quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:48 schreef Moondreamer het volgende:Weet je wat ik nou niet snap :
Ze laten de mensen met een hoog inkomen meer belasting betalen om zo de midden inkomens en de lage inkomens te compenseren wat opzich een leuk gebaar is.
Maar.............hadden ze niet beter de mensen met een laag- en midden inkomen minder belasting kunnen laten betalen, want dan hadden we meer te besteden en was dit ook goed geweest voor de economie !
Nee, wat doet de overheid, ze laten de mensen met hoge inkomsten meer belasting betalen.
1) daar hebben de mensen met lage- en midden inkomsten helemaal niets aan !
2) mensen met hoge inkomsten kunnen dit extra geld wat ze moeten betalen gemakelijk missen !
Is dit nu de omgedraaide wereld of ben ik nu gek aan het worden.
Ik ga het een keer, heel langzaam uitleggen.
De overheid heeft geld nodig.
Dat krijgt ze door belasting te heffen.
Door meer belasting te heffen bij rijkeren betalen mensen met lage en middeninkomens minder belasting.
Kortom: wat jij wil, namelijk dat lage & middeninkomens minder belasting betalen, is precies zoals het nu geregeld is. Dat betekent, tamelijk automatisch, dat de hoge inkomens meer belasting betalen.
Verder lijk je behalve je toch tamelijk onbegrijpelijke vraag geen politieke vraag of discussie te hebben, vriendelijk verzoek om dit topic niet nogmaals in POL te openen. Sowieso een gesloten topic heropenen wordt niet gewaardeerd; ga naar het feedbacktopic als je tekst & uitleg over sluiting wil.