abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 12:59:49 #51
44906 merino
World of Sleepers
pi_50057109
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:53 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Hoe groot is nou de kans dat je vergifitigd wordt ? Je moet daarvoor trouwens iets "aparts" hebben gegeten.
in Nederland niet zo groot nee. Maar ging puur in op een post hierbij of het voor kan komen en blijkbaar is dat dus mogelijk. Gelukkig komen hier niet zoveel tetrodotoxin voor
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  zondag 3 juni 2007 @ 12:59:49 #52
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50057110
Paranoia-topic
pi_50057115
Wat wel een feit is voor de nabestaanden is dat je de halve dag in het ziekenhuis moet blijven tot de organen opgehaald worden en je allemaal papieren moet tekenen. Anders kan je een uur na overlijden naar huis..(of je moet terugkomen)

Maar geen huid of hoornvlies sta ik af. voor de rest mogen ze alles hebben..
Hell To The Liars
  zondag 3 juni 2007 @ 13:00:52 #54
44906 merino
World of Sleepers
pi_50057137
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:55 schreef IHVK het volgende:
Mijn oom is een keer onderweg naar het mortuatorium van een ziekenhuis opgestaan. (voormijn geboorte)

Dus ik denk wel dat het wel eens voorkomt.
quote:
Mistakes in the diagnoses of death were not limited to inexperienced doctors. Vesalius, the founder of modern anatomy and personal physician to both Charles V and Phillip II of Spain, carried out an autopsy on a man reputedly dead only to find the heart still beating. He was charged formally with homicide and taken before the tribunal of the Inquisition. Only the direct intervention of the king saved his life.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_50057161
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:50 schreef snellejelle het volgende:

[..]

wel geholpen willen worden maar zelf niet helpen...
Valt mee wel hoor.
Als ik aangeef waar ik bang voor ben en ik word daarop aangevallen met het hebben van een kutleven en een hypocriet te moeten zijn is voor mij de discussie voorbij .

Dat is nu niet de manier om mensen te laten nadenken over het wel of niet doen in je keuze.
Het is niet voor niets dat er een tv programma aandacht vraagt om de discussie hierin aan te kaarten.
pi_50057167
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Natuurlijk gebeurt het. Sowieso vertrouw ik niet zo op de artsen, vooral niet als het orgaan naar een bekende van hem of haar moet.
Dat lijkt me eigenlijk wel ster. Het lijkt me wel heel toevallig dat de arts een patiënt heeft waarvan de organen naar bekenden van hem of haar gaan.
pi_50057168
bij mij mogen ze ook niet aan mijn hoornvlies komen. kan me niks schelen dat ze me helemaal opensnijden maar als ik in mijn kissie lig wil ik een nog enigszins herkenbaar gezicht.
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
pi_50057218
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:01 schreef smammela het volgende:
bij mij mogen ze ook niet aan mijn hoornvlies komen. kan me niks schelen dat ze me helemaal opensnijden maar als ik in mijn kissie lig wil ik een nog enigszins herkenbaar gezicht.
hoornvlies+huid bedoel je dus.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:03:39 #59
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_50057222
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:00 schreef merino het volgende:

[..]

[..]
En welk jaartal hebben we het hier over?
pi_50057249
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:03 schreef IHVK het volgende:

[..]

hoornvlies+huid bedoel je dus.
r.e.d.h.e.a.d.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 juni 2007 @ 13:05:32 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_50057285
Je ziet er helemaal niets van als het hoornvlies weg is. En huid halen ze ook niet van zichtbare plekken af (rug, bovenbenen).

Van mij mogen ze alles wat bruikbaar is hebben. Graag zelfs, ik zou blij zijn als iemand dank zij mijn organen en weefsels een beter leven krijgt. Ik heb er toch niks meer aan.

O en voor degene die dacht dat je longen niet kunt hergebruiken: weleens van (hart)longtransplantaties gehoord?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_50057411
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:05 schreef Rewimo het volgende:
Je ziet er helemaal niets van als het hoornvlies weg is. En huid halen ze ook niet van zichtbare plekken af (rug, bovenbenen).

Van mij mogen ze alles wat bruikbaar is hebben. Graag zelfs, ik zou blij zijn als iemand dank zij mijn organen en weefsels een beter leven krijgt. Ik heb er toch niks meer aan.

O en voor degene die dacht dat je longen niet kunt hergebruiken: weleens van (hart)longtransplantaties gehoord?
veel succes met mijn rokerslongetjes
r.e.d.h.e.a.d.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:12:39 #63
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_50057522
Misschien een domme vraag, maar naar aanleiding van de BNN uitzending vroeg ik me af of ze organen van een kankerpatiënt wel transplanteren. Zoals bij 'Lisa' met haar hersentumor dus... Bestaat er dan geen zwaar verhoogde kans dat je de ontvanger van een orgaan ook met kanker opzadelt? Je weet immers nooit zeker of zich ergens uitzaaiïngen bevinden. Nou weet je dat bij een op het oog gezonde persoon natuurlijk ook niet, maar bij iemand waarbij al kanker is vastgesteld lijkt het me toch een groot risico. (of ben ik nu vreselijk dom aan het lullen )
pi_50057525
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:54 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begin me echt kapot te ergeren aan de discussie. Er wordt gesuggereerd dat iedereen zijn organen geschikt zijn. Terwijl het er eigenlijk op neer komt dat alleen jonge verkeersslachtoffers in aanmerking komen. Het argument dat je pas zou moeten mogen ontvangen als je orgaandonor bent is dan ook echt flauwekul. Want zodra je een orgaan moet ontvangen ben je eigenlijk meteen niet meer geschikt als donor.

Dat TS het hoornvlies er niet uit laat halen is ook wel verstandig hoor. Want dit zie je dus wel behoorlijk goed. Sowieso wordt je lichaam behoorlijk geel.
Lol waar haal jij je informatie vandaan man .

Waarom zouden alleen verkeersslachtoffer in aanmerking komen voor het geven van organen .

Wat betreft het hoornvlies, dit zie je écht niet. Ook niet als je in je kist ligt met je ogen open .
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:56 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Even
Bij de vitale organen wordt vrijwel meteen begonnen met snijden. Anders heb je er niks aan.
Dode mensen die mogelijk in aanmerking komen voor het geven van organen die worden (lichamelijk) kunstmatig in leven gehouden.
quote:
Op zondag 3 juni 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Natuurlijk gebeurt het. Sowieso vertrouw ik niet zo op de artsen, vooral niet als het orgaan naar een bekende van hem of haar moet.
Denk je dat artsen nou zelf mogen bepalen naar wie een orgaan gaat. Kerel, ik weet niet wie jou zo paranoïa heeft gemaakt .
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:05 schreef Rewimo het volgende:

My thoughts exactly.

Nee, ik heb nog nooit gehoord van (succesvolle) longtransplantaties.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:14:28 #65
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_50057567
Longen worden wel degelijk getransplanteerd: http://www.hlcu.nl/Ziektebeelden/longtransplantatie_03.htm
pi_50057585
van mij mogen ze ook alles hebben
pi_50057590
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:12 schreef twentemeisje het volgende:
Misschien een domme vraag, maar naar aanleiding van de BNN uitzending vroeg ik me af of ze organen van een kankerpatiënt wel transplanteren. Zoals bij 'Lisa' met haar hersentumor dus... Bestaat er dan geen zwaar verhoogde kans dat je de ontvanger van een orgaan ook met kanker opzadelt? Je weet immers nooit zeker of zich ergens uitzaaiïngen bevinden. Nou weet je dat bij een op het oog gezonde persoon natuurlijk ook niet, maar bij iemand waarbij al kanker is vastgesteld lijkt het me toch een groot risico. (of ben ik nu vreselijk dom aan het lullen )
Organen worden doorgaans alleen uit gezonde mensen gehaald. Mensen met een "groot afwijkend" medisch dossier hebben, worden meestal niet als donor aangenomen.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:20:25 #68
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_50057723
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:15 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Organen worden doorgaans alleen uit gezonde mensen gehaald. Mensen met een "groot afwijkend" medisch dossier hebben, worden meestal niet als donor aangenomen.
Dit was nl. de enige reden waarom ik even twijfelde bij die donorshow, het lijkt mij vrij scary om een donor van een (terminale) kankerpatiënt te krijgen, vroeg me dus ook af of dit in de praktijk wel gebeurd.
  zondag 3 juni 2007 @ 13:20:36 #69
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_50057728
van mij mogen ze alles hebben
ik heb liever dat ze terwijl ik nog leef me open snijden en me organen verwijderen zodat ik binnen 10 min. dood ben, dan dat ik levend in coma lig,d ingen kan horen maar nix kan zegen (GETVERDERRIE) of levend begraven wordt!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_50058056
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:20 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dit was nl. de enige reden waarom ik even twijfelde bij die donorshow, het lijkt mij vrij scary om een donor van een (terminale) kankerpatiënt te krijgen, vroeg me dus ook af of dit in de praktijk wel gebeurd.
Ik denk niet dat ze een kankerpatient laten doneren. Daarnaast weet ik niet of jij uitzaaiing kan krijgen van een orgaan van een ander...
  zondag 3 juni 2007 @ 13:49:19 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_50058677
Ik zonder uit:
Hoornvlies, bloedvaten en huid.
pi_50059166
Ik zonder uit:
Hoornvlies en huid.

Voor de rest mogen ze alles hebben.
  zondag 3 juni 2007 @ 14:07:09 #73
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_50059214
quote:
Op zondag 3 juni 2007 11:52 schreef tlepel het volgende:
Van mij mogen ze niets hebben.Ik wil niet dat iemand sta te popelen om mijn dood.
Te laat
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_50059485
Nog een transplantatie-bangmaaktopic.
pi_50061163
quote:
Op zondag 3 juni 2007 14:15 schreef Repeat het volgende:
Nog een transplantatie-bangmaaktopic.
Ik denk niet dat het topic er is om mensen bang te maken, alhoewel ik wel merk dat men in het algemeen weinig weet over donatie in het algemeen. Niet dat ik alles weet .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')