abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2007 @ 00:21:58 #1
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_50047878
In het immer gezellige Utrecht huur ik een souterain. Twee kamers, eigen keuken, douche en toilet. Eerst woonde ik daar met een huisgenote. Zij is gisteren verhuisd, tijd voor mij om ook de tweede kamer te annexeren. Samen met m'n lief, dat wel. En omdat ik altijd jaloers ben op de klustopics hier, open ik ook mijn kleine bescheiden turbo klustopic.

Zo is dat ongeveer

We beginnen met Kamer 2, de oude kamer van mijn huisgenote, onze nieuwe slaapkamer.

Te doen:
  • Schilderen
  • Laminaat leggen
  • Kabels kuisen
  • Modem/tv troep wegwerken
  • Inrichten.

Dan is deze kamer af. En dat wordt dan de slaapkamer. In de andere kamer maakt het bed plaats voor een eettafel (Dude ) en nog wat kleinschalig gepimp zoals lampen en een hangend servieskastje.

Maar dat later, eerst de voor-foto, die ik even geshopt heb, omdat ik vergat aan het prille begin de camera te pakken.

De vloerbedekking eruit, en de schilderde tegels gekrabt (tyfuswerk, klinkt alsof je een uur met je nagels over een schoolbord krast )
    Kamer werd gelijk twee keer zo licht.

En toen kon het schilderen beginnen. [sarcasme]Gelukkig laat het blauw zich zoals je ziet met uberpowerultramonodeck zich in een keer over schilderen waardoor het duidelijk niet nodig is om het nog minstens twee keer te doen. [/sarcasme]
    En die kloterige sterren blijven er dus ook maar doorheen komen, zodoende heb ik die er integraal afgekrabt

Uiteindelijk wordt de muur met het kleine raampje heel licht grijs, het houtwerk een tikje donkerder en de rest wit. En als ik nog puf heb doe ik de schouw van buiten nog rood.
    En dan mooi licht laminaat erin
  • ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_50047940
    De muur wordt trouwens de kleur "Muis". En de schouw/deur/kozijnen "Kiezel". Dat zijn tenminste nog enigszins zinnige namen, heb me vandaag in de Gamma behoorlijk staan verbazen over hekverf "Blij" en hoogglans "Opgewonden". .
    It's my party and I'll cry if I want to.
    pi_50048205
    Succes!
    pi_50048327
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 00:32 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
    Succes!
    Ach, zoals wij al tegen elkaar zeiden: er viel weinig aan te verpesten, gezien de uitgangssituatie blauw met gouden sterren was. . Alles beter dan dat.
    pi_50048417
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 00:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Ach, zoals wij al tegen elkaar zeiden: er viel weinig aan te verpesten, gezien de uitgangssituatie blauw met gouden sterren was. . Alles beter dan dat.
    Misschien is er weinig aan te verpesten, maar er iets moois van maken is toch makkelijker gezegd dan gedaan.
    pi_50048572
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 00:39 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Misschien is er weinig aan te verpesten, maar er iets moois van maken is toch makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ach, weetje. Tot nu toe is het zo dat ik vrolijker ga kijken bij elke ster minder. Het was een heel donkere kamer, door de donkerblauwe vloerbedekking en de donkerblauwe muur. Nu, met een witte vloer en witte muren is het zoveel zonniger en lichter. Dat is al een genot. En als we enthousiast genoeg doorschilderen zullen die sterren bij de 35e laag misschien eindelijk niet meer doorschijnen. .
      zondag 3 juni 2007 @ 03:24:27 #7
    136780 Nosh
    hurpdurp
    pi_50051851
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 00:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
    De muur wordt trouwens de kleur "Muis". En de schouw/deur/kozijnen "Kiezel". Dat zijn tenminste nog enigszins zinnige namen, heb me vandaag in de Gamma behoorlijk staan verbazen over hekverf "Blij" en hoogglans "Opgewonden". .
    Ik moest heel, heel hard lachen in mijn huidige lethargische staat.

Wel erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. En mochten er nog wat foto's van de rest af kunnen: gaarne. Weet ik ook weer in hoeverre mijn idyllische beeld van zoveel ruimte beantwoord wordt.

Tvp dus, want daar heeft K&W er nog niet genoeg van.
    º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
    „ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
    from albania.
    pi_50053004
    zo - wat een blauw- verschrikkelijk, is dat een souterain woning? ben bnieuwd hoe het wordt
    pi_50053014
    Was de voormalig huisgenote een zeemeermin? !

Metamorfoses geven wel voldoening! .
    pi_50053458
    Hoopvol moment: toen ik vanmorgen de deur van de slaapkamer opengooide, vulde mijn hart zich met hoop omdat alles me zo vreselijk mooi LICHT en WIT tegemoet straalde. .
      zondag 3 juni 2007 @ 10:05:39 #11
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_50053479
    Jeumig! Wat een donker hok!
    Nu is het idd al stukken beter. Leuk, die 'schouw' met die kachel!

En nu snel een laminaatje erin, want ik krijg abbatoir-ideeen van die vloer.
      † In Memoriam † zondag 3 juni 2007 @ 10:51:37 #12
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_50054047
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 00:24 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Leuk he, die VT wonen kleuren
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_50054661
    Wat een enorme verbetering zeg! Laat staan als het helemaal af is
      Moderator zondag 3 juni 2007 @ 11:24:26 #14
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_50054732
    Ha! Dan is het een tof 2 kamer appartement! Geen studio meer !

Alleen benauwd het me altijd enigszins zo'n souterrain als je de ramen open hebt, hoeveel peuken en blikjes drinken flikkeren er naar beneden? En hoeveel honden plassen er door je raampje?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
      zondag 3 juni 2007 @ 11:39:11 #15
    122022 gottegottegott
    Een heer van stand
    pi_50055051
    ik zou niet blij zijn als mijn huurder weg zou gaan en een diepdonkerblauwe grot achter zou laten. Normaal lever je toch gewoon je woning/kamer in lichte kleuren op.
      zondag 3 juni 2007 @ 11:44:45 #16
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_50055162
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 08:41 schreef DennisMoore het volgende:
    Was de voormalig huisgenote een zeemeermin? !
    Ariël

Ben benieuwd naar het eindresultaat, ook van kamer 1
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_50055351
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 11:39 schreef gottegottegott het volgende:
    ik zou niet blij zijn als mijn huurder weg zou gaan en een diepdonkerblauwe grot achter zou laten. Normaal lever je toch gewoon je woning/kamer in lichte kleuren op.
    Het meisje dat er woonde schildert niet zo netjes. Wij hadden zoiets van: als het dan toch overgeschilderd moet worden dan doen we het liever zelf, zodat wij kunnen beslissen hoe het wordt en waar we al dan niet over stekkerdozen enzo heen gaan schilderen.
    pi_50055409
    Een laag verf verder....

Zoek de sterren ! Ze schijnen na 2 lagen latex nogsteeds door !

Ah, daar zijn ze. . Hoi, sterren. Jullie ook hier ? .

Dit is Sjoewe, aan de slag met de ene muur die muisgrijs gaat worden. Gelukkig dekt het grijs als een motherfucker, dus dat scheelt.
      zondag 3 juni 2007 @ 13:46:15 #19
    122173 MMach
    met Fok-pensioen
    pi_50058577
    Oh dear, dat blauw
    Gelukkig komt dat helemaal goed zo te zien Succes!
    pi_50058950
    Mooie kleuren hebben jullie uitgekozen. Succes met het klussen en gefeli met het samenwonen
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 11:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Dit is Sjoewe, aan de slag met de ene muur die muisgrijs gaat worden. Gelukkig dekt het grijs als een motherfucker, dus dat scheelt.
    Ga es gauw een fatsoenlijke muurverfroller voor die jongen kopen Dan gaat het nog sneller!
    Eeuwig vijfentwintig
    pi_50059232
    wacht maar dat het droog is, dan zie je weer sterren
      zondag 3 juni 2007 @ 14:31:36 #22
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_50059996
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Reese het volgende:
    Mooie kleuren hebben jullie uitgekozen. Succes met het klussen en gefeli met het samenwonen
    [..]

Ga es gauw een fatsoenlijke muurverfroller voor die jongen kopen Dan gaat het nog sneller!
    Dat ging prima met dat ding. Mooi dun rollen en het is glad gipsplaat dus dat rolt als een trein.
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_50060003
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 13:58 schreef Reese het volgende:
    [..]

Die jongen heeft een fatsoendelijke muurverfroller, geloof me. . . .
      zondag 3 juni 2007 @ 14:32:50 #24
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_50060037
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 14:07 schreef Charisma het volgende:
    Nu met een laag grondverf, waar ze trouwens ook weer doorheen komen poepen en een laag latex moeten ze wel eindelijk eens opgetoedeledokiet zijn.
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_50060069
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 14:07 schreef Charisma het volgende:
    . I know.

De oplossing voor de witte muur kwam van Sjoe's vader: sterren overschilderen met motherfuckerdekkende grijs en dan bij de volgende laag wit het grijs weer overschilderen. Het leek okay, maar nu schijnen de sterren inderdaad weer door het grijs heen. . Maar volgens Sjoe is dat weg bij de volgende laag wit.

Ik doe gewoon alsof Sjoe gelijk heeft. Al vrees ik diep in mijn hart dat we tot het einde der dagen tegen die schijtsterren aan staan te kijken. .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')