ik weet dan ook niet waar al dat geweld in Europa met voetbal nu eigenlijk vandaan komt. In de VS zijn ook wel eens opstootjes, maar meestal komen die niet doordat supporters van de ene club de andere te lijf gaan (of de binnenstad van de speelstad vermorzelen) na het winnen en/of verliezen van een wedstrijd, maar meestal door een dronken idoot ofzo die met iedereen om zich heen wil gaan vechten ofzo, of een stoel het veld op gooit of iets in die trend.... maar meer dan een klein opstootje van een individu zie je eigenlijk zelden. Bij het winnen van de World Series door de Boston Red Sox hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat de New York Yankee fans de stad gaan afbreken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 18:01 schreef Colplay het volgende:
Dat heeft mij ook verbaasd in de VS. Was van de winter bij Dallas Mavericks - Phoenix Suns, de topper van de competitie en had in Dallas mijn Steve Nash shirt aan gedaan. De enige die er wat over gezegd heeft van Dallas waren de cheerleaders waar we voor de wedstrijd mee hebben staan praten. Verder op de tribune gewoon normale gesprekken, zelfs toen wij Nash en Phoenix aan gingen moedigen.
Klopt, dat zie je met baseball ook wel. Er zijn families die inderdaad een tailgate party organiseren, maar met name met baseball is het niet ongewoon dat men pas zo rond de 3e inning binnen komt wandelen.quote:Verder viel het mij op dat Amerikanen juist vaker niet heel vroeg, maar pas laat bij de wedstrijd zijn. Ze komen bij basketbal meestal pas ergens tijdens tweede kwart binnen en zodra de wedstrijd gespeeld is gaan ze weer naar huis. Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ze veel spelen en ook doordeweeks, maar is echt een andere sportbeleving dan in Europa.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |